Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Saarliempde: westen incl Yellowstone, tips/advies aub.
- Saarliempde
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Reis Saarliempde: westen incl Yellowstone, tips/advies aub.
Goedemorgen,
Mijn vriend en ik zijn nogal usa-addict en willen volgend jaar voor de 10e keer weer richting het westen.
We zijn jaren geleden al in september in Yellowstone en kort in Grand Teton geweest en willen graag een keer terug in het 'voorjaar'. Dit willen we graag combineren met Utah (Zion) en Colorado, omdat we echt gek zijn op de Rockies. We kiezen voor een huurauto, een camper lijkt me ook leuk, maar daarmee zijn we te beperkt en ik vind het ook enorm prijzig.
Mijn idee is het volgende:
1. Denver
2. Denver - RMNP (ook al ooit geweest, nu ander deel van het park bekijken)
3. Denver - RMNP
4. RMNP - Medicine Bow - Routt National Forest (Wyoming)
5. Medicine Bow - Routt National Forest - Dubois
6. Yellowstone
7. Yellowstone
8. Grand Teton
9. Grand Teton
10. Grand Teton - Zion
11. Zion
12. Zion
13. Zion - Las Vegas
14. Las Vegas
15. Las Vegas - Grand Canyon
16. Grand Canyon
17. Grand Canyon - Silverton
18. Million Dollar Highway (hiken)
19. Aspen (hiken)
20. Aspen - Denver
21. Denver - Amsterdam
* We hebben nog geen tickets geboekt, maar wil eigenlijk niet te lang wachten met accommodaties vastleggen in Yellowstone. Wellicht kan iemand me tips geven wat de beste reistijd zou zijn?! Ik twijfel tussen mei en juni, maar juni lijkt me beter, omdat er hopelijk niet al te veel sneeuw meer ligt. Ook twijfel ik of we Las Vegas mee kunnen pakken. Al ooit eerder geweest, maar zou gaaf zijn om nog eens heen te gaan voor een dag of 2. Ik merk wel dat het dan enorm veel rijden wordt, misschien Las Vegas skippen of de Grand Canyon skippen.
* Ik ben me bewust dat dit behoorlijke afstanden zijn, maar rijden vinden we niet erg. Daarnaast blijven we bv niet superlang in Yellowstone en bij de Grand Canyon, maar dat is omdat we daar al ooit zijn geweest. We willen nog graag andere delen van het park bekijken.
* We zijn al meerdere keren in Utah geweest en hebben oa Zion, Arches, Canyonlands, Bryce al bezocht. Wellicht heeft iemand nog tips wat ook echt de moeite waard is. Of om misschien ergens een dag te blijven tussen Grand Teton en Zion? Zion zijn we ooit doorheen gereden en hebben we wat rondgekeken bij een bezoekerscentrum. Daarom willen we graag twee dagen uittrekken, zodat we daar mooi kunnen wandelen.
* Heeft iemand nog tips/advies voor het zuiden van Colorado of voor wandelingen? Mesa Verde spreekt me persoonlijk niet zo aan.
Alvast bedankt!
Groeten Saartje.
Mijn vriend en ik zijn nogal usa-addict en willen volgend jaar voor de 10e keer weer richting het westen.
We zijn jaren geleden al in september in Yellowstone en kort in Grand Teton geweest en willen graag een keer terug in het 'voorjaar'. Dit willen we graag combineren met Utah (Zion) en Colorado, omdat we echt gek zijn op de Rockies. We kiezen voor een huurauto, een camper lijkt me ook leuk, maar daarmee zijn we te beperkt en ik vind het ook enorm prijzig.
Mijn idee is het volgende:
1. Denver
3. Denver - RMNP
4. RMNP - Medicine Bow - Routt National Forest (Wyoming)
5. Medicine Bow - Routt National Forest - Dubois
6. Yellowstone
7. Yellowstone
8. Grand Teton
9. Grand Teton
10. Grand Teton - Zion
11. Zion
12. Zion
13. Zion - Las Vegas
14. Las Vegas
15. Las Vegas - Grand Canyon
16. Grand Canyon
17. Grand Canyon - Silverton
18. Million Dollar Highway (hiken)
19. Aspen (hiken)
20. Aspen - Denver
21. Denver - Amsterdam
* We hebben nog geen tickets geboekt, maar wil eigenlijk niet te lang wachten met accommodaties vastleggen in Yellowstone. Wellicht kan iemand me tips geven wat de beste reistijd zou zijn?! Ik twijfel tussen mei en juni, maar juni lijkt me beter, omdat er hopelijk niet al te veel sneeuw meer ligt. Ook twijfel ik of we Las Vegas mee kunnen pakken. Al ooit eerder geweest, maar zou gaaf zijn om nog eens heen te gaan voor een dag of 2. Ik merk wel dat het dan enorm veel rijden wordt, misschien Las Vegas skippen of de Grand Canyon skippen.
* Ik ben me bewust dat dit behoorlijke afstanden zijn, maar rijden vinden we niet erg. Daarnaast blijven we bv niet superlang in Yellowstone en bij de Grand Canyon, maar dat is omdat we daar al ooit zijn geweest. We willen nog graag andere delen van het park bekijken.
* We zijn al meerdere keren in Utah geweest en hebben oa Zion, Arches, Canyonlands, Bryce al bezocht. Wellicht heeft iemand nog tips wat ook echt de moeite waard is. Of om misschien ergens een dag te blijven tussen Grand Teton en Zion? Zion zijn we ooit doorheen gereden en hebben we wat rondgekeken bij een bezoekerscentrum. Daarom willen we graag twee dagen uittrekken, zodat we daar mooi kunnen wandelen.
* Heeft iemand nog tips/advies voor het zuiden van Colorado of voor wandelingen? Mesa Verde spreekt me persoonlijk niet zo aan.
Alvast bedankt!
Groeten Saartje.
2006 - West Coast
2008 - Florida
2009 - Westen
2011 - New York
2013 - Mid-West
2015 - Noord-Westen
2016 - Florida
2017 - Noord-Westen & Canada
2019 - Zuidoosten en Florida
2008 - Florida
2009 - Westen
2011 - New York
2013 - Mid-West
2015 - Noord-Westen
2016 - Florida
Re: Reis westen incl Yellowstone tips/advies aub :D
Leuke plannen.
Probeer de planning eens helemaal van dag tot dag uit te schrijven, zo wordt het duidelijker waar jullie willen overnachten.
Ondanks dat jullie eerder in Yellowstone zijn geweest zou ik toch minimaal 3 tot 4 nachten aanhouden.
De afstand tussen Zion en Grand Teton is veel te groot om in 1x af te leggen, genoeg mooie tussenstops te bedenken (zoals Capitol Reef).
Aangezien je aangeeft dat jullie graag naar Zion willen zou je kunnen overwegen om een one way Las Vegas - Denver te doen. Dit maakt het bezoek aan bijvoorbeeld Zion een stuk makkelijker, vanuit daar richting het noorden.
Zijn jullie al eens in de Black Hills geweest? Ook zeer de moeite waard en mooi te combineren met Yellowstone en Cody.
Probeer de planning eens helemaal van dag tot dag uit te schrijven, zo wordt het duidelijker waar jullie willen overnachten.
Ondanks dat jullie eerder in Yellowstone zijn geweest zou ik toch minimaal 3 tot 4 nachten aanhouden.
De afstand tussen Zion en Grand Teton is veel te groot om in 1x af te leggen, genoeg mooie tussenstops te bedenken (zoals Capitol Reef).
Aangezien je aangeeft dat jullie graag naar Zion willen zou je kunnen overwegen om een one way Las Vegas - Denver te doen. Dit maakt het bezoek aan bijvoorbeeld Zion een stuk makkelijker, vanuit daar richting het noorden.
Zijn jullie al eens in de Black Hills geweest? Ook zeer de moeite waard en mooi te combineren met Yellowstone en Cody.
Leuke vooruitzichten
Persoonlijk zou ik in juni gaan. Wij zijn voor het eerst 'vroeg' geweest vorig jaar . Eind april/eind mei. Voor een volgende reis zouden wij toch een maandje later gaan. Inderdaad best nog veel sneeuw( wat op zich natuurlijk ook prachtige plaatjes geeft).
Grand canyon heb je best veel tijd staan, en als je alleen de uitzichtpunten zou doen, ben je daar in één dag wel uitgekeken.
Yellowstone kan een dagje meer gebruiken. Dat is echt zo groot.Je bent er geweest zeg je maar net zo als Zion??
Zion is echt prachtig en Grand Teton heeft ons persoonlijk verrast.
Ik heb nog niet naar jullie kilometers gekeken, maar het lijken me inderdaad heel wat op sommige dagen. Zag even snel van grand Teton naar Zion dik 9 uur rijden.
Ik zou toch kijken om er iets uit te halen. Anders wordt het toch misschien we zijn er geweest, maar hebben niets gezien....
Zegt iemand die ook niet moeilijk doet over een paar extra kilometers..

Persoonlijk zou ik in juni gaan. Wij zijn voor het eerst 'vroeg' geweest vorig jaar . Eind april/eind mei. Voor een volgende reis zouden wij toch een maandje later gaan. Inderdaad best nog veel sneeuw( wat op zich natuurlijk ook prachtige plaatjes geeft).
Grand canyon heb je best veel tijd staan, en als je alleen de uitzichtpunten zou doen, ben je daar in één dag wel uitgekeken.
Yellowstone kan een dagje meer gebruiken. Dat is echt zo groot.Je bent er geweest zeg je maar net zo als Zion??

Ik heb nog niet naar jullie kilometers gekeken, maar het lijken me inderdaad heel wat op sommige dagen. Zag even snel van grand Teton naar Zion dik 9 uur rijden.
Ik zou toch kijken om er iets uit te halen. Anders wordt het toch misschien we zijn er geweest, maar hebben niets gezien....

90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
- Saarliempde
- Amerika-ontdekker
Ik wil liever eerder de route vast hebben staan.. ben nog een beetje zoekende! Capitol Reef zijn we ook al geweest. Denk persoonlijk dat we dit in één dag wel kunnen rijden.. Als we de dag ervoor in Grand Teton al wat zuidelijker van Grand Teton overnachten en bijvoorbeeld een plaatsje vóór Zion.
Misschien Vegas en de grand canyon eruit huilen, dit hebben we ook al gezien (dan is er meer ruimte voor yellowstone)
Daarnaast kunnen we dan een dag Monument valley toevoegen, hier is mijn vriend nog niet geweest.
Wat betreft de Black Hills, dit ligt te ver uit de route en spreekt me persoonlijk ook minder aan qua natuur.
Een one way heb ik ook overwogen, maar de tickets die ik vind zijn dan weer een stuk hoger en dan heb je die one way fee.
Misschien dat onderstaande route beter is:
1. Denver
3. Denver - RMNP
4. RMNP - Medicine Bow-Routt National Forest (wyoming)
5. Medicine Bow-Routt National Forest - Dubois
6. Yellowstone
7. Yellowstone
8. Yellowstone
9. Grand Teton
10. Grand Teton
11. Grand Teton - Zion
12. Zion
13. Zion / Red Cliffs National Conservation Area
14. Zion - Monument Valley
15. Monument Valley
16. Monument - Silverton
17. Million Dollar Highway (hiken)
18. Aspen (hiken)
19. Aspen - Denver
20. Denver
2006 - West Coast
2008 - Florida
2009 - Westen
2011 - New York
2013 - Mid-West
2015 - Noord-Westen
2016 - Florida
2008 - Florida
2009 - Westen
2011 - New York
2013 - Mid-West
2015 - Noord-Westen
2016 - Florida
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Een one way hoeft niet veel duurder te zijn. Voor de tickets maakt het in principe niets uit. Er is ook niet altijd sprake van een one way fee voor de auto.
Voor MV is geen volle dag nodig, je hebt daar aan 1 overnachting genoeg.
Misschien heb je iets aan ons 2019-verslag voor Colorado en aan ons 2017-verslag voor onder andere Yellwostone en Colorado.
Hou er rekening mee dat eind mei/begin juni voor RMNP al vroeg kan zijn.
Marianne
Voor MV is geen volle dag nodig, je hebt daar aan 1 overnachting genoeg.
Misschien heb je iets aan ons 2019-verslag voor Colorado en aan ons 2017-verslag voor onder andere Yellwostone en Colorado.
Hou er rekening mee dat eind mei/begin juni voor RMNP al vroeg kan zijn.
Marianne
- Saarliempde
- Amerika-ontdekker
Hi Marianne,
thanks voor je snelle reactie.
Ik heb even gekeken, maar kom bijna overal voor SLC - Las vegas een one way fee van 130 dollar tegen. Voor Denver-Las Vegas een one way fee van 278 dollar. als we de reis andersom zouden doen, is deze fee hetzelfde. Heb wel gelezen dat je de auto in Los Angeles kunt inleveren, zonder een one way fee, maar dat vind ik persoonlijk echt geen leuke stad en de weg er naartoe ook niet haha.
Wat betreft Monument Valley, thanks! Misschien kunnen we daardoor wat tijd besparen. Ik ben er ooit heel lang geleden geweest met mijn vader en hebben toen een Jeep tour gedaan, dus even kijken zal dit keer wel voldoende zijn denk ik. Alhoewel een zonsopkomst of ondergang ook wel de moeite zal zijn verwacht ik!
Ik zal je verslag eens lezen. RMNP hebben we 4 jaar geleden al bezocht, dus dat kan ik misschien ook nog skippen. Denk je dat de wegen dan nog gesloten zijn? Misschien is het beter om het rondje andersom te doen.. Dan komen we eerst in het zuiden van Colorado, Utah en als laatste in RMNP, half juni.
Groeten Saartje
thanks voor je snelle reactie.
Ik heb even gekeken, maar kom bijna overal voor SLC - Las vegas een one way fee van 130 dollar tegen. Voor Denver-Las Vegas een one way fee van 278 dollar. als we de reis andersom zouden doen, is deze fee hetzelfde. Heb wel gelezen dat je de auto in Los Angeles kunt inleveren, zonder een one way fee, maar dat vind ik persoonlijk echt geen leuke stad en de weg er naartoe ook niet haha.
Wat betreft Monument Valley, thanks! Misschien kunnen we daardoor wat tijd besparen. Ik ben er ooit heel lang geleden geweest met mijn vader en hebben toen een Jeep tour gedaan, dus even kijken zal dit keer wel voldoende zijn denk ik. Alhoewel een zonsopkomst of ondergang ook wel de moeite zal zijn verwacht ik!
Ik zal je verslag eens lezen. RMNP hebben we 4 jaar geleden al bezocht, dus dat kan ik misschien ook nog skippen. Denk je dat de wegen dan nog gesloten zijn? Misschien is het beter om het rondje andersom te doen.. Dan komen we eerst in het zuiden van Colorado, Utah en als laatste in RMNP, half juni.
Groeten Saartje
Laatst gewijzigd door Aricon op 02 okt 2019, 13:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bovenliggende berichten volledig quoten is niet nodig / toegestaan. Quote verwijderd.
Reden: Bovenliggende berichten volledig quoten is niet nodig / toegestaan. Quote verwijderd.
2006 - West Coast
2008 - Florida
2009 - Westen
2011 - New York
2013 - Mid-West
2015 - Noord-Westen
2016 - Florida
2008 - Florida
2009 - Westen
2011 - New York
2013 - Mid-West
2015 - Noord-Westen
2016 - Florida
De wegen in RMNP zijn over het algemeen open in juni. De Trail Ridge Road gaat doorgaans open na het Memorial weekend. Wij waren hier afgelopen juni (rond de 7e) en toen was de weg net open, een dag later sloot deze weer door sneeuwval. Juni kan wisselvallig zijn en ook best fris zijn in RMNP, Grand Teton en Yellowstone.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Saarliempde: westen incl Yellowstone, tips/advies aub.
Schrijf het eens per dag uit in de van/ naar vorm want nu is het niet duidelijk war de rijdagen zijn. Wanneer rij je bijvoorbeeld van Yellowstone naar Grand Teton?
Je ziet dan ook dat dag 6 nog deels een rijdag is terwijl het nu lijkt alsof dat een volle dag Yellowstone is.
Misschien een idee om grand Teton op te splitsen? Een deel doen vanaf Dubois en de rest na het bezoek aan Yellowstone?
Marianne
Je ziet dan ook dat dag 6 nog deels een rijdag is terwijl het nu lijkt alsof dat een volle dag Yellowstone is.
Misschien een idee om grand Teton op te splitsen? Een deel doen vanaf Dubois en de rest na het bezoek aan Yellowstone?
Marianne
- Saarliempde
- Amerika-ontdekker
1. Denver.Martin & Marianne schreef: ↑02 okt 2019, 22:28Schrijf het eens per dag uit in de van/ naar vorm want nu is het niet duidelijk war de rijdagen zijn. Wanneer rij je bijvoorbeeld van Yellowstone naar Grand Teton?
Aankomst in de middag, overnachten in de buurt van RMNP. (Lyons, Estes Park 1,5 uur rijden)
2. RMNP
Volle dag om te hiken
3 . RMNP - Medicine Bow-Routt National Forest
In de ochtend nog tijd om te wandelen en aan het einde van de middag naar Riverside (ruim 2 uur rijden)
4. Medicine Bow-Routt National Forest
Hele dag om te hiken. Weer overnachting in Riverside
5. Medicine Bow-Routt National Forest - Cody/Wapiti
Rijdag van 5/6 uur. 's Avonds nog tijd om Cody te 'verkennen'
6. Yellowstone
's ochtends vroeg vertrekken naar Yellowstone. Overnachten noorden van het park
7. Yellowstone
Hele dag Yellowstone. Overnachten noorden park
8. Yellowstone
Hele dag Yellowstone. Overnachten midden/zuiden park (lake lodge of old faithful inn)
9. Grand Teton
Vroeg weg uit Yellowstone, de rest van de dag voor Grand Teton, in het park overnachten (1,5 uur rijden)
10. Grand Teton
Hele dag voor Grand Teton, 's avonds eten in Jackson en overnachten buiten het park, bv in Alpine Northeast (uur rijden vanaf Jackson)
11. Grand Teton - Zion
Lange rijdag, als we in Hatch overnachten (al eerder gedaan), is het 7,5 uur rijden.
12. Zion
Vanuit Hatch is het een klein uurtje rijden naar Zion. Vroeg weg en de hele dag hiken (overnachten Hurricane)
13. Zion / Red Cliffs National Conservation Area
Hele dag voor Zion en Red cliffs National Conservation Area. (overnachten Hurricane)
14. Zion - Monument Valley
Als we op tijd weggaan uit Hurricane, kunnen we einde middag bij Monument Valley zijn. Dit is vanaf Hurricane zo'n 4 uur rijden. Overnachten in Bluff.
15. Monument Valley - Silverton
Het is ongeveer 3 uur rijden naar Silverton. Onderweg kunnen we nog wat korte hikes doen. 's Avonds in Silverton overnachten
16. Million Dollar Highway
Deze dag willen we de million dollar highway rijden van Silverton tot Ouray. Vervolgens kunnen we doorrijden richting Aspen. Deze dag is in totaal zo'n 4 uur rijden.
17. Aspen/Maroon Bells
bij Maroon Bells hiken. Dit ligt dichtbij Aspen.
18. Aspen - Denver
De laatste dag de hele dag om naar Denver te gaan. Onderweg wellicht nog wat bekijken.
19. Denver
Ik twijfel nog over het volgende:
* Las Vegas ja of nee. In Denver zijn we al geweest en verder komen we eigenlijk niet in grote steden. Nu zijn we ook niet echt van de steden, maar Las Vegas zou ik er graag bij combineren voor een dag of 2. We zijn er al ooit eerder geweest en hebben toen uiteraard niet alle hotels bekeken. Maar dan moet ik misschien ergens anders wat skippen. Als we ook naar Vegas gaan dan komen er gelijk 2 dagen bij. Een volle dag en avond is voldoende, maar toch zou ik het stiekem wel graag willen. Misschien een dag in Colorado skippen, maar ik heb me nog te weinig verdiept 'Zuid Colorado'. Misschien dat iemand tips heeft voor me. Als ik overtuigd ben kan ik ook altijd nog een dag RMNP skippen, omdat we hier al zijn geweest.
* Grand Canyon toevoegen ja of nee.
Ik kan mijn planning nog omgooien en Las Vegas toevoegen. In dit geval kunnen we vanaf Zion naar Vegas en vanaf Vegas misschien via de Grand Canyon naar Monument Valley en Colorado. Is het de moeite waard om voor één volle dag naar de Grand Canyon gegaan? Ik ben er een jaar of 12 geleden ooit met een rondreis met mijn vader geweest, maar toen hebben we niet gehiked of iets dergelijks. Ik was er toen niet kapot van, maar denk dat in de canyon wandelen wel weer mooi kan zijn. Misschien wel vergelijkbaar met zion in de canyon?
Daarnaast hoor ik het graag als mensen nog tips hebben voor Colorado of mooie lange hikes in Yellowstone en Grand Teton. Ook zit ik een beetje met de accommodaties in Yellowstone en Grand Teton. Ik vind de prijzen voort zo ontzettend hoog.. Opzich kan ik in Yellowstone wel een cabin vinden voor 120 dollar per nacht, maar niet voor de omgeving Yellowstone Lake of Old Faithful. Alle tips zijn welkom!
Gr Saartje
2006 - West Coast
2008 - Florida
2009 - Westen
2011 - New York
2013 - Mid-West
2015 - Noord-Westen
2016 - Florida
2008 - Florida
2009 - Westen
2011 - New York
2013 - Mid-West
2015 - Noord-Westen
2016 - Florida
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mooi overzicht. Ik bedoelde eigenlijk meer het van/naar standaardoverzicht
:
1 naar Denver
2 Denver - RMNP
3 RMNP - Riverside
4 Riverside
5 Riverside - Cody
6 Cody - Yellowstone
7 Yellowstone
8 Yellowstone
9 Yellowstone - Grand Teton
Voor de GC is een wandeling in de canyon wel mooi maar het is niet te vergelijken met Zion want je zult niet op de bodem van de canyon komen met maar 1 dag. Mischien kun je eens in ons 2013verslag kijken voor een stukje South Kaibab Trail en ook voor een stuk Colorado.
Waarom in Hurricane overnachten en niet in Sprindale? Zeker als je niet naar Las Vegas gaat is Hurricane de verkeerde kant op.
Bij Old Faithful zijn wel goedkope opties; heb je al naar de Lodge of naar de Snowlodge gekeken? Je moet wel geluk hebben dat er iets vrij is. Er zijn wel regelmatig anuleringen. De cabins bij Lake Lodge zijn ook wel betaalbaar.
Is kamperen geen optie? Dan zit je voor nog geen 30 euro midden in de parken.
Voor Jackson is de Ranch Inn een mogelijkheid.
Voor wandelingen kun je eens op mijn wandelsite kijken. Of kijk op www.ontdek-amerika.nl.
Marianne

1 naar Denver
2 Denver - RMNP
3 RMNP - Riverside
4 Riverside
5 Riverside - Cody
6 Cody - Yellowstone
7 Yellowstone
8 Yellowstone
9 Yellowstone - Grand Teton
Voor de GC is een wandeling in de canyon wel mooi maar het is niet te vergelijken met Zion want je zult niet op de bodem van de canyon komen met maar 1 dag. Mischien kun je eens in ons 2013verslag kijken voor een stukje South Kaibab Trail en ook voor een stuk Colorado.
Waarom in Hurricane overnachten en niet in Sprindale? Zeker als je niet naar Las Vegas gaat is Hurricane de verkeerde kant op.
Bij Old Faithful zijn wel goedkope opties; heb je al naar de Lodge of naar de Snowlodge gekeken? Je moet wel geluk hebben dat er iets vrij is. Er zijn wel regelmatig anuleringen. De cabins bij Lake Lodge zijn ook wel betaalbaar.
Voor wandelingen kun je eens op mijn wandelsite kijken. Of kijk op www.ontdek-amerika.nl.
Marianne
- Saarliempde
- Amerika-ontdekker
Ik heb even snel gekeken op verschillende sites en vind de prijzen in Springdale vrij hoog, in Hurricane kan ik een accommodatie vinden voor de helft van die prijs. Dat vind ik dat extra stuk rijden wel waardMartin & Marianne schreef: ↑03 okt 2019, 13:39Voor de GC is een wandeling in de canyon wel mooi maar het is niet te vergelijken met Zion want je zult niet op de bodem van de canyon komen met maar 1 dag. Mischien kun je eens in ons 2013verslag kijken voor een stukje South Kaibab Trail en ook voor een stuk Colorado.

De Ranch in hebben we ooit geslapen! Maar geeft nu voor een willekeurige datum in juni 237 per nacht

Kamperen ben ik zelf niet zo'n fan van... Maar ik zal eens goed zoeken en het in de gaten houden. Thanks voor de tip! Ik zal ook eens op je wandelsite kijken.Martin & Marianne schreef: ↑03 okt 2019, 13:39Bij Old Faithful zijn wel goedkope opties; heb je al naar de Lodge of naar de Snowlodge gekeken? Je moet wel geluk hebben dat er iets vrij is. Er zijn wel regelmatig anuleringen. De cabins bij Lake Lodge zijn ook wel betaalbaar.

2006 - West Coast
2008 - Florida
2009 - Westen
2011 - New York
2013 - Mid-West
2015 - Noord-Westen
2016 - Florida
2008 - Florida
2009 - Westen
2011 - New York
2013 - Mid-West
2015 - Noord-Westen
2016 - Florida
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Het lijkt me van belang dat je eerst echt prioriteiten stelt in wat je echt wilt zien. Nu lees ik vooral veel ‘wel of niet doen want we zijn er al eens geweest’ of lees ik ‘misschien skippen omdat we er al eens geweest zijn’. Als je ergens terug heen gaat zou ik het niet gaan afraffelen omdat je er al eens geweest bent.
Mbt tot de one way fee. Is het die €130 niet waard om daardoor meer rust te creëeren in de ritten? Wat is die 130 op de totale vakantie? Ik kan natuurlijk niet in jullie portemonnee kijken, maar wrs geef je die anders ook wel uit (bv in vegas aan eten, show of gokken?)
Mbt de black hills. Een vd mooiere gebieden waar ik geweest ben. Maar dan moet je er zeker 3 of 4 dagen (incl badlands np en devils tower) voor uittrekken en geen idee waar die vandaan moeten komen.
Jackson wordt met het jaar duurder en duurder. Net als Sedona, Page en Moab vind ik dat de basic accommodaties daar soms al 2 of 3 keer overpriced zijn. Maar blijkbaar door het aanbod zijn mensen het bereid te betalen.
Mbt tot de one way fee. Is het die €130 niet waard om daardoor meer rust te creëeren in de ritten? Wat is die 130 op de totale vakantie? Ik kan natuurlijk niet in jullie portemonnee kijken, maar wrs geef je die anders ook wel uit (bv in vegas aan eten, show of gokken?)
Mbt de black hills. Een vd mooiere gebieden waar ik geweest ben. Maar dan moet je er zeker 3 of 4 dagen (incl badlands np en devils tower) voor uittrekken en geen idee waar die vandaan moeten komen.
Jackson wordt met het jaar duurder en duurder. Net als Sedona, Page en Moab vind ik dat de basic accommodaties daar soms al 2 of 3 keer overpriced zijn. Maar blijkbaar door het aanbod zijn mensen het bereid te betalen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Heb je voor de Ranch Inn op hun eigen site gekeken? Ik vind de prijzen nog wel meevallen. Zie http://www.ranchinn.com/rates_2020.html.
In Springdale kun je eens naar de Zion Park Motel kijken. Scheelt ook parkeerkosten. En tijd.
Marianne
In Springdale kun je eens naar de Zion Park Motel kijken. Scheelt ook parkeerkosten. En tijd.
Marianne
- Saarliempde
- Amerika-ontdekker
Hier heb je een punt! Die 130 euro is het inderdaad zeker wel waard. Nu nog op zoek naar een voordelig ticket..PSVwally schreef: ↑03 okt 2019, 16:11Het lijkt me van belang dat je eerst echt prioriteiten stelt in wat je echt wilt zien. Nu lees ik vooral veel ‘wel of niet doen want we zijn er al eens geweest’ of lees ik ‘misschien skippen omdat we er al eens geweest zijn’. Als je ergens terug heen gaat zou ik het niet gaan afraffelen omdat je er al eens geweest bent.
Ook wat je zegt over prioriteiten stellen.. Misschien moet ik me er nog meer in gaan verdiepen zodat we beter weten wat we echt willen zien.
2006 - West Coast
2008 - Florida
2009 - Westen
2011 - New York
2013 - Mid-West
2015 - Noord-Westen
2016 - Florida
2008 - Florida
2009 - Westen
2011 - New York
2013 - Mid-West
2015 - Noord-Westen
2016 - Florida
- Mr. Patrick
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Daarom vind ik het ook zo belangrijk dat als je ergens naar toe gaat tijdens je rondreis, je de tijd neemt dat gebied ook goed te bekijken. Zodat je niet een tijdje later bij een volgende rondreis weer daarnaartoe wilt rijden om het nu eens goed te bekijken.PSVwally schreef: ↑03 okt 2019, 16:11Het lijkt me van belang dat je eerst echt prioriteiten stelt in wat je echt wilt zien. Nu lees ik vooral veel ‘wel of niet doen want we zijn er al eens geweest’ of lees ik ‘misschien skippen omdat we er al eens geweest zijn’. Als je ergens terug heen gaat zou ik het niet gaan afraffelen omdat je er al eens geweest bent.
Zie dit als een algemeen advies aan iedereen die een rondreis plant!
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
- Saarliempde
- Amerika-ontdekker
Toch is dit een beetje persoonlijk denk ik... en wat betreft Yellowstone.. Wij zijn de vorige keer 5 dagen in het park geweest, naar mijn mening voldoende. Maar toch vonden we het zooo'n bijzondere en fijne plek dat we toch nog eens terug willen.Mr. Patrick schreef: ↑04 okt 2019, 10:30Daarom vind ik het ook zo belangrijk dat als je ergens naar toe gaat tijdens je rondreis, je de tijd neemt dat gebied ook goed te bekijken. Zodat je niet een tijdje later bij een volgende rondreis weer daarnaartoe wilt rijden om het nu eens goed te bekijken.
Zie dit als een algemeen advies aan iedereen die een rondreis plant!
Soms weet je van te voren natuurlijk ook niet of iets bevalt of niet.
2006 - West Coast
2008 - Florida
2009 - Westen
2011 - New York
2013 - Mid-West
2015 - Noord-Westen
2016 - Florida
2008 - Florida
2009 - Westen
2011 - New York
2013 - Mid-West
2015 - Noord-Westen
2016 - Florida
- Saarliempde
- Amerika-ontdekker
Hoi hoi,
We hebben naar tickets gezocht voor vliegen op SLC en terug vanaf Las Vegas en deze prijzen zien er goed uit. Ook de one way fee valt mee als we de auto inleveren in Las Vegas dus ik denk dat dit hem gaat worden!
Wel twijfelen we nog over wanneer exact. Zelf zit ik te denken aan 25 mei tm 12 juni. Dit betekent wel dat we al vroeg in Grand Teton en Yellowstone zijn. Ik heb gelezen dat je er in principe vanuit kan gaan dat alle wegen open zijn, maar je weet het natuurlijk nooit. Wij houden ook echt van winters weer en in Utah en Las Vegas zal het sowieso lekker zijn, dus lijkt me dit een mooie datum. (ook ivm minder drukte en een grotere kans op wildlife)
Zijn er nog mensen die tips voor me hebben? Mooie plekjes in de buurt?
1. Adam – SLC
Aankomst Salt lake city. Paar uur rijden.
2. Grand Teton
3. Grand Teton
4. Grand Teton – Yellowstone (overnachten Old Faithful snow lodge)
5. Yellowstone ((overnachten Old Faithful snow lodge)
6. Yellowstone (overnachten Cody of Dubois)
7. Yellowstone – Grand lake Colorado (RMNP)
8. RMNP (ward, airbnb)
9. RMNP – Aspen ( 3 uur rijden)
10. Aspen (maroon bells gebergte hiken) (overnachten glenwood springs of aibnb in Basalt)
11. Aspen of omgeving (overnachten glenwood springs of aibnb in Basalt)
12. Aspen – million dollar highway (ouray silverton) Durango (5,5 uur)
13. Durango – Monument Valley (2 u 50 min) (overnachten page) (1,5 uur)
14. Page – Grand Staircase Escalante – Zion
15. Zion
16. Zion – Red Cliffs National Conservation Area
17. Las Vegas (2,5 uur)
18. Las Vegas
19. Las Vegas - Amsterdam
We hebben naar tickets gezocht voor vliegen op SLC en terug vanaf Las Vegas en deze prijzen zien er goed uit. Ook de one way fee valt mee als we de auto inleveren in Las Vegas dus ik denk dat dit hem gaat worden!
Wel twijfelen we nog over wanneer exact. Zelf zit ik te denken aan 25 mei tm 12 juni. Dit betekent wel dat we al vroeg in Grand Teton en Yellowstone zijn. Ik heb gelezen dat je er in principe vanuit kan gaan dat alle wegen open zijn, maar je weet het natuurlijk nooit. Wij houden ook echt van winters weer en in Utah en Las Vegas zal het sowieso lekker zijn, dus lijkt me dit een mooie datum. (ook ivm minder drukte en een grotere kans op wildlife)
Zijn er nog mensen die tips voor me hebben? Mooie plekjes in de buurt?

1. Adam – SLC
Aankomst Salt lake city. Paar uur rijden.
2. Grand Teton
3. Grand Teton
4. Grand Teton – Yellowstone (overnachten Old Faithful snow lodge)
5. Yellowstone ((overnachten Old Faithful snow lodge)
6. Yellowstone (overnachten Cody of Dubois)
7. Yellowstone – Grand lake Colorado (RMNP)
8. RMNP (ward, airbnb)
9. RMNP – Aspen ( 3 uur rijden)
10. Aspen (maroon bells gebergte hiken) (overnachten glenwood springs of aibnb in Basalt)
11. Aspen of omgeving (overnachten glenwood springs of aibnb in Basalt)
12. Aspen – million dollar highway (ouray silverton) Durango (5,5 uur)
13. Durango – Monument Valley (2 u 50 min) (overnachten page) (1,5 uur)
14. Page – Grand Staircase Escalante – Zion
15. Zion
16. Zion – Red Cliffs National Conservation Area
17. Las Vegas (2,5 uur)
18. Las Vegas
19. Las Vegas - Amsterdam
2006 - West Coast
2008 - Florida
2009 - Westen
2011 - New York
2013 - Mid-West
2015 - Noord-Westen
2016 - Florida
2008 - Florida
2009 - Westen
2011 - New York
2013 - Mid-West
2015 - Noord-Westen
2016 - Florida
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Waarom doe je de route niet andersom? Dan ben je wat later in Yellowstone.
Van Cody naar Grand Lake is een lange rit. Bezoek je RMNP vanuit Grand Lake?
Voor het Colorado deel kun je eens in onze laatste twee reisverslagen kijken.
Marianne
Marianne
- Saarliempde
- Amerika-ontdekker
Hi Marianne,Martin & Marianne schreef: ↑10 okt 2019, 17:09Waarom doe je de route niet andersom? Dan ben je wat later in Yellowstone.
Wij willen juist vroeg in Yellowstone zijn. Dan is het nog niet zo druk en zijn de prijzen ook wat lager

Mocht er sneeuw vallen, zijn we misschien wat meer beperkt.. maar het lijkt me dan ook weer prachtig.
Daarnaast lijkt me vegas ook een leukere afsluiter dan terug vliegen vanaf SLC.
Waarom zou jij t rondje omdraaien? Omdat dan sowieso alle wegen open zijn?
Van Cody naar Grand Lake is inderdaad een lange rit. Misschien dat het Dubois - Grand Lake wordt. Of een plaatsje dichterbij RMNP.
Ik heb nu accommodatie in Yellowstone vast kunnen leggen, zodat we misschien eerst Yellowstone bezoeken en daarna Grand Teton. Vanuit daar kunnen we naar RMNP. Ik heb wel gelezen dat de Old fall river road dan nog niet open is, maar dat redden we toch niet aangezien ik lees dat dit vaak begin juli is.
2006 - West Coast
2008 - Florida
2009 - Westen
2011 - New York
2013 - Mid-West
2015 - Noord-Westen
2016 - Florida
2008 - Florida
2009 - Westen
2011 - New York
2013 - Mid-West
2015 - Noord-Westen
2016 - Florida
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je gaf zelf aan dat het vroeg was voor Yellowstone, vandaar mijn suggestie. Ik denk niet dat de accommodatie goedkoper is, volgens mij zijn de prijzen altijd hetzelfde.
Maar het zal wel rustiger zijn. De kans op opstoppingen door wegwerkzaamheden is wellicht wel wat groter.
In RMNP zal de Trail Ridge Road wel open zijn.
Het is niet nodig en niet toegestaan om bovenliggende berichten te quoten.
Marianne
Maar het zal wel rustiger zijn. De kans op opstoppingen door wegwerkzaamheden is wellicht wel wat groter.
In RMNP zal de Trail Ridge Road wel open zijn.
Het is niet nodig en niet toegestaan om bovenliggende berichten te quoten.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 1923 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-