Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Heine: rondreis 3 weken (mei/juni 2020)
Reis Heine: rondreis 3 weken (mei/juni 2020)
Goedenavond allemaal,
M'n vriendin en ik zijn voor volgend jaar een rondreis aan het plannen, die we met z'n tweetjes gaan maken! Het idee is om in San Fransisco aan te komen en direct de auto op te halen om de rondreis te beginnen. We eindigen ook weer in San Francisco, leveren de auto in en gaan dan ook echt de stad bezoeken.
We houden er van om de toeristische hotspots te bezoeken, steden te ontdekken, de afwisselende natuur te zien en korte wandelingen te maken.
Het reisschema wat we hebben bedacht is als volgt:
Dag 1: Schiphol – San Francisco – Santa Cruz
Dag 2: Santa Cruz – Montery – San Luis Obispo
Dag 3: San Luis Obispo – Santa Barbara – Los Angeles
Dag 4: Los Angeles (bezoek aan Universal Studios Hollywood)
Dag 5: Los Angeles (bezoek aan Universal Studios Hollywood)
Dag 6: Los Angeles – Joshua Tree National Park – Lake Havasu City
Dag 7: Lake Havasu City – Kingman – Flagstaff
Dag 8: Flagstaff – Grand Canyon – Page – Mount Carmel Junction
Dag 9: Mount Carmel Junction (bezoek aan Bryce National Park)
Dag 10: Mount Carmel Junction (bezoek aan Zion National Park)
Dag 11: Mount Carmel Junction – Lake Mead – Las Vegas
Dag 12: Las Vegas
Dag 13: Las Vegas
Dag 14: Las Vegas – Death Valley – Mammoth Lakes
Dag 15: Mammoth Lakes
Dag 16: Mammoth Lakes – Lake Tahoe
Dag 17: Lake Tahoe – Yosemite
Dag 18: Yosemite
Dag 19: Yosemite – San Francisco
Dag 20: San Francisco
Dag 21: San Francisco
Dag 22: San Francisco – Schiphol
We zijn erg benieuwd naar jullie tips / ideeën bij het zien van bovenstaande schema. Vooral op het gebied van haalbaarheid en om het meeste uit de trip halen is alle feedback welkom.
M'n vriendin en ik zijn voor volgend jaar een rondreis aan het plannen, die we met z'n tweetjes gaan maken! Het idee is om in San Fransisco aan te komen en direct de auto op te halen om de rondreis te beginnen. We eindigen ook weer in San Francisco, leveren de auto in en gaan dan ook echt de stad bezoeken.
We houden er van om de toeristische hotspots te bezoeken, steden te ontdekken, de afwisselende natuur te zien en korte wandelingen te maken.
Het reisschema wat we hebben bedacht is als volgt:
Dag 1: Schiphol – San Francisco – Santa Cruz
Dag 2: Santa Cruz – Montery – San Luis Obispo
Dag 3: San Luis Obispo – Santa Barbara – Los Angeles
Dag 4: Los Angeles (bezoek aan Universal Studios Hollywood)
Dag 5: Los Angeles (bezoek aan Universal Studios Hollywood)
Dag 6: Los Angeles – Joshua Tree National Park – Lake Havasu City
Dag 7: Lake Havasu City – Kingman – Flagstaff
Dag 8: Flagstaff – Grand Canyon – Page – Mount Carmel Junction
Dag 9: Mount Carmel Junction (bezoek aan Bryce National Park)
Dag 10: Mount Carmel Junction (bezoek aan Zion National Park)
Dag 11: Mount Carmel Junction – Lake Mead – Las Vegas
Dag 12: Las Vegas
Dag 13: Las Vegas
Dag 14: Las Vegas – Death Valley – Mammoth Lakes
Dag 15: Mammoth Lakes
Dag 16: Mammoth Lakes – Lake Tahoe
Dag 17: Lake Tahoe – Yosemite
Dag 18: Yosemite
Dag 19: Yosemite – San Francisco
Dag 20: San Francisco
Dag 21: San Francisco
Dag 22: San Francisco – Schiphol
We zijn erg benieuwd naar jullie tips / ideeën bij het zien van bovenstaande schema. Vooral op het gebied van haalbaarheid en om het meeste uit de trip halen is alle feedback welkom.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Heine: rondreis 3 weken (mei/juni 2020)
Ik zou die ene nacht Lake Tahoe er uit halen. Dat voegt niet veel toe.
Waarom kies je voor Mt Carmel? Je mist op die manier de mooiste uren in Bryce en eerst naar Zion en dan terug naar Mt Carmel kost je veel extra reistijd.
Ik zou proberen om in Grand Canyon Village te overnachten. Ook hier is het mooi om de uren rond zonsondergang en zonsopkomst mee te maken.
De rit van Las Vegas naar Mammoth Lakes is behoorlijk lang. Daar zou een extra stop wel mooi zijn.
Heb je al eens naar de voorbeeldroute gekeken?
Als je in mei gaat is het goed om rekening te houden met het Memorial Day weekend.
Marianne
Waarom kies je voor Mt Carmel? Je mist op die manier de mooiste uren in Bryce en eerst naar Zion en dan terug naar Mt Carmel kost je veel extra reistijd.
Ik zou proberen om in Grand Canyon Village te overnachten. Ook hier is het mooi om de uren rond zonsondergang en zonsopkomst mee te maken.
De rit van Las Vegas naar Mammoth Lakes is behoorlijk lang. Daar zou een extra stop wel mooi zijn.
Heb je al eens naar de voorbeeldroute gekeken?
Als je in mei gaat is het goed om rekening te houden met het Memorial Day weekend.
Marianne
Opmerking moderator
Het is niet nodig om een direct bovenstaand bericht te quoten.
Dank je wel voor je reactie, Marianne!
Is Lake Tahoe niet de moeite waard? We hebben em nu vooral erin zitten omdat de Tioga pass mogelijk nog dicht kan zijn en direct naar Yosemite is best een lange reis, vooral na de reisdag van de dag ervoor.
Mount Carmel hebben we er nu in zitten omdat je dat in het middelpunt van de parken zit en er dus vroeg kan zijn. We zien het dus als uitvalsbasis. Maar als ik het goed begrijp zou je dus adviseren een overnachting te plannen in de parken zelf, klopt dat?
Grand Canyon Village zullen we gaan overwegen, goeie tip!
We zien de dag van Las Vegas naar Mammoth Lakes als een reisdag en om door Death Valley te reizen, waar we niet perse hoeven te overnachten.
De voorbeeldroute komt erg overeen zie ik nu inderdaad
Memorial day valt inderdaad tijdens onze reis, we zouden die dag door Joshua Tree National Park rijden volgens planning, zou dat extra druk zijn? En merk je dat het weekend ervoor ook al?
Bedankt voor het meedenken!
Het zal altijd drukker zijn tijdens Memorial weekend, al zal dit voor Joshua Tree denk ik niet echt een probleem zijn. De keren dat wij hier waren was het over het algemeen erg rustig. Zeker als je het vergelijkt met parken als Zion, Grand Canyon enz.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je vroeg in de parken wilt zijn ligt Mt Carmel niet handig. Overnachten in Bryce of Zion hoeft niet. Bij beide parken heb je ook genoeg mogelijkheden vlak er buiten. Voor Bryce kun je kijken naar bijvoorbeeld Ruby's Inn of de Bryce View Lodge of kijk naar iets in Tropic. Voor Zion ligt Springdale perfect. Je kunt dan met de gratis shuttlebus naar het park. Als je verder weg zit zal het lastig zijn om een parkeerplaats te vinden.
Als je begin juni in Yosemite bent is normaal gesproken de Tioga Pass wel open. En anders is de Sonora Pass een alternatief. Lake Tahoe is veel extra kilometers met te weinig tijd om daar iets te doen. Ik zou dan liever die dag bij Yosemite zetten. Kijk eens in ons 2013-verslag en ons 2015-verslag voor Yosemite in juni.
Death Valley is prachtig om te overnachten maar wel duur. Lone Pine is ook een mogelijkheid. Zie de genoemde verslagen en ook onze laatste twee verslagen daarvoor.
De drukte van Memorial Day merk je met name in het weekend.
Of Universal dan een goed idee is is de vraag. Ik zie nu trouwens dat je daar twee dagen hebt staan. Dat is niet nodig.
Misschien wat schuiven met de dagen? Probeer zeker Yosemite in het weekend te vermijden.
Marianne
Als je begin juni in Yosemite bent is normaal gesproken de Tioga Pass wel open. En anders is de Sonora Pass een alternatief. Lake Tahoe is veel extra kilometers met te weinig tijd om daar iets te doen. Ik zou dan liever die dag bij Yosemite zetten. Kijk eens in ons 2013-verslag en ons 2015-verslag voor Yosemite in juni.
Death Valley is prachtig om te overnachten maar wel duur. Lone Pine is ook een mogelijkheid. Zie de genoemde verslagen en ook onze laatste twee verslagen daarvoor.
De drukte van Memorial Day merk je met name in het weekend.
Of Universal dan een goed idee is is de vraag. Ik zie nu trouwens dat je daar twee dagen hebt staan. Dat is niet nodig.
Misschien wat schuiven met de dagen? Probeer zeker Yosemite in het weekend te vermijden.
Marianne
- josea
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Inderdaad zeker overnachten bij de parken!
Dag 7: Lake Havasu - Grand Canyon
Dag 8: Grand Canyon - Page
Dag 9: Page - Bryce
Dag 10: Bryce - Zion
Dag 11: Zion - Las Vegas
Hoewel ik één nacht Zion altijd wat weinig vind... ik zou er bij voorkeur twee plannen en daar zeker een dag Universal voor opgeven, of iets skippen bij Mammoth Lakes / Lake Tahoe.
Dag 7: Lake Havasu - Grand Canyon
Dag 8: Grand Canyon - Page
Dag 9: Page - Bryce
Dag 10: Bryce - Zion
Dag 11: Zion - Las Vegas
Hoewel ik één nacht Zion altijd wat weinig vind... ik zou er bij voorkeur twee plannen en daar zeker een dag Universal voor opgeven, of iets skippen bij Mammoth Lakes / Lake Tahoe.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Onderschat het parkeerprobleem bij Zion niet. Wij reden er eergisteren door - Zion stond niet op ons programma - en de plaatsen bij de parkeermeters in Springdale waren grotendeels bezet. Parkeren kost daar $15 per dag, plus de extra kosten voor benzine en de tijd die het heen en weer rijden kost...... Kijk in Springdale eens naar het Zion Park Motel, die hadden in ieder geval tot voor kort redelijke tarieven.
Probeer in ieder geval bij de Grand Canyon te overnachten. Voor de Bright Angel Lodge betaalden wij recent iets van $119. Kijk regelmatig als er niets vrij is, want er komen regelmatig annuleringen. Wij boekten vier maanden voor het verblijf.
Zelfs met een overnachting bij de Grand Canyon zou ik dag acht zo niet laten staan. Je rijdt het eerste stuk nog langs de Grand Canyon met enkele uitzichtpunten, o.a. Desert View en voor Page heb je dan weinig of geen tijd.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Probeer in ieder geval bij de Grand Canyon te overnachten. Voor de Bright Angel Lodge betaalden wij recent iets van $119. Kijk regelmatig als er niets vrij is, want er komen regelmatig annuleringen. Wij boekten vier maanden voor het verblijf.
Zelfs met een overnachting bij de Grand Canyon zou ik dag acht zo niet laten staan. Je rijdt het eerste stuk nog langs de Grand Canyon met enkele uitzichtpunten, o.a. Desert View en voor Page heb je dan weinig of geen tijd.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik vul net 5 min geleden hun review in. Ik betaalde $85 en dat werd dan $90,87 met tax en dergelijke erbij.Voor de Bright Angel Lodge betaalden wij recent iets van $119.
De voorbeeldroute komt in mijn ogen juist niet overeen. En dat hoeft ook niet, maar dag 2 is al een hele lange dag als je wat in Monterey wilt doen en de kustweg naar San Luis Obispo wilt rijden... ik zou al eerder stoppen.
Wil je ook nog wat van LA zien behalve pretparken? Zo ja, wanneer dan?
Dag 6, met een beetje pech doe je er al meer dan 3u over om LA uit te komen... niet dat het niet kan, maar dit is echt een hele volle dag qua autorijden.
Dag 7 begrijp ik dan weer niet. Ik zou dan al naar de agV rijden en dus bij Williams linksaf. Flagstaff voegt niets toe als je er geen tijd hebt.
Dag 8, persoonlijk vind ik dit nogal kansloos. Heel weinig tijd voor de GC en dan pak je ook nog Page mee en een rit naar Mt Carmel.
Ik heb er dan weer geen moeite mee om Bryce en Page vanuit 1 plek te doen, maar je hebt idd wrs parkeerproblemen voor Zion.
Zet je reisdagen eens uit in google maps op jouw tijdstip, dan krijg je een beeld hoe lang je overal in de auto zit.
Tel er makkelijk 500km bij van wat je in de steden en sommige parken ook nog in de auto zit
Je zou ervoor kunnen kiezen om bijvoorbeeld dag 5savonds al LA uit te rijden na Universal. Als je rond een uurtje of 7 savonds vertrekt vanuit Universal dan heb je minder last van het verkeer en kan je richting Palm Springs rijden. De dag daarna kan je vanaf Palm springs door Joshua Tree door naar bijvoorbeeld Seligman met een aantal stops en korte hikes etc bij Joshua Tree.
Je zal hier bijna een hele dag aan kwijt zijn maar wel een leuke dag! (ca 5,5 uur aan rijden, 4 uur aan stops).
Dag 7 kan je dan smorgens vroeg van Seligman naar de GC, daar de dag doorbrengen, en savonds nog een uurtje door naar Cameron wat op de route ligt naar Page
DAG 8 ben je dan met een uurtje in Page en zou je bijv Antelope Canyon en Horsehoe bend kunnen bezoeken en dan de route vervolgen naar Mount Carmel.
Nog steeds veel in een korte tijd maar je hebt net iets meer ademruimte zo
Je zal hier bijna een hele dag aan kwijt zijn maar wel een leuke dag! (ca 5,5 uur aan rijden, 4 uur aan stops).
Dag 7 kan je dan smorgens vroeg van Seligman naar de GC, daar de dag doorbrengen, en savonds nog een uurtje door naar Cameron wat op de route ligt naar Page
DAG 8 ben je dan met een uurtje in Page en zou je bijv Antelope Canyon en Horsehoe bend kunnen bezoeken en dan de route vervolgen naar Mount Carmel.
Nog steeds veel in een korte tijd maar je hebt net iets meer ademruimte zo
09: NYC
13: Cross Country
15: Zuidwesten + NY
15: Music-cities
17: Westen
19: NY, New Orleans en Florida
22: Zuidwesten
24: Boston
Mijn blog en reisverslagen <2019http://kathregina.wordpress.com
=>2019https://www.polarsteps.com/KathleenRegina
13: Cross Country