Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Tessahen: advies over route West-Amerika.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Tessahen
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Tessahen: advies over route West-Amerika.

Bericht door Tessahen »

Wederom bedankt voor de adviezen!
Dat wordt dus een extra dag Yosemite ten koste van LA.

Globale planning voor Yosemite is:
Mammoth lakes - Yosemite: Mono lake, Bodie, Tioga pass (als die open is). Als er nog tijd in naar de valley.
Yosemite: Panorama trail of auto naar Glacier point en wandeling Taft Point of Sentinel Dome (zag dit in een ander bericht van Marianne :))
Yosemite: Marisposa grove + ?? (Hebben jullie tips?)
Yosemite - SF

Ik moet hiervoor snel een hotel gaan boeken, mijn creditcard komt begin vd week binnen. Het is wel duur in Yosemite valley zeg. Is het zinvol om 2 nachten in Yosemite valley en de derde in Oakhurst te doen?

Patrick, ook dank voor je tip om nog eens goed na te denken over de upper of lower Antelope Canyon. Ik lees inderdaad veel postieve verhalen over de (minder drukke) lower canyon. Ik denk dat dat hem gaat worden!

Ingrid, goede tip om de helikoptervlucht in de middag op de dag ervoor te doen. Ik heb alleen gelezen dat ze adviseren om de vlucht in de morgen te doen vanwege het zicht en eventuele turbelentie.

Mijn route is nu zo:

1 Amsterdam - Los Angeles
2 Los Angeles - Kingman
3 Kingman - Grand Canyon
4 Grand Canyon - Monument valley
5 Monument valley - Page
6 Page - Bryce Canyon
7 Bryce Canyon - Zion
8 Zion
9 Zion - Las Vegas
10 Las Vegas
11 Las Vegas - Death valley
12 Death Valley - Mammoth lakes
13 Mammoth Lakes - Yosemite national park
14 Yosemite national park
15 Yosemite national park
16 Yosemite national park - San Francisco
17 San Francisco
18 San Francisco
19 San Francisco - Montery
20 Montery - Pismo beach
21 Pismo beach - Los Angeles
22 Los Angeles
23 Los Angeles
24 Los Angeles - Amsterdam
25 Amsterdam

Zien jullie nog verbeteringen?

Dank alvast!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie route! De laatste nacht Yosemite kun je inderdaad wel in Oakhurst overnachten.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

De route ziet er perfect uit.
Tessahen schreef:Ingrid, goede tip om de helikoptervlucht in de middag op de dag ervoor te doen. Ik heb alleen gelezen dat ze adviseren om de vlucht in de morgen te doen vanwege het zicht en eventuele turbelentie.
Dat kan zijn maar wij hadden een goed zicht en van turbulentie, waar ik het meest tegenop zag, geen enkele sprake. Integendeel het was een prachtige rustige vlucht. Wij hebben trouwens ter plekke besloten om een helikoptervlucht te boeken toen wij aankwamen bij het vliegveld en hadden geluk dat er binnen een uur 4 plekken vrij waren. I.v.m. de weersomstandigheden kunnen jullie dit ook overwegen en anders (mocht het niet lukken) de vlucht alsnog voor de volgende ochtend reserveren. Maar je moet er uiteraard zelf een goed gevoel bij hebben en misschien is het financieel ook aantrekkelijker om het van tevoren te boeken.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Tessahen
Amerika-ontdekker

Bericht door Tessahen »

Hoi!

Nog twee maanden en dan vertrekken wij naar de US. We doen de route zoals eerder beschreven. Alleen, nu is het weer nog bijzonder slecht en ik ben benieuwd of het slim is om hier al rekening mee te houden?

Ik hou er al rekening mee dat de Tioga pass niet bereikbaar is, maar dat we via de Sonora pass of de 88 Carson pass rijden (zoals Marianne al eerder tipte). We slapen die nacht in Mammoth lakes en rijden vervolgens naar Yosemite village. Het liefst via Mono lake, Bodie en dan de Sonora of 88. Is het slim of vanuit de Death valley wat meer naar boven door te rijden en niet te overnachten in Mammoth lakes, maar in Bridgeport bijvoorbeeld?

En zijn er naast deze, nog andere plekken om rekening te houden met het weer?

Alvast dank voor de reacties :)
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Wegens schade aan de doorgaande weg (Zion-Mount Carmel Highway: UT-9) in het Zion National Park is die weg voorlopig geheel afgesloten en zal men een andere route moeten nemen als men van het Bryce Canyon NP naar, of via, het Zion NP wil rijden.
Om te zien hoe de toestand van die weg is op het moment dat jij er langs wil gaan, is het raadzaam om de NPS-website van het Zion NP in de gaten te houden.
Zie: https://www.nps.gov/zion/learn/news/zio ... raffic.htm

Een topic hierover op het forum: klik hier.
Hierop worden ook alternatieve routes getoond.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zou Bridgeport niet gek vinden. Dan zit je goed voor de Sonora Pass en ook al beter voor de CA88.
Je kunt eens kijken naar de Virginia Creek Settlement.

Marianne
Tessahen
Amerika-ontdekker

Bericht door Tessahen »

Dank Marco, ik heb de route nu zo, van Bryce naar Zion. Dit kan toch? Ik las een tip over dat de 14 een mooie weg is, dus op deze manier nemen we die mee.
Bryce - Zion.png

En Marianne, denk je dat het slimmer is om vanuit de Death Valley wat verder door te rijden? Dus naar Bridgeport? Het is een uur rijden vanuit Mammoth lakes en we komen langs Mono lake. Dus dat winnen we op de dag dat we naar Yosemite rijden.
Ik twijfel een beetje omdat Mammoth Lakes mij een leuke overnachtingsplek leek :).
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ja. Dat bedoelde ik ook met mijn opmerking dat Bridgeport niet gek zou zijn.
Mammoth Lakes is niet echt bijzonder hoor.
Hou de afsluiting in Zion in de gaten, door het park rijden verdient toch wel de voorkeur.

Marianne
AnitaV
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door AnitaV »

Misschien na Bryce Red Canyon bekijken?
Cedar Breaks is waarschijnlijk nog dicht. Het ligt hoog en is vaak pas begin juni geopend. Maar dan kan je de 143 nemen, dan rijd je een stuk van de Utah’s Patchwork Parkway National Scenic Byway
Vergeet Kolob Canyon niet. Daar kom je langs als je deze route rijdt.
Tessahen
Amerika-ontdekker

Bericht door Tessahen »

Oke, dank weer!
Ik heb Virginia Creek Settlement geboekt en mijn hotel in Mammoth lakes geannuleerd.

Als we via de oost ingang Zion in kunnen heeft dat dus de voorkeur, maar zo niet is dit route, klopt dat? Dan gaan we via de Red Canyon, over de 143 en dan naar Kolob Canyon naar Zion.
Bijlagen
Bryce - Kolob - Zion.PNG
Tessahen
Amerika-ontdekker

Bericht door Tessahen »

Aarrgghhh mijn vriend heeft zijn achillespees gescheurd.
We vliegen over 7 weken(8 mei) en hij moet ongeveer 8 weken in het gips en daarna nog herstellen. We wachten het nog een weekje af, want dan is zijn eerste controle in het ziekenhuis, maar ik reken er al wel op dat we niet kunnen gaan :(

Om het voor mijzelf wat minder erg te maken, denk ik alvast na over wanneer we dan wel kunnen. Ik wil niet nog een jaar wachten, dus denk aan eind augustus tot half/eind september. Is dit ook een goede reistijd wat jullie betreft?

En stel we vertrekken bijv. de derde week van augustus, maakt het qua weer heel erg uit waar we starten?
Ik denk trouwens ook dat ik dan twee dagen aan de reis toevoeg om ook naar San Diego te kunnen gaan.
stegeman
Amerikakenner

Bericht door stegeman »

Wat sneu! Hoop dat jullie alsnog kunnen gaan, maar daar ziet het niet naar uit zo te lezen. Hopelijk goede verzekering zodat je alsnog later kunt en beterschap / een goed herstel gewenst.
Ps. Ik zou de nieuwe reis niet te vroeg doen, omdat een herstel 3-6 maanden kan duren. Van het langste maar uitgaan, want je wilt toch wel hikes nemen denk ik?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wat ontzettend vervelend!
Het lijkt inderdaad verstandig om wel voldoende tijd uit te trekken om te herstellen, dan kun je meer genieten van de reis.
Wel herkenbaar dit, wij hebben om dezelfde reden ook eens een reis af moeten zeggen. En dan probeer je in eerste instantie toch alles om toch te kunnen gaan.

Marianne
Tessahen
Amerika-ontdekker

Bericht door Tessahen »

Ja baal er ontzettend van!! Eind augustus is over 5 maanden, dus ik hoop heel erg dat hij dan voldoende hersteld is. Volgende week zullen we meer weten of het herstel, maar wat ik op internet lees, zou 5 maanden voldoende moeten zijn om weer goed te kunnen lopen..

Meeste hotels en auto kan ik gratis annuleren. Tickets zijn een ander verhaal, maar met €150 per ticket kun je ze wijzigen..
We gaan het zien! Hopelijk alsnog over paar maanden!😊
Tessahen
Amerika-ontdekker

Bericht door Tessahen »

Hoi, ben ik weer :)
17 augustus vertrekken we dan toch naar Amerika! Hoewel mijn vriend nog niet optimaal loopt, is het voldoende om wel te gaan (tickets waren ook niet meer te annuleren..)

Nu ben ik aan het kijken voor vervangende activiteiten voor de lange wandelingen. Fietsen gaat makkelijker, dus dat is het plan voor Zion. Alleen bij Yosemite vraag ik me af of je veel met de auto kunt doen, of dat een bus tour naar Glacier point en weer terug de moeite waard is. Of kan je dezelfde weg ook afleggen met je eigen auto?

Alvast bedankt!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Fijn dat jullie toch gaan! :thumbup:
Glacier Point kun je prima met de eigen auto doen, de bus heeft daar geen enkele meerwaarde, die is alleen nodig als je nasr beneden wilt lopen. Je zou nog kunnen kijken of de wandeling naar Taft Point of Sentinel Dome mogelijk is. Het enige probleem bij die wandelingen en bij Glacier Point is het vinden van een parkeerplaats.
Fietsen kan ook in Yosemite Valley en je kunt ook gaan raften als er nog voldoende water in de Merced River staat.
Hoe is de route nu en waar overnachten jullie? Is dat al vastgelegd?

Marianne
Tessahen
Amerika-ontdekker

Bericht door Tessahen »

Hoi Marianne,

Oke, goed om te weten! Dan doen we het lekker met de auto. En dan vanaf daar een kleine wandeling doen zoals jij die aangeeft. Ik zag dat ze per stuk ongeveer 1.5 uur heen en weer zijn. Als we tussendoor wat stoppen moet dat wel lukken.
En fietsen kunnen we dan inderdaad doen! We gaan eind augustus, dus denk dat het te droog is om te raften, maar dat kunnen we daar bekijken.

De route is hetzelfde gebleven, behalve dat we 1 dag langer in Las Vegas zijn.

De hotels heb ik al vastgelegd. In het stuk naar Yosemite is het The ranch in de death Valley, Big Meadow Lodge in Brigdeport, 2 nachten half dome village en dan een nacht in de Big tree lodge.
Tessahen
Amerika-ontdekker

Bericht door Tessahen »

Hi allemaal,

Onze reis zit erop en ik wil jullie hartelijk danken voor alle tips! Het was prachtig!!

Teveel hoogtepunten om op te noemen, maar ik vond de volgende punten er uit springen:

Helikoptervlucht grand canyon, jeep tour in Monument Valley, jet ski huren op Lake Powell, poolparty in Vegas, wandelen in Bryce(navajo ivm garden trail), fietsen in Zion en narrows lopen, walvistour bij Monterey, high way 1, American football wedstrijd in LA. Maar iedere dag had wel wat moois! Ook wat kleinere dingen zoals de hot water springs nabij mono lake/June lake.

Wat zou ik volgende keer anders doen: niet veel, maar de tent in Yosemite was niet ons ding. Daarnaast is San Francisco erg leuk, maar 1 volle dag was hier voldoende geweest voor ons. Ook omdat het daar begin 20 graden was, waardoor een dagje zee/zwembad niet kan. We hebben sowieso gemerkt dat we een vrij hoog/snel reistempo hebben. In ons schema hadden we daarom voldoende tijd om te ontspannen.

Ik heb op Polarsteps een reisverslag bijgehouden. Hij staat op privé, maar als je het graag wil lezen kun je me toevoegen.

Ik kijk nu al uit naar de volgende reis :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer