Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Justandy: LV - LV

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Justandy
Amerika-newbie

Reis Justandy: LV - LV

Bericht door Justandy »

Volgend jaar mei willen wij met 4 volwassenen een camperrondreis maken en ik ben alvast begonnen aan een schema.
Is dit zo haalbaar? Tips zijn natuurlijk van harte welkom. :D

Amsterdam - Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas – Valley of Fire - Zion
Zion
Zion – Bryce
Bryce – Capitol Reef
Capitol Reef – Goblin Valley - Moab
Moab
Moab – Monument Valley - Page
Page
Page – Grand Canyon
Grand Canyon – Sedona
Sedona – Lake Havasu
Lake Havasu – Joshua Tree
Joshua Tree – San Diego
San Diego
San Diego – Los Angeles
Los Angeles
Los Angeles – Pismo Beach
Pismo Beach – Carmel/Monterey
Carmel/Monterey - San Fransisco
San Fransisco
San Fransisco – Yosemite
Yosemite
Yosemite – via Tioga Pass - Bishop
Bishop – Death Valley
Death Valley - Las Vegas
Las Vegas - Amsterdam
Nathalie21
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis LV - LV

Bericht door Nathalie21 »

Zo op het eerste gezicht lijkt me dit zeker haalbaar, mooi vooruitzicht!
2012: Californië, Arizona, Utah en Nevada
2014: Florida (en LA)
2015: Nevada, Arizona en Utah
2018: Florida
2019: New York en Westkust Florida
2024: Florida
2025: Las Vegas - The Sphere
The world is a book, and those who do not travel read only one page.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zou zeker ook zeggen dat dit kan, maar ik vind het toch wel erg vol. Je hebt overal echt maar de minimale tijd en persoonlijk vind ik de tijd in Moab te kort. Dan zou ik van Capitol Reef via de 95 naar Monument Valley rijden. En die tijd bij Yosemite (1 dag) zetten en een dag bij LA of San Diego. Als Moab een must is zou ik Sedona eruit jalen en dan van de GC naar Kingman rijden ipv Lake Havasu
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Waarom eerst twee volle dagen Las Vegas ? Ik zou er zeker eentje naar het einde toe verplaatsen.
De tijd in Moab is te beperkt. Hier heb je minstens een nacht meer nodig, twee zou zelfs mooi zijn.
Monument Valley is een mooie locatie voor een overnachting. De mooiste uren zijn er zonsondergang en zonsopgang.
Lake Havasu zou niet mijn keuze zijn. Het ligt iets minder handig voor de route 66 waar je Kingman en Oatman zou kunnen meepikken. Ik zou in die optiek eerder opteren voor Needless.
De tijd in San Diego is te beperkt, hier zou je toch minstens een nacht meer kunnen gebruiken.
Houd er rekening mee dat een open Tioga Pass in mei gene zekerheid is. Dit jaar pas op 21 juni !
Niet bij elke camperverhuurder mag je na 15 mei door Death Valley !
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Justandy: LV - LV

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind het ook net wat te gehaast. Wanneer precies in mei willen jullie gaan? Hou rekening met het Memorial Day weekend. En zoals gezegd met de Tioga Pass.

Marianne
Justandy
Amerika-newbie

Bericht door Justandy »

Bedankt voor de reacties!

De eerste 2 dagen in LV zijn zo gepland omdat we waarschijnlijk laat op de avond aankomen. Dan willen we een dag LV doen en een dag naar de outlet. (dat laatste is eigenlijk wel een must :wink: ) Als we een dag naar het eind zouden verzetten, dan komen we sowieso in de 'problemen' met Memorial Day.
Memorial Day weekend valt nu precies in de tijd dat wij in SF zijn, en op MD zelf rijden we naar Yosemite. Zou dat een probleem zijn? Campings willen we natuurlijk van tevoren reserveren.

We hopen natuurlijk dat de Tioga Pass gewoon open is eind mei, maar mocht dit niet zo zijn dan zullen we moeten omrijden. Overnachten bij Kernville is dan misschien een optie? De camping in Bishop kunnen we dan beter niet reserveren.

Sedona/Lake Havasu zijn geen must, dus dan zouden we GC - Needless kunnen doen en dan een overnachting in MV erbij. Ik moet zeggen dat wij geen enorme wandelaars zijn en dus geen hele dagen door de parken zullen wandelen. En anders moeten we gewoon nog een keer gaan als we niet alles kunnen zien :D

Amsterdam - Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas – Valley of Fire - Zion
Zion
Zion – Bryce
Bryce – Capitol Reef
Capitol Reef – Goblin Valley - Moab
Moab
Moab – Monument Valley
Monument Valley - Page
Page
Page – Grand Canyon
Grand Canyon – Needless
Needless – Joshua Tree
Joshua Tree – San Diego
San Diego
San Diego – Los Angeles
Los Angeles
Los Angeles – Pismo Beach
Pismo Beach – Carmel/Monterey
Carmel/Monterey - San Fransisco
San Fransisco
San Fransisco – Yosemite
Yosemite
Yosemite – via Tioga Pass - Bishop
Bishop – Death Valley
Death Valley - Las Vegas
Las Vegas - Amsterdam
Markstaal
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Markstaal »

Opzich is de planning wel mooi zo. Een nachtje extra Moab was nog steeds fijn geweest, ondanks dat jullie geen echte wandelaars zijn maak je hier je tijd heel makkelijk vol. Ik zal zelf het stuk Moab - Monument Valley op het einde van de middag plannen, zo kan je toch nog wat extra tijd aan Moab besteden en heb je de mooiste uren bij Monument Valley.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik denk niet dat het handig is om op de laatste dag de camper in te leveren. Vaak moet dat voor een bepaald tijdstip. Dat betekent dus haasten. Ik zou echt die dagen LV op het eind zetten, dat is wel zo rustig. Die eerste dag na aankomst is toch een wat verloren dag, je hebt dan mooi de gelegenheid om uit te rusten van de reis, en voor het inslaan van boodschappen en het ophalen van de camper.

En verder blijft het erg druk vind ik. Ik zou iets laten vallen, bijvoorbeeld San Diego, of Moab. Het is wel een mooie tijd voor Moab, maar als je toch nog eens zou willen gaan is dat wel makkelijk in een andre reis in te passen. Als je nu van alles maar een beetje ziet is het lastiger om dat nog eens opnieuw te doen zonder erg veel in herhaling te vallen.

Voor Yosemite is echt een extra dag nodig. Je wilt geen hele dagen wandelen, maar dat doet ook vrijwel niemand, Maar met een aantal korte wandelingen ben je toch al snel meerdere dagen kwijt om alle delen van het park te zien.
En waarom tot Bishop rijden en niet wat eerder stoppen (Lee vIning, June Lake?). Dat ligt ook beter voor als de Tioga Pass dicht is en je een route bovenlangs zou nemen.
Het is nog niet zo ver, maar oefen zeker een maand van te voren met het reserveren van een camping in Yosemite.

Waar wil je de camper huren? Mag je door DV rijden?

Wij zijn in 2013 vanaf half mei in het zuidwesten geweest, en hebben grote delen van jullie route gedaan. Misschien heb je iets aan dat verslag om te zien wat je kunt verwachten.

Marianne
Mr. Patrick
Amerikakenner

Bericht door Mr. Patrick »

Martin & Marianne schreef:
14 aug 2019, 13:11
Ik zou echt die dagen LV op het eind zetten, dat is wel zo rustig.
Hoewel dat op zich klopt, kan TS hierdoor het memorial weekend buiten Yosemite blijven. Ik vind het dus wel redelijk om zo te doen in de huidige planning.

Ik ben het wel met Marianne eens dat Yosemite en Moab eigenlijk een dag extra verdienen, het wordt nu gehaast. Bovendien zijn beide plekken enorm druk en sta je in beide parken (Yosemite en Arches, that is) waarschijnlijk wel in de file op zoek naar een parkeerplaats. Dat is altijd vervelend, maar als je tijd te kort hebt, dan ga je je echt opvreten!
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer