Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis bmwaddict: tips gevraagd voor SF-SF reisroute.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
bmwaddict
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Reis bmwaddict: tips gevraagd voor SF-SF reisroute.

Bericht door bmwaddict »

Na de nodige uren het fora afstruinen en googlen komen we er maar niet uit wat realistisch/haalbaar is met de beperkte hoeveelheid dagen die we hebben. Hierbij ons reisschema en enkele vragen. Graag jullie advies!

1) WO 28/8 -- SF -- Montery -- Aankomst in de middag. Auto ophalen en direct rijden naar kust rondom monterey (hotel in Pacific grove beter?)
2) DO 29/9 -- Monterey -- San Simeon (Graag jullie advies over deze tussenstop - we willen niet te snel langs de kust rijden. San Simeon kwamen we tegen)
3) VR 30/8 -- San Simeon --> Santa barabra (Zie hierboven - is dit logisch?)
4) ZA 31/8 --> Santa barabara -> LA (korte reistijd - dus nog een ruime dag LA)
5) ZO 1/9 LA --Hele dag LA (is dit logisch? SF lijkt ons leuker. Alleen even Hollywood bezoeken etc en door?)
6) MA 2/9 LA --> San Diego (is dit een leuke bestemming of beter skippen en gebruiken om ergens een extra dag te hebben?)
7) DI 3/9 San Diego -> Lake Havasu (als tussenstop richting canyons. Is dit een logische keuze? anders heen en weer rijden bij canyons)
8 ) WO 4/9 Lake Havasu -> Grand canyon (hike, helicopter tocht en slapen)
9) DO 5/9 Grand canyon -> Antelope canyon X (de X variant is rustiger en hier kunnen we nog een hike reservering krijgen? doen of niet ?)
10) VR 6/9 Antelope -> Bryce canyon (waar slapen?)
11) ZA 7/9 Bryce -> Zion
12) ZO 8/9 Zion -> Vegas
13) MA 9/9 Vegas de hele dag
14) DI 10/9 Vegas -> Death Valley (waar in de omgeving slapen?)
15) WO 11/9 Death valley -> Yosemeti (yosemti via tioga road (is dit te doen?)
16) DO 12/9 Yosemeti -> SF (yosemeti nog in de ochtend een wandeling mee pakken en 's middag alcatraz in SF of avond tour?)
17) VR 13/9 SF dag (dagje fietsen en SF)
18) ZA SF -> AMS Terugvlucht

Afbeelding

Vragen:
- Wat vinden jullie van dit schema? Wat zouden jullie eventueel aanpassen of als tips meegeven?
- Kustroute willen we onze tijd nemen, picknicken etc. Is dit logisch? Of beter inkorten en direct vanuit Monterey naar Santa Barbara?
- Monterey, Carmel by the sea, of pacific grove - waar zouden jullie verblijven ? We gaan graag uiteten en pakken graag een borrel etc.
- Hebben jullie ervaring met de helicopter tour in de grand canyon? Wij kijken zelf naar Papilion als tour.. maar is aardig aan de prijs
- We zijn geen echte natuurfreaks, maar hebben desondanks relatief veel natuur in het programma zitten. Misschien 1 canyon skippen en wat meer avond programma/drinks/eten in stad etc?
- Netto ongeveer 16 dagen vakantie is niet heel veel, misschien nog ergens wat meer rust inbouwen door wat te skippen en dagje langer te blijven? Anders elke dag ander hotel etc
- Alcatraz het geld waard? Avond of dag tour?
- Antelope schijnt heel erg overrated te zijn. Wat vinden jullie? is de "X" variant beter?
- Hoe kunnen we nog iets avontuurlijks / iets met actie inbouwen? Hebben jullie tours in gedachten (speedboat, kayak tour, bugee tour??)
- Hotels in de canyons boeken of daar buiten? Voor ons als jonge vakantiegangers natuurlijk niet heel veel te doen.. maar wel meest praktisch toch?

Dank voor jullie input alvast!! We hebben er veel zin in.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis bmwaddict: tips gevraagd voor SF-SF reisroute.

Bericht door PSVwally »

WOW!
Je doet een meer dan 3 weken vakantie in 16 dagen.
De eerste paar dagen gaan prima, maar ik zou de indeling iets anders doen.
Nu heb je namelijk amper tijd om iets 'om' Monterey te gaan bekijken. Ik zou dag 2 daar blijven en dag 3 van Monterey naar Morro Bay rijden. Dan de dag erop door naar LA via Santa Barbara.

Hele dag LA is echt wel logisch. Leuke stad en kijk hiervoor eens in het all about LA topic. Afstanden zijn groot en het verkeer kan verschrikkelijk zijn, dus ik zou dit wel allemaal plannen.

San Diego is onrealistisch op deze manier. Ik zou overigens Lake Havasu hier ook vergeten. Ik zou van LA naar Williams rijden, dan een stop maken in Barstow bij Calico ghost town en vanaf Needles over route66 rijden. Dan zit je hele dag echt al wel vol.

De dag erop zou ik dan de grand canyon aandoen.

Dan Page (canyon x is prima net als alle andere canyons, het zal overal druk zijn), Bryce en Zion. Je hebt eigenlijk hier 1 dag te weinig, dus het worden snelle bezoekjes.

Na Vegas wordt het echt krap aan. Doordat ik San Diego uit je route heb gehaald kan je hier ergens nog een dag bij zetten welke ik altijd voor Yosemite zou inzetten op deze manier.
Las Vegas - death valley - Lone Pine, daarna Lone Pine - Yosemite (met een i) via de tioga road. Dan een volle dag Yosemite (dit is de dag van San Diego) en dan naar San Francisco.

Je kan in Vegas allerlei avontuurlijke dingen doen. Een helivlucht bij de grand canyon, een bootje huren in Page. Een walvistoer in Monterey
Je hebt alleen overal erg weinig tijd dus met de 'gewone' highlights zit je reis al propvol

Je komt dan op zoiets uit.

01) vlucht naar SF en dan naar Monterey
02) omgeving Monterey en Big Sur
03) Monterey - Morro Bay
04) Morro Bay - Santa Barbara - LA
05) LA
06) LA - bodie ghost town - route 66 vanaf Needles - Williams
07) Grand Canyon
08 GC - Page
09) Page - Bryce
10) Bryce - Zion
11) Zion - LAs Vegas
12) Las Vegas
13) Vegas - death valley - lone pine/bishop
14) Lone Pine/Bishop - Yosemite
15) Yosemite
16) Yosemite - San Francico
17) San Francisco
18) terugvlucht
19) aankomst thuis vergeet niet dat je een dag verliest met de terugvlucht he
WeernaardeVS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door WeernaardeVS »

Wij zijn wel meer natuurliefhebbers, dus kijk ik er wat anders tegenaan en zie ik veel rijden en weinig kunnen doen (lees wandelen :wink: )

Wat mij opvalt in het kaartje, volgens mij heb je de GC North Rim ingevoerd. Ik kan mij niet voorstellen dat dat jullie bedoeling is, gezien je verhaal, dus ik vermoed dat je graag naar de South Rim wilt.

In Zion zit je nu in het weekend. Onze ervaring in juni was dat voor 9 uur de parkeerplaats vol was en er een flinke rij bij de shuttlebus stond. Ik vermoed dat dat in een weekend in augustus niet veel beter is.

De kustroute ken ik niet, maar ik zou San Diego schrappen. Het is toch om en je hebt er weinig tijd voor. Mogelijk kun je dan vanuit LA nog Joshua Tree "meepakken".

Indien mogelijk zou ik in de parken slapen. Bij Page zou je nog een kanotocht naar Antelope kunnen overwegen.
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Het kaartje klopt inderdaad niet.

Direct doorrijden naar Monterey kan, maar wat is "in de middag". Moet je dan ook nog door immigratie ?
San Diego heeft geen zin op deze wijze. Hier heb je minimum twee nachten nodig.
Lake Havasu ligt een beetje naast de route. Ik zou eerder opteren voor Kingman
Aan Bryce zelf zijn er hotels, dit is de beste optie
Voor Zion zou ik meer tijd uittrekken.
Overnachten in Death Valley is natuurlijk het mooist
Death Valley - Yosemite op deze wijze is niet echt realistisch. Hier heb je een extra nacht aan de oostzijde (omgeving Mammoth Lakes) nodig.
Vanaf Yosemite is het nog een uur of 4 naar SF. s'middags Alcatraz zie ik dan niet zitten.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
ingrid1955
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door ingrid1955 »

hallo,

voor Bryce kan je prima terecht in het nabijgelegen Tropic.
zoals al geschreven : San Diego heeft geen zin, Alcatraz best avondtour boeken, Yosemite zeker 1 dag bij. Een nogal gehaast programma

Jacques
bmwaddict
Amerika-ontdekker

Bericht door bmwaddict »

Dank voor jullie feedback! Zeer gewaardeerd!

We gaan even sleutelen aan het programma/dagindeling .
San diego hebben we inmiddels geschrapt en de route op basis van jullie input wat aangepast.

Zou het overigens een idee zijn om 1 canyon minder te bezoeken en te bewaren voor een andere keer? Zo hebben we netto wat meer tijd en vakantie gevoel ? Welke zouden jullie dan schrappen?

Ook denken we dat een helikopter tour met vertrek uit Vegas zou kunnen helpen zodat we ook niet met de auto daarheen hoeven (en kunnen combineren met ons bezoek aan Vegas)

Als jullie nog meer input/ideeen/feedback hebben, of aangepast reisprogramma voorstel.. graag! We gaan volgend jaar maar nog een keer ;-)
bmwaddict
Amerika-ontdekker

Bericht door bmwaddict »

We hebben nu de volgende aanpassingen gemaakt n.a.v. jullie input (waarvoor dank!!):

Afbeelding

Wat vinden jullie hier nu van? Blauw zijn dagen waarbij we beperkt rijden en hetzelfde hotel overwegen te boeken.

Ik heb nog enkele vragen/twijfels:

1) Dag 2 is een "rust dag" dus nog een dag in hetzelfde hotel om in de omgeving wat dingen te gaan bekijken (big sur etc). Dit is alleen al gauw een uur heen en weer rijden (dus weer omhoog). Dit is misschien wat zonde van de tijd - wat denken jullie?

2) Indien dag 1-2 gelijk blijft in hetzelfde hotel: Is monterey een leuke plaats om in te verblijven voor 2 nachten? Genoeg leuke restaurants ? Of beter andere locatie?

3) Dankzij jullie advies pakken we nu vanaf LA de route naar Williams. Dit is wel 7 uur, dus ons idee is dan wel om ergens tussendoor te slapen. We weten alleen niet zo goed waar - wat zouden jullie doen? Of toch ff een dag doorbijten en elders een dag extra winnen?

4) We hebben 1 canyon half geschrapt omdat we beperkt tijd hebben en nog wel een keer terug gaan. Met half bedoelen we dat we vanuit vegas nog een helikopter tour willen boeken en in iedere geval een deel gaan zien. Zijn jullie het eens met deze keuze? Of beter wel GC doen en Page, of Zion of Bryce laten vallen.

5) Zien jullie nog ergens onrealistische dagen/reistijden? Toch nog iets aanpassen? (algemene vraag)

Dank wederom voor jullie advies/input!!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik ben altijd wel een voorstander van rust, maar daar hebben jullie geen tijd voor. Die rustdag bij Monterey zou ik vergeten. Bis Sur vanuit Monterey kan, maar je kunt er beter op weg naar Morro Bay tijd voor uittrekken.
Waarom naar Williams? Zeker met nog een tussenstop kun je toch prima naar Grand Canyon Village rijden? Je zou kunnen stoppen in Kingman, dan heb je de voglende dag een hele middag voor de GC.
De logische volgorde na Page is eerst Bryce, en dan zion.
Waarom een helikoptervlucht naar de GC? Je weet dat je dan niet in het nationale park komt? Ik zou die dag voor LV gebruiken.

Als je wat tijd wilt winnen zou je kunnen overwegen om LA over te slaan. Een rustdag daar lijkt me jammer van de tijd.

Marianne
Pleank
Amerikafan

Bericht door Pleank »

Disclaimer, ik ben er zelf nog niet geweest, maar ik heb inmiddels zoveel tijd in het voorbereiden van ongeveer dezelfde route gestoken dat ik wel wat mee kan denken :wink:

De helicoptervlucht vanuit Vegas kost je toch ook al gauw een halve dag? Plus dat je dan volgens mij naar Grand Canyon west vliegt, en niet de 'echte' Grand Canyon zoals bij de South/North Rim. Dan kun je in jouw originele route beter vanaf Williams via de GC naar Page rijden, dan heb je in elk geval een paar uur om er rond te kijken en een korte hike te maken. En dan kun je die honderden dollars die je bespaart uitgeven aan overnachtingslocaties in de parken zodat je niet veel tijd verliest met heen en weer rijden :wink:

Het komt mij vanaf LA heel gehaast over, terwijl je in Monterey dan weer een volle dag besteed waar de meeste mensen dat niet doen. Jullie zeggen dat jullie niet echt natuurmensen zijn dus ik zou wel het een en ander aanpassen.

Suggestie als je relatief veel tijd aan de steden wilt besteden: rij vanuit LA direct richting Las Vegas, en maak een achtje. Je hebt in onderstaande voorstel nog een dag over, die kan je besteden aan San Francisco. Je kunt er bijv de eerste dag na de vlucht al slapen en pas de tweede dag naar Monterey rijden, of aan het einde nog een dag bijplakken. Of je besteed 'm aan Zion of in Page.

1) SF - Monterey
2) Monterey - Morro Bay
3) Morro Bay - LA
4) LA
5) LA - Las Vegas
6) Las Vegas - Zion
7) Zion-Bryce
8 ) Bryce-Page
9) Page - Grand Canyon (in het park zelf overnachten)
10) Grand Canyon - Las Vegas
11) Las Vegas
12) Las Vegas - Bishop (via Death Valley)
13) Lone Pine - Yosemite (in het park zelf overnachten)
14) Yosemite
15) Yosemite - San Francisco
16) San Francisco
17) San Francisco - Thuis
18) Aankomst Thuis

Gaat het om aankomende september? Dus vertrek over 2 weken? Of over 2020? Want als je over twee weken vertrekt dan zul je echt nergens meer in de buurt van de parken kunnen slapen lijkt me.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Misschien inderdaad niet gek om van LA naar LV te rijden, maar dan zou ik daarna naar de GC gaan, en dan Page, Bryce, Zion, en van Zion in één keer door naar Death Valley. Daar overnachten - is prachtig in september - en dan nog een stop in Mammoth Lakes of Lee Vining. Zo heb je voor dat mooie stuk en voor de Tioga Pass ook wat meer tijd.

Kijk zo snel mogelijk naar accommodatie in de parken. Eventueel de route omdraaien als dat gunstiger is om iets te vinden.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer