In 2020 willen we weer terug naar Amerika. Afgelopen reis is zeer goed bevallen.
We willen zeker 23 dagen gaan en vertrekken en aankomen in Las Vegas.
Yellowstone park
HW 12
ZION
Grand Canyon staan op ons verlanglijstje maar wel afgewisseld voor wat grotere plaatsten/steden.
We willen met een huurauto van hotel naar hotel.
In de bijgevoegde foto heb ik een route welke ons op zich wel prima lijkt.
De parken willen wij langer dan 1 nacht verblijven zodat wij daar ook wat van kunnen zien.
Zie ik dingen over het hoofd? Zijn er tips of alternatieven?
Ik hoor het graag.
Laatst gewijzigd door Gringa op 16 jul 2019, 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Het wordt ook voor jezelf wat duidelijker als je de reis van dag tot dag gaat uitschrijven ,
dag 1 las Vegas- las vegas
dag 2 Las vegas- ...
etc.
Wat zijn je plannen? Uitzichtpunten? korte / lange wandelingen? Shoppen??
Ik ken de omgeving richting Denver niet en vraag me af wat voor leuks daar te doen is...maar misschien dat andere forumleden daar op kunnen inspringen.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Hallo,
inderdaad : schrijf het eens dag per dag op en hou er rekening mee hoe/hoelang jullie de steden en parken ( hoeveel tijd in wandelen steken?) willen bezoeken.
Op het eerste zicht lijken dit me veel kilometers, en dat gaat ten koste van de tijd in de natuur. Als je 2 dagen neemt voor LV, SLC, Denver, Grand Teton en Zion, 3 dagen voor Yellowstone en 1 dag voor Bryce en Grand Canyon zit je al aan 15 dagen, zonder de verplaatsingen en al de andere mooie natuur!
Heb in 2015 Las Vegas naar Yellowstone gedaan via Zion, bryce, grand canyon, page, monument valley, Moab en grand teton, in 3 weken
In 2017 van LV naar Yellowstone via Zion, capitol reef en grand teton, ook in 3 weken. wij besteden wel veel tijd aan wandelen.
In beide gevallen duidelijk veel minder kilometers ( en steden) dan uw plan.
Overweeg in ieder geval een one way : vertrek in LV en terugkeren vanaf bv SLC of Denver.
Jacques
Laatst gewijzigd door ingrid1955 op 16 jul 2019, 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.
De Rocky Mountains en de omgeving van Colorado Springs heeft van alles te bieden, maar én die omgeving én Vegas én Utah én Yellowstone is echt te veel, zeker als het een rondje moet worden.
In je route mis je heel veel mooie dingen en volg je vooral de saaie snelwegen. Maak keuzes en doe dingen goed in plaats van half zou mijn advies zijn.
Bedankt voor de tips. We willen uiteraard gaan genieten van de prachtige natuur, we nemen echter onze zoon van (tegen die tijd) 2,5 jaar oud. Ellenlange wandelingen zitten er dus op dit moment niet in. Dit is ook de reden dat we willen afwisselen met wat steden (hoeven niet perse grote steden te zijn) zodat we af en toe kunnen shoppen. We gaan zeker onze route nog van dag tot dag uitschrijven maar ik begrijp uit jullie reacties dat deze ronde iets te groot gaat worden. Bedankt daarvoor alvast.
Als je Denver wilt toevoegen, met name Rocky Mountains NP dan zal je sowieso vanuit Denver terug moeten vliegen. Dus een one-way route. Onderstaand een globale route waar je nog speling hebt. Je zou een extra nacht Denver of Yellowstone kunnen toevoegen of een extra nacht tussen Yellowstone en Moab (lange rit).
Dag 1 naar Las Vegas
Dag 2 Las Vegas
Dag 3 LV – Zion
Dag 4 Zion
Dag 5 Zion – Bryce
Dag 6 Bryce – Capitol Reef
Dag 7 CR – Salt Lake City
Dag 8 SLC
Dag 9 SLC – Grand Teton
Dag 10 GT – Yellowstone
Dag 11 Yellowstone
Dag 12 Yellowstone
Dag 13 Yellowstone – Vernal
Dag 14 Vernal –Moab
Dag 15 Moab
Dag 16 Moab
Dag 17 Moab – Glenwood Springs of Grand Lake
Dag 18 Grand Lake – Estes Park (via de Trail Ridge Road)
Dag 19 RMNP
Dag 20 RMNP – Denver
Dag 21 Denver – naar huis
Wij deden in 2015 een rondje Denver. Als je al een gedeelte van het zuidwesten hebt gezien dan is dit misschien ook een optie. Met onderweg de Black Hills SD (Custer SP, Mount Rushmore, Badlands) Colorado, en natuurlijk Yellowstone, grand Teton en Moab. Wij vonden dit een prachtige route.
Je zou zoiets kunnen doen, zonder de kant van Denver erbij. Dan bewaar je dat voor een keer een rondje Colorado?
1. NL - Salt Lake City
......
23. NL
Als je meer dagen in wilt voegen, zou je Monument Valley kunnen toevoegen, of een dag extra Zion, of een dag extra Las Vegas.
Dank voor je bericht. Denver is zeker geen must.
We hadden dit in de route opgenomen omdat het anders een beetje op en neer leek te worden tussen LV en YSNP.
De voorgestelde route gaan we zeker bekijken. Top.
We kozen voor een ronde omdat we niet bekend zijn met het vliegen van 2 vliegvelden en het gebruik van de huurauto. Dan met name mbt de extra kosten.
Als je Denver wilt toevoegen, met name Rocky Mountains NP dan zal je sowieso vanuit Denver terug moeten vliegen. Dus een one-way route. Onderstaand een globale route waar je nog speling hebt. Je zou een extra nacht Denver of Yellowstone kunnen toevoegen of een extra nacht tussen Yellowstone en Moab (lange rit).
Dag 1 Las Vegas
.........
Dag 21 Denver – naar huis
Wij deden in 2015 een rondje Denver. Als je al een gedeelte van het zuidwesten hebt gezien dan is dit misschien ook een optie. Met onderweg de Black Hills SD (Custer SP, Mount Rushmore, Badlands) Colorado, en natuurlijk Yellowstone, grand Teton en Moab. Wij vonden dit een prachtige route.
Ook dank voor deze optie.
Ook zeker een idee en zal meer rust brengen dan ons schema.
We gaan ons er eens op storten.
Ik denk dat deze route andersom ons wellicht wat beter ligt met LV op het eind.
We moeten ons nog even verdiepen over met name extra kosten wanneer je gebruik maakt van twee vliegvelden.
Een multicity vlucht hoeft niet duurder te zijn dan een retourvlucht. Bekijk maar eens wat opties. Het kan zelfs goedkoper uitvallen. Kijk dan naar de multicity optie en niet naar twee enkeltjes.
Ik zou zeker de route van josea overwegen, je hebt daar voldoende tijd voor de parken. De route van Ingridzw is ook mooi, maar de tijd voor Yellowstone is daar wel wat kort.
Kijk voor een mogelijke route van Las Vegas naar Yellowstone eens in ons 2015-verslag.
Weet je al in welke tijd van het jaar je wilt gaan?
Dit gaat zeker een mooie reis worden wij hebben in juni een zeer vergelijkbare reis gemaakt een rondje Denver met LV en Yellowstone park en RMNP.
Dit met huurauto en hotels in 21 dagen waarvan 6 in LV. Wij waren met 2 volwassenen en een paar lange reisdagen waren voor ons geen probleem.
Met een kind is dat misschien net wat anders maar jullie hebben 2 nachten meer om de lange reisdagen op te knippen en onze extra dagen in LV kun je gebruiken in de natuurparken.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.