Reis Zonnetje: routevraag.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Zonnetje
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Zonnetje: routevraag.

Bericht door Zonnetje » 11 jul 2019, 18:42

Beste allemaal,
Volgend jaar gaan wij voor de 2e maal naar the USA.
Graag willen wij het volgende bezoeken:
San Diego, Los Angeles, Grand Canyon, Monument Valley, Monticello, Canyonlands/Arches, Yellowstone, Capital Reef, Bryce, Zion en Las Vegas.
Wie heeft er een voorbeeldroute? Ik kan het niet vinden tussen de vele routes. Het gaat om ca 21 dagen.
Alvast bedankt!

sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Routevraag

Bericht door sanook » 11 jul 2019, 19:50

Om hoeveel personen gaat het en welke vertrekdatum ? Dan regel ik meteen tickets, auto en accommodatie voor jullie ! :wink:

PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally » 11 jul 2019, 19:57

Vliegen op Los Angeles (of San Diego, maar dat is vaak net wat duurder)

1) Naar LA
2) LA
3) naar San Diego
4) San Diego
5) Naar Las Vegas
6) Las Vegas
7) naar Zion
8 ) Zion
9) Zion - Bryce
10) Bryce - Capitol Reef
11) CR - Monument Valley (tegen 15u hier aankomen is prima)
12) MV - Monticello
13) Monticello - Moab
14) Moab (arches)
15) Moab (canyonland en dead horse sp) en al doorrijden naar Vernal
16) Vernal - Grant Teton
17) GT
18) GT - Yellowstone
19) Yellowstone
20) Yellowstone
21) Yellowstone - SLC
22) SLC - terugvlucht
23) aankomst thuis

DIt is een beetje wat je kunt doen. Nu vind ik het zelf (veel) te gehaast en ik zou dus zaken schrappen. Dit is allemaal echt het minimale en echt veel tijd overal heb je niet. Ik zou sowieso Monticello schrappen.
Persoonlijk vind ik ook dat je minimaal 1 dag langer in de steden zou moeten verblijven, zeker San Diego en LA (maar ook vegas heb je nu eigenlijk maar een avond en 1 volle dag voor).

Ik zou zelf iig van Monument Valley direkt naar Moab rijden en die dag al ergens in het begin of bij het einde zetten. Op de rit Moab - Vernal zou je ook nog dinosaur NM aan kunnen doen en een stop maken bij flaming gorge NM

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 11 jul 2019, 23:00

ik begrijp je vraag eigenlijk niet zo goed, waarom wil je een voorbeldroute? Je hebt toch al een route gemaakt, al je wensen staan al in een logische volgorde (hoewel het ook kan zoals Paul aangeeft). Zet die route nu eens in een schema per dag. En kijk hoeveel tijd je voor de parken en steden wilt uittrekken en verwerk dat in je schema. Kijk op googlemaps wat de reistijd is. Misschien moet je zo hier en daar een tussenstop maken.
Als je naar Yellowstone gaat zou ik ook Grand Teton meenemen.
Waarom wil je naar Monticello?
En in welke tijd van het jaar wil je gaan?
Ga je met de auto of met een camper?

Wij hebben nog noooit precies dezelfde route gedaan maar wel delen ervan. Zie daarvoor onze reisverslagensite. Voor routes met Yellowstone zie ons 2008-, 2015- en 2017-verslag.

Marianne

Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess » 11 jul 2019, 23:52

Ik begrijp Monticello ook niet, tenzij als uitvalsbasis voor Canyonlands Needles district. Maar daar hebben jullie toch weinig tijd voor met zo'n ambitieus schema.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.

Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Tipsy_1 » 12 jul 2019, 01:05

Ik begrijp Monticello wel.
> goedkoper dan Moab
> vlakbij Needles waar ze wel tijd voor hebben in Paul's schema
Het needles district is heerlijk als je eens een pittige day-hike wil maken (chesler's park) en vonden wij veel aangenamer dan bvb het drukke arches.
Mijn reisverslagen: http://reisverhalenhomepage.webs.com/
Na heel wat roadtrips verhuisd naar de East Coast in Oct 2018

IngridZw
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Zonnetje: routevraag.

Bericht door IngridZw » 14 jul 2019, 00:34

Ik vind de voorbeeldroute die Paul aangeeft niet gek. En op zich ook goed te doen. Ik zou Monticello ook schrappen en daarvoor een extra dag voor San Diego. Wij vonden dit persoonlijk een hele mooie stad. Maar een extra dag Las Vegas is ook wel prettig zodat je na de lange rit vanuit San Diego daar wat rust kunt inbouwen.
Ben ook wel benieuwd wanneer je gaat en of je reist met een camper of huurauto.
Je bent al in Amerika geweest. Welk deel hebben jullie toen bezocht. Als je de Grand Canyon nog niet hebt gezien zou je in de route van Paul de North Rim kunnen aandoen onderweg naar Bryce NP.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida

ingrid1955
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Zonnetje: routevraag.

Bericht door ingrid1955 » 14 jul 2019, 07:56

hallo,

die voorbeeldroute ziet er inderdaad prima uit, al is het wel wat gehaast. Eventueel kan je 2 dagen uitsparen door :

- van Moab naar Grand Teton in 1 dag te rijden, is goed te doen als je 2 chauffeurs hebt.
- door van Jackson terug te vliegen, moet je niet speciaal naar SLC rijden voor de terugvlucht. Ticket mogelijk wat duurder ( al zijn er geregeld aanbiedingen met prima prijs !), en een rijdag enkel en alleen voor de terugvlucht kost ook geld.

Jacques

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer