Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis ronnyenlinda: tips voor route met startpunt Las Vegas.
-
ronnyenlinda
- Amerika-ontdekker
Reis ronnyenlinda: tips voor route met startpunt Las Vegas.
Goedemiddag!
We zijn ons aan het oriënteren voor weer een reis naar The States!
Ik heb een route gezien bij iemand welke ik hieronder zal beschrijven, ik zou graag willen weten of jullie dit ook zouden doen.
Ofdat jullie wat anders aanraden. Het start- en eindpunt hoeft niet persé hetzelfde te zijn.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
Alvast heel erg bedankt voor de genomen moeite!
Met vriendelijke groet, Linda.
Route:
* Las Vegas - Nevada
* Kanab (Grand staircase escalante + Coral pink sand dunes)
* Salt lake city via Fishlake nat. Forest. (Je komt onderweg vlak langs Bryce Canyon = Aanrader)
* Moran -Wyoming (Tip: wij hebben overnacht in de “Heart six Ranche” = echt een aanrader!). Van daaruit Grand teton nat. Park (veel beren gespot daar!) en Yellow stone nat. Park
* Door Yellow Stone naar Greybull
* Van greybull naar Deadwood - South Dakota (door Big horn nat. Park gereden)
* Van Deadwood via Mount rushmore en Custer state park naar Hot springs
* Van Hot Springs naar Estes park - Colorado —> Rocky mountains
* Naar Denver
* Vanuit Denver naar Colorado Springs naar Garden of the gods nat. Park
* Vervolgens naar Moab - Utah (net voor Moab highway 128 pakken; super mooi!)
* Vanuit Moab; Arches nat park en Canyonland nat. Park
* Van Moab via Monument valley naar Page - antylope canyon (absolute aanrader!) en the horseshoe band hebben we een aantal jaren geleden al gezien)
* Vanuit Page weer naar Las Vegas
We zijn ons aan het oriënteren voor weer een reis naar The States!
Ik heb een route gezien bij iemand welke ik hieronder zal beschrijven, ik zou graag willen weten of jullie dit ook zouden doen.
Ofdat jullie wat anders aanraden. Het start- en eindpunt hoeft niet persé hetzelfde te zijn.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
Alvast heel erg bedankt voor de genomen moeite!
Met vriendelijke groet, Linda.
Route:
* Las Vegas - Nevada
* Kanab (Grand staircase escalante + Coral pink sand dunes)
* Salt lake city via Fishlake nat. Forest. (Je komt onderweg vlak langs Bryce Canyon = Aanrader)
* Moran -Wyoming (Tip: wij hebben overnacht in de “Heart six Ranche” = echt een aanrader!). Van daaruit Grand teton nat. Park (veel beren gespot daar!) en Yellow stone nat. Park
* Door Yellow Stone naar Greybull
* Van greybull naar Deadwood - South Dakota (door Big horn nat. Park gereden)
* Van Deadwood via Mount rushmore en Custer state park naar Hot springs
* Van Hot Springs naar Estes park - Colorado —> Rocky mountains
* Naar Denver
* Vanuit Denver naar Colorado Springs naar Garden of the gods nat. Park
* Vervolgens naar Moab - Utah (net voor Moab highway 128 pakken; super mooi!)
* Vanuit Moab; Arches nat park en Canyonland nat. Park
* Van Moab via Monument valley naar Page - antylope canyon (absolute aanrader!) en the horseshoe band hebben we een aantal jaren geleden al gezien)
* Vanuit Page weer naar Las Vegas
Re: Tips voor Route met startpunt Las Vegas
Hangt er totaal vanaf hoeveel tijd je hebt en hoelang je overal blijft. Dat is nu niet duidelijk. Je kunt het beste de route van dag tot dag uitschrijven.
En Yellowstone vanuit Moran bezoeken zou ik sowieso al niet doen.
En Yellowstone vanuit Moran bezoeken zou ik sowieso al niet doen.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Re: Tips voor Route met startpunt Las Vegas
Dit lijkt me op het eerste zicht een reis voor een week of 4. Als je zoveel tijd hebt is het wel een goede basis.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
-
ronnyenlinda
- Amerika-ontdekker
Re: Reis ronnyenlinda: tips voor route met startpunt Las Vegas.
We hebben drie en halve week de tijd.
Deze route heb ik ook maar van iemand gekregen, geen idee hoelang we het beste op een bepaalde plek kunnen verblijven.
is er iemand die een goed voorstel heeft?
Deze route heb ik ook maar van iemand gekregen, geen idee hoelang we het beste op een bepaalde plek kunnen verblijven.
is er iemand die een goed voorstel heeft?
-
IngridZw
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Denver zou ik er sowieso uitlaten. Dat voegt niet veel toe en je hebt er geen tijd voor. Als je een mooie route wilt met voldoende tijd voor alle bezienswaardigheden dan zou dit een optie kunnen zijn:
Dag 1 aankomst Las Vegas
Dag 2 LV – Salt Lake City
Dag 3 SLC – Grant Teton
Dag 4 Grant Teton
Dag 5 GT – Yellowstone
Dag 6 Yellowstone
Dag 7 Yellowstone
Dag 8 Yellowstone
Dag 9 Yellowstone – Cody
Dag 10 Cody – Sheridan
Dag 11 Sheridan – Deadwood
Dag 12 Deadwood – via Badlands NP naar Custer/Keystone
Dag 13 Custer/Keystone
Dag 14 Custer/Keystone – RMNP
Dag 15 RMNP
Dag 16 RMNP – Grand lake
Dag 17 Grand Lake – Moab
Dag 18 Moab
Dag 19 Moab
Dag 20 Moab – Page
Dag 21 Page – Bryce
Dag 22 Bryce - LV
Dag 23 LV
Dag 24 LV
Dag 25 LV – huiswaarts
Op dag 2 ben je al heel vroeg wakker. Ik zou dan gelijk in één ruk naar SLC rijden en Page/Bryce op het eind doen. Dag 14 is ook een lange rit maar te doen. Onderweg is er toch weinig te zien.
Voor Yellowstone zijn de accommodaties in het park zelf aan te raden. Kijk daarvoor op https://www.yellowstonenationalparklodges.com/
Dag 1 aankomst Las Vegas
Dag 2 LV – Salt Lake City
Dag 3 SLC – Grant Teton
Dag 4 Grant Teton
Dag 5 GT – Yellowstone
Dag 6 Yellowstone
Dag 7 Yellowstone
Dag 8 Yellowstone
Dag 9 Yellowstone – Cody
Dag 10 Cody – Sheridan
Dag 11 Sheridan – Deadwood
Dag 12 Deadwood – via Badlands NP naar Custer/Keystone
Dag 13 Custer/Keystone
Dag 14 Custer/Keystone – RMNP
Dag 15 RMNP
Dag 16 RMNP – Grand lake
Dag 17 Grand Lake – Moab
Dag 18 Moab
Dag 19 Moab
Dag 20 Moab – Page
Dag 21 Page – Bryce
Dag 22 Bryce - LV
Dag 23 LV
Dag 24 LV
Dag 25 LV – huiswaarts
Op dag 2 ben je al heel vroeg wakker. Ik zou dan gelijk in één ruk naar SLC rijden en Page/Bryce op het eind doen. Dag 14 is ook een lange rit maar te doen. Onderweg is er toch weinig te zien.
Voor Yellowstone zijn de accommodaties in het park zelf aan te raden. Kijk daarvoor op https://www.yellowstonenationalparklodges.com/
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Als je niet zo lang in LV wilt doorbrengen op het laatste kun je dag 22 nog vanuit Bryce naar Zion daar 2 nachten en dan dag 24 terug naar LV. LV is heel persoonlijk, wij vonden een middag en avond voldoende. En afhankelijk van je tergvlucht heb je misschien op dag 25 ook nog een hele ochtend tot ver in de middag daar. Wij werden een beetje dol van de mensen en drukte na de rust van de NP's. Maar zoals ik zeg heel persoonlijk, je zult zelf moeten bepalen hoeveel tijd je in LV wilt doorbrengen.
reisverslagen: 2025 rondje Denver, 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
-
ronnyenlinda
- Amerika-ontdekker
Rondje Las Vegas-Salt Lake City-Denver
Goedemiddag,
We zijn bezig met het verdelen van de nachten voor onze route, zouden jullie ons hierbij kunnen helpen? We hebben 23 dagen te verdelen.
Onze route is nu als volgt:
Las Vegas 1N
Kanab 1N
Salt Lake City 2N
Moran: Yellowstone-grand teton: 2N
Greybull 1N
Deadwood 1N
Hotsprings 1N
Estespark 3N
Denver 2N
Moab 1N
Monticello 2N
Page 1N
Las Vegas 4N
Hebben jullie eventueel nog tips voor deze route, of zijn er dingen waarvan je zegt dat zou ik niet doen, maar iets anders wel, dan horen wij het graag.
Alvast ontzettend bedankt voor de genomen moeite!
Linda en Ronny.
* Note mod (Marco):
Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
We zijn bezig met het verdelen van de nachten voor onze route, zouden jullie ons hierbij kunnen helpen? We hebben 23 dagen te verdelen.
Onze route is nu als volgt:
Las Vegas 1N
Kanab 1N
Salt Lake City 2N
Moran: Yellowstone-grand teton: 2N
Greybull 1N
Deadwood 1N
Hotsprings 1N
Estespark 3N
Denver 2N
Moab 1N
Monticello 2N
Page 1N
Las Vegas 4N
Hebben jullie eventueel nog tips voor deze route, of zijn er dingen waarvan je zegt dat zou ik niet doen, maar iets anders wel, dan horen wij het graag.
Alvast ontzettend bedankt voor de genomen moeite!
Linda en Ronny.
* Note mod (Marco):
Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wanneer gaan jullie? Ligt er al iets vast?
Voor Yellowstone heb je nu véél te weinig tijd. Dat was al eerder aangegeven. Heb je de reacties op je eerdere vragen wel gelezen en naar de route van Ingrid gekeken? Je hebt daar niet meer op gereageerd. Wel jammer. Ik hoop dat je nu nog op tijd bent om accommodaties te boeken.
Zijn jullie al eerder in Moab geweest?
En wat is de bedoeling in Monticello?
Marianne
Voor Yellowstone heb je nu véél te weinig tijd. Dat was al eerder aangegeven. Heb je de reacties op je eerdere vragen wel gelezen en naar de route van Ingrid gekeken? Je hebt daar niet meer op gereageerd. Wel jammer. Ik hoop dat je nu nog op tijd bent om accommodaties te boeken.
Zijn jullie al eerder in Moab geweest?
En wat is de bedoeling in Monticello?
Marianne
- josea
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Ik vind de route erg uit balans... 2 nachten Moran waarbij je eerst nog van SLC naar Moran moet rijden? En dan van daaruit één dag om Grand Teton en Yellowstone te bezoeken... dat is natuurlijk totaal onrealistisch. En dan 1 nacht Moab en 4 nachten Las Vegas? Tja, iedereen zijn eigen voorkeuren natuurlijk, maar die verdeling zou ik ook anders doen.
Je vraagt tips voor deze route, maar wat vond je dan van de route van Ingrid? Is er van daaruit niets te veranderen dat jullie aanspreekt?
Is de reis voor 2019 of 2020? Indien 2019, dan ben je erg laat met de accomodaties boeken; veel (betaalbare) accomodatie zal al vol zitten. Of ga je ver in het najaar?
Je vraagt tips voor deze route, maar wat vond je dan van de route van Ingrid? Is er van daaruit niets te veranderen dat jullie aanspreekt?
Is de reis voor 2019 of 2020? Indien 2019, dan ben je erg laat met de accomodaties boeken; veel (betaalbare) accomodatie zal al vol zitten. Of ga je ver in het najaar?
Ik kan alleen iets zeggen over Yellowstone en Grand Teton. En dat is dat wij er in 2017 4 nachten waren en daar veel te weinig aan hadden. Vergis je niet in hoe groot en hoe mooi deze parken zijn. En dan hebben we geen lange hikes gedaan maar puur bezienswaardigheden, mooie stops.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht