Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Noorth: advies gevraagd rondje San Francisco.
Reis Noorth: advies gevraagd rondje San Francisco.
Hoi allemaal,
Over 1.5 week vertrekken wij naar SF om daar 3 weken rond te reizen met een camper. Voor ons super spannend, want het is de eerste keer. We hebben al heel veel gelezen op dit forum, maar blijven het lastig (en een beetje overweldigend vinden). We wisten al een tijdje dat de Tioga pass afgesloten zou zijn, maar last minute merk ik dat ik daardoor toch wat twijfels krijg over onze route. Of dit haalbaar is. We hebben trouwens bewust geen campings gereserveerd, alleen bij de Grand Canyon, en in Page heb ik een tour reeds gereserveerd. Verder zitten we nergens aan gebonden.
Heeft iemand tips? Zo hebben wij het in gedachten:
1: Aankomst SF
2. Hele dag SF
3. Camper ophalen en doorrijden naar Montery/Carmel/Marina
4. Doorrijden Pismo Beach
5. Doorrijden naar LA
6. Hele dag LA
7. Doorrijden naar Kingman (of Lake havasu?)
8. Doorrijden naar Grand Canyon (Mather campground)
9. Doorrijden naar Page
10. Hele dag Page en antelope canyon
11. Doorrijden naar Bryce
12. Doorrijden naar Zion
13. Hele dag Zion
14. Doorrijden naar Valley of fire (first come, first serve dus rekening houden met tijd)
15. Doorrijden naar Las Vegas
16. Hele dag Vegas
17. Doorrijden naar Lone Pine (willen via Death Valley)
18. ?
19. Doorrijden naar YM park
20. Hele dag YM park
21. Doorrijden naar SF naar camping vlakbij inleveren camper
22. Camper inleveren in de ochtend en eind van de middag terug naar NL vliegen
Over 1.5 week vertrekken wij naar SF om daar 3 weken rond te reizen met een camper. Voor ons super spannend, want het is de eerste keer. We hebben al heel veel gelezen op dit forum, maar blijven het lastig (en een beetje overweldigend vinden). We wisten al een tijdje dat de Tioga pass afgesloten zou zijn, maar last minute merk ik dat ik daardoor toch wat twijfels krijg over onze route. Of dit haalbaar is. We hebben trouwens bewust geen campings gereserveerd, alleen bij de Grand Canyon, en in Page heb ik een tour reeds gereserveerd. Verder zitten we nergens aan gebonden.
Heeft iemand tips? Zo hebben wij het in gedachten:
1: Aankomst SF
2. Hele dag SF
3. Camper ophalen en doorrijden naar Montery/Carmel/Marina
4. Doorrijden Pismo Beach
5. Doorrijden naar LA
6. Hele dag LA
7. Doorrijden naar Kingman (of Lake havasu?)
8. Doorrijden naar Grand Canyon (Mather campground)
9. Doorrijden naar Page
10. Hele dag Page en antelope canyon
11. Doorrijden naar Bryce
12. Doorrijden naar Zion
13. Hele dag Zion
14. Doorrijden naar Valley of fire (first come, first serve dus rekening houden met tijd)
15. Doorrijden naar Las Vegas
16. Hele dag Vegas
17. Doorrijden naar Lone Pine (willen via Death Valley)
18. ?
19. Doorrijden naar YM park
20. Hele dag YM park
21. Doorrijden naar SF naar camping vlakbij inleveren camper
22. Camper inleveren in de ochtend en eind van de middag terug naar NL vliegen
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Advies gevraagd rondje SF
Hallo, welkom op het forum!
De route komt overeen met het standaardrondje, dat is prima. Wat voor tips zoek je precies?
De TIoga Pass is inderdaad niet open, en dat geldt waarschijnlijk ook voor de Sonora Pass. Dat betekent dat je vanuit Lone Pine óf bovenlangs via de CA88 moet rijden, óf onderlangs, via Barkersfield.
Het is wel jammer dat je geen cmapings hebt gereserveerd. Ik zou zeker proberen alsnog iets te vinden in Zion. Er zijn twee campings in het park; Watchman zal vol zijn, maar South is pas twee weken voor aankomst te reserveren dus dat zou je nog kunnen proberen.
Dat je Yosemite niet hebt gereserveerd is helemaal jammer; je hebt hier ook geen speling meer, de nachten Yosemite liggen toch eigenlijk helemaal vast? Je zou nog kunnen kijken of er op het laatste moment iets vrij komt in de vallei; er zijn plaatsen op North Pines en Lower Pines die pas laat vrijgegeven worden. Zie voor meer informatie: https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/campingfaq.htm. Schrijf je ook in voor de email-alert (zie ook
dit bericht).
Je kunt ook iets buiten het park zoeken (bijvoorbeeld Dimond O), maar bedenk wel dat je buiten het park behoorlijk wat reistijd hebt, hogere prijzen, en dat je parkeerproblemen in de vallei kunt verwachten.
Marianne
De route komt overeen met het standaardrondje, dat is prima. Wat voor tips zoek je precies?
De TIoga Pass is inderdaad niet open, en dat geldt waarschijnlijk ook voor de Sonora Pass. Dat betekent dat je vanuit Lone Pine óf bovenlangs via de CA88 moet rijden, óf onderlangs, via Barkersfield.
Het is wel jammer dat je geen cmapings hebt gereserveerd. Ik zou zeker proberen alsnog iets te vinden in Zion. Er zijn twee campings in het park; Watchman zal vol zijn, maar South is pas twee weken voor aankomst te reserveren dus dat zou je nog kunnen proberen.
Dat je Yosemite niet hebt gereserveerd is helemaal jammer; je hebt hier ook geen speling meer, de nachten Yosemite liggen toch eigenlijk helemaal vast? Je zou nog kunnen kijken of er op het laatste moment iets vrij komt in de vallei; er zijn plaatsen op North Pines en Lower Pines die pas laat vrijgegeven worden. Zie voor meer informatie: https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/campingfaq.htm. Schrijf je ook in voor de email-alert (zie ook
dit bericht).
Je kunt ook iets buiten het park zoeken (bijvoorbeeld Dimond O), maar bedenk wel dat je buiten het park behoorlijk wat reistijd hebt, hogere prijzen, en dat je parkeerproblemen in de vallei kunt verwachten.
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 22 apr 2019, 22:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Met de Tioga pas dicht , zul je weer helemaal naar beneden terug moeten rijden, om via de andere kant Yosemite in te komen. Ik zou niet voor Lone Pine kiezen.
In Yosemite zul je echt op zoek moeten naar een overnachtingsplek daar in de omgeving, want ook op campings vlak bij het park zal het knap vol zijn. Dat geldt trouwens voor alle parken die je gaat bezoeken.
Ook van Yosemite terug naar SF is een flinke ruk en ik zou zeker online checken welke campings nog een plek vrij hebben, want zoveel keus heb je niet in SF.
Gewoon een lijst met opties buiten de parken is zo wie zo handig.
In Yosemite zul je echt op zoek moeten naar een overnachtingsplek daar in de omgeving, want ook op campings vlak bij het park zal het knap vol zijn. Dat geldt trouwens voor alle parken die je gaat bezoeken.
Ook van Yosemite terug naar SF is een flinke ruk en ik zou zeker online checken welke campings nog een plek vrij hebben, want zoveel keus heb je niet in SF.
Gewoon een lijst met opties buiten de parken is zo wie zo handig.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vind Lone Pine niet gek als ze door Death Valley rijden. Bij de route bovenlangs kan Bridgeport of South Lake Tahoe een mogelijk volgende stop zijn. Dan is een camping bij Groveland een mogelijkheid voor Yosemite.
En onderlangs zou Bass Lake haalbaar zíjn maar eerder stoppen kan ook.
Wanneer vertrekken jullie precies? Het maakt voor de beschikbaarheid in en rond Yosemite veel uit of je er in het weekend bent.
Marianne
En onderlangs zou Bass Lake haalbaar zíjn maar eerder stoppen kan ook.
Wanneer vertrekken jullie precies? Het maakt voor de beschikbaarheid in en rond Yosemite veel uit of je er in het weekend bent.
Marianne
Re: Reis Noorth: Advies gevraagd rondje SF
Dank je wel voor jullie reacties!
Dat we geen NP hebben gereserveerd, op grand canyon na, klopt. Is ook jammer maar helaas was het even niet anders.
Je tip Marianne van Zion ga ik meenemen! Voor YM heb ik inderdaad die plaatsen op North Pines of Lower pines in gedachten Ik heb een lijst gemaakt van campings buiten de parken en die print ik uit en neem ik mee.
We vertrekken op 1 mei met zoals ik het nu uitschreef dan aankomst op zondag 19 mei in YM, en 21 mei weer vertrekken richting SF.
Dat we geen NP hebben gereserveerd, op grand canyon na, klopt. Is ook jammer maar helaas was het even niet anders.
Je tip Marianne van Zion ga ik meenemen! Voor YM heb ik inderdaad die plaatsen op North Pines of Lower pines in gedachten Ik heb een lijst gemaakt van campings buiten de parken en die print ik uit en neem ik mee.
We vertrekken op 1 mei met zoals ik het nu uitschreef dan aankomst op zondag 19 mei in YM, en 21 mei weer vertrekken richting SF.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Noorth: Advies gevraagd rondje SF
Ik zou niet de gok durven nemen om ter plekke nu iets te zoeken bij Yosemite. Leg nu al iets vast, bijvoorbeeld Dimond O. Daar zouik niet mee wachten, je mag blij zijn als er iets vrij is nu. Mocht er iets in de vallei vrij komen dan is dat mooi maar de kans zal klein zijn.
Marianne
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 32 Reacties
- 25279 Weergaves
-
Laatste bericht door L1nda