Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis kathje: westkust met camper.
Reis kathje: westkust met camper.
Hoi,
in september gaan wij 20 dagen rondtrekken met een camper.
Onze Vluchten van 4 - 24 september naar en van LA.
Momenteel heb ik deze rit uitgestippeld, maar na het lezen van de vele tips hier, hoor ik graag wat eventueel beter zou kunnen. Het is immers onze eerste roadtrip door VS met een camper.
De camper kozen we uiteindelijk voor de vrijheid (zowel qua ligging, als qua eten...).
Door gereserveerde excursies als Antelope Canyon en Alcatraz zijn we gebonden aan enkele vaste momenten, maar na SF is er weinig verplichting (buiten onze terugvlucht natuurlijk 24/9).
4/9 aankomst LA + verplichte hotelovernachting
5/9 13u ophalen RV in LA, waarna we op pad gaan richting Palm Springs
Is het mogelijk dan nog door te rijden naar Joshua Tree om te overnachten?
6/9 vertrek vanuit Joshua naar Kingman (312km) waar we overnachten
7/9 rijden we verder via Seligman - Williams - Grand Canyon, waar we overnachten
8/9 Grand Canyon wandeling (en weer kamperen)
9/9 verlaten GC naar Page ( Lake Powel, Horse shoe) en overnachten daar
10/9: excursie Antelope Lower Canyon (hierna vertrek naar Bryce Canyon, waar we overnachten)
11/9 Bryce Canyon naar Zion Park (120km) en dan nog doorrijden naar Las Vegas (369km) is dit te doen? we overnachten dan in Las Vegas
12/9 Las Vegas
13/9 verlaat LV en stoppen aan Red Rock Canyon
Hier zit ik vast? Volgende op mijn verlanglijst is dan Seqouia, maar is een zeer lange rit vanuit LV? Death Valley weet ik nog niet of we mogen passeren met onze camper. Wat is een leuke tussenstop?
In ieder geval
14/9 Seqouia
15/9 Seqouia naar Yosemite
16/9 van Yosemite naar SF (overnachting 1)
17/9 SF (+ Alcatraz: pas 90 dagen vooraf te boeken)
18/9 Monterey & Carmel (Fisherman's wharf) overnachting ergens in de buurt
Volgende dagen willen we dan nog verschillende tussenstops doen: Cambria, Morro Beach, Pismo Beach....
...
23/9 LA Beverly Hills - Hollywoord
24/9 in avond terugvlucht
Graag tips van de ervaringsdeskundigen. De laatste dagen willen we vooral ontspannen, beetje genieten van stranden.
Tips voor campings zijn ook zeker welkom.
Alvast bedankt !
in september gaan wij 20 dagen rondtrekken met een camper.
Onze Vluchten van 4 - 24 september naar en van LA.
Momenteel heb ik deze rit uitgestippeld, maar na het lezen van de vele tips hier, hoor ik graag wat eventueel beter zou kunnen. Het is immers onze eerste roadtrip door VS met een camper.
De camper kozen we uiteindelijk voor de vrijheid (zowel qua ligging, als qua eten...).
Door gereserveerde excursies als Antelope Canyon en Alcatraz zijn we gebonden aan enkele vaste momenten, maar na SF is er weinig verplichting (buiten onze terugvlucht natuurlijk 24/9).
4/9 aankomst LA + verplichte hotelovernachting
5/9 13u ophalen RV in LA, waarna we op pad gaan richting Palm Springs
Is het mogelijk dan nog door te rijden naar Joshua Tree om te overnachten?
6/9 vertrek vanuit Joshua naar Kingman (312km) waar we overnachten
7/9 rijden we verder via Seligman - Williams - Grand Canyon, waar we overnachten
8/9 Grand Canyon wandeling (en weer kamperen)
9/9 verlaten GC naar Page ( Lake Powel, Horse shoe) en overnachten daar
10/9: excursie Antelope Lower Canyon (hierna vertrek naar Bryce Canyon, waar we overnachten)
11/9 Bryce Canyon naar Zion Park (120km) en dan nog doorrijden naar Las Vegas (369km) is dit te doen? we overnachten dan in Las Vegas
12/9 Las Vegas
13/9 verlaat LV en stoppen aan Red Rock Canyon
Hier zit ik vast? Volgende op mijn verlanglijst is dan Seqouia, maar is een zeer lange rit vanuit LV? Death Valley weet ik nog niet of we mogen passeren met onze camper. Wat is een leuke tussenstop?
In ieder geval
14/9 Seqouia
15/9 Seqouia naar Yosemite
16/9 van Yosemite naar SF (overnachting 1)
17/9 SF (+ Alcatraz: pas 90 dagen vooraf te boeken)
18/9 Monterey & Carmel (Fisherman's wharf) overnachting ergens in de buurt
Volgende dagen willen we dan nog verschillende tussenstops doen: Cambria, Morro Beach, Pismo Beach....
...
23/9 LA Beverly Hills - Hollywoord
24/9 in avond terugvlucht
Graag tips van de ervaringsdeskundigen. De laatste dagen willen we vooral ontspannen, beetje genieten van stranden.
Tips voor campings zijn ook zeker welkom.
Alvast bedankt !
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Re: Westkust met camper
Zion bezoeken tussen Bryce en Vegas in is niet te doen. Aangeraden is om er zelfs 2 nachten te hebben.
In de periode dat je gaat is het niet logisch om vanaf Death Valley naar Sequoia te gaan. De logische weg is via de oostzijde van de Sierra's naar Mono Lake en zo via de Tioga Pass naar Yosemite. Sequoia kan je daarna doen (tussen Yosemite en SF in) als er voldoende tijd is.
Hier loopt het in mijn ogen evenwel helemaal fout. Slechts 1 nacht voor Yosemite is natuurlijk te gek voor woorden.
Raar genoeg spendeer je heel veel tijd langs de kust. ik zou dit beperken tot het logische:
Dag 1: SF - Monterey
Dag 2: Monterey - Pismo Beach
Dag 3: Pismo Beach - LA
Eventueel zou je nog een extra nacht in Santa Barbara kunnen inlassen om daar wat strand mee te pikken.
De twee of drie dagen die je wint heb je heel hard nodig in je route. Je gaat immers slechts 20 dagen en je doet een rondje waarvoor 21 dagen eigenlijk toch wel het minimum is.
In de periode dat je gaat is het niet logisch om vanaf Death Valley naar Sequoia te gaan. De logische weg is via de oostzijde van de Sierra's naar Mono Lake en zo via de Tioga Pass naar Yosemite. Sequoia kan je daarna doen (tussen Yosemite en SF in) als er voldoende tijd is.
Hier loopt het in mijn ogen evenwel helemaal fout. Slechts 1 nacht voor Yosemite is natuurlijk te gek voor woorden.
Raar genoeg spendeer je heel veel tijd langs de kust. ik zou dit beperken tot het logische:
Dag 1: SF - Monterey
Dag 2: Monterey - Pismo Beach
Dag 3: Pismo Beach - LA
Eventueel zou je nog een extra nacht in Santa Barbara kunnen inlassen om daar wat strand mee te pikken.
De twee of drie dagen die je wint heb je heel hard nodig in je route. Je gaat immers slechts 20 dagen en je doet een rondje waarvoor 21 dagen eigenlijk toch wel het minimum is.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Westkust met camper
Vergeet Sequoia.
En hopelijk heb je morgen om 4 uur niets te doen want dan zul je moeten proberen een camping in Yosemite te boeken of je moet oefenen voor 15 mei. Als je je hier nog niet over ingelezen hebt doe dan dan zo snel mogelijk. Begin op www.nps.gov/yose onder campings.
Als je al in Kingman overnacht zou je de tweede nacht GC kunnen laten vallen, die kun je beter ergens anders gebruiken.
Waar heb je de camper gehuurd? Als je dat weet, weet je ook of je van de verhuurder door DV mag rijden.
Je schrijft dat SF vastligt maar Alcatraz is nog niet geboekt neem ik aan
Zoals gezegd is het eigenlijk te veel voor 20 dagen. Zelfs met een auto is het al te veel, laat staan met een camper.
Je hebt nog nergens campings geboekt? Verkijk je niet op de vrijheid met een camper!
Marianne
En hopelijk heb je morgen om 4 uur niets te doen want dan zul je moeten proberen een camping in Yosemite te boeken of je moet oefenen voor 15 mei. Als je je hier nog niet over ingelezen hebt doe dan dan zo snel mogelijk. Begin op www.nps.gov/yose onder campings.
Als je al in Kingman overnacht zou je de tweede nacht GC kunnen laten vallen, die kun je beter ergens anders gebruiken.
Waar heb je de camper gehuurd? Als je dat weet, weet je ook of je van de verhuurder door DV mag rijden.
Je schrijft dat SF vastligt maar Alcatraz is nog niet geboekt neem ik aan
Zoals gezegd is het eigenlijk te veel voor 20 dagen. Zelfs met een auto is het al te veel, laat staan met een camper.
Je hebt nog nergens campings geboekt? Verkijk je niet op de vrijheid met een camper!
Marianne
Re: Reis kathje: westkust met camper.
Hoi,
bedankt alvast voor de reacties, al bezorgt mij dit ook wel onmiddellijk een paniekreactie
We gingen ten rade bij 3 reisbureau's, maar hebben er uiteindelijk niet geboekt. Ik heb onze route dus op hun voorstellen gebaseerd. Na het ontdekken van dit forum, dacht ik het toch even te bevragen omwille van de vele ervaringen die ik hier al gelezen heb, alsook de kritiek op de routes uitgestippeld door reisbureau's
Maar bij het uitstippelen van de route kwam ik idd op veel dagen aan de kust uit. Hier zouden we idd wat kunnen beknibbelen, al willen we er zeker langer dan 2 nachten spenderen. Desnoods ten koste van dagje LA.
Alcatraz is idd nog niet geboekt, omdat dit nog niet mogelijk is. Dus we kunnen extra dagen in eerste helft toevoegen, op het advies dat ik hier kreeg en later toekomen in SF. Echter, eens deze tickets geboekt zouden zijn is het niet meer mogelijk, vandaar mijn vraag nu.
Wat bedoel je met 'Verkijk je niet op de vrijheid met een camper' (eerder een Van) ?' Zou je dan toch hotels aanraden?
We hebben nog geen campings geboekt, neen
Gaat dit problemen geven?
Je zegt niet best niet te overnachten in GC als we al in Kingman overnacht hebben. Is het dan te doen om na de GC nog door te rijden naar andere slaapplaats. Page zou nl, de volgende stop zijn.
bedankt alvast voor de reacties, al bezorgt mij dit ook wel onmiddellijk een paniekreactie
We gingen ten rade bij 3 reisbureau's, maar hebben er uiteindelijk niet geboekt. Ik heb onze route dus op hun voorstellen gebaseerd. Na het ontdekken van dit forum, dacht ik het toch even te bevragen omwille van de vele ervaringen die ik hier al gelezen heb, alsook de kritiek op de routes uitgestippeld door reisbureau's
Maar bij het uitstippelen van de route kwam ik idd op veel dagen aan de kust uit. Hier zouden we idd wat kunnen beknibbelen, al willen we er zeker langer dan 2 nachten spenderen. Desnoods ten koste van dagje LA.
Alcatraz is idd nog niet geboekt, omdat dit nog niet mogelijk is. Dus we kunnen extra dagen in eerste helft toevoegen, op het advies dat ik hier kreeg en later toekomen in SF. Echter, eens deze tickets geboekt zouden zijn is het niet meer mogelijk, vandaar mijn vraag nu.
Wat bedoel je met 'Verkijk je niet op de vrijheid met een camper' (eerder een Van) ?' Zou je dan toch hotels aanraden?
We hebben nog geen campings geboekt, neen
Je zegt niet best niet te overnachten in GC als we al in Kingman overnacht hebben. Is het dan te doen om na de GC nog door te rijden naar andere slaapplaats. Page zou nl, de volgende stop zijn.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik bedoel met name het probleem van de campings; in de parken moet je die op tijd reserveren. Voor Zion bijvoorbeeld zul je al te laat zijn. En ook de kust kan lastig worden. De meeste campings kunnen 6 maanden van te voren geboekt worden. Voor Yosemite geldt een ander systeem. Daar zijn na het openen van de booeking (de 15e van de maand, om 7 AM plaatselijke tijd) de plaatsen binnen een paar seconden weg. Het is dus niet zo dat je met een camper kunt gaan en staan waar en wanneer je wilt. Als het even kan zou ik proberen vanmiddag een boeking te maken voor Yosemite, voor 4 nachten vanaf 14 september. Je hebt dan volgende maand nog een kans als het nu niet lukt. Kijk voor een camping in de vallei (Uper Pines, Lower Pines of North Pines). Crane Flat is een prima alternatief voor de vallei. Zie ook dit topic.
Dat heb ik niet gezegd. Je hebt nu twee nachten voor de GC uitgetrokken. Ik heb aangegeven dat je de tweede nacht zou kunnen laten vallen.
Qua route zou je dan zoiets kunnen doen:
04-sep naar LA
05-sep LA - Joshua Tree
06-sep Joshua Tree - Kingman
07-sep Kingman - Grand Canyon
08-sep Grand Canyon - Page
09-sep Page - Bryce
10-sep Bryce - Zion
11-sep Zion
12-sep Zion - Las Vegas
13-sep Las Vegas
14-sep Las Vegas - Lee Vining
15-sep Lee Vining - Yosemite
16-sep Yosemite
17-sep Yosemite
18-sep Yosemite - San Francisco
19-sep San Francisco
20-sep San Francisco - Monterey
21-sep Monterey - Pismo Beach
22-sep Pismo Beach - LA
23-sep LA
24-sep LA
De campervan is nog niet geboekt?
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 15 apr 2019, 13:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Reisbureaus, zucht..... het is en blijft een immens probleem dat ze van alles verkopen en er niets van kennen. Gelukkig heb je niet via hen geboekt, maar helaas heb je de route wel op hun advies gebaseerd.
Je kan altijd op goed geluk op stap gaan zonder geboekte campings, maar deze die first come first serve zijn zijn helaas beperkt en dan moet je er natuurlijk ook op het juiste tijdstip aankomen. Eventjes naar de volgende rijden kan je veel tijd kosten. Zeker op de interessante plaatsen is vooraf boeken dus toch de boodschap.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
De campervan is idd nog niet geboekt. Aanvankelijk hadden we plan hotels te nemen, maar vriend wou kamperen (in tent).
Uiteindelijk kwamen we op campervan, die uiteindelijk in prijs niet nadeliger blijkt te zijn dan hotels.
En ja, ik weet het: dit is laat! Maar de jobs laten het niet altijd toe hier constant mee bezig te zijn.
Ik heb enkele verhuurders (hier op forum, goede reviews) gecontacteerd, wiens offertes nu binnenstromen. Dit zal deze week beslist worden.
Hadden we vroeger geboekt, hadden we misschien voordeliger gehad. Maar dat weten we. De prijzen vallen best mee, in vlg met huren van wagen.
Ik neem uw route in overweging en ga mij dan focussen op campings !
Thanks
Uiteindelijk kwamen we op campervan, die uiteindelijk in prijs niet nadeliger blijkt te zijn dan hotels.
En ja, ik weet het: dit is laat! Maar de jobs laten het niet altijd toe hier constant mee bezig te zijn.
Ik heb enkele verhuurders (hier op forum, goede reviews) gecontacteerd, wiens offertes nu binnenstromen. Dit zal deze week beslist worden.
Hadden we vroeger geboekt, hadden we misschien voordeliger gehad. Maar dat weten we. De prijzen vallen best mee, in vlg met huren van wagen.
Ik neem uw route in overweging en ga mij dan focussen op campings !
Thanks
Zoals veel mensen laat ik mij waarschijnlijk ook meeslepen in mijn enthousiasme en zoveel mogelijk eruit willen halen !
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kamperen met tent in combinatie met hotels bevalt ons erg goed.kathje schreef: ↑15 apr 2019, 13:51De campervan is idd nog niet geboekt. Aanvankelijk hadden we plan hotels te nemen, maar vriend wou kamperen (in tent).
Je hoeft er ook niet constant mee beizg te zijn, maar wel op tijd natuurlijk.
Ik zou vooral niet te lang wachten met campings; je hebt Yosemite niet geprobeerd?
Marianne
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
De eerste paar dagen van je planning vallen in de week van Labor Day. Veel amerikanen hebben die Maandag vrij en knopen er nog een aantal vrije dagen aan vast om nog even van de natuur te genieten voordat de winter begint. Dus volle campings in die week, vooruit boeken is dan geen overbodige luxe.
Hoi, ik heb gereserveerd. ik heb plaatsje kunnen bemachtigen in Upper Pine. Dus even geluk gehad, dus bedankt voor de tip !Martin & Marianne schreef: ↑15 apr 2019, 17:26Kamperen met tent in combinatie met hotels bevalt ons erg goed.kathje schreef: ↑15 apr 2019, 13:51De campervan is idd nog niet geboekt. Aanvankelijk hadden we plan hotels te nemen, maar vriend wou kamperen (in tent).
Je hoeft er ook niet constant mee beizg te zijn, maar wel op tijd natuurlijk.
Ik zou vooral niet te lang wachten met campings; je hebt Yosemite niet geprobeerd?
Marianne
Ma 2-9 is laybor day. Hebben zij er dan vanaf 4/9 nog last van??? (In dat geval hebben wij ook wel een uitdaging langs hw1. 1-9 auto halen en naar Monterey rijden, 2-9 Monterey - Pismo, 3-9 Pismo- LA, 4-9 LA
). Ik dacht serieus van ach de zondag en maandag druk en vanaf dinsdag 3-9 gaat het dan wel weer. Te optimistisch dan misschien? Zal dit hele kustweg filerijden zijn?
Lijkt me leuk wat je doet. Combi tent en hotel
Lijkt me leuk wat je doet. Combi tent en hotel
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Welnee, het zal echt geen filerijden zijn. En mocht dat wel zo zijn dan geeft dat je mooi de gelegenheid om van het uitzicht te genieten! Er zullen best wel mensen zijn die er nog wat dagen aan vast knopen maar het gros zal op maandag weer naar huis gaan.
Je hebt je overnachtingen toch vastliggen? Dan is er niets aan de hand.
@kathje mooi dat je een camping hebt in Yosemite! Hopelijk voor meerdere nachten zodat je nog wat flexibel bent met je route.
Marianne
Je hebt je overnachtingen toch vastliggen? Dan is er niets aan de hand.
@kathje mooi dat je een camping hebt in Yosemite! Hopelijk voor meerdere nachten zodat je nog wat flexibel bent met je route.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 2102 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-