Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Kofrinho: puntjes op de i.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Kofrinho
Amerika-ontdekker

Reis Kofrinho: puntjes op de i.

Bericht door Kofrinho »

Hallo Amerikagangers,

Nog 1,5 week en mijn zusje en ik landen in SF. Hier halen we op 3 april de huurauto op bij het vliegveld. Vervolgens gaan we in het plaatsje Marina naar de Walmart om campingspullen te kopen. Om dan onze eerst nacht te gaan kamperen nabij Monterey.
Hebben jullie nog tips qua campingspul. Ik weet dat het koud kan worden in de nacht. Beneden staat de route zoals gepland + gereserveerde kampeerplaatsen en/of overnachtingen. Nu maar hopen dat het mooi weer wordt. Als jullie nog tips of adviezen hebben dan hoor ik dat graag.

Ps: ik zoek nog campings tussen SF en LA om te overnachten. Ik heb hier 6 dagen voor.

02 april San Francisco
03 april San Francisco – Carmel/Monterey
04 april Monterey – Pismo Beach
05 april Pismo Beach – Santa Barbara
06 april Santa Barbara - Los Angeles
07 april Los Angeles
08 april Los Angeles – Joshua Tree
09 april Joshua Tree – Grand Canyon
10 april Grand Canyon
11 april Grand Canyon - Page – Monument Valley
12 april Monument Valley – Moab
13 april Moab – Arches – Canyonlands – Dead Horsepoint
14 april Moab – Arches – Canyonlands – Dead Horsepoint
15 april Moab – Capitol Reef
16 april Capitol Reef
17 april Capitol Reef – Scenic Byway 12 - Bryce Canyon
18 april Bryce Canyon – Zion NP
19 april Zion NP
20 april Zion – Las Vegas
21 april Las Vegas
22 april Las Vegas – Death Valley
23 april Death Valley – Lake Isabella - Bakersfield
24 april Bakersfield - Yosemite NP
25 april Yosemite NP
26 april Yosemite NP – auto inleveren SF om 12:00 uur
27 april San Francisco
28 april San Francisco
29 april Vertrek San Francisco

08 – 09 april kamperen in Joshua Tree Jumbo Rocks Campground 002

09 – 11 april kamperen in Grand Canyon Mather Campground 003, Aspen Loop (Sites 1-59)

12 – 15 april kamperen in Moab Pack Creek Campground T04

15 – 17 april kamperen in Capitol Reef Fruita Campground 022, Loop B

17 – 18 april slapen in Bryce UpTop Lodge

18 – 20 april kamperen in Zion WATCHMAN CAMPGROUND NPS F004, Loop F

24 – 25 april slapen in Yosemite bug rustic mountain resort

25 – 26 april kamperen in Yosemite UPPER PINES , 138

Alvast bedankt!

Groetjes Erwin.
ingrid1955
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Kofrinho: puntjes op de i.

Bericht door ingrid1955 »

hallo,

wordt prachtige reis ! Mijn eerste idee was ,, een dagje te weinig Yosemite", maar er zijn daar binnen een maandje nog steeds nogal wat straten gesloten ( o a glacier point road), en dat beperkt wel een beetje de mogelijkheden.

Heb ook vraagje : hoe gaan jullie bij aankomst van het vliegveld naar het centrum ? ( binnen 2 maanden is het mijn beurt, wij zijn wel met 6).

Veel plezier, en bedankt.

Jacques
Markstaal
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Markstaal »

Mooie rustige planning!

Op sommige plaatsten zou het inderdaad vrij fris zijn 's nachts. In plaatsten zoals Moab is het weer een stuk warmer. Wij gaan dit jaar ook een deel kamperen en hebben dit ook. Wij kiezen voor deze tent bij de Wallmart: https://www.walmart.com/ip/Ozark-Trail- ... t/46543622 Direct alles in 1. Voor de koude nachten nemen we extra dekens mee van huis.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Let goed op wat er in op voorraad is. Of hebben jullie al kampeerspullen gereserveerd?

Als het koud is, is naast een goede slaapzak vooral een goed isolerend matje of luchtbed belangrijk.

@Kofrinho ; je hebt in je routetopic al veel tips gekregen. Lees dat ook nog eens door. Daar zijn onder andere al tips gegeven voor campings langs Hwy 1.
Waar overnacht je in Death Valley? Als je in Stovepipe Wells overnacht zou je makkelijk verder kunnen rijden dan Bakersfield. Lijkt mij verstandig want je tijd voor Yosemite is beperkt. Als je wat verder rijdt dan Bakersfield heb je ook nog tijd om naar de Mariposa Grove te gaan op de 24e. Dan een volle dag in de vallei. Ik zou de auto later inleveren; van Yosemite naar SF rijden en voor 12 uur de auto inleveren lijkt mij gekkenwerk.

Marianne
Franciscus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Franciscus »

Neem fleecedekens mee van huis. Kosten hier zowat niets, wegen weinig en passen gemakkelijk in je bagage. Ter plekke zijn ze ideaal; als extra deken of als onderdeken zijn ze heerlijk isolerend. Je kunt ze gebruiken om over je benen te leggen als je buiten zit of als picknickkleed enzovoort. En heel gemakkelijk snel met de hand uit te wassen en snel weer droog.

Koop je alles ter plekke of neem je ook spullen mee vanuit huis? Je kunt ook vanuit huis alvast campingspullen reserveren, dan hoef je ze daar alleen nog af te halen. Scheelt een hoop tijd en keuzestress ter plekke en je bent zeker dat je hebt wat je wilt hebben.
Voor matrassen; Truck-beds zijn duurder maar supercomfortabel en isoleren perfect, zijn heerlijk warm. Als je thuis ook een kampeerder bent is het een optie ze daar te kopen en mee naar huis te nemen. Zijn hier véél duurder.
2025 juli/aug. 3,5 weken Seattle - Zuidwest Canada
2017 juli/aug. 6 weken ronde vanuit Portland
2014 april/mei 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei 2,5 week LA - SF en 1 week Miami/Florida Keys
Kofrinho
Amerika-ontdekker

Bericht door Kofrinho »

Bedankt voor de berichten iedereen.

Wij gaan alles kopen ter plekke omdat we al 2 maanden aan het backpacken zijn in midden Amerika. Misschien is vantevoren reserveren wel een goed idee alleen weet je natuurlijk niet hoe het er in t echt uitziet of hoe t ligt. In de winkel zelf kun je t anders direct zien en uitproberen. Ik hoop alleen maar dat het wat warmer wordt in de USA anders worden het lange koude nachten. Misschien idee om nog naar tweedehands winkels te gaan voor extra dekens ofzo🤣
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als je niets wilt bestellen zou ik zeker van te voren kijken wat er op voorraad is. Het lijkt mij verstandig om wel iets te bestellen, dan weet je zeker dat je iets hebt.
Bij de Walmart kun je heel goedkoop extra slaapzakken of dekens kopen, daar zou ik niet voor naar een tweedehands winkel gaan

Marianne
Trails
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Trails »

Zoals Marianne al zei: of van tevoren bestellen of kijken op "store availability". Daar de winkel van je keuze invullen en dan zie je of iets daar in voorraad is of niet.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik had het al genoemd, maar kijk ook eens naar het inleveren van de auto. Je haalt hem de 2e in de ochtend op neem ik aan. Of pas na 12 uur? De huur gaat per 24 uur, dus als je de auto voor 12 uur ophaalt maakt het niet uit hoe laat je hem inlevert.

Marianne
Kofrinho
Amerika-ontdekker

Bericht door Kofrinho »

Ik heb de auto op 3 april om 12.00 uur tm 26 april 12.00 uur.
Als ik de auto op de 26e later wil inleveren moest ik online een andere auto kiezen die veel duurder is. Ik ga als we de auto ophalen vragen of het goed is als we de auto 2 uurtjes later kunnen inleveren rond 14.00 in de middag. En anders wordt het gewoon vroeg vertrekken uit Yosemite.

Extra dekens etc gaan we dan ook gewoon bij walmart halen. Ga morgen kijken of we kunnen bestellen en anders hoeveel er op voorraad is.

Bedankt voor de hulp.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Later inleveren zal je waarschijnlijk een dag extra huur kosten. Ik zou die reservering annuleren en een nieuwe maken. Haal de auto dan ook eerder op, jammer om tot 12 uur te moeten wachten, wat wil je doen in die tijd? Je zult vroeg wakker zijn. Ik neem aan dat je in de buurt van het vliegveld overnacht?
Je hebt dan wel een extra dag autohuur maar het levert je veel meer tijd op, zowel voor de kust als voor Yosemite.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 30 mar 2019, 09:58, 2 keer totaal gewijzigd.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

In de regel heb je een half uur uitloop vwb inleveren van de huurauto. Ga er maar vanuit dat ze je de extra uren gaan aanrekenen.

Als die laatste 2 uurtjes belangrijk zijn bij het terugbrengen, zou ik ´m op 3 april 2 uurtjes later ophalen. Om 14 u ipv 12 u.

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer