Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Angelaaa: wel of niet Monument Valley?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Angelaaa
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Angelaaa: wel of niet Monument Valley?

Bericht door Angelaaa »

Hallo allemaal,

Wij gaan komende zomer voor het eerst naar Amerika. De reis ligt grotendeels vast, nu heb ik toch een vraag... Je blijft verzinnen :lol:
Wij reizen van GC naar Page en zijn daar twee nachten. We bezoeken sowieso Horse Shoebend en the Lower Antelope Canyon. Ook evt. wat uurtjes bij Lake Powel.
Is het aan te raden om op de reisdag tussen GC en Page om te rijden en ook Monument Valley te bekijken?

Alvast bedankt voor het meedenken!!
Groetjes, Angela.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Wel of niet Monument Valley?

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
MV is zeker de moeite waard, maar is eigenlijk vooral mooi tegen de avond of vroeg in de ochtend als de zon opkomt. Als je er naar toe wilt zou ik er ook overnachten. Je kunt het dan tussen de GC en Page doen.

Het is zo echter wat lastig adviseren wat betreft de tijd in Page; heb je daar ook nog tijd als je van de GC komt? Als je 1 nacht voor de GC hebt zul je waarschijnlijk pas laat in Page aankomen, met hooguit nog een bezoek aan Horseshoe Bend. Ik neem aan dat je Antelope Canyon dan de volgende dag doet? Hoe laat? Heb je al gereserveerd? In de zomer is het ook mooi om naar Lake Powell te gaan.

Marianne
Symbolio
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Symbolio »

Vanaf MV naar Page is het circa 2 uur rijden. Mocht je vanaf de GC komen en rond 15:00 in de buurt kunnen zijn dan zit je daar prima. Rij die stoffige weg door waarmee je bij dat overlook punt komt en je zit prima. Wil je activiteiten gaan doen (paardrijden kan ik aanraden) dan is die tijd een stuk te kort. Hou er rekening mee dat er een uur tijdverschil zit tussen Page en MV.
jill1234
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door jill1234 »

Ik heb een paar maanden geleden een zelfde topic geopend. Wij hebben gekozen wel naar MV te gaan en er te overnachten.
Ons schema ziet er die paar dagen als volgt uit:
We reizen na het ontbijt van Bryce naar Page , middag aan het meer. Dag er na om half 9 lower antelope canyon tour en daarna horshe shoe bend en door naar MV.
Dag erna naar Grand Canyon. In MV doen we vooralsnog geen tour; we zijn met de camper en mogen niet zelf rijden. Misschien lopen we de wildcat trail maar het zou ook zomaar kunnen dat we genieten van het uitzicht en dat genoeg vinden. Of man (ik ken hem inmiddels) zegt dadelijk toch een tour te willen doen ;-)
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Welkom bij AllesAmerika.
Angelaaa schreef:
26 mar 2019, 09:11
Wij reizen van GC naar Page en zijn daar twee nachten. We bezoeken sowieso Horse Shoebend en the Lower Antelope Canyon. Ook evt. wat uurtjes bij Lake Powel.
Is het aan te raden om op de reisdag tussen GC en Page om te rijden en ook Monument Valley te bekijken?
Het scheelt nogal van welk punt jij van de Grand Canyon vertrekt. Is het uit Grand Canyon Village (South Rim) en heb je de oostkant van de South Rim (Desert View Drive - East) dan al bezocht, of doe je dat op weg naar Page? Of kom je van de North Rim van de Grand Canyon?
Als je nog diverse uitkijkpunten langs de Desert View Drive gaat bezoeken, zijn daar ook nog diverse andere bezienswaardigheden en die vergen ook tijd (zie: https://www.nps.gov/grca/planyourvisit/desert-view.htm). In het verlengde daarvan zijn ook nog uitkijkpunten bij de Navajo's, met kraampjes Indianensouvenirs, voor sommige uitkijkpunten moet je betalen. En ook de Tradingpost bij Cameron is een bezoekje waard (sanitaire stop/restaurant).
Verkijk je niet op de afstanden, want die zijn groot.

In 2014 reden wij de weg van Cameron, via de Desert View Drive, naar Grand Canyon Village.
Voor een idee van deze route is hierbij de link naar ons reisverslag (klik hier) en dan op dag 18. Daar staat ook een plattegrondje van de South Rim op.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Angelaaa
Amerika-newbie

Re: Reis Angelaaa: wel of niet Monument Valley?

Bericht door Angelaaa »

Bedankt allemaal voor jullie reacties!
Bij het plannen van de reis hebben we al snel besloten dat we niet iedere dag willen doorrijden naar een volgende bestemming. Dat leek ons te veel van het goede en we willen wel ‘relaxed’ blijven. :wink:

Onze route gaat als volgt:
Dag 1: vlucht Amsterdam - Las Vegas (20.30 uur in Las Vegas
Dag 2: Las Vegas
Dag 3: LV - GC village
Dag 4: GC (om 8 uur helikoptervlucht)
Dag 5: GC - Page
Dag 6: Page (om 9 uur Antelope Canyon)
Dag 7: Page - Bryce
Dag 8: Bryce
Dag 9: Bryce - Zion
Dag 10: Zion
Dag 11: Zion - Valley of Fire
Dag 12: Valley of Fire - Death Valley
Dag 13: Death Valley - Mammoth Lakes
Dag 14: Mammoth Lakes - Yosemite
Dag 15: Yosemite
Dag 16: Yosemite - Lake Tahoe
Dag 17: Lake Tahoe
Dag 18: Lake Tahoe - SF
Dag 19: SF (9 uur Alcatraz)
Dag 20: SF - Monterey
Dag 21: Monterey - Pismo Beach
Dag 22: Pismo Beach - LA
Dag 23: LA
Dag 24: LA - Amsterdam

Ik ben bang dat MV te veel zal zijn, maar als ik de plaatjes zie en verslagen lees, trekt het me ook weer ...
Keuzes, keuzes, keuzes!
We reizen trouwens met een SUV met z'n viertjes. Kinderen zijn 16 en 18.
Laatst gewijzigd door Angelaaa op 26 mar 2019, 12:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Markstaal
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Markstaal »

Nu je de hele route hebt neergezet is het ook allemaal wat beter te zien.

Wel een paar opmerkingen over de route:

- Voor Las Vegas zou ik zeker nog een nacht extra uittrekken, zeker ook ivm de kinderen.

- 2 nachten Bryce is niet erg nodig ondanks je niet elke dag wilt verkassen, deze dag kan je bijvoorbeeld bij Las Vegas zetten.

- De tijd voor Yosemite is zo erg beperkt, ik zou Lake Tahoe omruilen voor extra dagen Yosemite.
stegeman
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door stegeman »

Lake Tahoe eruit en dan toch een nacht monument Valley dan? En dan nog een bij bijv Yosemite?
jerommeke10
Amerikakenner

Bericht door jerommeke10 »

Ik vind het wel een mooie route.

Zoals hier al gezegd, is het niet onlogisch om je te beperken tot 1 nacht Bryce, en Lake Tahoe te schrappen. Dat geeft je 3 dagen extra.

Persoonlijk zou ik 2 dagen extra inzetten voor SF en Yosemite. De meningen over LV zijn nogal verdeeld. Onze kids waren even oud en vonden SF oneindig veel leuker dan LV. Trouwens, als ik het goed begrijp, slaap je ook op dag 11 in/rond LV?

Monument Valley kan dan natuurlijk ook, het meest logisch na GC en voor Page, lijkt me.

Veel plezier alvast.
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Mooie route inderdaad. Ik zou Lake Tahoe er wel inhouden. Het staat ook op ons verlanglijstje mochten we nog een keer de oversteek maken. N.a.v. de beelden op internet en de reacties hierover schijnt het er erg mooi te zijn. Voor Monument Valley zou ik eerder een nacht minder Bryce doen vanwege dat het een relatief klein park is. Met 1 overnachting heb je m.i. voldoende tijd met inbegrip van een wandeling naar de canyon.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zou zelf in deze route Lake Tahoe laten vallen ten gunste van een extra dag Yosemite. Je tijd daar is nu heel beperkt. Ruimte voor een bezoek aan de grootste sequoia's is er nu niet en ook voor Glacier Point heb je nu geen tijd. Waar overnachten jullie? Heb je iets in het park?

Marianne
Borrelparaat
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Borrelparaat »

Ik zou zeker een nachtje Bryce inruilen voor Monument Valley. Wij sliepen in 2017 in een tipi bij de Monument Valley Tipi Village (http://www.monumentvalley-tipivillage.com/) en dat was één van de hoogtepunten van die vakantie. Lekker genieten van je eigen vlees op de barbecue terwijl je geniet van de zonsondergang. Om over de zonsopkomst nog te zwijgen...
Angelaaa
Amerika-newbie

Bericht door Angelaaa »

Is twee nachten Yosemite echt te kort? Ik heb dit in heel veel reisblogs ook zo gelezen, dacht dus dat we dan de highlights goed konden meepakken. We overnachten in El Portal. Het plan is om Big Trees te bezoeken op weg naar Lake Tahoe, zodat we ook sequioa’s kunnen zien.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je kunt zo ontzettend veel doen in Yosemite, ik vind twee nachten niet veel. Een extra dag daar geeft ook wat meer rust in je route.
Je zou dan een dag kunnen gebruiken voor de Panorama Trail. Of ga fietsen of raften.
Op weg naar Glacier Point heb je ook leuke wandelingen.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Het is ook een beetje eigen inzich. Wandelaars of niet? Wat wil je doen en zien van de bezienswaardigheden? Op de sequoias na deed Yosemite mij heel erg aan de Alpen denken. Mooi, maar itt vele andere zaken niet 'overweldigend' zeg maar. Maar er is wel voldoende te doen, groot park, om je een aantal dagen bezig te kunnen houden.

Monument Valley is qua parkdeel waar je zelf in kunt dan weer niet zo groot. Ik zou best na zonsondergang nog van daar naar Page kunnen rijden. Of de dag Bryce daar naartoe zetten. Alhoewel ik daar persoonlijk best meer tijd kan doorbrengen.

Bepaal voor jezelf eerst echt de 100% must-sees en baseer daar je route op. Maar ik kom daar na enkele reizen nogsteeds veel nieuwe dingen tegen, dus verwacht niet alles in 1 reis te kunnen zien
Franciscus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Franciscus »

Tijdens onze eerste reis hadden we een soortgelijke route als jullie en waren we van plan om ook naar MV te gaan. Maar tijdens de reis zijn we toch van gedachte veranderd. Je zit al heel veel in de auto, wij hadden daar op een gegeven moment wel genoeg van en besloten wat rust in te bouwen en (met pijn in ons hart) MV te schrappen. Tijdens latere reizen hebben we MV wel bezocht (twee x zelfs). Het is prachtig mooi maar we zagen toen wel in dat we de eerste reis de juiste keuze hebben gemaakt. Want MV is een park wat je toch vooral vanuit de auto bekijkt en je maakt toch aardig wat extra kilometers om er te komen.

Niet naar MV gaan is dus jammer maar kan ook een verstandige keuze zijn. Ik ga dus voor het advies wat op dit forum vaak gegeven wordt; less is more. Bij reizen door de VS ontkom je niet aan het principe 'kill your darlings'........

Verder zou ik ook een dag Bryce inruilen voor een extra dag Zion of Yosemite. Of een extra dag Mammoth Lakes, daar een dagje rust inbouwen (of in Lee Vining gaan zitten en Mono Lake / Bodie bezoeken).

En ik sluit aan bij de tip van Markro; Cameron Trading Post is erg leuk voor een pauze en/of wat te eten.
2025 juli/aug. 3,5 weken Seattle - Zuidwest Canada
2017 juli/aug. 6 weken ronde vanuit Portland
2014 april/mei 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei 2,5 week LA - SF en 1 week Miami/Florida Keys
Angelaaa
Amerika-newbie

Bericht door Angelaaa »

Bedankt voor jullie reacties!
We gaan verder stoeien, gebruik maken van jullie tips en genieten van de voorbereidingen!

Groetjes, Angela
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer