Reis cindyengeert: Eerste reis Amerika 2019

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42076
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis cindyengeert: Eerste reis Amerika 2019

Bericht door Martin & Marianne »

Qua ligging zou ik wel de voorkeur geven aan Mammoth Lakes, maar het scheelt maar 3 kwartier. Je kunt het ook laten afhangen van je plannen tussen DV en Bishop/Mammoth Lakes.
Wij hebben altijd in de Motel6 overnacht. Die is in ML 20 dollar duurder dan in Bishop, maar toch nog wel betaalbaar.
Als je naar Bodie wilt zou je ook naar Bridgeport kunnen kijken (Virginia Creek Setlement).

Marianne
cindyengeert
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 17 sep 2018, 20:40
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis cindyengeert: Eerste reis Amerika 2019

Bericht door cindyengeert »

Hoi Marianne,
ik heb het eens bekeken, we zouden graag na Death Valley het Ancient Bristlecone Pine Forest willen bezoeken. Ik heb ook iets gelezen over een plaats waar de cover van 'The Joshua Tree' van U2 genomen is, als grote U2-fans zouden we hier ook een kijkje willen nemen (moet wel nog even uitzoeken waar dit precies is) Vandaar dat ik gekozen heb voor een overnachting in Bishop.
Vanaf Bishop naar Yosemite zouden we willen stoppen bij Bodie, Mono Lake, eventueel June Lake en dan verschillende stops op de Tioga Pass.
Ik weet niet of dit allemaal te veel is om op één dag te doen als we vanuit Bishop moeten vertrekken, dan is Mammoth Lakes toch een betere optie. Ik kan moeilijk inschatten hoeveel tijd we overal nodig gaan hebben.

Cindy
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42076
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis cindyengeert: Eerste reis Amerika 2019

Bericht door Martin & Marianne »

Voor U2 zie dit topic.

Het Ancient Bristlecone Pine forest kost best wel wat tijd, want het is een lange, kronkelige weg vanuit Big Pine. Wij deden er in 2013 de korte trail en in 2017 de lange wandeling. Erg mooi allebei.
Voor Bodie moet je zeker 3 uur rekenen: 2 uur reistijd, en minimaal een uur ter plekke. Mono Lake kost wat minder tijd maar je zult toch pas in de middag Yosemite binnen rijden. Langs de Tioga Road kun je ook de nodige wandelingen maken.

Marianne
cindyengeert
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 17 sep 2018, 20:40
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis cindyengeert: Eerste reis Amerika 2019

Bericht door cindyengeert »

Hallo allemaal,
Onze reis heeft al aardig vorm gekregen. Op dit moment zijn we volop bezig aan het roadbook.
Op dag 6 gaan we van Bryce naar Zion en deze route zouden we willen rijden door het Dixie National Forest en dit via:
- Panguitch Lake
- Cedar Breaks
- Navajo Lake
Is dit een haalbare kaart of rijden we beter via highway 89? In Zion verblijven we in het Zion Park Motel voor 2 nachten.
Alvast bedankt om ons verder te helpen.

Groetjes,
Cindy
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Reis cindyengeert: Eerste reis Amerika 2019

Bericht door Trails »

Wij vonden dit in 2017 één van de mooiste wegen die we hebben gereden.
Toen kwamen we van Cedar City en zijn via Cedar Breaks en Panguitch naar Kodachrome Basin SP gereden.
Dit jaar rijden we ook de andere kant: Cedar City - Parowan - Brian Head - Cedar Breaks - Duck Creek Village campground - Panguitch.
Met wat wandelingen onderweg.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis cindyengeert: Eerste reis Amerika 2019

Bericht door IngridZw »

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of je nog iets hebt gehad aan de tip die ik en ook GeertVW je hebben gegeven om vanaf Phoenix via Sedona te rijden. Het is een kleine omweg maar wel een hele mooie onderbreking en je rijdt door een prachtige omgeving. Je hebt er in principe de tijd voor omdat je 's morgens waarschijnlijk al heel vroeg wakker bent om te vertrekken.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
cindyengeert
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 17 sep 2018, 20:40
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis cindyengeert: Eerste reis Amerika 2019

Bericht door cindyengeert »

IngridZw schreef:
15 mar 2019, 00:13
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of je nog iets hebt gehad aan de tip die ik en ook GeertVW je hebben gegeven om vanaf Phoenix via Sedona te rijden. Het is een kleine omweg maar wel een hele mooie onderbreking en je rijdt door een prachtige omgeving. Je hebt er in principe de tijd voor omdat je 's morgens waarschijnlijk al heel vroeg wakker bent om te vertrekken.
Hoi Ingrid,
daar hadden we zeker wat aan. Sedona is in de planning opgenomen. De bedoeling is om via Sedona te rijden en daarna verder te gaan via Flagstaff en Williams richting GC. Op die manier hebben we toch een stukje Route 66 meegenomen. (of is dit niet haalbaar?)
We vinden een beetje omrijden niet erg als dit een mooiere route oplevert, maar het moet wel haalbaar zijn natuurlijk. Dat vind ik soms wel moeilijk om in te schatten.
Groetjes
cindyengeert
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 17 sep 2018, 20:40
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis cindyengeert: Eerste reis Amerika 2019

Bericht door cindyengeert »

Trails schreef:
14 mar 2019, 20:54
Wij vonden dit in 2017 één van de mooiste wegen die we hebben gereden.
Toen kwamen we van Cedar City en zijn via Cedar Breaks en Panguitch naar Kodachrome Basin SP gereden.
Dit jaar rijden we ook de andere kant: Cedar City - Parowan - Brian Head - Cedar Breaks - Duck Creek Village campground - Panguitch.
Met wat wandelingen onderweg.
Bedankt voor je reactie, dan ga ik me er nog wat verder in verdiepen.
Groetjes
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis cindyengeert: Eerste reis Amerika 2019

Bericht door IngridZw »

cindyengeert schreef:
15 mar 2019, 08:20
daar hadden we zeker wat aan. Sedona is in de planning opgenomen. De bedoeling is om via Sedona te rijden en daarna verder te gaan via Flagstaff en Williams richting GC. Op die manier hebben we toch een stukje Route 66 meegenomen. (of is dit niet haalbaar?)Groetjes
Is het misschien ook een idee om na aankomst Phoenix alvast een stuk richting Sedona te rijden ?. Eventueel bij de plaats Camp Verde overnachten, in de buurt van Montezuma Castle. (vlak voor de afslag naar Sedona) Jullie landen al vroeg (12.30 uur) en vanaf het vliegveld naar die bestemming is het maar 1,5 uur rijden. Na de formaliteiten op het vliegveld, ophalen huurauto en eventueel boodschappen doen kan dit volgens mij prima.
Je hebt dan de volgende dag meer ruimte voor de dingen die je graag onderweg wilt zien. En Williams is trouwens een leuk route 66 stadje.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
cindyengeert
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 17 sep 2018, 20:40
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis cindyengeert: Eerste reis Amerika 2019

Bericht door cindyengeert »

Hoi Ingrid,
Een tijdje geleden hebben we telefoon gehad dat onze vlucht gewijzigd is. We landen nu pas om 16 u 52. Heel jammer natuurlijk, maar ik denk dat we nu toch maar eerst overnachten in Phoenix. Misschien die dag al boodschappen doen, dan kunnen we de volgende dag direct vertrekken.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42076
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis cindyengeert: Eerste reis Amerika 2019

Bericht door Martin & Marianne »

cindyengeert schreef:
14 mar 2019, 20:46
Op dag 6 gaan we van Bryce naar Zion en deze route zouden we willen rijden door het Dixie National Forest en dit via:
- Panguitch Lake
- Cedar Breaks
- Navajo Lake
Is dit een haalbare kaart of rijden we beter via highway 89? In Zion verblijven we in het Zion Park Motel voor 2 nachten.
Ik ken de weg via Cedar Breaks niet maar ik weet wel dat de 89 een mooie weg is, net als de weg door Zion. In dat deel van het park heb je ook nog mooie, en rustige wandelmogelijkheden, naast natuurlijk de Canyon Overlook Trail.

Marianne
cindyengeert
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 17 sep 2018, 20:40
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis cindyengeert: Eerste reis Amerika 2019

Bericht door cindyengeert »

Hoi Marianne,
Ik twijfel er aan om de 89 te nemen of een omweg te maken door Dixie NF. Ik vraag me af of het echt een meerwaarde is. Op die manier komen we ook weer later aan in Zion. Misschien moet ik de twee opties in de planning houden en op het moment zelf beslissen.

Bedoel je met 'de weg door Zion' de 9? Google maps stuurt me helemaal rond Zion, de 9 lijkt een klein kronkelweggetje. Dit valt dus wel mee?
Ik heb vandaag de Road Atlas van McNally besteld, ik hoop dat die met het plannen goed van pas gaat komen.
Ter plaatse vind ik het ook fijn om op een kaart wat mee te kunnen volgen.
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 979
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis cindyengeert: Eerste reis Amerika 2019

Bericht door stegeman »

Ik heb deze atlas ook gekocht en hij ziet er super uit. Met een arceerstift routes uitgestippeld (houden m toch zelf). Plus overzicht data, verblijf, van naar en via welke wegen en blz omschreven met daarbij bezienswaardigheden verdeeld onder ‘must see’ en ‘opties’ M’n eigen roadbook.
Ik moest even wennen aan de verdeling per staat, maar nu ik het door heb vind ik de atlas geweldig.
Navigatie is de aanvulling maar bij ons is de kaartlezer leidend! Ik vind het zo leuk om te doen! En m’n man geniet dat het me goed afgaat. Navigatie regelmatig genegeerd en dat dit goed uitpakte.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42076
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis cindyengeert: Eerste reis Amerika 2019

Bericht door Martin & Marianne »

cindyengeert schreef:
15 mar 2019, 17:18
Bedoel je met 'de weg door Zion' de 9? Google maps stuurt me helemaal rond Zion, de 9 lijkt een klein kronkelweggetje. Dit valt dus wel mee?
Ik heb vandaag de Road Atlas van McNally besteld, ik hoop dat die met het plannen goed van pas gaat komen.
Ter plaatse vind ik het ook fijn om op een kaart wat mee te kunnen volgen.
Ja, de 9. De weg is afgesloten geweest, en is nog steeds afgesloten voor RV's. Zie voor meer informatie www.nps.gov/zion. Er loopt ook een topic over die afsluiting.

Marianne
cindyengeert
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 17 sep 2018, 20:40
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis cindyengeert: Eerste reis Amerika 2019

Bericht door cindyengeert »

Hallo allemaal,
ik wil nog even terug komen op de route van Phoenix naar Grand Canyon.
Na wat opzoekwerk kwam ik volgende route tegen:
Vanuit Scottsdale de 87 richting Payson.
Daarna de 260 naar Camp Verde
Bij Cottonwood de 19 nemen richting Sedona.
In Flagstaff de Route 66 richting Williams en dan zo door naar GC
Dit komt neer op 473 km en daar zouden we 5 u 44 over doen zonder stops. Dat is een heel stuk rijden op de eerste dag.
Is het de moeite om deze omweg te doen? Het wordt onze eerste dag rijden. We gaan waarschijnlijk wel vroeg kunnen vertrekken, maar we moeten ook nog inkopen doen en misschien is het beter om de eerste dag een beetje rustig aan te doen?
Is er iemand die het stuk 87 - 260 al gereden heeft en is dit de moeite, of rijden we beter via de 17 naar Sedona?
Alvast bedankt,
Cindy
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14318
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Reis cindyengeert: Eerste reis Amerika 2019

Bericht door Coyote »

Lastig om te zeggen wat jullie moeten doen. Het wordt zo inderdaad een redelijk lange rit voor de eerste dag (al draai ik mijn hand daar niet voor om :P ). Zeker als je eerst spullen wilt inslaan. Ik kan dan bijv. zomaar een uur besteden bij de Walmart. :wink: Voor je op de weg zit is het dan al gauw 09:00 u (of later).

Hangt er natuurlijk ook een beetje vanaf hoe laat jullie 's ochtends opstaan. Zelf ben ik zo'n eerste dag altijd heel vroeg wakker, ga ergens een hapje eten en vervolgens naar de Walmart. Zit dan vaak voor 8:00 u al op de weg.

Persoonlijk zou ik Payson dan overslaan. Van Phoenix naar Camp Verde via de I-17 en vervolgens Cottonwood en Sedona aandoen. Scheelt alweer een uur rijden. Bovendien kun je die tijd bijv. besteden in en rond Sedona.

Misschien moet je het ook terplekke besluiten. Zien hoe die eerste ochtend verloopt. Gaan jullie al wat later op weg dan Payson overslaan. Is het toch heel vroeg kun je altijd nog besluiten Payson mee te nemen. Hangt er ook vanaf hoe laat je in de middag ongeveer wilt aankomen. Is dat 15:00 u of is 17:00 u ook goed?

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
cindyengeert
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 17 sep 2018, 20:40
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis cindyengeert: Eerste reis Amerika 2019

Bericht door cindyengeert »

Hallo allemaal,
onze reis komt nu echt wel dichter bij.
Er zijn al een aantal dingen vastgelegd, zoals Lower Antelope Canyon en Alcatraz.
Nu ben ik aan het kijken om bij Monterey walvissen te spotten. We vertrekken op 2 augustus in San Francisco naar Pacific Grove, daar blijven we één nacht en op 3 augustus overnachten we in Pismo Beach.
Wat doe ik nu het best: ik vond een whale tour om 2 uur in de namiddag en één om 8 u 's morgens.
Is het haalbaar om vroeg vanuit San Francisco te vertrekken en dan in de namiddag de whale watch tour te doen? Zijn we dan om 2 uur in de namiddag ter plaatse? Ik zag dat de rit ongeveer 3 uur in beslag neemt.
Of is het beter om op 3 augustus eerst de walvissentour te doen om 8 uur en daarna door te rijden naar Pismo Beach?
Ik vrees dat we bij de tweede optie te laat kunnen vertrekken en dat we dan onderweg te weinig tijd hebben om de verschillende stops te doen op Highway 1.

Groetjes,
Cindy
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 942
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis cindyengeert: Eerste reis Amerika 2019

Bericht door josea »

Ik zou het tricky vinden om vanuit San Francisco om 14.00 uur in Monterey te móeten zijn. Toen wij vanuit SF naar Monterey reden, was het erg druk SF uit en duurde het alleen al meer dan een uur voor we goed en wel SF uit waren. Dus dan zou ik zeker erg op tijd vertrekken. Verder ligt onderweg ook nog Santa Cruz met de boardwalk aan het strand, is wel erg leuk ook voor kinderen en daar heb je dan geen tijd voor.
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 979
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis cindyengeert: Eerste reis Amerika 2019

Bericht door stegeman »

Je kunt vroeg aankomen in Monterey als je de volgende ochtend die tocht doet ook gebruiken om de 17mile drive te doen nog die dag. Andersom kan ook, maar dan moet je echt op een bepaalde tijd daar zijn. Aan de andere kant lijkt het mij smiddags kwa temperatuur wel iets aangenamer op een boot. Lastige keuze
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42076
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis cindyengeert: Eerste reis Amerika 2019

Bericht door Martin & Marianne »

Wil je tussen SF en Monterey nog ergens stoppen? Zo nee, dan is het natuurlijk goed te doen. Het is ongeveer 2 uur rijden. Met files een uur langer. Bekijk het eens op Google Maps op verschillende tijdstippen (je kunt de vertrektijd instellen).
Ik weet niet of je ruim van tevoren aanwezig moet zijn en of het parkeren nog veel tijd kost.

Het is ook geen gek idee om alle bezienswaardigheden in de buurt op die eerste dag te doen zodat je de volgende dag meteen verder kunt. Wat hebben jullie die dag gepland?

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer