Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Dikke: eerste keer het Westen

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Dikke
Amerika-ontdekker

Reis Dikke: eerste keer het Westen

Bericht door Dikke »

Hi, na vele jaren een stiekeme lezer te zijn geweest op dit leerzame forum en 2 mooie vakanties in Canada te hebben gehad, gaan we in juni gaan wij voor het eerst samen met onze twee tieners (14 en 12) een reis naar het Westen maken.
Gezien we ook fervente wintersporters zijn, hebben we helaas dit keer maar 19 dagen te spenderen.

Vluchten en logies zijn geboekt en nu is het nog wat zoeken naar wat we zeker willen meepikken of juist even moeten skippen.
De huurauto ligt ook vast en pikken we op 30/6 ‘s avonds op want zo sparen we de drop-off kosten uit (wel 1 nachtje parkeren natuurlijk).

Onderstaande planning houdt een lange verplaatsing in naar Death Valley en dit omdat we hoedanook via de Tioga Pass willen rijden ...
Vermits we in 2017 tijdens onze reis naar Canada enorm veel last hadden van jetlag en dit ook voor het Westen verwachten, gaan we zeker de eerste dagen best vroeg op pad gaan en dan vind ik het minder erg om 1 keer langer te rijden.

28/6 AMS-SFO
29/6 SF
30/6 SF
01/7 SF-Yosemite (verblijf Cedar Lodge)
02/7 Yosemite
03/7 Yosemite - Death Valley (verblijf The Ranch)
04/7 Death Valley - Las Vegas
05/7 Las Vegas
06/7 Las Vegas - Springdale
07/7 Springdale
08/7 Springdale - Bryce Canyon
09/7 Bryce Canyon - Page
10/7 Page (Antelope Canyon 9h30)
11/7 Page - Grand Canyon (logies op 5 km van het park)
12/7 Grand Canyon - Lake Havasu
13/7 Lake Havasu - LA
14/7 LA
15/7 LA
16/7 LA-AMS

De verdere invulling is enorm moeilijk en hoe meer feedback ik hier lees in de andere topics hoe lastiger het wordt om een keuze te maken van dingen de we net wel/niet moeten doen ... :?: :D
Daarom hoop ik hier toch nog wel wat input te bekomen om vanalles wat te hebben, : wandelen, chillen, views, ...
Shoppen ook graag 1 keer om dochterlief te plezieren en dit voorzie ik denk op weg naar of in Las Vegas.
Tenzij de vele experts ook hier goede tips hebben natuurlijk.
Ik zie jullie reacties met veel plezier tegmoet en voor zij die reageren : alvast mijn dank :clap:
Grtz

Wout
Laatst gewijzigd door Dikke op 12 mar 2019, 21:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Eerste keer het Westen

Bericht door Marcopstal »

Ik vermoed dat je geen 3 dagen op de luchthaven gaat blijven ? SFO is immers de afkorting van de luchthaven. San Francisco is gewoon SF.
Yosemite - Death Valley is te doen in één dag, maar dan heb je natuurlijk beperkte tijd langs de Tioga Pass en geen tijd voor Bodie en Mono Lake.

Shoppen kan je perfect in Vegas, De outlets noord en de Miracle Mile in Planet Hollywood zijn aanraders.

Ik zou minder tijd in Page besteden en deze nacht bijschuiven tussen Yosemite en Death Valley in.

Logies op 5km van het park ? Ik vraag me af waar die logies juist zitten. Dit is natuurlijk doenbaar, maar in het park zelf is altijd een aanrader.

Lake Havasu heeft niet echt een meerwaarde, maar het kan uiteraard.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
ingrid1955
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door ingrid1955 »

hallo,

zo op het eerste zicht zou ik in Page na de Antelope Canyon doorrijden naar de Grand Canyon. Zo win je een dag die ik dan bij ofwel Yosemite ofwel LA zou zetten. LA zeker ook wegens de tieners : universal studios is een hele dag, je kan ook een echte studio tour doen (Warner Bross) , en al de rest (santa Monica, venice, Hollywood, enz....)

Motels zijn geboekt maar kunnen waarschijnlijk kosteloos gewijzigd worden ?

Zou ook blijven checken voor logeren aan de grand canyon, is makkelijk voor zonsondergang en -opgang.

Voor meer feedback : hoe wandelen jullie het liefst ? Korte wandelingen ? Langere?

Jacques
ingrid1955
Amerikakenner

hallo,

2 dagen SF, een mogelijkheid :

- dag 1 zijn jullie heel vroeg wakker, dagje stappen : fisherman's wharf, ontbijten, via Coit Tower naar Chinatown, centrum, kabeltram terug naar Fisherman's Wharf
- dag 2 : dagje fietsen : brug over, naar sausolito of tiberon, ferry terug , 's avonds ( of voor het fietsen) Alcatraz bezoeken.

een andere mogelijkheid is een dagje een hop'n off bus , kom je overal mee.

Jacques
Dikke
Amerika-ontdekker

Bericht door Dikke »

Marcopstal schreef:
12 mar 2019, 21:46
Ik vermoed dat je geen 3 dagen op de luchthaven gaat blijven ? SFO is immers de afkorting van de luchthaven. San Francisco is gewoon SF.
Yosemite - Death Valley is te doen in één dag, maar dan heb je natuurlijk beperkte tijd langs de Tioga Pass en geen tijd voor Bodie en Mono Lake.

Shoppen kan je perfect in Vegas, De outlets noord en de Miracle Mile in Planet Hollywood zijn aanraders.

Ik zou minder tijd in Page besteden en deze nacht bijschuiven tussen Yosemite en Death Valley in.

Logies op 5km van het park ? Ik vraag me af waar die logies juist zitten. Dit is natuurlijk doenbaar, maar in het park zelf is altijd een aanrader.

Lake Havasu heeft niet echt een meerwaarde, maar het kan uiteraard.
Thx voor je reactie.
Gaan inderdaad geen 3 nachten op de luchthaven verblijven en heb het even gecorrigeerd :wink:
We hebben voorlopig geboekt in het Grand Canyon Plaza Hotel en dat ligt op een 5-tal minuten van het park.
Die ene dag verschuiven zou ik dan eerdervoor LA voorzien denk ik dan.
Lake Havasu enkel voorzien om de lange rit richting LA te breken want vermoedelijk is de vermoeidheid tegen dan wel wat opgelopen.
Dikke
Amerika-ontdekker

Bericht door Dikke »

ingrid1955 schreef:
12 mar 2019, 21:49
hallo,

zo op het eerste zicht zou ik in Page na de Antelope Canyon doorrijden naar de Grand Canyon. Zo win je een dag die ik dan bij ofwel Yosemite ofwel LA zou zetten. LA zeker ook wegens de tieners : universal studios is een hele dag, je kan ook een echte studio tour doen (Warner Bross) , en al de rest (santa Monica, venice, Hollywood, enz....)

Motels zijn geboekt maar kunnen waarschijnlijk kosteloos gewijzigd worden ?

Zou ook blijven checken voor logeren aan de grand canyon, is makkelijk voor zonsondergang en -opgang.

Voor meer feedback : hoe wandelen jullie het liefst ? Korte wandelingen ? Langere?

Jacques
Qua logies zitten we denk ik voldoende kortbij en qua wandelingen opteren we eerder voor de iets kortere want de kids vinden dit voorlopig niet zo heel fijn. De meeste logies zouden we nog kunnen omboeken inderdaad.
Wij en onze kids zijn verder geen pretparkfanaten dus hebben we met een extra dag allicht voldoende tijd voor Santa Monica, Hollywood, Venice Beach, ... :?:
Dikke
Amerika-ontdekker

Bericht door Dikke »

ingrid1955 schreef:
12 mar 2019, 21:55
hallo,

2 dagen SF, een mogelijkheid :

- dag 1 zijn jullie heel vroeg wakker, dagje stappen : fisherman's wharf, ontbijten, via Coit Tower naar Chinatown, centrum, kabeltram terug naar Fisherman's Wharf
- dag 2 : dagje fietsen : brug over, naar sausolito of tiberon, ferry terug , 's avonds ( of voor het fietsen) Alcatraz bezoeken.

een andere mogelijkheid is een dagje een hop'n off bus , kom je overal mee.

Jacques
Hoi Jacques,

Het fietsen blijft meermaals terugkomen en ook mijn vrouw is er enorm voor te vinden dus jouw voorstel neem ik zeker mee op.
Thx !
tomhster
Amerikakenner

Bericht door tomhster »

Op dit forum heb je een kamp pro-LA en een kamp anti-LA. Ik hoor bij de laatste. Ik vind elke tijd die je daar niet met een specifiek doel besteed zonde. Ik zou die liever in Page, Capitol Reef of eigenlijk overal behalve in LA willen besteden. Eén nacht Santa Monica voor vertrek naar het vliegveld is in mijn optiek echt zat.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

De plaats waar je tijd tekort komt in je huidige route is tussen Yosemite en Death Valley. Met twee volle dagen LA volstaat dit eigenlijk wel, al kan je er natuurlijk altijd meer tijd doorbrengen. Gemiddeld genomen valt LA echter bij velen tegen.

GC Plaza is in Tusayan. Dat betekent dat je van daaruit met de shuttle bus het park in kan wat toch weer handig is.

Lake Havasu is een typische reisbureaubestemming. Ik zou zelf voor Kingman kiezen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
ingrid1955
Amerikakenner

Hallo,

fietsdagen in SF zijn altijd topdagen. Een raad, maar die geldt voor alles in SF : neem altijd en overal een dikke pul/vest mee. Je kan er zweten, en een half uur later bevriezen. ,,Mijn koudste winter was een zomer in San Francisco" heeft een schrijver ooit geschreven, want dat doen schrijvers nu eenmaal, ze schrijven. Slimme gast.

Jacques
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer