Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Wondertol: West-USA juni 2020, advies over route gevraagd.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Wondertol
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis Wondertol: West-USA juni 2020, advies over route gevraagd.

Bericht door Wondertol »

Beste medeforummers,

Ik ben hier een tijdje weggeweest na mijn laatste reizen in 2015 en 2016, maar het komende jaar verwacht ik hier weer actief te worden want.... We gaan in juni 2020 op reis! :clap: :D

Ik ben in 2015 al in Californië, Nevada, Utah en Arizona geweest. Mijn reispartner is alleen nog maar heel kort in Tampa in Florida geweest en heeft dus nog veel te ontdekken in Amerika! Ik wil graag terug naar een aantal plaatsen en we hebben samen ook wat nieuwe wensen.
Wat we heel graag willen zien: Yellowstone NP, Grand Teton NP, Las Vegas (en Red Rock Canyon en Valley of Fire) en genoeg tijd in Utah voor nationale en state parken. Daarnaast zou San Fransisco ook erg leuk zijn als dat past. Ik zou in San Francisco wel een dag kunnen schrappen, ik heb het wel gezien, maar mijn partner wilt de highlights daar wel zien.

Ik ben begonnen met het opstellen van een concept reisschema. Ondanks dat ik zelf dus al een keer eerder een maand heb rondgereisd, vraag ik me toch af of dit schema haalbaar is. Misschien zullen we toch wat moeten schrappen. Wij zijn overigens geen wandelaars van lange afstanden en op Las Vegas na houd ik niet zo van grote steden.
Ik lees heel graag jullie mening en ervaringen! Ik heb erover nagedacht om SF te schrappen en dan een rondje vanuit Las Vegas te doen. Maar Yosemite NP willen we wel erg graag bezoeken, waardoor ik in eerste instantie toch voor deze route heb gekozen.
Alvast bedankt voor jullie reacties. :)

Dag 1 - Amsterdam -> San Francisco
Dag 2 - San Francisco
Dag 3 - San Francisco
Dag 4 - San Francisco -> Yosemite
Dag 5 - Yosemite
Dag 6 - Yosemite
Dag 7 - Yosemite -> Death Valley
Dag 8 - Death Valley -> Las Vegas
Dag 9 - Las Vegas
Dag 10 - Las Vegas
Dag 11 - Las Vegas -> Zion
Dag 12 - Zion
Dag 13 - Zion -> SLC
Dag 14 - SLC -> Yellowstone
Dag 15 - Yellowstone
Dag 16 - Yellowstone
Dag 17 - Yellowstone -> Grand Teton
Dag 18 - Grand Teton
Dag 19 - Grand Teton -> Green River
Dag 20 - Green River -> Moab
Dag 21 - Moab
Dag 22 - Moab
Dag 23 - Moab
Dag 24 - Moab -> Capitol Reef
Dag 25 - Capitol Reef -> Bryce
Dag 26 - Bryce - Grand Canyon North
Dag 27 - Grand Canyon North - Las Vegas
Dag 28 - Las Vegas
Dag 29 - Las Vegas -> Amsterdam
Dag 30 - Amsterdam
2012 - Florida
2014 - Florida
2015 - CF, NV, UT, AZ
2016 - Florida
2020 - CF, NV, UT, AZ, WY
Trails
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Re: Reis Wondertol: West USA juni 2020, advies route

Bericht door Trails »

Dag 20: Green River - Moab is maar een pisstukje, waarom zou je dan op dag 19 niet eerder stoppen b.v. bij Flaming Gorge of Dinosaur NM?
Wondertol
Amerika-ontdekker

Bericht door Wondertol »

Ik bedoelde Green River in Wyoming, in de buurt van Flamingo Gorge inderdaad :). Green River is verder vrij willekeurig omdat het enigszins halverwege zit en dichtbij Dinosaur NM.
2012 - Florida
2014 - Florida
2015 - CF, NV, UT, AZ
2016 - Florida
josea
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door josea »

Ik zou alle dagen Las Vegas bij elkaar zetten, hetzij in het midden, hetzij aan het einde, en dan in plaats van drie zou ik twee dagen doen.
De dag die je overhoudt, zou ik bij Yellowstone toevoegen, want daar heb je nu maar minimaal de tijd.

Als je de twee dagen LV op het einde zet, zou je van Death Valley naar Zion kunnen rijden en onderweg de Valley of Fire doen.
Eventueel nog een nacht Moab eraf om bij Zion te zetten zodat je twee volle dagen daar hebt.
Of heb je heel veel plannen in Moab?
jerommeke10
Amerikakenner

Re: Reis Wondertol: West-USA juni 2020, advies over route gevraagd.

Bericht door jerommeke10 »

Lijkt me een hele mooie reis. Ik zou een dagje langer besteden op het stuk tussen SF en DV en ook in Yellowstone. Daarvoor zou ik een dag LV en een dag Moab opgeven.

Je zou ook kunnen terugvliegen uit SLC of eventueel zelfs Bozeman, dat is niet noodzakelijk duurder qua vliegticket. Maar hoe het dan zit met de dropoff kosten voor de auto weet ik niet.
Wondertol
Amerika-ontdekker

Bericht door Wondertol »

@josea bedankt voor je bericht. Terug gaan naar Moab staat wel hoog op mijn lijstje samen met Las Vegas. In Moab wil ik een volle dag de tijd hebben om met een gehuurde jeep door de natuur te rijden rondom Canyonlands en ook Canyonlands met eigen auto en lopend verder verkennen. De andere volle dag wil ik dan Arches en Dead horse point state park bezoeken. Dus van die durf ik niet zo snel een dag af te halen eigenlijk. In Zion twee volle dagen lijkt mij ook leuk, maar toch minder leuk dan in Moab, vandaar deze verdeling.

Van Death Valley naar Zion is ook nog wel een goede tip, ga ik even naar kijken. Licht er alleen aan waar we gaan slapen, in Death Valley of ergens ervoor. Heb vorige keer in Lone Pine geslapen (die dag hadden we nog het westen van Yosemite bekeken en Bodie). Want als je op de reisdag van Death Valley ( of dus Lone Pine) naar Zion eerst nog Death Valley wilt bekijken en Valley of Fire wordt het denk ik wel te veel / ver. Ik ga ook jouw reisverslagen eens lezen! :)

@jerommeke10 Bedankt! Het lijkt mij ook superleuk wat we allemaal gaan zien :D De twee dagen die jij zou opgeven zijn wel twee van mijn favorieten hahah. Terugvliegen vanaf SLC kan ik inderdaad overwegen en de route daarop aanpassen, ga ik eens naar kijken.
2012 - Florida
2014 - Florida
2015 - CF, NV, UT, AZ
2016 - Florida
jerommeke10
Amerikakenner

Bericht door jerommeke10 »

Dag 7 - Yosemite -> Death Valley
Dat is alleen haalbaar als je langs Bakersfield rijdt. Dan mis je wel veel vind ik, en het lijkt een lange saaie rijdag. Misschien heb je ingecalculeerd dat de Tioga pass dan nog afgesloten kan zijn?
Dag 13 - Zion -> SLC
Ook hier ga je twee halve dagen over saaie wegen bollen, lijkt me.

Door op SLC te vliegen en de route om te keren zodat je wellicht wel de Tioga pass over kan, wordt het een stuk aantrekkelijker.
Zoiets als hieronder geeft je een extra dag tussen DV en Yosemite (de genummerde dagen heb ik van jou overgenomen)

Dag 1 - Amsterdam -> SLC
Dag 15 - Yellowstone
Dag 16 - Yellowstone
Dag 17 - Yellowstone -> Grand Teton
Dag 18 - Grand Teton
Dag 19 - Grand Teton -> Green River
Dag 20 - Green River -> Moab
Dag 21 - Moab
Dag 22 - Moab
Dag 23 - Moab
Dag 24 - Moab -> Capitol Reef
Dag 25 - Capitol Reef -> Bryce
Dag 26 - Bryce - Grand Canyon North
GC - Zion
Zion
Zion - Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas - DV
DV - Lee Vining
Lee Vining -Yosemite
Yosemite
Yosemite
Yosemite - SF
SF
SF
SF-Amsterdam
Wondertol
Amerika-ontdekker

Bericht door Wondertol »

Dankjewel @jerommeke10 voor je reactie.
Ik wil eigen overnachten in Lone Pine (voor DV) en de volgende dag door Death Valley rijden en eindigen in Las Vegas.

Het wijzigen van de route naar dit voorbeeld is een goede tip, ik ben meerdere opties in mijn excel sheet aan het zetten. :thumbup:
Voordeel van starten in CF is dat we allebei mogen rijden en daarvoor niet per dag hoeven bij te betalen. Ik vind mijn route wat rommeliger maar wel afwisselender, die van jou scheelt weer reistijd en het risico van de Tioga Pass.
Ik ga alle opties met mijn vriend bespreken. Zal het uiteindelijke resultaat hier nog neerzetten. :)
2012 - Florida
2014 - Florida
2015 - CF, NV, UT, AZ
2016 - Florida
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer