Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis El_guti2: Juni 2019 Denver - Westkust

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
El_guti2
Amerika-ontdekker

Re: Reis El_guti2: Juni 2019 Denver - Westkust

Bericht door El_guti2 »

We hadden de gedachte om 1 van de eerste dagen in RMNP uit te trekken voor de Trail Ridge Road ri. Grand Lake om vervolgens op de weg ri. Crested Butte de Peak to Peak highway te rijden en langs of Mount Evans of Leadville te rijden en daar een kleine stop te maken.

Daar ga ik naar kijken klinkt heel interessant. Ga ik even nazoeken in jullie reisverslagen (mits vermeldt natuurlijk)

Niets is zo veranderlijk als de mens :) . Zou bij CP toch graag wat meer willen zien dan de Scenic Drive. Dus wat meer wandelen in het park.
De planning in LA is genieten van de sfeer Santa Monica / Venice en we willen graag naar het Getty Center.
El_guti2
Amerika-ontdekker

Bericht door El_guti2 »

Weer even een update alle accommodaties zijn inmiddels geboekt en ook de autohuur is geregeld. Het roadbook is een eind af en de reis komt dichterbij (nog 3 maanden :))

Hier het defnitieve schema. Een kleine aanpassing; we hebben ervoor gekozen vanuit Vegas door de Mojave Desert naar Joshua Tree te rijden. En vanuit Joshua Tree onze weg te vervolgen naar LA en vanuit LA door te reizen naar San Diego.

11-Jun | Dinsdag | Amsterdam - Denver
12-Jun | Woensdag | Denver - Estes Park (1:30)
13-Jun | Donderdag | Estes Park
14-Jun | Vrijdag | Estes Park
15-Jun | Zaterdag | Estes Park - Crested Butte (5:30 zonder stops)
16-Jun | Zondag | Crested Butte
17-Jun | Maandag | Crested Butte - BC of the Gunnison - Durango (4:30 zonder stops)
18-Jun | Dinsdag | Durango - Moab (2:45 zonder stops)
19-Jun | Woensdag | Moab
20-Jun | Donderdag | Moab
21-Jun | Vrijdag | Moab - Capitol Reef (2:00 zonder stops)
22-Jun | Zaterdag | Capitol Reef - Bryce (2:00 zonder stops)
23-Jun | Zondag | Bryce - Zion (1:00)
24-Jun | Maandag | Zion
25-Jun | Dinsdag | Zion - Las Vegas (2:30 zonder stops)
26-Jun | Woensdag | Las Vegas
27-Jun | Donderdag | Las Vegas - Joshua Tree
28-Jun | Vrijdag | Joshua Tree - LA
29-Jun | LA
30-Jun | LA - San Diego
1-Jul | San Diego
2-Jul | San Diego
3-Jul | San Diego - Amsterdam (om 20:45)
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Wegens schade aan de doorgaande weg (Zion-Mount Carmel Highway: UT-9) in het Zion National Park is die weg voorlopig geheel afgesloten en zal men een andere route moeten nemen als men van het Bryce Canyon NP naar, of via, het Zion NP wil rijden.
Om te zien hoe de toestand van die weg is op het moment dat jij er langs wil gaan, is het raadzaam om de NPS-website van het Zion NP in de gaten te houden.
Zie: https://www.nps.gov/zion/learn/news/zio ... raffic.htm

Een topic hierover op het forum: klik hier.
Hierop worden ook alternatieve routes getoond.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je reistijden lijken heel optimistisch. Ik neem aan dat je tussen Capitol Reef en Bryce de ut12 neemt? Dat is dan al 2,5 uur zonder stops. En van Bryce naar Zion is ook als de weg weer open is zeker meer dan een uur.

Marianne
El_guti2
Amerika-ontdekker

Bericht door El_guti2 »

markro schreef:
10 mar 2019, 17:32
Wegens schade aan de doorgaande weg (Zion-Mount Carmel Highway: UT-9) in het Zion National Park is die weg voorlopig geheel afgesloten en zal men een andere route moeten nemen als men van het Bryce Canyon NP naar, of via, het Zion NP wil rijden.
Om te zien hoe de toestand van die weg is op het moment dat jij er langs wil gaan, is het raadzaam om de NPS-website van het Zion NP in de gaten te houden.
Zie: https://www.nps.gov/zion/learn/news/zio ... raffic.htm

Een topic hierover op het forum: klik hier.
Hierop worden ook alternatieve routes getoond.
Hartelijk dank Markro dit is mij bekend. Laten we hopen dat de weg tegen die tijd weer open is anders zullen we inderdaad om moeten rijden. Wat dat betreft duurt het gelukkig nog even voor we vertrekken.
El_guti2
Amerika-ontdekker

Bericht door El_guti2 »

Martin & Marianne schreef:
10 mar 2019, 19:14
Je reistijden lijken heel optimistisch. Ik neem aan dat je tussen Capitol Reef en Bryce de ut12 neemt? Dat is dan al 2,5 uur zonder stops. En van Bryce naar Zion is ook als de weg weer open is zeker meer dan een uur.
Dit is meer een globale inschatting.
Ik heb de tijden van google maps gebruikt (zonder verkeersdrukte) en die afgerond op het halve uur. Ik begrijp dat dit geen exact beeld van de werkelijkheid geeft en het waarschijnlijk wat langer duurt onze ervaring is dat dat halve uurtje verschil (of iets meer) tijdens de reis totaal niet van belang is. Ik ga mijn dag niet op de minuut plannen namelijk.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer