Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Natascha_: Rondreis in mei SF-SF met een peuter
Reis Natascha_: Rondreis in mei SF-SF met een peuter
Hoi allemaal,
Na mijn vliegangst opzij te hebben gezet is het zover; ik heb tickets geboekt naar San Fransisco inclusief een camper! Het idee is dat wij 1 mei vertrekken met onze dochter van 2 voor een camperreis om al het magische van West Amerika te ontdekken. We zijn absolute nieuwelingen op dit gebied, vandaar dat ik jullie graag om hulp wil vragen. Inmiddels heb ik dit forum tig keer doorgespit en een route uitgestippeld maar ik twijfel toch. Willen jullie je mening geven?
Aangezien we met een peuter reizen realiseer ik me goed dat we niet alles optimaal kunnen zien, dat is ook prima. Uren wandelingen maken gaat ook niet, we willen rust in bouwen om af en toe in een mooi meer te zwemmen of onze dochter rond te laten rennen in een park (ik noem maar wat).
Echter, ik ben bang dat ik iets te enthousiast ben geweest bij het maken van de route. Is 'ie (net zoals ik bij velen zie) te druk? Ik wil heel graag Arches bezoeken maar vraag me af of dit de route niet te lang maakt.
Dit is de route zoals ik hem nu heb gepland en de reistijd heb ingeschat:
Dag 1: Vlucht ( 12.00 uur amerikaanse tijd aankomst)
Dag 2: Hele dag in San Fransisco
Dag 3: Camper ophalen en rijden naar Yosemith Park ( 4 uur rijden)
Dag 4: Hele dag in Yosemith park
Dag 5: Smorgens Rijden naar Mono Lake (risico Tioga pass, 2 uur rijden) --> dit trekt ons niet zo heel erg dus ik zou hier liever wat minder tijd voor reserveren, ook gezien de rit van YP naar LV, wat best ver is. Een stop bij Sequioa trees een optie?
Dag 6: Rijden naar Las Vegas ( 6 uur)
Dag 7: Rijden naar Zion ( 3 uur)
Dag 8: Rijden naar Bryce Canyon (2 uur)
Dag 9: Rijden naar Capitol Reef (3 uur)
Dag 10: Rijden naar Arches (3 uur)
Dag 11: Hele dag in Arches
Dag 12: Rijden naar Monument Valley (3 uur)
Dag 13: Rijden naar Page (hier hoor ik wisselende verhalen over dus zou een optie zijn om te skippen?) (2 uur)
Dag 14: Rijden naar Grand Canyon (2,5 uur)
Dag 15: Rijden naar Lake Havasu (3 uur)
Dag 16: Rijden naar LA (5 uur)
Dag 17: Hele dag in LA
Dag 18: Rijden naar San Simeon (4,5 uur)
Dag 19: Rijden naar Carmel en Montery
Dag 20: Rijden naar SF (2,5 uur)
Dag 21: Camper inleveren en terugvlucht eind van de middag
Iemand vertelde mij dat minimaal 2 dagen Zion aan te raden is? En Valley of fire ook niet mag ontbreken? Zoals je ziet is het een behoorlijk programma. Vinden jullie dit realistisch? En hoe zou ik meer rust in kunnen bouwen als ik wel graag Arches wil zien?
Alvast heel erg bedankt!
Na mijn vliegangst opzij te hebben gezet is het zover; ik heb tickets geboekt naar San Fransisco inclusief een camper! Het idee is dat wij 1 mei vertrekken met onze dochter van 2 voor een camperreis om al het magische van West Amerika te ontdekken. We zijn absolute nieuwelingen op dit gebied, vandaar dat ik jullie graag om hulp wil vragen. Inmiddels heb ik dit forum tig keer doorgespit en een route uitgestippeld maar ik twijfel toch. Willen jullie je mening geven?
Aangezien we met een peuter reizen realiseer ik me goed dat we niet alles optimaal kunnen zien, dat is ook prima. Uren wandelingen maken gaat ook niet, we willen rust in bouwen om af en toe in een mooi meer te zwemmen of onze dochter rond te laten rennen in een park (ik noem maar wat).
Echter, ik ben bang dat ik iets te enthousiast ben geweest bij het maken van de route. Is 'ie (net zoals ik bij velen zie) te druk? Ik wil heel graag Arches bezoeken maar vraag me af of dit de route niet te lang maakt.
Dit is de route zoals ik hem nu heb gepland en de reistijd heb ingeschat:
Dag 1: Vlucht ( 12.00 uur amerikaanse tijd aankomst)
Dag 2: Hele dag in San Fransisco
Dag 3: Camper ophalen en rijden naar Yosemith Park ( 4 uur rijden)
Dag 4: Hele dag in Yosemith park
Dag 5: Smorgens Rijden naar Mono Lake (risico Tioga pass, 2 uur rijden) --> dit trekt ons niet zo heel erg dus ik zou hier liever wat minder tijd voor reserveren, ook gezien de rit van YP naar LV, wat best ver is. Een stop bij Sequioa trees een optie?
Dag 6: Rijden naar Las Vegas ( 6 uur)
Dag 7: Rijden naar Zion ( 3 uur)
Dag 8: Rijden naar Bryce Canyon (2 uur)
Dag 9: Rijden naar Capitol Reef (3 uur)
Dag 10: Rijden naar Arches (3 uur)
Dag 11: Hele dag in Arches
Dag 12: Rijden naar Monument Valley (3 uur)
Dag 13: Rijden naar Page (hier hoor ik wisselende verhalen over dus zou een optie zijn om te skippen?) (2 uur)
Dag 14: Rijden naar Grand Canyon (2,5 uur)
Dag 15: Rijden naar Lake Havasu (3 uur)
Dag 16: Rijden naar LA (5 uur)
Dag 17: Hele dag in LA
Dag 18: Rijden naar San Simeon (4,5 uur)
Dag 19: Rijden naar Carmel en Montery
Dag 20: Rijden naar SF (2,5 uur)
Dag 21: Camper inleveren en terugvlucht eind van de middag
Iemand vertelde mij dat minimaal 2 dagen Zion aan te raden is? En Valley of fire ook niet mag ontbreken? Zoals je ziet is het een behoorlijk programma. Vinden jullie dit realistisch? En hoe zou ik meer rust in kunnen bouwen als ik wel graag Arches wil zien?
Alvast heel erg bedankt!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Rondreis in mei SF-SF met een peuter
Arches is te ver met SF als begin- en eindpunt. Een rondje Las Vegas was dan handiger geweest.
Je hebt hier al veel gelezen schrijf je, dan heb je waarschijnlijk ook de standaardroute al gezien. Dat is echt wel het maximum in 3 weken. Zeker als je ook wat rust wilt inbouwen.
Heb je al campings geboekt? In de parken kan dat 6 maanden van te voren. Je bent nu dus al laat als je nog niets hebt vastgelegd
De Tioga Pass zal begin mei zeker nog gesloten zijn. Ik begrijp niet wat je bedoelt met minder tijd reserveren op dag 5.
Als er nog niets vast ligt zou ik de route omdraaien zodat je zo laat mogelijk in Yosemite bent.
Marianne
Je hebt hier al veel gelezen schrijf je, dan heb je waarschijnlijk ook de standaardroute al gezien. Dat is echt wel het maximum in 3 weken. Zeker als je ook wat rust wilt inbouwen.
Heb je al campings geboekt? In de parken kan dat 6 maanden van te voren. Je bent nu dus al laat als je nog niets hebt vastgelegd
De Tioga Pass zal begin mei zeker nog gesloten zijn. Ik begrijp niet wat je bedoelt met minder tijd reserveren op dag 5.
Als er nog niets vast ligt zou ik de route omdraaien zodat je zo laat mogelijk in Yosemite bent.
Marianne
Ik was er al bang voor. Ik heb nog geen campings geboekt, ik ben nu alles aan het opsommen. Ik realiseer me dat ik laat ben maar is helaas niets aan te doen.
Wat betreft de Tioga pass; volgens de dame waar ik heb geboekt was de kans groot dat deze niet dicht zou zijn maar dat dit risico er in zit weet ik. Nogmaals; ik ben echt helemaal nieuw en ondanks dat ik me veel heb ingelezen merk ik dat ik er nog lang niet genoeg van weet.
Rondje LV wilde ik trouwens niet omdat er geen rechtsstreekse vlucht is in deze periode (en andere periode voor ons geen optie was).
Wat betreft de Tioga pass; volgens de dame waar ik heb geboekt was de kans groot dat deze niet dicht zou zijn maar dat dit risico er in zit weet ik. Nogmaals; ik ben echt helemaal nieuw en ondanks dat ik me veel heb ingelezen merk ik dat ik er nog lang niet genoeg van weet.
Rondje LV wilde ik trouwens niet omdat er geen rechtsstreekse vlucht is in deze periode (en andere periode voor ons geen optie was).
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Het is echt veel te veel. Die standaardroute die ik hier ooit gemaakt heb is voor met de camper al echt maximaal en eigenlijk een dag (of 2) te kort.
Besef je ook dat je met een peuter reist. Die zal normaal gezien in de camper ook wel slapen, maar het beperkt je in zeker zin ook een beetje in de bewegingsvrijheid.
Ik zou Page zeker niet overslaan, maar kijk of je een drager kunt meenemen om de kleine mee door Antelope canyon te vervoeren. Ook als je wilt wandelen in Zion is een drager aan te raden. Ik zou het rondje een heel stuk inkrimpen en zoals Marianne ook aangeeft Yosemite op het einde vd reis doen. Dus eerst van San Francisco (met 2 c’s) naar Los Angeles. En op het einde via hopelijk de tioga of sonora pass en Yosemite naar SF terug.
Reken bij de reistijden op google maps een 20% voor het rijden met de camper.
Ik zou SF - ophalen camper naar Monterey/Big sur - Pismo Beach - LA - Kingman - Grand Canyon - Page - Bryce - Zion - Las Vegas - Mammoth Lakes - Yosemite - SF als route doen en dat is al heel druk met 21 dagen
Besef je ook dat je met een peuter reist. Die zal normaal gezien in de camper ook wel slapen, maar het beperkt je in zeker zin ook een beetje in de bewegingsvrijheid.
Ik zou Page zeker niet overslaan, maar kijk of je een drager kunt meenemen om de kleine mee door Antelope canyon te vervoeren. Ook als je wilt wandelen in Zion is een drager aan te raden. Ik zou het rondje een heel stuk inkrimpen en zoals Marianne ook aangeeft Yosemite op het einde vd reis doen. Dus eerst van San Francisco (met 2 c’s) naar Los Angeles. En op het einde via hopelijk de tioga of sonora pass en Yosemite naar SF terug.
Reken bij de reistijden op google maps een 20% voor het rijden met de camper.
Ik zou SF - ophalen camper naar Monterey/Big sur - Pismo Beach - LA - Kingman - Grand Canyon - Page - Bryce - Zion - Las Vegas - Mammoth Lakes - Yosemite - SF als route doen en dat is al heel druk met 21 dagen
Dank je wel voor deze uitgebreide feedback. Hier kan ik wat mee. Ga er morgen mee verder en jullie tips meenemen want ik zie nu waarom ik er niet uit kwam, simpelweg onmogelijk 
Zie onderstaande link voor de historische openingsdata van de Tioga Pass. Het komt een enkele keer voor dat deze de eerste week van mei open is, maar doorgaans is dit toch pas in de loop van mei of in juni.
https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/tiogaopen.htm
Verder lijkt de route mij (veel) te veel van het goede, zeker met een 2-jarige. Als je toch zo veel wilt zien dan kun je misschien beter met de auto, dan ben je toch wat sneller. Ik zou toch proberen wat keuzes te maken en een aantal zaken voor een volgende reis te bewaren.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Re: Reis Natascha_: Rondreis in mei SF-SF met een peuter
Dit heb ik er nu van gemaakt. Klinkt een stuk beter maar idd alsnog best druk. Heb ik toch echt verkeerd ingeschat dus bedankt
Mocht je nog tips hebben dan hoor ik het graag!
Woensdag 1 mei Aankomst SF
Donderdag 2 mei Dag in SF
Vrijdag 3 mei 190 km 2,5 uur Rijden naar Montery/Carmel via Highway 1
Zaterdag 4 mei Montery/Carmel bezoeken
Zondag 5 mei 4 uur rijden naar Pismo beach 254 km
Maandag 6 mei 4.5 uur rijden naar LA 302 km
Dinsdag 7 mei Dagje LA
Woensdag 8 mei 5 uur rijden naar Kingman 513 km
Donderdag 9 mei 3.5 uur rijden naar GrandCanyon 300 km
Vrijdag 10 mei Dagje Canyon
Zaterdag 11 mei 4 uur rijden naar Page 350 km
Zondag 12 mei Dagje Page
Maandag 13 mei 3 uur rijden naar Brice
Dinsdag 14 mei 2.5 uur uur rijden naar Zion (Valley of fire?)
Woensdag 15 mei Dagje Zion
Donderdag 16 mei 3 uur rijden naar Las Vegas
Vrijdag 17 mei 6.5 uur rijden naar Mammoth Lakes
Zaterdag 18 mei Dagje Mammoth Lakes
Zondag 19 mei 2 uurtjes rijden naar Yosemithe park (risico Tioga pass)
Maandag 20 mei Dagje Yosemithe park
Dinsdag 21 mei 4 uur rijden van Yosemite Park naar San Francisco
Woensdag 1 mei Aankomst SF
Donderdag 2 mei Dag in SF
Vrijdag 3 mei 190 km 2,5 uur Rijden naar Montery/Carmel via Highway 1
Zaterdag 4 mei Montery/Carmel bezoeken
Zondag 5 mei 4 uur rijden naar Pismo beach 254 km
Maandag 6 mei 4.5 uur rijden naar LA 302 km
Dinsdag 7 mei Dagje LA
Woensdag 8 mei 5 uur rijden naar Kingman 513 km
Donderdag 9 mei 3.5 uur rijden naar GrandCanyon 300 km
Vrijdag 10 mei Dagje Canyon
Zaterdag 11 mei 4 uur rijden naar Page 350 km
Zondag 12 mei Dagje Page
Maandag 13 mei 3 uur rijden naar Brice
Dinsdag 14 mei 2.5 uur uur rijden naar Zion (Valley of fire?)
Woensdag 15 mei Dagje Zion
Donderdag 16 mei 3 uur rijden naar Las Vegas
Vrijdag 17 mei 6.5 uur rijden naar Mammoth Lakes
Zaterdag 18 mei Dagje Mammoth Lakes
Zondag 19 mei 2 uurtjes rijden naar Yosemithe park (risico Tioga pass)
Maandag 20 mei Dagje Yosemithe park
Dinsdag 21 mei 4 uur rijden van Yosemite Park naar San Francisco
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat zijn de plannen voor de volle dag Grand Canyon? Ik zou daar een dag minder doen en die dag gebruiken voor een extra dag op weg naar Yosemite of in Yosemite zelf. De Tioga Pass is zeker nog gesloten dus je moet rekening houden met extra reistijd.
Je bent te laat voor een camping in het park dus hou ook voor het bezoek aan het park rekening met extra reistijd.
Marianne
Je bent te laat voor een camping in het park dus hou ook voor het bezoek aan het park rekening met extra reistijd.
Marianne
Valley of Fire kun je volgens mij beter doen op de dag dat je van Zion naar Las Vegas rijdt.
Moet je de camper ook inleveren op 21 mei? Dan lijkt het me niet haalbaar om die dag pas uit Yosemite (zonder h) te vetrekken, omdat je vaak voor 10.30u moet inleveren. Of blijf je daarna nog in SF (zo ja dan is het handiger om je volledige reisschema op te nemen).
Moet je de camper ook inleveren op 21 mei? Dan lijkt het me niet haalbaar om die dag pas uit Yosemite (zonder h) te vetrekken, omdat je vaak voor 10.30u moet inleveren. Of blijf je daarna nog in SF (zo ja dan is het handiger om je volledige reisschema op te nemen).
2010: Zuid-Westen
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Valley of Fire staat inderdaad verkeerd in je route.
Ik zie dat je op de 21e de camper in moet leveren, dan is het zoals KW1984 zegt niet handig om dan nog vnauti Yosemite te vertrekken.
Met een dag midner GC zou je het zo kunnen doen:
1 naar SF
2 SF
3 SF - Monterey
4 Monterey - Monterey
5 Monterey - Pismo Beach
6 Pismo Beach - Los Angeles
7 Los Angeles
8 Los Angeles - Kingman
9 Kingman - Grand Canyon
10 Grand Canyon - Page
11 Page
12 Page - Bryce
13 Bryce - Zion
14 Zion
15 Zion - Las Vegas (via Valley of Fire)
16 Las Vegas - Lone Pine
17 Lone Pine - Mammoth Lakes
18 Mammoth Lakes - Yosemite
19 Yosemite
20 Yosemite - SF
21 SF
Ik heb nu in plaats van 2 nachten Mammoth Lakes een nacht Lone Pine opgenomen. Dan ga ik er van uit dat je door Death Valley mag rijden. Wil je niet door DV dan kun je die twee nachten laten staan.
Je zou ook een nacht minder Monterey kunnen doen, en een overnachting in Valley of FIre kunnen doen. Dat geeft je ook nog een ochtend voor Zion en iets meer tijd voor Las Vegas.
Wat je ook kiest: leg zo snel mogelijk de campings vast!
Marianne
Ik zie dat je op de 21e de camper in moet leveren, dan is het zoals KW1984 zegt niet handig om dan nog vnauti Yosemite te vertrekken.
Met een dag midner GC zou je het zo kunnen doen:
1 naar SF
2 SF
3 SF - Monterey
4 Monterey - Monterey
5 Monterey - Pismo Beach
6 Pismo Beach - Los Angeles
7 Los Angeles
8 Los Angeles - Kingman
9 Kingman - Grand Canyon
10 Grand Canyon - Page
11 Page
12 Page - Bryce
13 Bryce - Zion
14 Zion
15 Zion - Las Vegas (via Valley of Fire)
16 Las Vegas - Lone Pine
17 Lone Pine - Mammoth Lakes
18 Mammoth Lakes - Yosemite
19 Yosemite
20 Yosemite - SF
21 SF
Ik heb nu in plaats van 2 nachten Mammoth Lakes een nacht Lone Pine opgenomen. Dan ga ik er van uit dat je door Death Valley mag rijden. Wil je niet door DV dan kun je die twee nachten laten staan.
Je zou ook een nacht minder Monterey kunnen doen, en een overnachting in Valley of FIre kunnen doen. Dat geeft je ook nog een ochtend voor Zion en iets meer tijd voor Las Vegas.
Wat je ook kiest: leg zo snel mogelijk de campings vast!
Marianne
Dank jullie wel voor het meedenken! Ik moet de 21ste echter niet de camper inleveren. Heb hier in mijn eigen route wel rekening mee gehouden maar niet hier geplaatst
We komen de dag voordat we de camper moeten inleveren al in SF aan, blijven dus in de buurt 
En dank je wel Marianne! Ik ben vandaag begonnen met de campings allemaal op uit te zoeken, nog een paar ieniemienie aanpassingen in de route en dan wil ik later deze week de campings daadwerkelijk boeken. In nationale parken bleek ook nog mogelijk dus fingers crossed!
En dank je wel Marianne! Ik ben vandaag begonnen met de campings allemaal op uit te zoeken, nog een paar ieniemienie aanpassingen in de route en dan wil ik later deze week de campings daadwerkelijk boeken. In nationale parken bleek ook nog mogelijk dus fingers crossed!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 19 Reacties
- 5278 Weergaves
-
Laatste bericht door hemmie
-
- 18 Reacties