Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Necrid93: rondreis Denver, september '19 (18 dagen).
Reis Necrid93: rondreis Denver, september '19 (18 dagen).
Na vorig jaar de voorgestelde rondreis te doen (welke ons zeer goed is bevallen!) hebben we er dit jaar voor gekozen om weer naar Amerika te gaan, maar ditmaal naar Denver. Wat opzoekwerk op dit en andere fora leert ons wel al snel dat hier wel precies veel meer mogelijkheden zijn om af te wijken. We hebben eens iets geprobeerd in elkaar te steken, maar we zijn niet zeker als dit wel goed op elkaar aansluit.
Vorig jaar merkten we wel dat we liever parken op ons gemak bekeken dan bv een park extra mee te nemen. Monument Valley viel ons bv. eerder wat tegen, terwijl Bryce, Zion en Yosemite ons verbluften!
Raden jullie voor deze route een SUV aan of is een Chevrolet Impala-type auto hier voldoende?
9 Brussel -> Denver
10 Denver - Badlands
11 Badlands -> Rapid city (mount rushmore) -> Devils tower
12 Devils tower - Buffalo/Cody (?)
13 Buffalo/Cody -> Yellowstone
14 yellow stone
15 yellow stone
16 yellow stone - grand teton
17 grand teton -jackson hole
18 Jackson Hole - Salt lake city
19 Salt lake city - canyon land
20 Canyonland (dead horse point state park & dinosaur) - Arches National Park
21 arches national park - moab
22 Moab - pass by grand junction - Glenwood Springs
23 glenwood springs - Grand Lake
24 grand lake - Estes Park
25 Rocky mountains NP
26 Rocky Mountains NP
27 Denver -> Brussel (late vlucht)
Vorig jaar merkten we wel dat we liever parken op ons gemak bekeken dan bv een park extra mee te nemen. Monument Valley viel ons bv. eerder wat tegen, terwijl Bryce, Zion en Yosemite ons verbluften!
Raden jullie voor deze route een SUV aan of is een Chevrolet Impala-type auto hier voldoende?
9 Brussel -> Denver
10 Denver - Badlands
11 Badlands -> Rapid city (mount rushmore) -> Devils tower
12 Devils tower - Buffalo/Cody (?)
13 Buffalo/Cody -> Yellowstone
14 yellow stone
15 yellow stone
16 yellow stone - grand teton
17 grand teton -jackson hole
18 Jackson Hole - Salt lake city
19 Salt lake city - canyon land
20 Canyonland (dead horse point state park & dinosaur) - Arches National Park
21 arches national park - moab
22 Moab - pass by grand junction - Glenwood Springs
23 glenwood springs - Grand Lake
24 grand lake - Estes Park
25 Rocky mountains NP
26 Rocky Mountains NP
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Rondreis Denver - September '19 (18 dagen)
Als je graag op je gemak de parken bekijkt zou ik zeker meer tijd uittrekken voor Yellowstone. De tijd voor RMNP is ruim, daar zou je dan een dag minder kunnen doen. Rij je de 27e nog van Estes Park naar Denver?
Voor South Dakota heb je wel erg weinig tijd nu.
Je kunt dit met elke auto doen.
Marianne
Voor South Dakota heb je wel erg weinig tijd nu.
Je kunt dit met elke auto doen.
Marianne
Goh, ligt eraan. De 27ste hebben we onze vlucht om 20:15 dus we hebben nog wel even. Graag zouden we toch een klein stukje Denver bezoeken dat we de sfeer toch geproefd hebben!
Jij zou dus een dag langer rond Black Hills/Badlands blijven en een dag minder RMNP?
Jij zou dus een dag langer rond Black Hills/Badlands blijven en een dag minder RMNP?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het was alleen maar een vraag, die 27e. Je had niet aangeven of je de 26e of 27e naar Denver zou rijden.
Ik zou vooral meer tijd uittrekken voor Yellowstone.
Ga je kamperen? Je overnachtingsplaatsen lijken dat te suggereren (Arches, Devils Tower)
Marianne
Ik zou vooral meer tijd uittrekken voor Yellowstone.
Ga je kamperen? Je overnachtingsplaatsen lijken dat te suggereren (Arches, Devils Tower)
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik zou in het begin echt minimaal een dag meer voor south dakota uittrekken.
Je bent dag 2 wrs vroeg wakker en kan dus optijd die kant op, maar het is ook direct een rit van 6.5u zonder stops om alleen maar bij badlands te geraken. Met een plas en lunchpauze kan je er makkelijk een uur bij optellen en onderweg sla je dan alles over waar je kunt stoppen. Bv Scottsbluff NM en Carhenge bij Alliance.
In de black hills is echt veel meer te beleven dan alleen mount rushmore. http://www.allesamerika.com/Blackhills.html en dit is dan een snelle opsomming. Dit is wel een uithoek waar je waarschijnlijk niet snel terug zult komen dus zorg wel dat je de highlights gezien hebt zou ik zeggen en dan zou ik zelf behoudens de rijdag naar south dakota er minimaal 2 nachten bijpakken daar. Maar ik zie zo niet echt waar je die vandaan haalt of je moet de 22e van moab naar grand lake rijden, wat makkelijk zou kunnen en een dag minder RMNP doen.
Ik zou dus dag 1 overnachten in of rond Denver afhankelijk van het aankomst tijdstip en dan dag 2, 3 en 4 in de black hills 1 hotel boeken. Je kan vanuit daar makkelijk ook Badlands een dag meepakken en 's avonds weer naar je hotel rijden.
Dan de dag daarna via devils tower naar Buffalo of Sheridan en de dag daarna via Cody naar Yosemite. Je kan vanuit de black hills via devils tower ook prima in 1 rit naar Cody rijden, maar vergis je niet dat je dan weer een groot deel van de dag net als dag 2 in de auto zit. Ik deed de rit van Cody naar Spearfish en had onderweg veel regen, mist en wegwerkzaamheden... behalve bij devils tower, daar had ik topweer… en heb er van 9 tot 19uur over gedaan volgens mij.
Je bent dag 2 wrs vroeg wakker en kan dus optijd die kant op, maar het is ook direct een rit van 6.5u zonder stops om alleen maar bij badlands te geraken. Met een plas en lunchpauze kan je er makkelijk een uur bij optellen en onderweg sla je dan alles over waar je kunt stoppen. Bv Scottsbluff NM en Carhenge bij Alliance.
In de black hills is echt veel meer te beleven dan alleen mount rushmore. http://www.allesamerika.com/Blackhills.html en dit is dan een snelle opsomming. Dit is wel een uithoek waar je waarschijnlijk niet snel terug zult komen dus zorg wel dat je de highlights gezien hebt zou ik zeggen en dan zou ik zelf behoudens de rijdag naar south dakota er minimaal 2 nachten bijpakken daar. Maar ik zie zo niet echt waar je die vandaan haalt of je moet de 22e van moab naar grand lake rijden, wat makkelijk zou kunnen en een dag minder RMNP doen.
Ik zou dus dag 1 overnachten in of rond Denver afhankelijk van het aankomst tijdstip en dan dag 2, 3 en 4 in de black hills 1 hotel boeken. Je kan vanuit daar makkelijk ook Badlands een dag meepakken en 's avonds weer naar je hotel rijden.
Dan de dag daarna via devils tower naar Buffalo of Sheridan en de dag daarna via Cody naar Yosemite. Je kan vanuit de black hills via devils tower ook prima in 1 rit naar Cody rijden, maar vergis je niet dat je dan weer een groot deel van de dag net als dag 2 in de auto zit. Ik deed de rit van Cody naar Spearfish en had onderweg veel regen, mist en wegwerkzaamheden... behalve bij devils tower, daar had ik topweer… en heb er van 9 tot 19uur over gedaan volgens mij.
We gaan op hotel tocht, de plaatsen die we momenteel hebben aangeduid zijn vooral degene waarrond we willen eindigen.
@ Marianne: ik dacht misschien dat er te weinig tijd zou zijn om de 27e van Estes naar Denver luchthaven te gaan.
Is zoiets dan beter? De omgeving rond Black Hills spreekt ons precies minder aan dan Yellowstone of Moab dus vandaar toch de beperktere indeling.
9 Brussel -> Denver
10 Denver - Custer/Hill city
11 Custer/ Hill City
12 HIll City -> Buffalo via Devils tower
13 Buffalo-> Yellowstone
14 Yellowstone (Old Faithful Inn - voorlopig geboekt)
15 Yellow stone (Old Faithful Inn - voorlopig geboekt)
16 Yellowstone
17 yellow stone - grand teton
18 grand teton -jackson hole
19 Jackson Hole - Salt lake city
20 Salt lake city - canyon land
21 Canyonland (dead horse point state park & dinosaur) - Arches National Park
22 arches national park - moab
23 Moab - pass by grand junction - Glenwood Springs
24 glenwood springs - Grand Lake
25 grand lake - Estes Park
26 Rocky Mountains NP
@ Marianne: ik dacht misschien dat er te weinig tijd zou zijn om de 27e van Estes naar Denver luchthaven te gaan.
Is zoiets dan beter? De omgeving rond Black Hills spreekt ons precies minder aan dan Yellowstone of Moab dus vandaar toch de beperktere indeling.
9 Brussel -> Denver
10 Denver - Custer/Hill city
11 Custer/ Hill City
12 HIll City -> Buffalo via Devils tower
13 Buffalo-> Yellowstone
14 Yellowstone (Old Faithful Inn - voorlopig geboekt)
15 Yellow stone (Old Faithful Inn - voorlopig geboekt)
16 Yellowstone
17 yellow stone - grand teton
18 grand teton -jackson hole
19 Jackson Hole - Salt lake city
20 Salt lake city - canyon land
21 Canyonland (dead horse point state park & dinosaur) - Arches National Park
22 arches national park - moab
23 Moab - pass by grand junction - Glenwood Springs
24 glenwood springs - Grand Lake
25 grand lake - Estes Park
26 Rocky Mountains NP
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Necrid93: rondreis Denver, september '19 (18 dagen).
De tijd voor South Dakota is heel krap. En op zich kan de rit naar Yellowstone wel met één stop maar het is wel een gehaaste start.
Je geeft nu weer niet aan wanneer je naar Denver rijdt dus ik weet niet hoeveel tijd je voor RMNP hebt.
Misschien is het een idee om de stop in Glenwood Springs over te slaan? En vergeet niet om vanuit Moab via de 128 te rijden.
Marianne
Je geeft nu weer niet aan wanneer je naar Denver rijdt dus ik weet niet hoeveel tijd je voor RMNP hebt.
Misschien is het een idee om de stop in Glenwood Springs over te slaan? En vergeet niet om vanuit Moab via de 128 te rijden.
Marianne
Na een kleine winterslaap zijn we terug begonnen met het verder opstellen van onze reis. We hebben dit nu als volgt aangepast.
Old Faithful Inn hebben we gelukkig nog kunnen reserveren voor de 14de tot de 16de, maar voor de 16de op de 17de is er niet veel meer keus
. Is het praktisch om hier 3 nachten te overnachten of zouden jullie proberen om nog 1 nacht in het noorden te gaan liggen? We vrezen ervoor dat we hier geen andere boeking voor gaan vinden.
9 : denver (18u15) auto halen - cheyenne
10: cheyenne - naar custer (5u) (rijdag)
11: custer
12: custer - rapid city
13: rapid city - cody (rijdag)
14: cody - yellowstone (old faithful inn)
15: old faithful inn
16: old faithful inn - yellowstone
17: yellow stone - grand teton
18: grand teton
19: grand teton (& jackson hole) - salt lake city (rijdag 5u)
20: salt lake city - moab/arches NP (rijdag 3u45)
21: moab/arches NP/canyonland
22: moab - grand junction
23: grand junction - glenwood springs
24: glenwood springs - estes lake RMNP
25: estes lake RMNP
26: estes lake - 's avonds naar denver (overnachting)
27: denver -> Brussel
Old Faithful Inn hebben we gelukkig nog kunnen reserveren voor de 14de tot de 16de, maar voor de 16de op de 17de is er niet veel meer keus
9 : denver (18u15) auto halen - cheyenne
20: salt lake city - moab/arches NP (rijdag 3u45)
21: moab/arches NP/canyonland
22: moab - grand junction
23: grand junction - glenwood springs
24: glenwood springs - estes lake RMNP
25: estes lake RMNP
26: estes lake - 's avonds naar denver (overnachting)
27: denver -> Brussel
Waarom zowel als in Grand Junction overnachten als in Glenwood Springs? Deze plaatsen liggen relatief dicht bij elkaar. Ik zou vanuit Moab minimaal tot Glenwood Springs rijden en de overnachting van Grand Junction vergeten, deze dag kan je elders prima gebruiken (zoals voor Moab). Als je vroeg uit Glenwood Springs vertrekt heb je in principe genoeg tijd om in RMNP aan te komen en het rijden van de Trail Ridge Road.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je pas om 18.00 aankomt in Denver zou ik niet meer naar Cheyenne rijden. Voor je gevoel is het dan 2 uur in de nacht en het zal al donker zijn als je gaat rijden. Moet je nog door Immigrations of heb je een overstap in de VS?
Ik zou ook niet zowel in Grand Junction als in Glenwood Springs overnachten. Grand Junction kan als je een dure overnachting in Moab wilt vermijden maar dan zou ik daarna doorrijden naar Grand Lake.
Je hebt nog voldoende tijd om iets in Yellowstone te vinden, er zijn altijd wel annuleringen. Misschien is het mooier om de eerste nacht te kiezen voor iets in het noorden van het park en dan twee nachten Old Faithful.
Dus check regelmatig of er iets vrij komt.
Je kunt ook kijken in Gardiner of Cooke City.
Het is Estes Park en geen Estes Lake.
Marianne
Ik zou ook niet zowel in Grand Junction als in Glenwood Springs overnachten. Grand Junction kan als je een dure overnachting in Moab wilt vermijden maar dan zou ik daarna doorrijden naar Grand Lake.
Je hebt nog voldoende tijd om iets in Yellowstone te vinden, er zijn altijd wel annuleringen. Misschien is het mooier om de eerste nacht te kiezen voor iets in het noorden van het park en dan twee nachten Old Faithful.
Dus check regelmatig of er iets vrij komt.
Je kunt ook kijken in Gardiner of Cooke City.
Het is Estes Park en geen Estes Lake.
Marianne
Bedankt om zo snel te reageren!
Naar Cheyenne is het nog een 1,5 uurtje en dit hebben we verleden jaar ook gedaan (LA naar Santa Maria rond 16u). We hebben een rechtstreekse vlucht met goede plaatsen dus we verwachten wel wat te kunnen slapen zodat we even korte pijn nog naar Cheyenne kunnen rijden. Is dit een mooi stukje dat je anders niet zou willen missen?
Eerder zo dan? We hebben nu "de keuze" tussen ofwel een dag in SLC (want we komen daar de 19e relatief laat aan), extra dag in Moab regio of in Denver op het einde? Misschien nog een andere keuze?
9 : denver auto halen - cheyenne
20: salt lake city
21: salt lake city - moab/arches NP/canyonland (3.45u rijden)
22: moab/arches NP/canyonland/Colorado NM
23: Moab - glenwood springs (3u)
24: glenwood springs - estes park RMNP (3u46)
25: estes park RMNP
26: estes park - denver RMNP (1u30)
27: denver
Naar Cheyenne is het nog een 1,5 uurtje en dit hebben we verleden jaar ook gedaan (LA naar Santa Maria rond 16u). We hebben een rechtstreekse vlucht met goede plaatsen dus we verwachten wel wat te kunnen slapen zodat we even korte pijn nog naar Cheyenne kunnen rijden. Is dit een mooi stukje dat je anders niet zou willen missen?
Eerder zo dan? We hebben nu "de keuze" tussen ofwel een dag in SLC (want we komen daar de 19e relatief laat aan), extra dag in Moab regio of in Denver op het einde? Misschien nog een andere keuze?
9 : denver auto halen - cheyenne
20: salt lake city
21: salt lake city - moab/arches NP/canyonland (3.45u rijden)
22: moab/arches NP/canyonland/Colorado NM
23: Moab - glenwood springs (3u)
24: glenwood springs - estes park RMNP (3u46)
25: estes park RMNP
26: estes park - denver RMNP (1u30)
27: denver
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou zeker een extra dag bij Moab zetten, nu heb je daar maar 1 volle dag.
Bedenk dat het daar ook in september nog heel druk is, dus trek er voldoende tijd voor uit, en maak zoveel mogelijk gebruik van de rustige uren.
Voor SLC heb je met 1 overnachting tijd genoeg, als je van Jackson komt heb je daar ook nog een deel van de middag en de hele avond.
Ik begrijp Colorado NM niet op dag 22, daar kom je op dag 23 langs.
Marianne
Bedenk dat het daar ook in september nog heel druk is, dus trek er voldoende tijd voor uit, en maak zoveel mogelijk gebruik van de rustige uren.
Voor SLC heb je met 1 overnachting tijd genoeg, als je van Jackson komt heb je daar ook nog een deel van de middag en de hele avond.
Ik begrijp Colorado NM niet op dag 22, daar kom je op dag 23 langs.
Marianne
Bedankt Marianne!
Ok we gaan dan voor een extra dag in Moab gaan, de hotelprijzen lijken momenteel nog mee te vallen!
We duiden met die opsomming op dag 23 enkel aan wat er daar in de regio te zien is
Colorado NM wordt inderdaad bezocht op weg naar Glenwoord Springs. Daarmee dat we eerst dachten een derde nacht in Grand Junction te slapen, om vanuit een ander punt Moab regio nog een dag te kunnen doen en dictherbij Colorado NM te zitten en al een stukje op weg naar GS. Maar misschien is Moab zelf een betere uitvalsbasis voor 3 nachten.
alvast bedankt voor alle tips!
Ok we gaan dan voor een extra dag in Moab gaan, de hotelprijzen lijken momenteel nog mee te vallen!
We duiden met die opsomming op dag 23 enkel aan wat er daar in de regio te zien is
alvast bedankt voor alle tips!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik had al aangegeven dat een overnachting in grand Junction ook niet gek is. Dan doe je twee nachten Moab en 1 nacht Grand Junction. Je kunt dan de volgende dag ook verder rijden dan Glenwood Springs.
Kijk eens in ons 2013-verslag voor 2 nachten Moab en 1 nacht Grand Junction.
Marianne
Kijk eens in ons 2013-verslag voor 2 nachten Moab en 1 nacht Grand Junction.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 5596 Weergaves
-
Laatste bericht door Trails
-