Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis djwtweety: Mini rondreis rondom Las Vegas
-
djwtweety
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Reis djwtweety: Mini rondreis rondom Las Vegas
Goedenavond,
Wij zijn in november 9 dagen in (en om) Las Vegas. Wij zijn daar in beginsel voor een hardloopevenement.
Wij komen op woensdag (in de avond) aan en zaterdag en zondagmiddag gaan we hardlopen. In principe blijven we tm zondag in Las Vegas. Evt is een dagtripje op do of vrijdag nog een optie. (bv area 51, is dat interessant/de moeite waard?).
Donderdag ochtend vliegen we terug naar Nederland. Vooralsnog is het plan om maandag op en neer te rijden naar Valley of Fire incl een stop bij Hoover dam. Dan slapen we dus weer in Las Vegas. Dinsdag vroeg op pad richting Zion, en dan doorrijden naar Bryce om daar te overnachten. Woe ochtend willen we besteden in Bryce en dan in de middag weer terug naar Las Vegas.
Is dit te doen, qua tijd die we kunnen besteden aan de parken?
Het lonkt nog enigzins om Antelope/Grand Canyon mee te pakken of ipv een ander park te doen. Maar dat lijkt me te veel van het goede qua tijd en afstand.
EIgenlijk ben ik gewoon erg benieuwd naar jullie mening over dit plan en evt aanvullende tips of adviezen.
gr Debbie
Wij zijn in november 9 dagen in (en om) Las Vegas. Wij zijn daar in beginsel voor een hardloopevenement.
Wij komen op woensdag (in de avond) aan en zaterdag en zondagmiddag gaan we hardlopen. In principe blijven we tm zondag in Las Vegas. Evt is een dagtripje op do of vrijdag nog een optie. (bv area 51, is dat interessant/de moeite waard?).
Donderdag ochtend vliegen we terug naar Nederland. Vooralsnog is het plan om maandag op en neer te rijden naar Valley of Fire incl een stop bij Hoover dam. Dan slapen we dus weer in Las Vegas. Dinsdag vroeg op pad richting Zion, en dan doorrijden naar Bryce om daar te overnachten. Woe ochtend willen we besteden in Bryce en dan in de middag weer terug naar Las Vegas.
Is dit te doen, qua tijd die we kunnen besteden aan de parken?
Het lonkt nog enigzins om Antelope/Grand Canyon mee te pakken of ipv een ander park te doen. Maar dat lijkt me te veel van het goede qua tijd en afstand.
EIgenlijk ben ik gewoon erg benieuwd naar jullie mening over dit plan en evt aanvullende tips of adviezen.
gr Debbie
Re: Mini rondreis rondom Las Vegas
Ik weet niet of jullie eerder in Zion en Bryce geweest zijn. Het in de ochtend vertrekken richting Zion kost je via de snelste route 2 uren en 45 minuten, plus er komt nog een uur bij door het tijdsverschil. Je komt dus pas in de middag aan in Zion. Hier maken ze gebruik van shuttle bussen wat dus ook extra tijd kost, plus je moet daarna nog 1,5 uur rijden naar Bryce. Dit zou ik zelf een beetje te veel van het goed vinden. Is het geen optie om maandag naar Zion te reizen en dan daar al te overnachten?
Aangezien jullie hardloop evenement in het midden van jullie vakantie valt is het lastig om de parken aan te doen.
Grand Canyon kan je bezoeken maar overnacht er dan wel, een dag trip is geen optie door het aantal km's
Je zou wel een aantal dag trips kunnen doen zoals:
- Valley of Fire
- Death Valley
- Red Rock Canyon
enz
Aangezien jullie hardloop evenement in het midden van jullie vakantie valt is het lastig om de parken aan te doen.
Grand Canyon kan je bezoeken maar overnacht er dan wel, een dag trip is geen optie door het aantal km's
Je zou wel een aantal dag trips kunnen doen zoals:
- Valley of Fire
- Death Valley
- Red Rock Canyon
enz
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Re: Mini rondreis rondom Las Vegas
Je kunt ook vanuit Las Vegas een helikoptervlucht maken naar de Grand Canyon. Scheelt reistijd. Is weliswaar niet helemaal hetzelfde als er echt zijn aan de South Rim, maar het geeft een goede indruk en een leuke ervaring.
Re: Reis djwtweety: Mini rondreis rondom Las Vegas
Het is wat onhandig dat het hardlopen midden in zo'n korte vakantie valt. Nou weet ik niet wat voor hardloop-evenement dat is maar ik neem aan dat je ook wat tijd nodig hebt om te trainen?
-
djwtweety
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Dank voor de tips, een helicoptervlucht is idd een goede optie. Daar gaan we zeker naar kijken. Valley of fire hadden we idd ook al ingepland, de andere parken zal ik nog even overwegen.
We hoeven rondom het evenement niet meer te trainen dus alle tijd die we hebben buiten het hardlopen is tijd die we zelf kunnen besteden.
Het is idd onhandig dat het evenement middenin de reis zit, maar helaas was dit de enige mogelijkheid voor ons. Aangezien dit een "bonus" vakantie is naast onze zomervakantie en de verlofdagen daardoor beperkt zijn
.
gr Debbie
We hoeven rondom het evenement niet meer te trainen dus alle tijd die we hebben buiten het hardlopen is tijd die we zelf kunnen besteden.
Het is idd onhandig dat het evenement middenin de reis zit, maar helaas was dit de enige mogelijkheid voor ons. Aangezien dit een "bonus" vakantie is naast onze zomervakantie en de verlofdagen daardoor beperkt zijn
gr Debbie
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bryce kan in november erg koud en misschien wel onbegaanbaar zijn (maar wel mooi als er sneeuw ligt).
Misschien niet naar Bryce en alleen voor Zion kiezen?
Ik zou Valley of Fire doen op weg naar Zion.
Gezien de tijd van het jaar zou je ook kunnen kiezen voor alleen Death Valley en Valley of Fire.
Marianne
Misschien niet naar Bryce en alleen voor Zion kiezen?
Ik zou Valley of Fire doen op weg naar Zion.
Gezien de tijd van het jaar zou je ook kunnen kiezen voor alleen Death Valley en Valley of Fire.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties
- 4845 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-