Mijn vriend en ik gaan van 11 augustus 2019 tot en met 31 augustus 2019 een roadtrip maken in West-Amerika.
We starten in Los Angeles en eindigen in Las Vegas. Vanuit Las Vegas nemen we een binnenlandse vlucht naar New York.
Onze route staat in grote lijnen al vast, in die zin dat onze vluchten zijn geboekt, maar we nog twee dagen over hebben.
Ik hoor van veel vrienden en kennissen dat zij op de bonnefooi hebben gereisd, maar ik zie dit zelf niet echt zitten.
Ik zie dan allerlei horrorscenario's voor me dat alle hotels/hostels/motels zijn volgeboekt of dat we in een oud krot belanden.
(Ja, ik ben zo'n perfectionist die urenlang booking.com afstruint naar verblijven met de beste reviews, een heel irritante eigenschap, ik weet het!) Dit maakt in elk geval dat ik graag op voorhand mijn route vast wil hebben staan, zodat ik alles van tevoren kan boeken (en met een gerust hart op vakantie kan).
Onze planning:
Dag 1: Vlucht Amsterdam - Los Angeles (aankomst rond 12:00 uur)
Dag 2: Los Angeles
Dag 3: Pismo Beach
Dag 4: Monterey
Dag 5: San Francisco
Dag 6: San Francisco
Dag 7: San Francisco
Dag 8: Yosemite NP (overnachten ergens bij Mariposa/Oakhurst? (inderdaad, geen Oakland, haha)
Dag 9: Yosemite NP (overnachten bij Lone Pine?)
Dag 10: Las Vegas (via Death Valley)
Dag 11: Las Vegas
Dag 12: Zion NP (via Valley of fire)
Dag 13: Zion NP
Dag 14: Bryce Canyon NP
Dag 15: Page
Dag 16: Monument Valley
Dag 17: Grand Canyon
Dag 18: ?
Dag 19: ?
Dag 20: Las Vegas
Dag 21: Vlucht Last Vegas - New York
Dag 22: New York
Dag 23: New York
Dag 24: New York
Dag 25: Vlucht New York - Amsterdam
We slaan dus inderdaad Palm Springs en Joshua Tree NP over, maar pakken alsnog een stuk Route 66 mee vanaf de Grand Canyon naar Las Vegas.
Ik had zelf nog gekeken om Arches NP en Capitol Reef NP erbij te pakken in twee dagen, maar misschien is het beter om ergens langer te blijven.
Graag hoor ik jullie ervaringen en tips!