Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis lisasnauwaert: Mei 2019
-
lisasnauwaert
- Amerika-newbie
Reis lisasnauwaert: Mei 2019
Dag iedereen!
Mijn vriend en ik vertrekken op 17 mei 2019 richting San Francisco voor een rondreis van 21 dagen. Ik heb al heel wat research gedaan om een degelijke route op te stellen, maar had graag wat feedback gehad van jullie!
Hoewel we er natuurlijk erg naar uitkijken om de nationale parken te bezoeken, zijn wij vooral ook stadsmensen, vandaar de lange verblijven in de steden. De vluchten en de verblijven in San Francisco en Big Sur liggen al vast, dus daar kan ik niets meer aan veranderen, maar de rest van de route ligt nog open.
vrij 17/05 Parijs – San Francisco
zat 18/05 San Francisco
zon 19/05 San Francisco
ma 20/05 San Francisco
di 21/05 San Francisco – Big Sur
woe 22/05 Big Sur – Santa Barbara
don 23/05 Santa Barbara – Los Angeles
vrij 24/05 Los Angeles
zat 25/05 Los Angeles
zon 26/05 Los Angeles – Joshua Tree
zon 26/05 Joshua Tree – Kingman
ma 27/05 Kingman – Grand Canyon
di 28/05 Grand Canyon – Page
woe 29/05 Page – Bryce Canyon
don 30/05 Bryce Canyon – Zion (Springdale)
vrij 31/05 Zion (Springdale) – Las Vegas
zat 01/06 Las Vegas
zon 02/06 Las Vegas – Death Valley
ma 03/06 Death Valley - Yosemite
di 04/06 Yosemite
woe 05/06 Yosemite
don 06/06 Yosemite – San Francisco
vrij 07/06 San Francisco – Parijs
Ik ben vooral nog wat onzeker over de planning rond Grand Canyon, Bryce en Zion. Dat lijkt me allemaal nogal snel? Misschien een dagje langer daarvoor uitrekken en dan één dagje in Yosemite in de plaats? Alle tips en feedback zeer welkom!
Alvast bedankt!
Mijn vriend en ik vertrekken op 17 mei 2019 richting San Francisco voor een rondreis van 21 dagen. Ik heb al heel wat research gedaan om een degelijke route op te stellen, maar had graag wat feedback gehad van jullie!
Hoewel we er natuurlijk erg naar uitkijken om de nationale parken te bezoeken, zijn wij vooral ook stadsmensen, vandaar de lange verblijven in de steden. De vluchten en de verblijven in San Francisco en Big Sur liggen al vast, dus daar kan ik niets meer aan veranderen, maar de rest van de route ligt nog open.
zat 18/05 San Francisco
zon 19/05 San Francisco
ma 20/05 San Francisco
vrij 24/05 Los Angeles
zat 25/05 Los Angeles
zon 26/05 Joshua Tree – Kingman
ma 27/05 Kingman – Grand Canyon
di 28/05 Grand Canyon – Page
woe 29/05 Page – Bryce Canyon
don 30/05 Bryce Canyon – Zion (Springdale)
vrij 31/05 Zion (Springdale) – Las Vegas
zat 01/06 Las Vegas
zon 02/06 Las Vegas – Death Valley
ma 03/06 Death Valley - Yosemite
di 04/06 Yosemite
woe 05/06 Yosemite
Ik ben vooral nog wat onzeker over de planning rond Grand Canyon, Bryce en Zion. Dat lijkt me allemaal nogal snel? Misschien een dagje langer daarvoor uitrekken en dan één dagje in Yosemite in de plaats? Alle tips en feedback zeer welkom!
Alvast bedankt!
Re: Reis lisasnauwaert: Mei 2019
Leuke plannen!
Ik zou snel accommodatie gaan boeken, het is al snel mei en je gaat enorm populaire plaatsen bezoeken. Je route ziet er best goed uit. Veel mensen plannen 2 nachten nabij Zion, aangezien dit een mooi wandelpark is. Als jullie geen wandelaars zijn volstaat een nacht ook.
My two cents:
- Waar slaap je de 21e? Big Sur is een groot gebied.
- Afhankelijk van je overnachting op de 21e ligt Santa Barbara wellicht al wat te ver. Er is heel veel te doen op dat stuk.
- Ik zou de 26e vroeg vertrekken naar JT en die dag daar grotendeels spenderen;
- Zo kun je de overnachting in Kingman skippen en rechtstreeks naar Grand Canyon NP rijden. Een lange rijdag, maar erg veel interessants ligt er op die route niet.
- Je zou dus die extra nacht die je dan overhoud kunnen gebruiken voor Page of Zion.
- Je bezoek aan Las Vegas valt in Memorial Day Weekend. Let op: dat is een van de (zo niet hét) drukste weekend van het jaar. Boek snel accommodatie en houd rekening met flinke prijzen
- Ik zou snel accommodatie voor Yosemite boeken. Een van de drukste parken van het land.
- Van Death Valley ineens naar Yosemite is niet realistisch; dat is een uur of acht rijden (als de Tioga Pass open is).
- Plan op 3-6 een overnachting in Mammoth Lakes of Lee Vining
- Houd er rekening mee dat er een scenario is waarbij de Tioga Pass nog dicht is. Je zult dan moeten omrijden.
Succes en alvast veel plezier!
Ik zou snel accommodatie gaan boeken, het is al snel mei en je gaat enorm populaire plaatsen bezoeken. Je route ziet er best goed uit. Veel mensen plannen 2 nachten nabij Zion, aangezien dit een mooi wandelpark is. Als jullie geen wandelaars zijn volstaat een nacht ook.
My two cents:
- Waar slaap je de 21e? Big Sur is een groot gebied.
- Afhankelijk van je overnachting op de 21e ligt Santa Barbara wellicht al wat te ver. Er is heel veel te doen op dat stuk.
- Ik zou de 26e vroeg vertrekken naar JT en die dag daar grotendeels spenderen;
- Zo kun je de overnachting in Kingman skippen en rechtstreeks naar Grand Canyon NP rijden. Een lange rijdag, maar erg veel interessants ligt er op die route niet.
- Je zou dus die extra nacht die je dan overhoud kunnen gebruiken voor Page of Zion.
- Je bezoek aan Las Vegas valt in Memorial Day Weekend. Let op: dat is een van de (zo niet hét) drukste weekend van het jaar. Boek snel accommodatie en houd rekening met flinke prijzen
- Ik zou snel accommodatie voor Yosemite boeken. Een van de drukste parken van het land.
- Van Death Valley ineens naar Yosemite is niet realistisch; dat is een uur of acht rijden (als de Tioga Pass open is).
- Plan op 3-6 een overnachting in Mammoth Lakes of Lee Vining
- Houd er rekening mee dat er een scenario is waarbij de Tioga Pass nog dicht is. Je zult dan moeten omrijden.
Succes en alvast veel plezier!
Groetjes,
Daniel
Daniel
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
26 mei staat er twee keer in. Dus op dat stuk valt niets te winnen.
Ik vind 3 volle dagen SF veel, ook als je van steden houdt. Ik zou zelf een nacht minder SF doen en die nacht gebruiken voor Zion.
Las Vegas in het weekend is niet handig maar lastig te vermijden. Tenzij je Las Vegas tussen LA en de GC doet.
Het Memorial Day weekend zit je in LA. Dat zal geen probleem zijn.
Yosemite begin juni is prachtig maar ook druk. Leg daar zo snel mogelijk iets vast. Kijk voor het park in die tijd van het jaar eens in ons 2013- en 2015-verslag.
Ik zou ook een stop doen aan de oostkant van het park.
Marianne
Ik vind 3 volle dagen SF veel, ook als je van steden houdt. Ik zou zelf een nacht minder SF doen en die nacht gebruiken voor Zion.
Las Vegas in het weekend is niet handig maar lastig te vermijden. Tenzij je Las Vegas tussen LA en de GC doet.
Het Memorial Day weekend zit je in LA. Dat zal geen probleem zijn.
Yosemite begin juni is prachtig maar ook druk. Leg daar zo snel mogelijk iets vast. Kijk voor het park in die tijd van het jaar eens in ons 2013- en 2015-verslag.
Ik zou ook een stop doen aan de oostkant van het park.
Marianne
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Als de start en einddatum kloppen zit je inderdaad met een dag die je dubbel staan hebt, dan wordt het dus al schuiven.
Waarom eerst 3 dagen SF ? Ik zou er altijd voor kiezen om direct de baan op te gaan en SF op het einde te houden, tenzij je er bvb een weekend in Vegas mee kan vermijden.
Waarom eerst 3 dagen SF ? Ik zou er altijd voor kiezen om direct de baan op te gaan en SF op het einde te houden, tenzij je er bvb een weekend in Vegas mee kan vermijden.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
-
lisasnauwaert
- Amerika-newbie
Heel erg bedankt voor jullie tips! 26 mei stond er inderdaad dubbel in, dus dat zou ik kunnen fixen door de raad van Mrvanilla op te volgen en van Joshua Tree rechtstreeks naar Grand Canyon te gaan. Oorspronkelijk had echter ik gepland om van Joshua Tree naar Las Vegas te gaan, maar dat vond ik nogal veel steden op korte tijd en daarom had ik deze route opgesteld. Maar zoals jullie aangeven is dat inderdaad een duur weekend. Ik zou dus kunnen teruggaan naar de oorspronkelijke planning en zo wat geld besparen. Dat lijkt me een goed idee, maar dan zit ik echt wat in de knoop met de rest van de reis. Hebben jullie suggesties? De reis ziet er dus tot nu toe zo uit:
zat 18/05 San Francisco
zon 19/05 San Francisco
ma 20/05 San Francisco
vrij 24/05 Los Angeles
zat 25/05 Los Angeles
zon 26/05 Joshua Tree – Las Vegas
ma 27/05 Las Vegas
di 28/05
woe 29/05
don 30/05
vrij 31/05
zat 01/06
zon 02/06
ma 03/06
di 04/06
woe 05/06
De reden waarom we eerst in San Francisco blijven in plaats van onmiddellijk door te reizen is om onszelf wat tijd te geven om te wennen aan het tijdsverschil. Ik weet uit ervaring dat ik het daar nogal moeilijk mee heb, dus vond ik het wel een fijn idee om het de eerste dagen wat rustig aan te doen. Ik begrijp dat drie volle dagen voor sommigen wat lang is, maar ik ben er heel gerust in dat we daar heel erg van gaan genieten en ons niet gaan vervelen. Natuurlijk is het fijn om voor de rest van de reis zo veel mogelijk tijd te hebben, maar San Francisco staat echt wel bovenaan het lijstje voor mij, dus daar wil ik zoveel mogelijk tijd doorbrengen.
In Big Sur slapen we in Deetjen's Big Sur Inn. Ik begrijp dat er heel wat te doen is tussen Big Sur en Santa Barbara, maar ik zie niet echt een mogelijkheid om daartussen nog een nacht te plannen en eerlijk gezegd, spreekt me dat ook minder aan. Daarna heb ik nog niets geboekt en zoals jullie al aangaven, moet ik nu zo snel mogelijk de rest beginnen vast leggen, dus dat ga ik doen zodra ik een goede planning heb!
Alvast bedankt!
zat 18/05 San Francisco
zon 19/05 San Francisco
ma 20/05 San Francisco
vrij 24/05 Los Angeles
zat 25/05 Los Angeles
ma 27/05 Las Vegas
di 28/05
woe 29/05
don 30/05
vrij 31/05
zat 01/06
zon 02/06
ma 03/06
di 04/06
woe 05/06
De reden waarom we eerst in San Francisco blijven in plaats van onmiddellijk door te reizen is om onszelf wat tijd te geven om te wennen aan het tijdsverschil. Ik weet uit ervaring dat ik het daar nogal moeilijk mee heb, dus vond ik het wel een fijn idee om het de eerste dagen wat rustig aan te doen. Ik begrijp dat drie volle dagen voor sommigen wat lang is, maar ik ben er heel gerust in dat we daar heel erg van gaan genieten en ons niet gaan vervelen. Natuurlijk is het fijn om voor de rest van de reis zo veel mogelijk tijd te hebben, maar San Francisco staat echt wel bovenaan het lijstje voor mij, dus daar wil ik zoveel mogelijk tijd doorbrengen.
In Big Sur slapen we in Deetjen's Big Sur Inn. Ik begrijp dat er heel wat te doen is tussen Big Sur en Santa Barbara, maar ik zie niet echt een mogelijkheid om daartussen nog een nacht te plannen en eerlijk gezegd, spreekt me dat ook minder aan. Daarna heb ik nog niets geboekt en zoals jullie al aangaven, moet ik nu zo snel mogelijk de rest beginnen vast leggen, dus dat ga ik doen zodra ik een goede planning heb!
Alvast bedankt!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou na Las Vegas het rondje doen met de Grand Canyon etc en dan in 1 dag van Zion naar Death Valley rijden.
Met een overnachting in DV zou ik wel een nacht plannen aan de oostkant van Yosemite.
Dus zoiets:
vr 17-mei Parijs - San Francisco
za 18-mei San Francisco
zo 19-mei San Francisco
ma 20-mei San Francisco
di 21-mei San Francisco - Big Sur
wo 22-mei Big Sur - Santa Barbara
do 23-mei Santa Barbara - Los Angeles
vr 24-mei Los Angeles
za 25-mei Los Angeles
zo 26-mei Los Angeles - Joshua Tree
ma 27-mei Joshua Tree - Las Vegas
di 28-mei Las Vegas
wo 29-mei Las Vegas - Grand Canyon
do 30-mei Grand Canyon - Page
vr 31-mei Page - Bryce
za 01-jun Bryce - Zion
zo 02-jun Zion
ma 03-jun Zion - Death Valley
di 04-jun Death Valley - Mammoth Lakes
wo 05-jun Mammoth Lakes - Yosemite
do 06-jun Yosemite
vr 07-jun Yosemite - San Francisco
za 08-jun San Francisco - Parijs
Je hebt nu weer een dag te veel in je schema staan zie ik, dus in mijn schema moet je nog een dag minder doen. Zet het eens in een spreadsheet, dan voorkom je dat je dergelijke fouten maakt.
Marianne
Met een overnachting in DV zou ik wel een nacht plannen aan de oostkant van Yosemite.
Dus zoiets:
vr 17-mei Parijs - San Francisco
za 18-mei San Francisco
zo 19-mei San Francisco
ma 20-mei San Francisco
di 21-mei San Francisco - Big Sur
wo 22-mei Big Sur - Santa Barbara
do 23-mei Santa Barbara - Los Angeles
vr 24-mei Los Angeles
za 25-mei Los Angeles
zo 26-mei Los Angeles - Joshua Tree
ma 27-mei Joshua Tree - Las Vegas
di 28-mei Las Vegas
wo 29-mei Las Vegas - Grand Canyon
do 30-mei Grand Canyon - Page
vr 31-mei Page - Bryce
za 01-jun Bryce - Zion
zo 02-jun Zion
ma 03-jun Zion - Death Valley
di 04-jun Death Valley - Mammoth Lakes
wo 05-jun Mammoth Lakes - Yosemite
do 06-jun Yosemite
vr 07-jun Yosemite - San Francisco
za 08-jun San Francisco - Parijs
Je hebt nu weer een dag te veel in je schema staan zie ik, dus in mijn schema moet je nog een dag minder doen. Zet het eens in een spreadsheet, dan voorkom je dat je dergelijke fouten maakt.
Marianne
-
lisasnauwaert
- Amerika-newbie
Dankjewel voor je reactie! Ik blijf maar fouten maken in de planning, dus ik zet het even in een spreadsheet! Ik heb nog de boeking voor de Airbnb in San Francisco verkort naar drie in plaats van vier nachten en het verblijf in Big Sur een dagje vervroegd, dus dat maakt een dagje vrij voor de rest van reis! Martin & Marianne, we keren vrijdag terug naar Parijs (niet zaterdag), dus met een dagje San Francisco minder, kunnen we jouw voorgestelde planning volgen.
zat 18/05 San Francisco
zon 19/05 San Francisco
ma 20/05 San Francisco – Big Sur
di 21/05 Big Sur – Santa Barbara
woe 22/05 Santa Barbara – Los Angeles
don 23/05 Los Angeles
vrij 24/05 Los Angeles
zat 25/05 Los Angeles – Joshua Tree
ma 27/05 Las Vegas
di 28/05 Las Vegas - Grand Canyon
woe 29/05 Grand Canyon - Page
don 30/05 Page - Bryce
vrij 31/05 Bryce - Zion
zat 01/06 Zion
zon 02/06 Zion – Death Valley
ma 03/06 Death Valley – Mammoth Lakes
di 04/06 Mammoth Lakes - Yosemite
woe 05/06 Yosemite
Wat denken jullie? Ik kijk uit naar eventuele tips of opmerkingen!
zat 18/05 San Francisco
zon 19/05 San Francisco
ma 20/05 San Francisco – Big Sur
di 21/05 Big Sur – Santa Barbara
woe 22/05 Santa Barbara – Los Angeles
don 23/05 Los Angeles
vrij 24/05 Los Angeles
zat 25/05 Los Angeles – Joshua Tree
ma 27/05 Las Vegas
di 28/05 Las Vegas - Grand Canyon
woe 29/05 Grand Canyon - Page
don 30/05 Page - Bryce
vrij 31/05 Bryce - Zion
zat 01/06 Zion
zon 02/06 Zion – Death Valley
ma 03/06 Death Valley – Mammoth Lakes
di 04/06 Mammoth Lakes - Yosemite
woe 05/06 Yosemite
Wat denken jullie? Ik kijk uit naar eventuele tips of opmerkingen!
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Naar mijn gevoel help je dit daardoor niet. Het is niet omdat je direct op pad gaat dat je het niet rustig aan kan doen. Met ter plaatse te blijven heb je eerder de neiging van langer in het oude ritme te blijven steken.lisasnauwaert schreef: ↑08 feb 2019, 12:26De reden waarom we eerst in San Francisco blijven in plaats van onmiddellijk door te reizen is om onszelf wat tijd te geven om te wennen aan het tijdsverschil. Ik weet uit ervaring dat ik het daar nogal moeilijk mee heb, dus vond ik het wel een fijn idee om het de eerste dagen wat rustig aan te doen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het belangrijkste lijkt me waar je bent in het Memorial Day weekend. Beter in LA dan, dan zoals nu in Joshua Tree of Las Vegas.
Marianne
Marianne
-
lisasnauwaert
- Amerika-newbie
Ja, dat begrijp ik wel. Nuja, we zullen zien hoe het gaat en dan weten we dat voor de volgende keer!Marcopstal schreef: ↑09 feb 2019, 16:11Naar mijn gevoel help je dit daardoor niet. Het is niet omdat je direct op pad gaat dat je het niet rustig aan kan doen. Met ter plaatse te blijven heb je eerder de neiging van langer in het oude ritme te blijven steken.lisasnauwaert schreef: ↑08 feb 2019, 12:26De reden waarom we eerst in San Francisco blijven in plaats van onmiddellijk door te reizen is om onszelf wat tijd te geven om te wennen aan het tijdsverschil. Ik weet uit ervaring dat ik het daar nogal moeilijk mee heb, dus vond ik het wel een fijn idee om het de eerste dagen wat rustig aan te doen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 7044 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 26 Reacties