Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Ginal1: Rondreis SF-LA-LV-SF, aug-sep '19 (29 dagen)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Ginal1
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Ginal1: Rondreis SF-LA-LV-SF, aug-sep '19 (29 dagen)

Bericht door Ginal1 »

Hoi allemaal,

Ik en mijn vriend gaan deze zomer een rondreis maken in het zuid-westen van Amerika. We hebben onszelf al redelijk ingelezen en zijn uiteindelijk tot de volgende (vrij standaard) route gekomen:

Dag 1 (Do 15-08) AMS - SF
Dag 2 (Vr 16-08) SF (o.a. Alcatraz)
Dag 3 (Za 17-08) SF - Monterey
Dag 4 (Zo 18-08) Monterey - Morro bay (via Santa Cruz)
Dag 5 (Ma 19-08) Morro bay - Los Angeles (via Santa Barbara)
Dag 6 (Di 20-08) LA ( Universal studio's)
Dag 7 (Wo 21-08) LA
Dag 8 (Do 22-08) LA - 29 Palms (& Joshua Tree)
Dag 9 (Vr 23-08) 29 Palms - Kingman (via Lake Havasu)
Dag 10 (Za 24-08) Kingman - Grand Canyon (via Flagstaff)
Dag 11 (Zo 25-08) Grand Canyon - Page (& Horseshoe Bend)
Dag 12 (Ma 26-08) Page (Lake Powell)
Dag 13 (Di 27-08) Page - Moab (via Antelope Canyon)
Dag 14 (Wo 28-08) Moab (Arches NP & Canyonlands NP)
Dag 15 (Do 29-08) Moab - Capitol Reef NP
Dag 16 (Vr 30-08) Captiol Reef NP - Bryce NP
Dag 17 (Za 31-08) Bryce NP - Zion NP
Dag 18 (Zo 01-09) Zion NP
Dag 19 (Ma 02-09) Zion NP - Las Vegas
Dag 20 (Di 03-09) Las Vegas
Dag 21 (Wo 04-09) Las Vegas
Dag 22 (Do 05-09) Las Vegas - Death Valley
Dag 23 (Vr 06-09) Death Valley - Yosemite NP (via Mammoth lakes & Mono lake)
Dag 24 (Za 07-09) Yosemite NP
Dag 25 (Zo 08-09) Yosemite NP
Dag 26 (Ma 09-09) Yosemite NP - SF (via Lake Tahoe)
Dag 27 (Di 10-09) SF
Dag 28 (Wo 11-09) SF
Dag 29 (Do 12-09) SF - AMS

Vooralsnog hebben we alleen de heen- en terugvlucht geboekt. De rest, zoals hotels/motels/campings, willen we binnenkort vast gaan leggen. We zijn van plan om deels in hotels/motels te verblijven, maar gaan ook een basic kampeeruitrusting aanschaffen zodat we rondom de parken kunnen kamperen.

Wij zijn beide nog niet eerder in Amerika geweest. In onze route hebben we ervoor gekozen om de steden af te wisselen met natuur/NP. We hebben geprobeerd om de afstanden per dag realistisch te houden, zodat we onderweg ook kunnen stoppen wanneer we willen. Verder zijn we van plan om in de parken af en toe een hike te doen en hebben we tijd gereserveerd om te kunnen relaxen (zoals de dag bij Lake Powell).

We zijn vooral benieuwd naar wat jullie van onze tijdsplanning vinden, zijn we op bepaalde plekken te lang of juist te kort? We willen overal voldoende tijd hebben, maar willen ook niet te lang ergens blijven hangen. We hopen dat jullie ons daar bij kunnen helpen. Verder ontvangen we graag tips, missen we nog bepaalde plekken? We hebben natuurlijk niet alle 'geplande bezienswaardigheden' in bovenstaande lijst opgenomen (want daar kan ik wel wat A4'tjes mee vullen), maar ook tips daarover zijn welkom :D

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Reis Ginal1: Rondreis SF-LA-LV-SF, aug-sep '19 (29 dagen)

Bericht door Marcopstal »

Waarom na aankomst eerst een dag in SF ? Dit houd je beter tot op het einde. Als je vroeg genoeg aankomt kan je al een beetje richting kust en Monterey rijden. De eerste dag ben je zowiezo vroeg wakker.

Wat is de meerwaarde om via Lake Havasu te rijden ? Ik zou er dan eerder voor kiezen om via Oatman te rijden.

Wat is de meerwaarde om via Flagstaff te rijden, dat is een omweg richting GC.

Je hebt op deze wijze weinig tijd voor Monument Valley (wat ook het mooiste is bij zonsondergang en zonsopgang) en Moab. Arches en Canyonlands op één dag is niet realistisch Er is dan ook nog Dead Horsepoint.
Mijn advies: schrap Moab en neem een overnachting in MV. Rijd van daaruit naar Capitol Reef en gebruik de vrijgekomen dag op het einde aan Lake Tahoe als je daar heen wil.

Mammoth Lakes heeft niet echt een meerwaarde, rijd gewoon erlangs zou ik zeggen. Maar, ga je dan Bodie niet bezoeken ?

Yosemite - Lake Tahoe - SF is niet echt ideaal. Het wordt een lange rijdag en je kan amper van lake Tahoe genieten. Een overnachting hier maakt het de moeite om de rit te doen.

Je geeft aan dat je tijd hebt gereserveerd om te relaxen, maar eerlijk gezegd vind ik dit schema nog best gevuld en bij wijlen zelfs gehaast.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum! Jullie hebben lekker veel tijd masr zoals Marcopstal al aangeeft zijn sommige delen wel gehaast.
Ik zou zeker een dag minder SF doen, drie dagen is wel heel ruim. Als je Moab er in houdt zou je daar of bij Monument Valley een extra overnachting kunnen doen. Als je dag 13 zo houdt doe dan Antelope Canyon een dag eerder, dat geeft je meer tijd om bijvoorbeeld nog naar Arches of Canyonlands te gaan die dag.

Lake Tahoe heeft weinig zin op deze manier. Zonder Moab kun je daar nog wel tijd voor vrijmaken maar ik zou het laten vallen.
Ik zou ook niet via Flagstaff naar de GC rijden.
Waar in Death Valley wil je overnachten? Het is een lange dag van DV naar Yosemite. Ik zou verder rijden of een extra stop plannen op dat stuk.

Je maakt een vreemde lus op dag 4. :wink:

Je hebt het over kamperen rondom de parken maar ik neem aan dat je IN de parken bedoelt? Kijk op tijd hoe het reserveren werkt, zeker bij Yosemite. Daar is het aan te raden om een maand van te voren te oefenen.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Mocht je moab anders indelen of eruit halen dan zou ik met die dag SF wel of niet in het begin kijken of je Las Vegas buiten het weekend kunt houden. Je zit dan wel in het weekend in Zion en daar zal het ook druk zijn.

Santa Cruz kun je het beste op dag 3 doen ipv dag 4, anders is morro bay echt veel te ver op die dag. Je wilt immers ook nog langs de kustweg een aantal x stoppen.

Ik vind dag 9 en 10 wat loos als ik eerlijk ben.
Als je nou dag 9 al naar de GC gaat via route 66 oatman - essex - needles - oatman - seligman - williams en dan dag 10 aan de grand canyon besteed vind ik het al logischer.

Ik zou in deze trip moab eruit halen, of er ergens een dag bij creeeren, en dan een overnachting bij monument valley, bijvoorbeeld the view campground en dan een nacht tussen death valley en Yosemite rond Mammoth lakes/mono lake/ lee vining zetten.

Dag 26 is op deze manier ook gewoon onbenullig qua tijd..of meer tijd hiervoor plannen en elders wat laten vallen of direct van Yosemite naar San Francisco rijden.

Succes met plannen
alje
Amerikafan

Bericht door alje »

Ik zou Moab er zeker niet uit halen, maar een dag toevoegen. Joshua tree is erg warm in die tijd en 29 palms ook niet bijzonder, skippen ten gunste van Moab. Ik zie Monument Valley niet in je planning staan, hoeft misschien ook niet? Als je dat zou willen kost dat 1 dag meer, wordt het wel of 2 dagen SF ipv 3, of 1 dag LV ipv 2. Je moet zelf beoordelen of je dat er voor over hebt.
Wij hebben een dag gebruikt van Lake Tahoo naar Yosemite te rijden. Met stops dan wel. Maar om Lake Tahoo zo mee te nemen lijkt me niet nuttig.
Franciscus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Franciscus »

Ik vind het wel een mooie route, zeker voor een eerste rondreis. Ik zie weinig heel gekke dingen, beetje gehaast soms maar niet onoverkomelijk. Het is ook helemaal niet zo erg, zo zie je lekker veel. Alleen de route van Yosemite naar Lake Tahoe is jammer van de tijd, dan kun je hoogstens naar Lake Tahoe kijken, zou ik gewoon overslaan. En van Death Valley naar Yosemite zou ik Mammoth Lakes ook voorbij rijden. Eventueel stoppen bij Mono Lake, of naar Bodie, of anders lekker op je gemak naar Yosemite en onderweg regelmatig stoppen en korte wandelingen maken. Er is genoeg te genieten.
Misschien is het voor jullie anders maar ik zou geen 4 dagen San Francisco doen. Ik zou SF op het laatst zetten en dan twee of drie dagen. De eerste dag ben je toch heel vroeg wakker vanwege de jetlag, dan is er in de stad nog niets te beleven, beter vroeg vertrekken en wat kilometers maken op de dan nog rustige wegen. Van de andere kant is het ook wel leuk om een dag aan het begin in SF te verblijven en op het laatst ook weer, dan is dat inmiddels bekend terrein en voelt dat als een soort van thuiskomen.
2025 juli/aug. 3,5 weken Seattle - Zuidwest Canada
2017 juli/aug. 6 weken ronde vanuit Portland
2014 april/mei 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei 2,5 week LA - SF en 1 week Miami/Florida Keys
Ginal1
Amerika-newbie

Bericht door Ginal1 »

Bedankt voor alle tips tot nu toe! :D

Er zaten nog wat ' foutjes' in onze eerste route (zoals de lus op dag 4) en ook over Lake Tahoe hadden we nog niet goed nagedacht. Dit hebben we nu aangepast. Ook hebben we aan het begin een dag SF geschrapt, zodat we 'gebruik kunnen maken' van onze jetlag en vroeg op pad kunnen op dag 2. De route ziet er nu zo uit:

Dag 1 (Do 15-08) AMS - SF
Dag 2 (Vr 16-08) SF – Monterey (via Santa Cruz)
Dag 3 (Za 17-08) Monterey - Morro bay
Dag 4 (Zo 18-08) Morro bay - Los Angeles (via Santa Barbara)
Dag 5 (Ma 19-08) LA (Universal studio's)
Dag 6 (Di 20-08) LA
Dag 7 (Wo 21-08) LA - 29 Palms (via Joshua Tree)
Dag 8 (Do 22-08) 29 Palms - Grand Canyon (via Oatman)
Dag 9 (Vr 23-08) Grand Canyon
Dag 10 (Za 24-08) Grand Canyon - Page (& Horseshoe Bend)
Dag 11 (Zo 25-08) Page (Antelope Canyon & Lake Powell)
Dag 12 (Ma 26-08) Page - Monument Valley
Dag 13 (Di 27-08) Monument Valley - Moab (Arches NP of Canyonlands NP)
Dag 14 (Wo 28-08) Moab (Arches NP of Canyonlands NP)
Dag 15 (Do 29-08) Moab - Capitol Reef NP
Dag 16 (Vr 30-08) Captiol Reef NP - Bryce NP
Dag 17 (Za 31-08) Bryce NP - Zion NP
Dag 18 (Zo 01-09) Zion NP
Dag 19 (Ma 02-09) Zion NP - Las Vegas
Dag 20 (Di 03-09) Las Vegas
Dag 21 (Wo 04-09) Las Vegas
Dag 22 (Do 05-09) Las Vegas - Death Valley - Lone Pine
Dag 23 (Vr 06-09) Lone Pine - Lee Vining (via Bodie & Mono Lake)
Dag 24 (Za 07-09) Lee Vining - Yosemite NP (via Tioga Pass)
Dag 25 (Zo 08-09) Yosemite NP
Dag 26 (Ma 09-09) Yosemite NP - SF
Dag 27 (Di 10-09) SF
Dag 28 (Wo 11-09) SF
Dag 29 (Do 12-09) SF - AMS

De route naar de Grand Canyon hebben we aangepast, we gaan niet meer via Lake Havasu/Flagstaff en gebruiken daardoor een dag minder (hierdoor hebben we nu volledige dag Grand Canyon). We hebben Monument Valley toegevoegd (inclusief overnachting daar) en we hebben iets meer tijd voor Arches en Canyonlands, wat raden jullie ons aan qua dagindeling voor deze twee parken?

Ook rijden we nu iets verder door dan Death Valley (tot Lone Pine) en nemen we een dag later Bodie en Mono Lake mee op onze route naar Yosemite (met een extra overnachting in Lee Vining). Door het opdelen van dit stuk van de route, 'missen' we een dag in Yosemite. De vraag die we nu nog hebben: raden jullie aan om een dag minder in LV door te brengen en in te ruilen voor een extra dag in Yosemite? Of zouden jullie het laten zoals nu in onze 'nieuwe' route opgenomen?
Marcopstal
Amerika-expert

Ik weet niet waarom je nu twee nachten Grand Canyon plant. Ik zou daar één minder doen en een nacht meer Moab doen als je dit erin houdt. Aangezien je twee nachten in Page bent heb je op dag 10 tijd genoeg om de Grand Canyon te bezoeken en de rit naar Page te maken.

Dag 22 zou ik bij het originele plan blijven en overnachten in Death Valley zelf. Je hebt dan de mooie en koelere uren in Death Valley en Lone Pine - Lee Vining ligt ook maar 122 mijl uit elkaar.

Twee nachten in Vegas zou voldoende kunnen zijn, aan de andere kant is er natuurlijk veel te zien en te doen. Dat blijft een moeilijke keuze. Persoonlijk zou ik dat zo laten.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Misschien omdat als je een aantal x stopt op het traject van route66 en bv nog wat in williams bekijkt je een groot deel van de dag op pad bent vanaf Joshua Tree naar de Grand Canyon? Ik vind dan die volle dag GC zo gek nig niet. En als ze een ‘rustmoment’ willen zou ik die 2 nachten Page ook zo laten.

Op de ochtend dat je naar Moab gaat en evt voor je naar Capitol Reef gaat kan je bv Canyonlands island in the sky np en Dead horse state park doen. Dan heb je een volle dag voor Arches. Een dag meer daar geeft je wat meer rust maar ik zou die dan eerder van Page halen (omdatcje na een volle dag GC daar optijd naartoe kunt en omdat je in de ochtend voor je naar Monument Valley gaat daar ook nog tijd voor hebt.

Voor je naar SF rijd zou je de ochtend ook nog makkelijk in Yosemite kunnen doorbrengen. Wat mij betreft genoeg tijd daarvoor
Trails
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Trails »

Ik zou ook 2 nachten Las Vegas doen en die gebruiken voor Mammoth Lakes.
Het is daar zó mooi. Wij waren daar in 2017 en gaan er op een volgende camperreis weer naar toe.
Marcopstal
Amerika-expert

PSVwally schreef:
03 feb 2019, 08:31
En als ze een ‘rustmoment’ willen zou ik die 2 nachten Page ook zo laten.
Die zou ik voor alle duidelijkheid ook zo laten. Ik zou dus meer rust voorzien in Page en Moab ipv aan de GC.
Benji86NL
Amerika-ontdekker

Bericht door Benji86NL »

he! 4 september zijn wij ook in Vegas :) Biertje doen? :lol:
stegeman
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door stegeman »

Wij komen 5/9 in las Vegas :D. :P
Page doen wij ook 2 nachten. Even relaxed. Zelfde route. Echter slechts 24 nachten dus zonder Moab enzo
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer