Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis ivar08: autorondreis 18 dagen LV -> LV

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
ivar08
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis ivar08: autorondreis 18 dagen LV -> LV

Bericht door ivar08 »

Hallo allemaal,

Ik ben samen met mijn vriendin bezig om onze vakantie naar Amerika te plannen. We hebben de vliegtickets al geboekt (25 juli t/m 11 augustus) en we hebben een route gemaakt. Ik vraag me alleen af of dit een goede route is? Ik weet dat het redelijk veel rijden is en dat het voor bepaalde parken handiger was geweest om meer tijd te hebben, maar we willen zoveel mogelijk zien.
Het zou alleen fijn zijn om tips te krijgen van mensen met meer ervaring dan wij (eerste keer Amerika voor ons).

Wat extra info:
- we zijn beide nog jong (21 en 23)
- met huurauto
- totale rondreis 18 dagen
- vroeg opstaan is geen probleem

Huidige route:
Afbeelding

Korte toelichting reistijd: Eerste tijd is van overnachting naar park en de tweede tijd is van park naar overnachting.

Alvast bedankt voor jullie reacties en mochten er vragen zijn hoor ik het graag!
Markstaal
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis ivar08: autorondreis 18 dagen LV -> LV

Bericht door Markstaal »

Mooie plannen.

Jullie willen een reis doen waar je minimaal 3 weken voor nodig hebt, daarbij neem je niet genoeg tijd voor Sequoia, Yosemite, Zion en Las Vegas.

Door wat dingen te schrappen zoals Sequoia en San Diego kan je wat tijd winnen.

Verder is de afstand van Death Valley naar Sequoia veel groter dan dat je laat zien in het schema, het is handiger om via de Tioga Pass naar Yosemite te rijden en dus Sequoia over te slaan.

San Diego heeft in dit schema ook geen nut, met 1 overnachting is dit niet voldoende om de stad te bekijken.

Reken voor Zion ook minimaal 2 overnachtingen, 1 is eigenlijk te weinig.

Ik snap dat je zoveel mogelijk wilt zien maar soms is het niet erg om wat te laten vallen. Kijk ook eens naar de voorbeeld route.

Succes!
Franciscus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Franciscus »

Zoveel mogelijk zien kan een uitgangspunt zijn maar het moet wel realistisch en een soort van zinnig zijn. Dat is je route niet overal het geval.
Hoe kom je aan die reistijden? Ik heb niet heel de route nagekeken maar zie in de eerste dagen meteen dingen staan die niet kloppen. Via Google kan je een aardige inschatting maken maar in mijn ervaring is dat wel altijd te optimistische, tel er rustig 10% bij.
- Van LV naar Bakersfield via DV is wel te doen. Zeker omdat je de eerste dag toch heel vroeg wakker bent, op tijd vertrekken is dan fijn.
- Van Bakersfield naar Sequoia en van Sequoia naar Fresno gaat je echt veel meer tijd kosten dan nu in je schema staat. En in Sequoia zelf is de gemiddelde snelheid sowieso heel laag. Wil je echt alleen maar rijden of toch ook af en toe eruit voor een korte wandeling? Hopelijk het laatste (anders is het echt zonde van de tijd) maar dat kost altijd meer tijd dan je denkt. Ik zou dit niet aanraden, beter nog Sequoia overslaan en de Sequoia's zien in Yosemite.
- Van Fresno naar Yosemite en van Yosemite naar Modesto kost ook meer tijd dan nu in je schema staat. En ook in Yosemite is de snelheid laag, bovendien ben je aangewezen op shuttle-bussen voor de mooiste delen van het park. Op deze dag zie je veel te weinig van wat Yosemite te bieden heeft. Beter kun je de dagen van Sequoia en Yosemite samenvoegen en dan kiezen voor overnachten ín of zo dicht mogelijk bij het park.
- De rest van de route heb ik vluchtig bekeken maar ook daar zou ik andere keuzes maken, om te beginnen San Diego overslaan en deze dag bij Zion zetten.
- Hou er ook rekening mee dat je 'stiekem' veel tijd kwijt bent met zaken als boodschappen doen, tanken, lunchen enzovoort!
2025 juli/aug. 3,5 weken Seattle - Zuidwest Canada
2017 juli/aug. 6 weken ronde vanuit Portland
2014 april/mei 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei 2,5 week LA - SF en 1 week Miami/Florida Keys
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind het wat vreemd genoteerd. Op dag 2 overnacht je in Bakersfield, maar je rijdt op dag 3 van Death Valley naar Sequoia? Waarom schrijf je het niet in een van - naar schema? Dan zie je ook meteen wat de overnachtingsplaatsen zijn. Daarnaast kun je dan notgeren wat je die dag wilt doen.

Je overnachtingsplaatsen zullen waarschijnlijk uitgekozen zijn vanwege de prijs, maar ze liggen wel erg ongunstig allemaal. Hebben jullie niet overwogen om te gaan kamperen? Dan zit je voor een paar tientjes per nacht midden in de parken.

Ik zou ook Sequoia overslaan. Rij van Las Vegas naar Lone Pine of Bishop en de voglende dag naar Yosemite. Daar heb je miniaal 2 nachten nodig, en kijk dan naar iets in de vallei (zie www.travelyosemite.com). Is duur, maar je wilt toch wel iets zien en doen daar lijkt me. Zoals je het nu hebt gepland zie je echt niets.
San diego heeft ook geen zin zo, dat zou ik ook laten vallen.
Doe een extra nacht Zion. Voor Zion ligt Springdale het beste. Kijk bijvoorbeeld eens naar de Zion Park Motel. Waar had je nu gedacht te overnachten, in het park zelf? Dat is bijzonder prijzig.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Je doet idd een meer dan 3 weken reis in veel minder tijd.

Ik heb in oktober 2016 ook de rit Bakersfield - Sequoia gemaakt en ik deed er eerder 2,5u over om in Seki te komen. Je rekent waarschijnlijk tot de ingang van het park! Je kan voor Sequoia beter rekenen tot ‘general sherman tree’ en voor Yosemite beter ‘yosemite valley’ ingeven.

Ik vind zelf Sequoia indrukwekkender dan Yosemite, maar ik zou voor deze vakantie maar 1 van deze parken aandoen.
-Als je voor Yosemite kiest zou ik dag 2 ipv naar Bakersfield naar Lone Pine rijden en de dag erop via de tioga pass (op dit moment is de weg gesloten en pakt google maps die niet) naar Yosemite rijden om de dag erop nog een volle dag voor Yosemite te hebben. Als je buiten het park overnacht kijk dan naar Oakhurst of Mariposa. De rit over de 395 en de tioga pass Yosemite in is wel een stuk mooier dan de rit naar Sequoia.

-Kies je voor Sequoia dan zou ik dag 2 hooguit tot Ridgecrest of uiterlijk kernville/lake isabella rijden. Bakersfield is echt teveel als je ook nog de highlights van death valley wilt meepakken. En daarna 2 nachten in Sequoia NP. Bv in Wilsonia/Grant Village. Daarna door naar SF. Het maakt qua tijd niet zo heel veel verschil of je nou vanuit Yosemite of vanuit Sequoia naar San Francisco rijd. Fresno en Modesto zijn overigens nou ook weer niet de meeste gezellige steden om te verblijven.

Verder zou ik in deze reis ook San diego eruit halen en dan moet je zelf de keuze maken waar je deze nacht bij zet. Normaal zou ik ook zeggen zet de dag bij Zion. Maar omdat jullie tempo sowieso hoog is zou ik deze nacht misschien tussen de Grand Canyon en Bryce zetten bij Page, arizona. Genoeg te zien daar en misschien even een half dagje aan het meer liggen om even op adem te komen van deze drukke maar mooie reis.
ivar08
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door ivar08 »

Allemaal hartstikke bedankt voor jullie reacties.
We gaan nog even puzzelen en bedenken hoe wij het willen gaan doen. Het is goed om van jullie suggesties te horen, dank daarvoor!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer