Reis Hansjr: reisschema wegbrengactie camper

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Hansjr
Amerika-newbie

Reis Hansjr: reisschema wegbrengactie camper

Berichtdoor Hansjr » 10 jan 2019, 21:30

Hallo,

We willen half Maart dit schema gaan aanhouden met de camper.

1 Amsterdam (11:00) – Chicago (14:20)
2 Transfer Middlebury, Middlebury – North Liberty (via Walmart South Bend) 68 km
3 North Liberty – St. Louis 634 km
4 St. Louis – Salina 627 km
5 Salina – Denver (Walmart Aurora) 677 km
6 Denver – Fruita (via Zwembad Peoria) 433 km
7 Fruita – Moab (via Castle valley en Arches) 221 km
8 Moab – Hanksville (via Canyonlands en dead horse) 305 km
9 Hanksville – Bryce Canyon (via Boulder) 254 km
10 Bryce Canyon – Springdale 135 km
11 Springdale – Page 188 km
12 Page (Antelope Canyon)
13 Page – Grand Canyon South Rim 223 km
14 Grand Canyon South Rim – Las Vegas (via Route 66, Peach Springs) 477 km
15 Las Vegas
16 Las Vegas – Stovepipe Wells 244 km
17 Stovepipe Wells – Yosemite 446 km
18 Yosemite
19 Yosemite – Monterey 317 km
20 Monterey – San Francisco ('s avonds naar SF) 192 km
21 San Francisco
22 San Francisco
23 San Francisco (14:55) – Amsterdam (2 april 10:20)

Graag jullie bevindingen of verbeteringen of andere meningen.
Bij voorbaat dank.

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reisschema wegbrengactie camper

Berichtdoor Martin & Marianne » 10 jan 2019, 22:54

Dat is een drukke reis. Ligt er al iets vast? In Moab bijvoorbeeld? Daar kan het ook in die periode al heel druk zijn.
Een extra nacht Moab zou wel mooi zijn.
En de volgende dag zou ik doorrijden naar Capitol Reef en daar op Fruita gaan staan in plaats van Hanksville.
De camping bij Stovepipe Wells is bijzonder onaantrekkelijk maar ligt wel wat beter dan Furnace Creek als je de volgende dag naar Yosemite rijdt.
Als je in Yosemite nog niets hebt gereserveerd zal het daar ook lastig worden om nog iets te vinden. Kijk daar alvast eens naar. Hou er wel rekening mee dat er een kans is dat je het park niet in mag als er sneeuw is of verwacht wordt.

Marianne

alje
Amerikafan

Re: Reis Hansjr: reisschema wegbrengactie camper

Berichtdoor alje » 12 jan 2019, 00:16

Geen idee wat de bedoeling is van de eerste week. Waarschijnlijk is dit een aanbieding waarbij je de camper bij Chicago moet ophalen? Drie dagen achter elkaar ruim 600 km en dan nog eens ruim 400 km, dat lijkt me erg ver, hoewel ik die streek en dus de wegen niet ken en er niet zo veel te zien zal zijn, dus weinig stops. Vast wel koud daar, trouwens, in maart.
Ik denk dat -er van uitgaand dat er een noodzaak is om in Chicago te starten, Denver zou veel logischer zijn- je tegen de tijd dat je in Moab bent het rijden wel gezien hebt. Ik zou zeker een extra overnachting in Moab inplannen. En Monterey dan maar schrappen, direct van Yosemite naar SF rijden.

PSVwally
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Berichtdoor PSVwally » 12 jan 2019, 07:40

17 Stovepipe Wells – Yosemite 446 km

Ik weet niet hoe je aan deze kilometeraantallen komt, maar volgens mij zal eind Maart de tioga pass nog gesloten zijn en dat betekent veel meer km's rijden. Ga er gewoon vanuit dat je de hele dag met de camper aan het rijden bent om in Yosemite Valley te geraken.

De volle dag Page voor alleen antelope canyon is wat veel. Als je de dag ervoor nog een groot deel vd dag in Zion verblijft dan zeg ik ok, maar voor alleen antelope canyon en bv de horseshoe bend heb je hooguit een paar uur nodig. Lake powell is nog veel te koud om iets op/aan het meer te gaan doen.

Ik zie op deze manier ook niet het nut van Monterey in, wat zijn je plannen daar? Voor de kustroute zou je beter naar Cambria kunnen rijden en de dag erna naar SF, maar dan komen er nog meer kms bij en je doet er al zoveel.

Hansjr
Amerika-newbie

Berichtdoor Hansjr » 13 jan 2019, 08:50

Bedankt voor de tips. Ben bezig met een 2e zuidelijke route. Ook ivm het weer. En het toch wel veel km's zijn als ik de meeste reactie's (niet alleen hier) meeneem. Zijn er nog tips wat betreft een ietwat zuidelijkere route. Via St. Louis/Oklahoma City, maar wat zijn de do's en don'ts op deze route?

En na Flagstaff weet ik het niet zo goed meer. Toch nog naar 'boven' naar Page. En dan terug via Grand Canyon of heen naar Page via GC en via St. George (Zion?) naar Las Vegas. Zonder Hooverdam en route 66 dus.

Ik had nu dit gepuzzeld. Een route met een flink stuk over de 1 langs de kust en geen Page/Zion dus, maar is de kust wel zo de moeite waard? En is LA interessant?

1 Amsterdam (11:00) – Chicago (14:20)
2 Transfer Middlebury, Middlebury – North Liberty (via Walmart South Bend) 68 km
3 North Liberty – Springfield ILL 438 km
4 Springfield ILL – Branson 544 km
5 Branson – Lake Eufaula 366 km
6 Lake Eufaula – Wichita 334 km
7 Wichita – Conchas Lake 561 km
8 Conchas Lake – Bluewater lake 430 km
9 Bluewater lake – Flagstaff 374 km
10 Flagstaff – Grand Canyon 172 km
11 Grand Canyon – Kingman 268 km
12 Kingman – Las Vegas 209 km
13 Las Vegas
14 Las vegas – Los Angeles 397 km
15 Los Angeles (reservedag)
16 Los Angeles – Jalama Beach 301 km
17 Jalama Beach – San Simeon 188 km
18 San Simeon – Monterey 158 km
19 Monterey
20 Monterey – San Francisco ('s avonds naar SF) 192 km
21 San Francisco
22 San Francisco
23 San Francisco (14:55) – Amsterdam (2 april 10:20)

Graag zie ik jullie meningen tegemoet.