Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Fridge: one-way SF - Seattle in 43 dagen
Reis Fridge: one-way SF - Seattle in 43 dagen
Beste forumleden,
In het voorjaar (mei/juni/juli) van 2019 gaan wij met zijn tweeën een rondreis maken door het zuid- en noordwesten van Amerika. Inmiddels is de camper (25ft, Cruiseamerica) gereserveerd, ophalen in San Francisco en 43 dagen later inleveren in Seattle. Wij arriveren een aantal dagen eerder al in SF (Na een paar dagen New York, Miami & Orlando) zodat we SF alvast uitgebreid kunnen bezoeken alvorens de camper op te halen.
Nu hebben wij op verschillende sites en dit forum al veel blogs en verhalen gelezen over inzake rondreizen door de verschillende nationale parken en aan de hand daarvan hebben wij een planning gemaakt. Omdat het voor ons beide de eerste keer in Amerika is, is het erg lastig inschatten hoeveel tijd we nodig hebben voor de nationale parken, dus tips, suggesties, op- en aanmerkingen zijn van harte welkom! Wij willen graag veel zien, maar zeker niet elke dag lange afstanden rijden, we willen wel de tijd hebben om te wandelen en de bezienswaardigheden in de parken te zien.
Dag 1: San Francisco - Yosemite (28 mei)
Dag 2: Yosemite
Dag 3: Yosemite
Dag 4: Yosemite - Wawona
Dag 5: Wawona - Grant Grove Village
Dag 6: Sequoia NP
Dag 7: Sequoia - Olancha
Dag 8: Death Valley - Las Vegas
Dag 9: Las Vegas
Dag 10: Las Vegas
Dag 11: Las Vegas
Dag 12: Las Vegas - Grand Canyon
Dag 13: Grand Canyon
Dag 14: Grand Canyon - Springdale
Dag 15: Springdale - Zion
Dag 16: Zion
Dag 17: Zion
Dag 18: Zion - Bryce Canyon
Dag 19: Bryce Canyon
Dag 20: Bryce Canyon - Moab
Dag 21: Moab / Dead Horse Point
Dag 22: Moab - Glenwood Springs
Dag 23: Glenwood Springs - Estes Park
Dag 24: Rocky Mountain
Dag 25: Rocky Mountain
Dag 26: Estes Park - Rapid City
Dag 27: Mt. Rushmore
Dag 28: Rapid City - Bighorn National Forest
Dag 29: Bighorn National Forest
Dag 30: Bighorn National Fores - Colter Bay
Dag 31: Yellowstone
Dag 32: Yellowstone
Dag 33: Yellowstone
Dag 34: Yellowstone
Dag 35: Yellowstone - East Glacier Park Village
Dag 36: Glacier NP
Dag 37: Glacier NP
Dag 38: Lake McDonald - Moses Lake
Dag 39: Moses Lake
Dag 40: Moses Lake - Salem
Dag 41: Salem
Dag 42: Salem - Seattle
Dag 43: Camper inleveren in Seattle
Wij zijn erg benieuwd of dit haalbaar is qua planning, of dat we beter nog wat dingen kunnen schrappen of toevoegen.
Alvast bedankt!
In het voorjaar (mei/juni/juli) van 2019 gaan wij met zijn tweeën een rondreis maken door het zuid- en noordwesten van Amerika. Inmiddels is de camper (25ft, Cruiseamerica) gereserveerd, ophalen in San Francisco en 43 dagen later inleveren in Seattle. Wij arriveren een aantal dagen eerder al in SF (Na een paar dagen New York, Miami & Orlando) zodat we SF alvast uitgebreid kunnen bezoeken alvorens de camper op te halen.
Nu hebben wij op verschillende sites en dit forum al veel blogs en verhalen gelezen over inzake rondreizen door de verschillende nationale parken en aan de hand daarvan hebben wij een planning gemaakt. Omdat het voor ons beide de eerste keer in Amerika is, is het erg lastig inschatten hoeveel tijd we nodig hebben voor de nationale parken, dus tips, suggesties, op- en aanmerkingen zijn van harte welkom! Wij willen graag veel zien, maar zeker niet elke dag lange afstanden rijden, we willen wel de tijd hebben om te wandelen en de bezienswaardigheden in de parken te zien.
Dag 1: San Francisco - Yosemite (28 mei)
Dag 2: Yosemite
Dag 3: Yosemite
Dag 4: Yosemite - Wawona
Dag 5: Wawona - Grant Grove Village
Dag 6: Sequoia NP
Dag 7: Sequoia - Olancha
Dag 11: Las Vegas
Dag 12: Las Vegas - Grand Canyon
Dag 13: Grand Canyon
Dag 14: Grand Canyon - Springdale
Dag 15: Springdale - Zion
Dag 16: Zion
Dag 17: Zion
Dag 18: Zion - Bryce Canyon
Dag 19: Bryce Canyon
Dag 20: Bryce Canyon - Moab
Dag 21: Moab / Dead Horse Point
Dag 22: Moab - Glenwood Springs
Dag 23: Glenwood Springs - Estes Park
Dag 24: Rocky Mountain
Dag 25: Rocky Mountain
Dag 26: Estes Park - Rapid City
Dag 28: Rapid City - Bighorn National Forest
Dag 29: Bighorn National Forest
Dag 30: Bighorn National Fores - Colter Bay
Dag 35: Yellowstone - East Glacier Park Village
Dag 38: Lake McDonald - Moses Lake
Dag 39: Moses Lake
Dag 40: Moses Lake - Salem
Dag 41: Salem
Dag 42: Salem - Seattle
Wij zijn erg benieuwd of dit haalbaar is qua planning, of dat we beter nog wat dingen kunnen schrappen of toevoegen.
Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door Fridge op 30 dec 2018, 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Fridge: one-way SF - Seattle in 43 dagen
Welkom op het forum!
Ik zou wat zaken aanpassen (ik mis Captol Reef en Grand Teton en de tijd voor Moab is te kort) maar het is goed om eerst even te vermelden wanneer je precies vertrekt. Dit in verband met de Tioga Pass en het Memorial day weekend.
En zet de route eens in een van-naar schema (je kunt je bericht nog aanpassen); dan is het duidelijker wat de rijdagen zijn,. Heb je bijvoorbeeld nu wel of niet een overnachting in Death Valley gepland?
Dus zo:
Dag 7: Olancha - Death Valley
Marianne
Ik zou wat zaken aanpassen (ik mis Captol Reef en Grand Teton en de tijd voor Moab is te kort) maar het is goed om eerst even te vermelden wanneer je precies vertrekt. Dit in verband met de Tioga Pass en het Memorial day weekend.
En zet de route eens in een van-naar schema (je kunt je bericht nog aanpassen); dan is het duidelijker wat de rijdagen zijn,. Heb je bijvoorbeeld nu wel of niet een overnachting in Death Valley gepland?
Dus zo:
Dag 7: Olancha - Death Valley
Marianne
Bedankt voor je reactie Marianne,
Ik heb het reisschema aangepast naar van - naar zoals je adviseerde.
Wij zouden Capitol Reef graag willen zien, maar dan zullen we iets anders over moeten slaan denk ik? We vertrekken 28 mei vanuit SF, dan is de Tioga Pass misschien al open, is het dan handiger om Sequoia eerst te doen, en daarna Yosemite om door te steken via de Tioga Pass naar Death Valley?
Ik heb het reisschema aangepast naar van - naar zoals je adviseerde.
Wij zouden Capitol Reef graag willen zien, maar dan zullen we iets anders over moeten slaan denk ik? We vertrekken 28 mei vanuit SF, dan is de Tioga Pass misschien al open, is het dan handiger om Sequoia eerst te doen, en daarna Yosemite om door te steken via de Tioga Pass naar Death Valley?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Geen last van Memorial Day dus, dat is mooi. En met een beetje geluk is de Tioga Pass open. Je zou dan inderdaad eerst Sequoia kunnen doen en dan Yosemite.
Heb je je al ingelezen wat betreft het reserveren voor Yosemite? Dat moet op 15 januari. Ik raad altijd aan om een maand eerder te oefenen maar dat gaat niet meer lukken. Leg wel alvast iets vast in de GC of Zion, zodat je weet hoe http://www.recreation.gov werkt. En kijk hier voor een instructie voor het reserveren. De reserveringssite is inmiddels wel veranderd dus het klopt niet meer helemaal.
Het mooiste is om in de vallei te staan (Uper, Lower of North Pines). Wawona heeft niet veel toegevoegde waarde, ik zou het houden op 4 nachten in de vallei.
Je hebt voor sommige parken en ook voor Las Vegas aardig veel tijd uitgetrokken. Zijn de 4 nachten Zion een must? Met twee volle dagen kun je daar ook al heel veel doen. Ik ben bang dat je al te laat bent om daar in het park te overnachten (Watchman) maar je zou naar South kunnen kijken. Ik zou zelf ook een dag minder LV doen, maar goed, dat is heel persoonlijk.
Voor Moab (met parken als Arches, Canyonlands en Dead Horse Point SP) heb je weinig tijd; 3 nachten is toch wel het minimum, zeker als je wilt wandelen. Je kunt in Moab kamperen maar een nacht in Arches is wel mooi als dat nog lukt.
Met wat schuiven kun je Capitol Reef toevoegen. Je zou het dan als volgt kunnen doen.
Dag 1 San Francisco - Sequoia
Dag 2 Sequoia
Dag 3 Sequoia - Yosemite
Dag 4 Yosemite
Dag 5 Yosemite
Dag 6 Yosemite - Lee Vining
Dag 7 Lee Vining - Death Valley
Dag 8 Death Valley - Las Vegas
Dag 9 Las Vegas
Dag 10 Las Vegas
Dag 11 Las Vegas - Grand Canyon
Dag 12 Grand Canyon
Dag 13 Grand Canyon - Page
Dag 14 Page - Zion
Dag 15 Zion
Dag 16 Zion
Dag 17 Zion - Bryce
Dag 18 Bryce
Dag 19 Bryce - Capitol Reef
Dag 20 Capitol Reef - Moab
Dag 21 Moab
Dag 22 Moab
Dag 23 Moab - RMNP
Dag 24 RMNP
Dag 25 RMNP
Dag 26 RMNP - Rapid City
Dag 27 Rapid City
Dag 28 Rapid City
Dag 29 Rapid City - Cody
Dag 30 Cody - Grand Teton
Dag 31 Grand Teton - Yellowstone
Dag 32 Yellowstone
Dag 33 Yellowstone
Dag 34 Yellowstone
Dag 35 Yellowstone
Dag 36 Yellowstone - Glacier
Dag 37 Glacier
Dag 38 Glacier
Dag 39 Glacier
etc
Er zitten nu wel wat lange rijdagen in zoals op dag 23. Maar als je tot aan Grand Lake rijdt kan het wel. Waarom zou je trouwens in Estes Park gaan staan en niet in RMNP zelf?
Ik heb Grand teton toegevoegd; je noemde zelf al Colter Bay. Dat is in grand teton en niet in Yellowstone.
Reserveren in GT kan alleen op Colter Bay, de rest is fcfs. Voor Yellowstone gaat het reserveren via https://www.yellowstonenationalparklodges.com.
Je moet op het laatst een aantal plaatsen die mij niets zeggen. Ik weet ook niet in hoeverre het een must is om daar tijd voor uit te trekken?
Marianne
Heb je je al ingelezen wat betreft het reserveren voor Yosemite? Dat moet op 15 januari. Ik raad altijd aan om een maand eerder te oefenen maar dat gaat niet meer lukken. Leg wel alvast iets vast in de GC of Zion, zodat je weet hoe http://www.recreation.gov werkt. En kijk hier voor een instructie voor het reserveren. De reserveringssite is inmiddels wel veranderd dus het klopt niet meer helemaal.
Het mooiste is om in de vallei te staan (Uper, Lower of North Pines). Wawona heeft niet veel toegevoegde waarde, ik zou het houden op 4 nachten in de vallei.
Je hebt voor sommige parken en ook voor Las Vegas aardig veel tijd uitgetrokken. Zijn de 4 nachten Zion een must? Met twee volle dagen kun je daar ook al heel veel doen. Ik ben bang dat je al te laat bent om daar in het park te overnachten (Watchman) maar je zou naar South kunnen kijken. Ik zou zelf ook een dag minder LV doen, maar goed, dat is heel persoonlijk.
Voor Moab (met parken als Arches, Canyonlands en Dead Horse Point SP) heb je weinig tijd; 3 nachten is toch wel het minimum, zeker als je wilt wandelen. Je kunt in Moab kamperen maar een nacht in Arches is wel mooi als dat nog lukt.
Met wat schuiven kun je Capitol Reef toevoegen. Je zou het dan als volgt kunnen doen.
Dag 1 San Francisco - Sequoia
Dag 2 Sequoia
Dag 3 Sequoia - Yosemite
Dag 4 Yosemite
Dag 5 Yosemite
Dag 6 Yosemite - Lee Vining
Dag 7 Lee Vining - Death Valley
Dag 8 Death Valley - Las Vegas
Dag 9 Las Vegas
Dag 10 Las Vegas
Dag 11 Las Vegas - Grand Canyon
Dag 12 Grand Canyon
Dag 13 Grand Canyon - Page
Dag 14 Page - Zion
Dag 15 Zion
Dag 16 Zion
Dag 17 Zion - Bryce
Dag 18 Bryce
Dag 19 Bryce - Capitol Reef
Dag 20 Capitol Reef - Moab
Dag 21 Moab
Dag 22 Moab
Dag 23 Moab - RMNP
Dag 24 RMNP
Dag 25 RMNP
Dag 26 RMNP - Rapid City
Dag 27 Rapid City
Dag 28 Rapid City
Dag 29 Rapid City - Cody
Dag 30 Cody - Grand Teton
Dag 31 Grand Teton - Yellowstone
Dag 32 Yellowstone
Dag 33 Yellowstone
Dag 34 Yellowstone
Dag 35 Yellowstone
Dag 36 Yellowstone - Glacier
Dag 37 Glacier
Dag 38 Glacier
Dag 39 Glacier
etc
Er zitten nu wel wat lange rijdagen in zoals op dag 23. Maar als je tot aan Grand Lake rijdt kan het wel. Waarom zou je trouwens in Estes Park gaan staan en niet in RMNP zelf?
Ik heb Grand teton toegevoegd; je noemde zelf al Colter Bay. Dat is in grand teton en niet in Yellowstone.
Reserveren in GT kan alleen op Colter Bay, de rest is fcfs. Voor Yellowstone gaat het reserveren via https://www.yellowstonenationalparklodges.com.
Je moet op het laatst een aantal plaatsen die mij niets zeggen. Ik weet ook niet in hoeverre het een must is om daar tijd voor uit te trekken?
Marianne
Bedankt voor de tips! De Tioga Pass lijkt me inderdaad wel de moeite waard, doen we Sequoia eerst en daarna Yosemite. Wij werden er inderdaad recent op geattendeerd dat we over 5 maanden al weggaan, en we de campings dus moeten gaan boeken. Ik wil 15 januari in ieder geval proberen om North Pines te boeken voor 3 nachten. Voor die tijd GC of Zion boeken is een goed idee!
Las Vegas kan inderdaad een dag minder, daarmee komt er al wat meer ruimte. We kunnen dan nog een dag Zion opofferen voor een extra dag Moab, de plaatsen (Salem, Moses Lake) aan het einde van de reis had ik toegevoegd om de reis naar Seattle op te delen, maar zijn geen must. Ik heb nog eens gekeken en, hoewel ik ook geneigd ben iets meer ruimte te creëren om wat lange (>6u) reisdagen op de hakken, er misschien nog wel een dag Mt Rainier tussen kan aan het einde. Dan ziet het er als volgt uit:
Dag 1: San Francisco - Sequoia (5u)
Dag 2: Sequoia
Dag 3: Sequoia - Yosemite (5u)
Dag 4: Yosemite
Dag 5: Yosemite
Dag 6: Yosemite - Lee Vining (4u)
Dag 7: Lee Vining - Death Valley (5u)
Dag 8: Death Valley - Las Vegas (3u)
Dag 11: Las Vegas - Grand Canyon (5u)
Dag 12: Grand Canyon
Dag 13: Grand Canyon - Page (3u)
Dag 14: Page - Zion (3u)
Dag 15: Zion
Dag 16: Zion - Bryce Canyon (3u)
Dag 17: Bryce Canyon
Dag 18: Bryce Canyon - Capitol Reef (3u)
Dag 19: Capitol Reef - Moab (3u)
Dag 20: Moab
Dag 21: Moab
Dag 22: Moab
Dag 23: Moab - RMNP (7u)
Dag 24: RMNP
Dag 25: RMNP
Dag 26: RMNP - Rapid City (8u)
Dag 28: Rapid City - Cody (7u)
Dag 29: Cody - Grand Teton (5u)
Dag 30: Teton - Colter Bay Village (1u)
Dag 35: Yellowstone - East Glacier Park Village (7u)
Dag 38: Glacier NP
Dag 39: Glacier - Coeur d'Alene (5u)
Dag 40: Coeur d'Alene - Mt Rainier (6u)
Dag 41: Mt Rainier
Dag 42: Mt Rainier - Seattle (3u)
Heb ik nog enkele vragen:
Welke plaats raden jullie aan in Death Valley om te overnachten? En moeten we dan zorgen dat we daar pas begin van de avond arriveren en vroeg in de ochtend weer weggaan i.v.m. de warmte?
Is het in parken als RMNP, Yellowstone & Glacier handig om alle nachten op één campground te staan, en van daaruit met shuttlebussen het park rond? Of raden jullie aan bijvoorbeeld 1 a 2 nachten te boeken en dan een eindje verder in het park te rijden? In hoeverre zijn er shuttles beschikbaar om in het park op de 'highlights' terecht te komen?
Las Vegas kan inderdaad een dag minder, daarmee komt er al wat meer ruimte. We kunnen dan nog een dag Zion opofferen voor een extra dag Moab, de plaatsen (Salem, Moses Lake) aan het einde van de reis had ik toegevoegd om de reis naar Seattle op te delen, maar zijn geen must. Ik heb nog eens gekeken en, hoewel ik ook geneigd ben iets meer ruimte te creëren om wat lange (>6u) reisdagen op de hakken, er misschien nog wel een dag Mt Rainier tussen kan aan het einde. Dan ziet het er als volgt uit:
Dag 1: San Francisco - Sequoia (5u)
Dag 2: Sequoia
Dag 3: Sequoia - Yosemite (5u)
Dag 4: Yosemite
Dag 6: Yosemite - Lee Vining (4u)
Dag 7: Lee Vining - Death Valley (5u)
Dag 8: Death Valley - Las Vegas (3u)
Dag 22: Moab
Dag 23: Moab - RMNP (7u)
Dag 24: RMNP
Dag 25: RMNP
Dag 26: RMNP - Rapid City (8u)
Dag 28: Rapid City - Cody (7u)
Dag 29: Cody - Grand Teton (5u)
Dag 30: Teton - Colter Bay Village (1u)
Dag 35: Yellowstone - East Glacier Park Village (7u)
Dag 38: Glacier NP
Dag 39: Glacier - Coeur d'Alene (5u)
Dag 40: Coeur d'Alene - Mt Rainier (6u)
Dag 41: Mt Rainier
Dag 42: Mt Rainier - Seattle (3u)
Heb ik nog enkele vragen:
Welke plaats raden jullie aan in Death Valley om te overnachten? En moeten we dan zorgen dat we daar pas begin van de avond arriveren en vroeg in de ochtend weer weggaan i.v.m. de warmte?
Is het in parken als RMNP, Yellowstone & Glacier handig om alle nachten op één campground te staan, en van daaruit met shuttlebussen het park rond? Of raden jullie aan bijvoorbeeld 1 a 2 nachten te boeken en dan een eindje verder in het park te rijden? In hoeverre zijn er shuttles beschikbaar om in het park op de 'highlights' terecht te komen?
-
IngridZw
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Mooie reis gaan jullie maken en ook nog zoveel dagen. Toch nog een opmerking wb South Dakota. Daar heb je nu wel erg weinig tijd voor uitgetrokken. Mount Rushmore is slechts een onderdeel van de Black Hills. Er is daar zoveel meer te zien: Custer State park met zijn mooie scenic routes en ook Badlands NP. Ik zou daar sowieso een extra dag voor uittrekken. Eventueel een dag minder voor Moab. Voor de meesten volstaat dit met 3 nachten.
Van Moab naar RMNP is een lange rit en aan het eind moet je via de Trail Ridge Road nog een behoorlijke hoogte overbruggen. Schitterend route maar kost veel tijd. Handiger is het om vlak daarvoor een overnachting te plannen in Grand Lake zodat je de volgende dag de route lekker op je gemak kunt rijden. En je hebt immers daarna nog een volle dag voor het park.
Van Rapid City naar Cody hetzelfde verhaal. Onderweg is Devils Tower een aanrader. Je moet er een eindje voor omrijden maar het is zeker de moeite waard. Vervolgens rij je door Bighorn. Ook een prachtige route met wel veel haarspeldbochten en hoogteverschillen. En met een camper doe je er toch langer over. Een extra overnachting in de buurt van Sheridan of iets verder geeft je meer ruimte. Eventueel ten koste van een dag Yellowstone? Cody vonden wij trouwens ook een leuke gezellige plaats. Vooral het Buffalo Bill museum is een aanrader.
Parken waar je gebruik kunt maken van shuttlebussen zijn o.a. RMNP, Sequoia, Zion en Grand Canyon. Daar is het handiger om gewoon op dezelfde plek te verblijven. In Yellowstone zijn de afstanden tussen de bezienswaardigheden groot. Wij hadden daar op 2 verschillende plaatsen overnachtingen: Canyon Village en Grant Village.
Met het noordwesten hebben we geen ervaring.
Van Moab naar RMNP is een lange rit en aan het eind moet je via de Trail Ridge Road nog een behoorlijke hoogte overbruggen. Schitterend route maar kost veel tijd. Handiger is het om vlak daarvoor een overnachting te plannen in Grand Lake zodat je de volgende dag de route lekker op je gemak kunt rijden. En je hebt immers daarna nog een volle dag voor het park.
Van Rapid City naar Cody hetzelfde verhaal. Onderweg is Devils Tower een aanrader. Je moet er een eindje voor omrijden maar het is zeker de moeite waard. Vervolgens rij je door Bighorn. Ook een prachtige route met wel veel haarspeldbochten en hoogteverschillen. En met een camper doe je er toch langer over. Een extra overnachting in de buurt van Sheridan of iets verder geeft je meer ruimte. Eventueel ten koste van een dag Yellowstone? Cody vonden wij trouwens ook een leuke gezellige plaats. Vooral het Buffalo Bill museum is een aanrader.
Parken waar je gebruik kunt maken van shuttlebussen zijn o.a. RMNP, Sequoia, Zion en Grand Canyon. Daar is het handiger om gewoon op dezelfde plek te verblijven. In Yellowstone zijn de afstanden tussen de bezienswaardigheden groot. Wij hadden daar op 2 verschillende plaatsen overnachtingen: Canyon Village en Grant Village.
Met het noordwesten hebben we geen ervaring.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
De tijd voor South Dakota is zo inderdaad erg krap. En je hebt erg lange ritten. Zo vroeg in de zomer zijn de dagen natuurlijk lekker lang, dat scheelt wel veel natuurlijk, maar je moet het niet erg vinden om zo nu en dan lange rijdagen te maken.
Ik zit een beetje met RMNP en South Dakota; als je dat weglaat heb je veel meer tijd overal. Nu zie je maar een klein deel van Colorado, en je maakt veel oninteressante kilometers. Je zou kunnen overwegen om die lus er uit te halen en meer tijd uit te trekken voor de parken op de route
Ik weet niet of je de eerste dag al naar Sequoia kunt rijden; kun je 's ochtends de camper ophalen? Anders wordt het wellicht te ver, zeker als je ook nog boodschappen moet doen.
Voor Moab is de tijd nu ruim; je zou de laatste nacht al naar Grand Junction kunnen rijden, of iets verder. En in RMNP kun je de eerste nacht een camping in het westelijke deel nemen, maar dat was wellicht sowieso al de bedoeling.
Kijk eens op de verschillende NPS-sites (http://www.nps.gov/seki, ww.nps.gov/yose etc) voor de shuttlebussen en de routes. Je vindt op elke site ook een kaart van het park zodat je de ligging van de cmpaings kunt zien.
In de meeste parken kun je alles vanaf een cetraal punt doen, maar in Yellowstone en in Glacier zullen meerere ampings handig zijn. Wij stonden vorig jaar in Yellowstone op Canyon Campground; dat ligt heel centraal. Maar ik zou dat combineren met Madison (voor het geisergebied) en de laatste nacht bij Mammoth Hot Springs, zodat je al aan de goede kant van het pak zit voor de rit naar Glacier.
In Glacier mag je met de camper niet de Going to the Sun Road rijden dacht ik, check daarvoor http://www.nps.gov/glac.
Ik denk dat je geen plaats meer kunt vinden in Zion. Een alternatief is de camping in SPringdale; daarvandaan rijdt er een shuttlebus naar het park. Of je wacht tot twee weken voor aankomst en probeert dan een plaats op South te bemachtigen. Zie voor meer informatie http://www.nps.gov/zion.
Marianne
Ik zit een beetje met RMNP en South Dakota; als je dat weglaat heb je veel meer tijd overal. Nu zie je maar een klein deel van Colorado, en je maakt veel oninteressante kilometers. Je zou kunnen overwegen om die lus er uit te halen en meer tijd uit te trekken voor de parken op de route
Ik weet niet of je de eerste dag al naar Sequoia kunt rijden; kun je 's ochtends de camper ophalen? Anders wordt het wellicht te ver, zeker als je ook nog boodschappen moet doen.
Voor Moab is de tijd nu ruim; je zou de laatste nacht al naar Grand Junction kunnen rijden, of iets verder. En in RMNP kun je de eerste nacht een camping in het westelijke deel nemen, maar dat was wellicht sowieso al de bedoeling.
Kijk eens op de verschillende NPS-sites (http://www.nps.gov/seki, ww.nps.gov/yose etc) voor de shuttlebussen en de routes. Je vindt op elke site ook een kaart van het park zodat je de ligging van de cmpaings kunt zien.
In de meeste parken kun je alles vanaf een cetraal punt doen, maar in Yellowstone en in Glacier zullen meerere ampings handig zijn. Wij stonden vorig jaar in Yellowstone op Canyon Campground; dat ligt heel centraal. Maar ik zou dat combineren met Madison (voor het geisergebied) en de laatste nacht bij Mammoth Hot Springs, zodat je al aan de goede kant van het pak zit voor de rit naar Glacier.
In Glacier mag je met de camper niet de Going to the Sun Road rijden dacht ik, check daarvoor http://www.nps.gov/glac.
Het zal er al heet zijn. Het mooiste, maar ook het heetst denk ik, is Furnace Creek. De camping bij Stovepipe Wells is bijzonder onaantrekkelijk. Misschien is Panamint Springs beter; daar zit je wat hoger. Ik zou er inderdaad niet te vroeg naar toe gaan.Fridge schreef:Welke plaats raden jullie aan in Death Valley om te overnachten? En moeten we dan zorgen dat we daar pas begin van de avond arriveren en vroeg in de ochtend weer weggaan i.v.m. de warmte?
Ik denk dat je geen plaats meer kunt vinden in Zion. Een alternatief is de camping in SPringdale; daarvandaan rijdt er een shuttlebus naar het park. Of je wacht tot twee weken voor aankomst en probeert dan een plaats op South te bemachtigen. Zie voor meer informatie http://www.nps.gov/zion.
Marianne
Wij stonden op Furnace Creek eind mei, natuurlijk is het heet, maar je hebt aansluitingen op de camping voor elektriciteit dus kun je airco aanzetten (ook 's nachts). Naast Furnace Creek ligt een resort waar je voor, uit mijn hoofd, $5 kunt zwemmen en gebruik mag maken van de douches. De pasjes mochten we houden voor de volgende dag, zodat we de volgende ochtend lekker konden douchen na een frisse ochtendduik in het zwembad. Er stonden zelfs mensen met tentjes op de camping, maar dat gaat mij te ver, veel te warm om zonde airco daar te moeten overnachten. Weet niet meer precies hoe warm het was maar boven de 40 graden in ieder geval.
reisverslagen: 2025 rondje Denver, 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Bedankt allemaal voor jullie feedback! We hebben even zitten puzzelen en wat gedetailleerder naar de locaties gekeken. Ik denk dat we het als volgt gaan doen:
Dag 1: San Francisco - Merced (3u)
Dag 2: Merced - Sequoia
Dag 3: Sequoia
Dag 4: Sequoia - Yosemite (North Pines)
Dag 6: Yosemite
Dag 7: Yosemite - Lee Vining (4u)
Dag 8: Lee Vining - Death Valley (5u)
Dag 9: Death Valley - Las Vegas (3u)
Dag 22: Moab - Grand Junction (2u)
Dag 23: Grand Junction - RMNP/Elk Creek Campground (4u)
Dag 24: Elk Creek - RMNP (Moraine Park) (3u)
Dag 25: RMNP (Moraine Park)
Dag 26: RMNP (Moraine Park)
Dag 27: RMNP - Cheyenne (4u)
Dag 28: Cheyenne - Badlands (4u)
Dag 29: Badlands - Custer SP (2u)
Dag 30: Custer SP
Dag 31: Custer SP - Devils Tower - Buffalo (4u)
Dag 32: Buffalo - Cody (4u)
Dag 33: Cody - Colter Bay Village (4u)
Dag 34: Colter Bay Village
Dag 35: Colter Bay Village - Yellowstone (Madison Campground)
Dag 36: Yellowstone (Madison Campground)
Dag 37: Yellowstone - Mammoth (2u)
Dag 38: Mammoth - East Glacier Park Village (7u)
Dag 39: Glacier NP
Dag 40: Glacier NP
Dag 41: Glacier - Coeur d'Alene (5u)
Dag 42: Coeur d'Alene - Seattle (5u)
Nog een vraagje over Glacier NP, hier lijken wel niet veel RV Campgrounds te zijn die we kunnen bereiken i.v.m. de Going-to-the-sun-road. Als we op de KOA West Glacier zouden staan, kunnen we dan overal komen? Op nps.gov lees ik dat de Going-to-the-sun-road sowieso op een aantal plaatsen dicht is, en dat ook veel shuttlebussen niet meer rijden. Heeft iemand tips waar we hier het beste kunnen gaan kamperen?
Ik zie dat veel parken al aardig vol beginnen te worden, dus dit weekend alvast maar een aantal boeken. Kunnen we met boeken nog last krijgen van de Government Shutdown?
Dag 1: San Francisco - Merced (3u)
Dag 2: Merced - Sequoia
Dag 3: Sequoia
Dag 4: Sequoia - Yosemite (North Pines)
Dag 6: Yosemite
Dag 7: Yosemite - Lee Vining (4u)
Dag 8: Lee Vining - Death Valley (5u)
Dag 9: Death Valley - Las Vegas (3u)
Dag 22: Moab - Grand Junction (2u)
Dag 23: Grand Junction - RMNP/Elk Creek Campground (4u)
Dag 24: Elk Creek - RMNP (Moraine Park) (3u)
Dag 25: RMNP (Moraine Park)
Dag 26: RMNP (Moraine Park)
Dag 27: RMNP - Cheyenne (4u)
Dag 28: Cheyenne - Badlands (4u)
Dag 29: Badlands - Custer SP (2u)
Dag 30: Custer SP
Dag 31: Custer SP - Devils Tower - Buffalo (4u)
Dag 32: Buffalo - Cody (4u)
Dag 33: Cody - Colter Bay Village (4u)
Dag 34: Colter Bay Village
Dag 35: Colter Bay Village - Yellowstone (Madison Campground)
Dag 36: Yellowstone (Madison Campground)
Dag 37: Yellowstone - Mammoth (2u)
Dag 38: Mammoth - East Glacier Park Village (7u)
Dag 39: Glacier NP
Dag 40: Glacier NP
Dag 41: Glacier - Coeur d'Alene (5u)
Dag 42: Coeur d'Alene - Seattle (5u)
We hebben er nog een dag Vegas eruit gehaald en iets meer tijd genomen voor Custer en Badlands. Inderdaad wel veel rijden, maar de echte lange reisdagen zijn nu allemaal opgehakt in stukjes.IngridZw schreef:...
Klopt, dat is krap en een early pickup is erg duur. Het lukt niet om de camper een dag eerder op te halen i.v.m. Memorial Day, dus we hebben nu een dag Glacier NP opgeofferd voor een stop ergens tussen SF en Sequoia.Martin & Marianne schreef: Ik weet niet of je de eerste dag al naar Sequoia kunt rijden; kun je 's ochtends de camper ophalen? Anders wordt het wellicht te ver, zeker als je ook nog boodschappen moet doen.
Nog een vraagje over Glacier NP, hier lijken wel niet veel RV Campgrounds te zijn die we kunnen bereiken i.v.m. de Going-to-the-sun-road. Als we op de KOA West Glacier zouden staan, kunnen we dan overal komen? Op nps.gov lees ik dat de Going-to-the-sun-road sowieso op een aantal plaatsen dicht is, en dat ook veel shuttlebussen niet meer rijden. Heeft iemand tips waar we hier het beste kunnen gaan kamperen?
Ik zie dat veel parken al aardig vol beginnen te worden, dus dit weekend alvast maar een aantal boeken. Kunnen we met boeken nog last krijgen van de Government Shutdown?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Prachtige route!
Volgens mij kun je gewoon boeken al krijg je wel waarschuwingen in verband met de shut down.
Marianne
Volgens mij kun je gewoon boeken al krijg je wel waarschuwingen in verband met de shut down.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 9968 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-