Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis jokajuro: advies voor laatste dagen LA.
Reis jokajuro: advies voor laatste dagen LA.
Hoi,
Begin augustus gaan we voor 21 dagen met het gezin naar het zuidwesten. Ik zou graag wat meningen/advies hebben betreffende de laatste dagen van mijn rondreis. Ik wilde het dan nl. wat rustiger aan gaan doen en ook enkele dingen meepikken die op de wishlist van de kinderen staan.
De planning waar ik aan denk gaat als volgt:
Dag 0: 's avonds aankomst in San Diego
Dag 1: San Diego Zoo
Dag 2: Vertrek richting LA maar tussenstop via La Jolla Cove, Namiddag Hollywood signs & Walk of fame
Dag 3: Dagje strand - Santa Monica staat op het verlanglijstje van de oudste zoon
Dag 4: Dagje Disney -Annaheim
Dag 5: Vertrek richting Santa Cruz via Big Sur voor laaste overnachting
Dag 5: Richting luchthaving voor thuisvlucht.
Ik zit nu vooral met volgende vragen:
- wat vinden jullie van de volgorde, want ik passeer Annaheim dus ik zal een stuk terug moeten gaan voor Disneyland. Mijn probleem echter is dat ik overal lees dat je hollywood signs and Walk of fame makkelijk op een namiddag doet en ik weet niet hoe ik het anders best in pas.
- 1 dagje disney is voor veel mensen te kort. Voor mij persoonlijk valt dit best me, maar zou ik vb. San Diego zoo of iets anders er voor opgeven en er toch 2 dagen van maken?
- dagje strand: ik lees op het internet dat het weer dikwijls niet zo geweldig is in deze periode, mistig en weini zon, dat zou natuurlijk jammer zijn als je een dag strand voorziet.
Alvast bedankt voor jullie tips en advies.
Begin augustus gaan we voor 21 dagen met het gezin naar het zuidwesten. Ik zou graag wat meningen/advies hebben betreffende de laatste dagen van mijn rondreis. Ik wilde het dan nl. wat rustiger aan gaan doen en ook enkele dingen meepikken die op de wishlist van de kinderen staan.
De planning waar ik aan denk gaat als volgt:
Dag 0: 's avonds aankomst in San Diego
Dag 1: San Diego Zoo
Dag 2: Vertrek richting LA maar tussenstop via La Jolla Cove, Namiddag Hollywood signs & Walk of fame
Dag 3: Dagje strand - Santa Monica staat op het verlanglijstje van de oudste zoon
Dag 4: Dagje Disney -Annaheim
Dag 5: Vertrek richting Santa Cruz via Big Sur voor laaste overnachting
Dag 5: Richting luchthaving voor thuisvlucht.
Ik zit nu vooral met volgende vragen:
- wat vinden jullie van de volgorde, want ik passeer Annaheim dus ik zal een stuk terug moeten gaan voor Disneyland. Mijn probleem echter is dat ik overal lees dat je hollywood signs and Walk of fame makkelijk op een namiddag doet en ik weet niet hoe ik het anders best in pas.
- 1 dagje disney is voor veel mensen te kort. Voor mij persoonlijk valt dit best me, maar zou ik vb. San Diego zoo of iets anders er voor opgeven en er toch 2 dagen van maken?
- dagje strand: ik lees op het internet dat het weer dikwijls niet zo geweldig is in deze periode, mistig en weini zon, dat zou natuurlijk jammer zijn als je een dag strand voorziet.
Alvast bedankt voor jullie tips en advies.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: advies voor laatste dagen LA
Anaheim lijkt me logischer tussen SD en LA, anders rij je weer terug. Je kunt de Hollywood sign combineren met het dagje strand.
Vanuit La naar Santa Cruz is een hele lange dag; ik zou wat eerder stoppen.
Ik zou niet weten waarom het weer bij Santa Monica niet goed zou zijn. Verder naar het noorden kan het slechter zijn maar bij LA zal het meestal wel lekker zijn.
Kijk eens naar ons 2017-verslag voor dit stuk.
Ik denk dat ik San Diego zou overslaan als je het rustig aan wilt doen. Je zou dan ook nog een dag California Adventure Park kunnen doen.
Marianne
Vanuit La naar Santa Cruz is een hele lange dag; ik zou wat eerder stoppen.
Ik zou niet weten waarom het weer bij Santa Monica niet goed zou zijn. Verder naar het noorden kan het slechter zijn maar bij LA zal het meestal wel lekker zijn.
Kijk eens naar ons 2017-verslag voor dit stuk.
Ik denk dat ik San Diego zou overslaan als je het rustig aan wilt doen. Je zou dan ook nog een dag California Adventure Park kunnen doen.
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Je hebt 2x dag 5 ingevuld?
Ik zou me over dag 5 overigens ook het drukst maken. Die afstand geeft je via highway1 nauwelijks tot geen tijd voor Big Sur.
Ik zou van san diego eerst disney aandoen en dan pas naar LA rijden. Met het beruchte LA traffic wil je niet op en neer rijden.
Als je nou in de ochtend Hollywood sign en de walk of fame doet dan heb je de hele middag voor Santa Monica beach. Stel je vd walk of fame ook weer niet al te veel voor. LA heeft leukere/mooiere zaken, maar focus je hierop en een dag is genoeg.
Maargoed, die rit van LA, zeker vanuit Anaheim, naar Santa Cruz... daar moet eigenlijk een stop tussen of je moet niet via highway 1 maar via de interstate 5 rijden
Ik zou me over dag 5 overigens ook het drukst maken. Die afstand geeft je via highway1 nauwelijks tot geen tijd voor Big Sur.
Ik zou van san diego eerst disney aandoen en dan pas naar LA rijden. Met het beruchte LA traffic wil je niet op en neer rijden.
Als je nou in de ochtend Hollywood sign en de walk of fame doet dan heb je de hele middag voor Santa Monica beach. Stel je vd walk of fame ook weer niet al te veel voor. LA heeft leukere/mooiere zaken, maar focus je hierop en een dag is genoeg.
Maargoed, die rit van LA, zeker vanuit Anaheim, naar Santa Cruz... daar moet eigenlijk een stop tussen of je moet niet via highway 1 maar via de interstate 5 rijden
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Als dit het idee is van rustig aan doen dan heb ik schrik van die twee weken ervoor. Met 21 dagen is er meestal geen tijd voor San Diego.
Dag 1: Jullie tijd voor San Diego is wel zeer kort. Je komt er maar in de avond aan en de volle dag gaat naar de zoo. Weinig tijd dus voor al het andere moois in San Diego.
Dag 2: In principe heb je inderdaad tijd genoeg om op dag 2 nog Hollywood in te plannen, maar een logisch geheel is het natuurlijk niet aangezien je zoals je zelf zegt Anaheim voorbij rijdt. Waarom niet wat meer tijd spenderen in San Diego en tegen de avond in Anaheim aankomen om dan de volgende dag Disney te doen ?
Dag 3: lijkt me een beetje een verloren dag op deze wijze. In principe zou je dit perfect kunnen combineren met Hollywood en daar dan overnachten. Maar ik zou deze dag reserveren voor Disney. Een hele dag strand als je zo ver gereisd hebt ? Dat lijkt me toch een beetje zonde.
Dag 4: Dit zou dan je dag 3 worden: Venice en Santa Monica, in de namiddag via Beverly Hills naar Hollywood en daar dan de late namiddag/avond doorbrengen en overnachten.
Dag 5: Op 1 dag van LA naar Santa Cruz rijden is natuurlijk zeer ambitieus. Dit geeft je heel weinig tijd voor al het moois langsheen de Highway 1: Malibu, Santa Barbara, Morro Bay, San Simeon, ..... In principe wordt een overnachting halfweg toch sterk aanbevolen.
Ik zou het bij 1 dag Disney houden.
Dat het weer niet goed zou zijn voor strand lijkt me een vrij onzinnig verhaal. Mist kan er natuurlijk zijn, maar dat is een marine layer en die brand de zon af.
Dag 1: Jullie tijd voor San Diego is wel zeer kort. Je komt er maar in de avond aan en de volle dag gaat naar de zoo. Weinig tijd dus voor al het andere moois in San Diego.
Dag 2: In principe heb je inderdaad tijd genoeg om op dag 2 nog Hollywood in te plannen, maar een logisch geheel is het natuurlijk niet aangezien je zoals je zelf zegt Anaheim voorbij rijdt. Waarom niet wat meer tijd spenderen in San Diego en tegen de avond in Anaheim aankomen om dan de volgende dag Disney te doen ?
Dag 3: lijkt me een beetje een verloren dag op deze wijze. In principe zou je dit perfect kunnen combineren met Hollywood en daar dan overnachten. Maar ik zou deze dag reserveren voor Disney. Een hele dag strand als je zo ver gereisd hebt ? Dat lijkt me toch een beetje zonde.
Dag 4: Dit zou dan je dag 3 worden: Venice en Santa Monica, in de namiddag via Beverly Hills naar Hollywood en daar dan de late namiddag/avond doorbrengen en overnachten.
Dag 5: Op 1 dag van LA naar Santa Cruz rijden is natuurlijk zeer ambitieus. Dit geeft je heel weinig tijd voor al het moois langsheen de Highway 1: Malibu, Santa Barbara, Morro Bay, San Simeon, ..... In principe wordt een overnachting halfweg toch sterk aanbevolen.
Ik zou het bij 1 dag Disney houden.
Dat het weer niet goed zou zijn voor strand lijkt me een vrij onzinnig verhaal. Mist kan er natuurlijk zijn, maar dat is een marine layer en die brand de zon af.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Hoi,
Bedankt voor jullie reacties !! Het is alvast duidelijk dat jullie het erover eens zijn dat ik een extra dag zou moeten uittrekken voor de Big Sur, dus wil ik hier graag mee aan de slag. Jammer genoeg kan ik geen dagen bijtoveren dus er zal iets anders moeten sneuvelen
In eerste instantie ging had ik ook Joshua Tree NP in de reis zitten, maar omdat ik het allemaal wat te veel aan parken begon te vinden had ik dit uiteindelijk ingeruild voor San Diego.
Dus alvorens in San Diego aan te komen reis ik via een tussenstop in Seligman (uitloper van 2de dag GC NP) om alzo nog een klein stukje route 66 mee te pakken naar San Diego.
Holliwood Signs, boulevard en Disney is echt voor de kids dus kan ik niet overslaan. Zou ik dan eventueel SD laten schieten ten gunste van extra tijd voor de Big Sur? Ik heb er eigenlijk geen idee van hoe ik me die rit moet voorstellen.
Bedankt voor jullie reacties !! Het is alvast duidelijk dat jullie het erover eens zijn dat ik een extra dag zou moeten uittrekken voor de Big Sur, dus wil ik hier graag mee aan de slag. Jammer genoeg kan ik geen dagen bijtoveren dus er zal iets anders moeten sneuvelen
In eerste instantie ging had ik ook Joshua Tree NP in de reis zitten, maar omdat ik het allemaal wat te veel aan parken begon te vinden had ik dit uiteindelijk ingeruild voor San Diego.
Dus alvorens in San Diego aan te komen reis ik via een tussenstop in Seligman (uitloper van 2de dag GC NP) om alzo nog een klein stukje route 66 mee te pakken naar San Diego.
Holliwood Signs, boulevard en Disney is echt voor de kids dus kan ik niet overslaan. Zou ik dan eventueel SD laten schieten ten gunste van extra tijd voor de Big Sur? Ik heb er eigenlijk geen idee van hoe ik me die rit moet voorstellen.
-
Marcopstal
- Amerika-expert
Wat noem je een tweede dag GC ? Blijf je daar dan twee nachten ? Als je geen lange wandelingen plant is dat vrij veel, de uitzichten zijn wel verschillend maar dan toch weer gelijkaardig en velen hebben het op 1 dag wel gezien.
Seligman is niet zo ideaal om te logeren, ik zou toch zeker tot Kingman rijden. De route 66 van Seligman tot Kingman is overigens niet zo bijzonder. Dan rij je beter via Oatman.
Hollywood en de Walk Of Fame zou ik altijd in de namiddag/avond doen. In de voormiddag is veel nog gesloten en in de namiddag en avond bruist het er meestal wel van het volk.
Seligman is niet zo ideaal om te logeren, ik zou toch zeker tot Kingman rijden. De route 66 van Seligman tot Kingman is overigens niet zo bijzonder. Dan rij je beter via Oatman.
Hollywood en de Walk Of Fame zou ik altijd in de namiddag/avond doen. In de voormiddag is veel nog gesloten en in de namiddag en avond bruist het er meestal wel van het volk.
Re: Reis jokajuro: advies voor laatste dagen LA.
Ik vertrek vanuit Kayenta in de ochtend naar GC. Daar zou ik dan de verdere namiddag spenderen en heb ik een overnachting voorzien in yavapai lodge. De volgende dag heb ik dan in de ochtend een helikopter vlucht voorzien en zou ik verder rijden naar Seligman waar ik voorzag om te overnachten alvorens verder te rijden naar San Diego. Niet zo een goed idee? Mss proberen om die helilopter vlucht te herboeken naar de namiddag en de volgende dag verder rijden en San Diego links laten liggen?Wat noem je een tweede dag GC ? Blijf je daar dan twee nachten ? Als je geen lange wandelingen plant is dat vrij veel, de uitzichten zijn wel verschillend maar dan toch weer gelijkaardig en velen hebben het op 1 dag wel gezien
Ik denk nu echt wel dat ik die extra dag voor de big Sur moet voorzien, dus ben nog steeds niet heel zeker wat ik moet/kan knippen
-
Marcopstal
- Amerika-expert
Een helikoptervlucht in de voormiddag is ideaal. In de namiddag heb je meer kans op turbulentie. Er is als je rond de middag vertrekt aan de GC tijd genoeg om die dag tot Kingman te rijden. Daar is een ruim aanbod aan hotels.
De San Diego Zoo is op zich wel mooi zegt men. Maar ik denk dat het allemaal wel een beetje veel zou kunnen worden. Vooral als je echt aan het strand wil gaan zitten.
Kayenta , dan denk ik aan Monument Valley. Kayenta is niet de beste en mooiste oplossing. Het is een troosteloze en zeer stoffige plaats. MV zelf, Gouldings of Mexican Hat zijn betere opties.
De San Diego Zoo is op zich wel mooi zegt men. Maar ik denk dat het allemaal wel een beetje veel zou kunnen worden. Vooral als je echt aan het strand wil gaan zitten.
Kayenta , dan denk ik aan Monument Valley. Kayenta is niet de beste en mooiste oplossing. Het is een troosteloze en zeer stoffige plaats. MV zelf, Gouldings of Mexican Hat zijn betere opties.
ok, dus ik denk dat ik dus SanDiego zal moeten overslaan ten voordele van een extra dag Big Sur
alternatief zou dan zijn:
Dag 0: 's avonds aankomst in Kingman komende van GC
Dag 1: Kingman naar Annaheim
Dag 2: Dagje Disney
Dag 3: Santa Monica beach of dergelijk en late namiddag Hollywood signs & Walk of fame
Dag 4: Big Sur deel 1 - tot in de helft
Dag 5: Big Sur deel 2 - vertrek richting Santa Cruz of eventueel nog dichter bij luchthaven voor laaste overnachting
Dag 6: Richting luchthaving voor thuisvlucht.
Ziet dit er beter uit? andere suggesties, route advies? Eventuele tips voor overnachting op Big Sur
Bedankt ook voor de tip van Kayenta, ik zal eens kijken naar de andere suggesties die je hieronder opnam.
alternatief zou dan zijn:
Dag 0: 's avonds aankomst in Kingman komende van GC
Dag 1: Kingman naar Annaheim
Dag 3: Santa Monica beach of dergelijk en late namiddag Hollywood signs & Walk of fame
Dag 5: Big Sur deel 2 - vertrek richting Santa Cruz of eventueel nog dichter bij luchthaven voor laaste overnachting
Dag 6: Richting luchthaving voor thuisvlucht.
Ziet dit er beter uit? andere suggesties, route advies? Eventuele tips voor overnachting op Big Sur
Bedankt ook voor de tip van Kayenta, ik zal eens kijken naar de andere suggesties die je hieronder opnam.
-
Marcopstal
- Amerika-expert
Meestal wordt de kustroute opgesplitst met een overnachting in Pismo Beach/Morro Bay en Carmel/Monterey.
Inzake natuur is vooral het stuk tussen Pismo en Monterey het mooiste.
Inzake natuur is vooral het stuk tussen Pismo en Monterey het mooiste.
Bedankt voor de tip, dan ga ik dit zo eens bekijken !
PS; ik hoop dat ik niet teveel vragen stel, maar al die info die nu op me afkomt is bijzonder nuttig !
Hoe bedoel je dit. Als ik van Seligman naar Kingman rij, zou ik dan de oude route 66 nemen of beter de interstate 40, en dan de volgende dag richting Anaheim via Oatman?Seligman is niet zo ideaal om te logeren, ik zou toch zeker tot Kingman rijden. De route 66 van Seligman tot Kingman is overigens niet zo bijzonder. Dan rij je beter via Oatman.
PS; ik hoop dat ik niet teveel vragen stel, maar al die info die nu op me afkomt is bijzonder nuttig !
-
Marcopstal
- Amerika-expert
Persoonlijk zou ik een stop maken in Seligman en daarna terug de Interstate nemen. Op de route 66 tussen Seligman en Kingman is er eigenlijk enkel Hackberry. Je kan dit eens opzoeken of je het wil zien of niet.
Via de Interstate is het 120 km, dat kan je in principe op een uur. Via de route 66 is het 140 km en dan doe je er een 1,5 uur over. Een enorm verschil is het dus niet.
Gedurende de route via de 66 rijd je lange stukken naast (of toch kortbij) een spoorlijn waar je wel typische Amerikaanse goederentreinen kan zien passeren. Dit kan ook een reden zijn om de route 66 te nemen.
Via de Interstate is het 120 km, dat kan je in principe op een uur. Via de route 66 is het 140 km en dan doe je er een 1,5 uur over. Een enorm verschil is het dus niet.
Gedurende de route via de 66 rijd je lange stukken naast (of toch kortbij) een spoorlijn waar je wel typische Amerikaanse goederentreinen kan zien passeren. Dit kan ook een reden zijn om de route 66 te nemen.
Bedankt allen voor de leuke reacties. het bleek heel nuttig en heb de trip dus als volgt aangepast (bijna een dag vergeten
)
Dag 0: 's avonds aankomst in Kingman komende van GC (rijden via route 66 - hackberry)
Dag 1: Kingman naar Annaheim (rijden via Oatman)
Dag 3: Santa Monica beach of dergelijke
Dag 4: Hollywood signs & Walk of fame
Dag 5: Big Sur deel 1 - tot pismo beach
Dag 6: Big Sur deel 2 - vertrek richting Santa Cruz voor laaste overnachting
Dag 7: Richting luchthaving voor thuisvlucht.
Dag 3 en 4 keer ik dan mss nog ff om. Aangezien Hollywoord signs & walk of fame zeker geen dag in beslag neemt en best op de namiddag te bezoeken is,hebben jullie nog een andere aanrader voor LA in de voormiddag?
Dag 0: 's avonds aankomst in Kingman komende van GC (rijden via route 66 - hackberry)
Dag 1: Kingman naar Annaheim (rijden via Oatman)
Dag 3: Santa Monica beach of dergelijke
Dag 4: Hollywood signs & Walk of fame
Dag 5: Big Sur deel 1 - tot pismo beach
Dag 6: Big Sur deel 2 - vertrek richting Santa Cruz voor laaste overnachting
Dag 7: Richting luchthaving voor thuisvlucht.
Dag 3 en 4 keer ik dan mss nog ff om. Aangezien Hollywoord signs & walk of fame zeker geen dag in beslag neemt en best op de namiddag te bezoeken is,hebben jullie nog een andere aanrader voor LA in de voormiddag?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
De reden dat ik de walk of fame juist in de voormiddag zou doen is omdat het dan nog niet retedruk is en je misschien nog wat kan onderhandelen over een prijs als je bv een startour wilt doen... dat is wel de makkelijkste manier om Beverly hills, hollywood en bel-air te zien overigens.Dag 3: Santa Monica beach of dergelijk en late namiddag Hollywood signs & Walk of fame
In de middag en avond is het er altijd retedruk. Als je het wel in de middag doet zou je bv downtown kunnen aandoen of bv de farmers market kunnen bezoeken. Zie LA niet als een stad zoals wij die kennen.. Santa Monica, of Hollywood kan je beter zien als een stad in een stad... allemaal losse kernen waardoor LA niet als één stad aanvoelt.
Zie verder ook niet heel de kustroute als Big Sur. Hier vind je al wat info over de route; http://www.allesamerika.com/california-highway-1.html
Het stuk tot aan Pismo Beach/Morro Bay zou ik in jouw geval gewoon in 1 of 2x rijden. Evt een stop rond Santa Monica maken. Dan de volgend ochtend op tijd op om richting Big Sur te gaan. Ik weet niet hoe laat je terugvlucht is en of dat op dag 6 of 7 is, maar reken vanaf Santa Cruz op zeker een 1.5u naar het vliegveld met auto inleveren en richting de incheckbalie gaan zonder files.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 3323 Weergaves
-
Laatste bericht door paulr
-
- 3 Reacties