Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis kameleon: advies reisroute Las Vegas-Las Vegas.
Reis kameleon: advies reisroute Las Vegas-Las Vegas.
Hallo,
Mijn vriendin en ik plannen een rondreis van las vegas naar las vegas in 24 dagen van 17/6/2018 tem 11/07/2018.
Graag jullie advies en tips over de route hieronder.
Thanks, Bert en Sofie.
17/06/2018 Amsterdam-Las Vegas
18/06/2018 Las Vegas - Grand Staircase NM (Page)
19/06/2018 Page (Lake Powel, Hoseshoebend) - Monument Valley
20/06/2018 Monument Valley - Moab
21/06/2018 Moab - Salt Lake City
22/06/2018 Salt Lake City
23/06/2018 Salt Lake City - Idaho Falls
24/06/2018 Idaho Falls - Grand Teton (Jackson) - West Yellowstone (incl old faithful and West Thumb)
25/06/2018 West Yellowstone - Norris - Hot Mammoth Springs -Cook City Silver Yellowstone
26/06/2018 Cook City Silver Yellowstone - Cody
27/06/2018 Cody - Sheridan / Buffalo (big horn NF)
28/06/2018 Sheridan / Buffalo - Black Hills (Mount Rushmore) - Rapid City
29/06/2018 Rapid City - Badlands - Custer State Park - Rapid City
30/06/2018 Rapid City - Cheyenne
01/07/2018 Cheyenne - Estes Park - Denver
02/07/2018 Denver
03/07/2018 Denver - Colorado springs
04/07/2018 Colorado Springs - White River NF (Aspen)
05/07/2018 White River - Grand Mesa - Grand Junction - Thompson Springs
06/07/2018 Thompson Springs - Beaver
07/07/2018 Beaver - Las Vegas
08/07/2018 Las Vegas
09/07/2018 Las Vegas
10/07/2018 Las Vegas - Amsterdam
11/07/2018 Amsterdam-Thuis
Mijn vriendin en ik plannen een rondreis van las vegas naar las vegas in 24 dagen van 17/6/2018 tem 11/07/2018.
Graag jullie advies en tips over de route hieronder.
Thanks, Bert en Sofie.
18/06/2018 Las Vegas - Grand Staircase NM (Page)
19/06/2018 Page (Lake Powel, Hoseshoebend) - Monument Valley
20/06/2018 Monument Valley - Moab
21/06/2018 Moab - Salt Lake City
22/06/2018 Salt Lake City
23/06/2018 Salt Lake City - Idaho Falls
24/06/2018 Idaho Falls - Grand Teton (Jackson) - West Yellowstone (incl old faithful and West Thumb)
25/06/2018 West Yellowstone - Norris - Hot Mammoth Springs -Cook City Silver Yellowstone
26/06/2018 Cook City Silver Yellowstone - Cody
27/06/2018 Cody - Sheridan / Buffalo (big horn NF)
28/06/2018 Sheridan / Buffalo - Black Hills (Mount Rushmore) - Rapid City
29/06/2018 Rapid City - Badlands - Custer State Park - Rapid City
30/06/2018 Rapid City - Cheyenne
01/07/2018 Cheyenne - Estes Park - Denver
02/07/2018 Denver
03/07/2018 Denver - Colorado springs
04/07/2018 Colorado Springs - White River NF (Aspen)
05/07/2018 White River - Grand Mesa - Grand Junction - Thompson Springs
06/07/2018 Thompson Springs - Beaver
07/07/2018 Beaver - Las Vegas
08/07/2018 Las Vegas
09/07/2018 Las Vegas
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Re: advies reisroute Las vegas-Las Vegas
Op zijn minst zijn er een aantal rare keuzes in dit reisschema, maar misschien kunnen jullie wat meer verklaren ?
Het lijkt alsof de steden veel belangrijker zijn dan de natuur.
Waarom naar Moab ? Je hebt daar helemaal geen tijd om ook iets te zien.
Waarom twee nachten SLC ?
Je hebt amper tijd voor Grand Teton als je direct doorrijdt naar West Yellowstone
Je hebt amper tijd voor Yellowstone
Badlands en Custer op 1 dag lijkt me wat veel
Voor RMNP heb je amper tijd.
Waarom twee nachten Denver ?
Het lijkt alsof de steden veel belangrijker zijn dan de natuur.
Waarom naar Moab ? Je hebt daar helemaal geen tijd om ook iets te zien.
Waarom twee nachten SLC ?
Je hebt amper tijd voor Grand Teton als je direct doorrijdt naar West Yellowstone
Je hebt amper tijd voor Yellowstone
Badlands en Custer op 1 dag lijkt me wat veel
Voor RMNP heb je amper tijd.
Waarom twee nachten Denver ?
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dit roept inderdaad wel wat vragen op. Jullie trekken bewust geen tijd uit voor de parken? Op weg naar Page sla je Zion al over. En wel naar Moab maar geen tijd voor Arches en Canyonlands.
En waarom naar Idaho Falls? Vandaar via Grand Teton naar west Yellowstone kost aan reistijd alleen al 5 uur. Dus geen tijd voor zowel Grand teton als West Thumb en Old Faithful. Waarom niet in Jackson of GT overnachten en daarna in Yellowstone zelf overnachten?
En wat beoel je hier?
Waarom Estes Park? Is dat om Rocky Mountain NP te bezoeken? Dan moet je er zeker een overnachting plannen, op deze manier heeft het geen zin.
Heb je nog iets gepland tussen Thompson Springs en Beaver?
Marianne
En waarom naar Idaho Falls? Vandaar via Grand Teton naar west Yellowstone kost aan reistijd alleen al 5 uur. Dus geen tijd voor zowel Grand teton als West Thumb en Old Faithful. Waarom niet in Jackson of GT overnachten en daarna in Yellowstone zelf overnachten?
En wat beoel je hier?
Wil je in Cooke City overnachten en dan op weg naar Cody nog Yellowstone bezoeken? Dat is toch erg omslachtig.kameleon schreef:26/06/2018 Cook City Silver Yellowstone - Cody
Waarom Estes Park? Is dat om Rocky Mountain NP te bezoeken? Dan moet je er zeker een overnachting plannen, op deze manier heeft het geen zin.
Heb je nog iets gepland tussen Thompson Springs en Beaver?
Marianne
@Marc
De steden zijn voor ons zeker niet het belangrijkste. We willen gewoon een afwisseling tussen natuur en steden.
De dagen in de steden voorzagen we als rustdagen voor de chauffeur, maar willen we gerust inruilen voor extra dagen in de parken.
Grand Teton hebben we al een overnachting ingepland ipv Salt Lake City.
We zijn geen echte hikers. Daarom zijn we van plan om in Yellowstone enkel de hoogtepunten te bekijken en we denken dat dit moet lukken in 3 dagen of niet?
Badlands en Custers op 1 dag leek ons mogelijk omdat dit redelijk dicht bij elkaar ligt?
Raad je RNMP aan en hier een extra overnachting inplannen of liever schrappen en rechtstreeks doorrijden naar Denver?
De steden zijn voor ons zeker niet het belangrijkste. We willen gewoon een afwisseling tussen natuur en steden.
De dagen in de steden voorzagen we als rustdagen voor de chauffeur, maar willen we gerust inruilen voor extra dagen in de parken.
Grand Teton hebben we al een overnachting ingepland ipv Salt Lake City.
We zijn geen echte hikers. Daarom zijn we van plan om in Yellowstone enkel de hoogtepunten te bekijken en we denken dat dit moet lukken in 3 dagen of niet?
Badlands en Custers op 1 dag leek ons mogelijk omdat dit redelijk dicht bij elkaar ligt?
Raad je RNMP aan en hier een extra overnachting inplannen of liever schrappen en rechtstreeks doorrijden naar Denver?
@Marianne
We hebben allebei reeds het klassieke rondje ZW-USA gedaan waarin Bryce en Zion reeds zat.
Arches en Canyonlands staan ingepland wanneer we naar Moab gaan. We zijn geen grote wandelaars. Dus wordt het vooral de scenic routes met de auto en af en toe stoppen voor een korte wandeling.
Idaho falls was gewoon een tussenstop om de km per dag te beperken. Heb je hier alternatieven? Ondertussen hebben we op advies van Marc al een overnachting in Grand Teton toegevoegd.
Ik ging ervan uit dat het nog moeilijk zal zijn om een betaalbare overnachting in het park te vinden, vandaar de keuze om te slapen in Cody, welk alternatief stel je voor?
Tussen Thomson Springs en Beaver hebben we niks meer gepland omdat we jammer genoeg beperkt zijn in dagen?
Wat stel jij nog voor qua aanpassingen?
Alvast bedankt.
We hebben allebei reeds het klassieke rondje ZW-USA gedaan waarin Bryce en Zion reeds zat.
Arches en Canyonlands staan ingepland wanneer we naar Moab gaan. We zijn geen grote wandelaars. Dus wordt het vooral de scenic routes met de auto en af en toe stoppen voor een korte wandeling.
Idaho falls was gewoon een tussenstop om de km per dag te beperken. Heb je hier alternatieven? Ondertussen hebben we op advies van Marc al een overnachting in Grand Teton toegevoegd.
Ik ging ervan uit dat het nog moeilijk zal zijn om een betaalbare overnachting in het park te vinden, vandaar de keuze om te slapen in Cody, welk alternatief stel je voor?
Tussen Thomson Springs en Beaver hebben we niks meer gepland omdat we jammer genoeg beperkt zijn in dagen?
Wat stel jij nog voor qua aanpassingen?
Alvast bedankt.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Er zijn heel betaalbare lodges in Yellowstone. Je zult alleen geluk moeten hebben om iets te vinden, maar er zijn altijd annuleringen. Dus kijk regelmatig of er iets vrij komt. Wij zaten in 2015 5 nachten in het park en betaalden niet veel meer dan 100 dollar gemiddeld. Het zal nu wel wat duurder zijn, maar voor gemiddeld 150 dollar moet het lukken. Zie voor de mogelijkheden op https://yellowstonenationalparklodges.com.
Idaho Falls ligt niet op de route van SLC naar Jackson dus die stop begrijp ik niet. Je kunt toch prima in één keer van SLC naar Jackson rijden? Kijk hiervoor eens in ons 2015- of 2017-verslag.
Marianne
Idaho Falls ligt niet op de route van SLC naar Jackson dus die stop begrijp ik niet. Je kunt toch prima in één keer van SLC naar Jackson rijden? Kijk hiervoor eens in ons 2015- of 2017-verslag.
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 31 dec 2018, 19:39, 2 keer totaal gewijzigd.
Alles beter dan Idaho Falls. Wat een stom gat is dat. De route binnendoor van Moab via Vernal en Rock Springs is veel prettiger en mooier. Salt Lake City mis je dan ook weinig aan.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zat vanuit SLC te denken maar inderdaad, vanuit Moab is het mooier om de route via Vernal te nemen.
Ik zie geen 3 dagen Yellowstone. De tijd daar is echt minimaal. Je zult ook als je niet wandelt toch veel tijd kwijt zijn met het bezoeken van de highlights.
Als je niets gepland hebt langs de I70 zou je ook wel verder kunnen rijden dan Beaver. Maak wel wat stops langs de I70, het is een mooie route.
Marianne
Ik zie geen 3 dagen Yellowstone. De tijd daar is echt minimaal. Je zult ook als je niet wandelt toch veel tijd kwijt zijn met het bezoeken van de highlights.
Als je niets gepland hebt langs de I70 zou je ook wel verder kunnen rijden dan Beaver. Maak wel wat stops langs de I70, het is een mooie route.
Marianne
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Voor Moab heb je toch echt wel een nacht extra nodig, dat lijkt me het minimum. Naast Arches en Canyonlands is er ook nog Dead horsepoint. Ongeacht het feit dat je geen grote wandelaar bent zal je toch wel meer dan alleen een "scenic drive" moeten doen om sommige zaken te zien.
Ik ben op zoek naar die drie dagen Yellowstone maar in jullie initiële schema vind ik dit och niet hoor.
RMNP zou ik toch zeker een overnachting in Estes Park voorzien. Dat ka n gerust van Denver af.
Een rondje Las Vegas is eigenlijk niet ideaal voor jullie trip. Starten in SLC zou in mijn ogen veel beter zijn. Start je toch in Vegas dan zou ik eerlijk gezegd dag 1 een voornamelijke rijdag maken naar SLC en het geheel van Moab, MV, Page, op de terugweg naar Vegas doen. Het lijkt me dat je daar wel wat kilometers in bespaart.
Ik ben op zoek naar die drie dagen Yellowstone maar in jullie initiële schema vind ik dit och niet hoor.
RMNP zou ik toch zeker een overnachting in Estes Park voorzien. Dat ka n gerust van Denver af.
Een rondje Las Vegas is eigenlijk niet ideaal voor jullie trip. Starten in SLC zou in mijn ogen veel beter zijn. Start je toch in Vegas dan zou ik eerlijk gezegd dag 1 een voornamelijke rijdag maken naar SLC en het geheel van Moab, MV, Page, op de terugweg naar Vegas doen. Het lijkt me dat je daar wel wat kilometers in bespaart.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Re: Reis kameleon: advies reisroute Las Vegas-Las Vegas.
Tip.
Ik heb gezien dat in veel national parken rondom las Vegas je met een shuttlebus de parken in gaat. Dat zijn ook rustmomenten voor de chauffeur. Voor ons voor straks een prettige meevaller.
(Zion en Grand Canyon zowiezo en volgens mij Bryce ook...., verder weet ik niet zo precies, maar anderen waarschijnlijk wel)
Ik heb gezien dat in veel national parken rondom las Vegas je met een shuttlebus de parken in gaat. Dat zijn ook rustmomenten voor de chauffeur. Voor ons voor straks een prettige meevaller.
(Zion en Grand Canyon zowiezo en volgens mij Bryce ook...., verder weet ik niet zo precies, maar anderen waarschijnlijk wel)
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ehh Stegeman. TS gaat niet naar de door jou genoemde parken. En van de parken die door hen worden aangedaan heeft het grootste deel geen shuttlebus systeem. Een Yellowstone is hier bv ook al veel te groot voor.
‘We zijn geen wandelaars’ betekent niet dat je de auto niet uit zult gaan. Soms een 50m naar een viewpoint, soms een uurtje om een scenic route te lopen. Bv mesa arch in Canyonlands np.
Al zou je alles alleen maar scenic rijden dan is je tijd bij moab, grand teton, yellowstone en de black hills nog te kort. Ik zou sowieso idaho falls skippen en direct van SLC naar Grand Teton gaan. Verder moet je imo aan het einde echt eat skippen na Denver om bv een nacht meer voor Moab en de Black Hills te creeren
‘We zijn geen wandelaars’ betekent niet dat je de auto niet uit zult gaan. Soms een 50m naar een viewpoint, soms een uurtje om een scenic route te lopen. Bv mesa arch in Canyonlands np.
Al zou je alles alleen maar scenic rijden dan is je tijd bij moab, grand teton, yellowstone en de black hills nog te kort. Ik zou sowieso idaho falls skippen en direct van SLC naar Grand Teton gaan. Verder moet je imo aan het einde echt eat skippen na Denver om bv een nacht meer voor Moab en de Black Hills te creeren
@psvwally. Staat er ook wel bij dat ik dat niet weet, maar anderen misschien wel. Maar idd, ik had gemist dat ze de parken rondom Vegas niet aandeden.
Bedoelde het meer ipv in Las Vegas een dag extra je ook een van die parken kon nemen als het om de rust vd chauffeur ging en er misschien wel meer parken dit systeem kenden.
Bedoelde het meer ipv in Las Vegas een dag extra je ook een van die parken kon nemen als het om de rust vd chauffeur ging en er misschien wel meer parken dit systeem kenden.
-
IngridZw
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ondanks dat je iets hebt aangepast is het nog steeds een erg volle route met erg weinig tijd voor de parken die er toe doen. Je zou meer rust kunnen inbouwen door Denver en Colorado Springs te laten vallen en rechtstreeks van Estes Park naar Aspen te rijden.
Van Moab naar SLC is ook in één ruk goed te doen. (zonder Idaho Springs)
Vergis je niet in de afstand tussen Custer SP en Badlands. Van bv Custer of Keystone naar Interior (Badlands) is toch wel zo'n 150 km. Alleen voor Custer SP met zijn scenic routes en andere bezienswaardigheden ben je wel een groot gedeelte van de dag mee kwijt. Een extra dag is dan zeker aan te raden. Rapid City als overnachtingsplaats zou ik overigens niet voor kiezen. De stadjes in Custer State Park zijn leuker/sfeervoller en de omgeving is mooier.
Voor de rest meer tijd voor Arches/Canyonlands en Yellowstone.
Op die manier creëer je ook meer rust voor de chauffeur.
Van Moab naar SLC is ook in één ruk goed te doen. (zonder Idaho Springs)
Vergis je niet in de afstand tussen Custer SP en Badlands. Van bv Custer of Keystone naar Interior (Badlands) is toch wel zo'n 150 km. Alleen voor Custer SP met zijn scenic routes en andere bezienswaardigheden ben je wel een groot gedeelte van de dag mee kwijt. Een extra dag is dan zeker aan te raden. Rapid City als overnachtingsplaats zou ik overigens niet voor kiezen. De stadjes in Custer State Park zijn leuker/sfeervoller en de omgeving is mooier.
Voor de rest meer tijd voor Arches/Canyonlands en Yellowstone.
Op die manier creëer je ook meer rust voor de chauffeur.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Beste allen
Dank voor alle reacties - wordt aan gewerkt en opnieuw gepost binnenkort.
Met vriendelijke groeten,
B&S
Dank voor alle reacties - wordt aan gewerkt en opnieuw gepost binnenkort.
Met vriendelijke groeten,
B&S
Beste allen - alvast zeer veel dank voor jullie waardevolle reacties
Dit is de gewijzigde route, ik denk rekening gehouden te hebben met alle opmerkingen:
aantal km's
18/06/2018 Las Vegas - Grand Staircase NM (Page) 439
19/06/2018 Page (Lake Powel, Hoseshoebend) - Monument Valley - Gooseneck State Park - Muley Point - Mexican Hat 265
20/06/2018 Mexican hat - Arches (Moab) 210
21/06/2018 Moab - Canyonlands - Dead Horsepoint - Moab City 100
22/06/2018 Moab - Salt Lake City 376
23/06/2018 Salt Lake City - Vernal - Rock Springs 458
24/06/2018 Rock springs - Grand Teton (Jackson) 288
25/06/2018 Grand Teton (Jackson) - Old Faithful (YS) - West Thumb (YS) - West Yellowstone (YS) 204
26/06/2018 West Yellowstone (YS) - Norris (YS) - Hot Mammoth Springs (YS) - Cook City Silver Yellowstone (YS) 240
27/06/2018 Cook City Silver Yellowstone (YS) - Canyon Village (YS) - Fishing Bridge (YS) - Cody 122
28/06/2018 Cody - Bighorn NF - Sheridan - Buffalo 293
29/06/2018 Buffalo - Silver City - Black Hills (Mount Rushmore) 332
30/06/2018 Silver City - Custer State Park - Rapid City - Quinn 219
01/07/2018 Quinn - Badlands NP - Scottsbluff 411
02/07/2018 Scottsbluff - Rocky Mountain NP (Estes Park) 299
03/07/2018 Rocky Mountain NP (Estes Park) - Colorado Springs 215
04/07/2018 Colorado Springs - White River NF (Aspen) 324
05/07/2018 White River - Grand Mesa - Grand Junction - Thomspon Springs (route via I70) 429
06/07/2018 Thompson Springs - Fishlake NF - Beaver (route via I70) 338
07/07/2018 Beaver - Springdale - St George - Las Vegas 359
08/07/2018 Las Vegas
09/07/2018 Las Vegas
De cijfers achteraan zijn de totaaldag-km's
Thanks voor uw reactie
Groeten
Bert en Sofie
Dit is de gewijzigde route, ik denk rekening gehouden te hebben met alle opmerkingen:
aantal km's
18/06/2018 Las Vegas - Grand Staircase NM (Page) 439
19/06/2018 Page (Lake Powel, Hoseshoebend) - Monument Valley - Gooseneck State Park - Muley Point - Mexican Hat 265
20/06/2018 Mexican hat - Arches (Moab) 210
22/06/2018 Moab - Salt Lake City 376
25/06/2018 Grand Teton (Jackson) - Old Faithful (YS) - West Thumb (YS) - West Yellowstone (YS) 204
26/06/2018 West Yellowstone (YS) - Norris (YS) - Hot Mammoth Springs (YS) - Cook City Silver Yellowstone (YS) 240
27/06/2018 Cook City Silver Yellowstone (YS) - Canyon Village (YS) - Fishing Bridge (YS) - Cody 122
28/06/2018 Cody - Bighorn NF - Sheridan - Buffalo 293
29/06/2018 Buffalo - Silver City - Black Hills (Mount Rushmore) 332
02/07/2018 Scottsbluff - Rocky Mountain NP (Estes Park) 299
03/07/2018 Rocky Mountain NP (Estes Park) - Colorado Springs 215
04/07/2018 Colorado Springs - White River NF (Aspen) 324
05/07/2018 White River - Grand Mesa - Grand Junction - Thomspon Springs (route via I70) 429
06/07/2018 Thompson Springs - Fishlake NF - Beaver (route via I70) 338
07/07/2018 Beaver - Springdale - St George - Las Vegas 359
08/07/2018 Las Vegas
09/07/2018 Las Vegas
De cijfers achteraan zijn de totaaldag-km's
Thanks voor uw reactie
Groeten
Bert en Sofie
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Het blijft een vlugge route. Ik hoop trouwens dat je in 2019 gaat...…
Of draai het om. Doe Moab - ut128 naar Flaming Gorges en Dinosaur en overnacht in Vernal en rij de dag erop naar SLC om daar in de middag nog wat te bekijken. En rij de dag daarna of de snelste route of via Bear Lake naar Grand Teton. Je tijd daar blijft er kort dus je zou op de route hier een dag kunnen winnen om hierbij te zetten. Als je die dag eraf haalt, dus Moab - SLC en de dag erop SLC - grand teton krijg je ook meer lucht voor Yellowstone.
Ik vind de omweg Colorado springs als je daarna weer terug de rockies ingaat wat vreemd, ik zou dan kiezen om in de rockies te blijven zeker als je dan ook denver niet aandoet. En hoe je de laatste dag naar Vegas doet zou ik Springdale niet eens aandoen.. je hebt geen tijd voor Zion Canyon… Ik weet niet of het dan weer geopend is, maar ik zou dan voor Zion Kolob Canyon gaan of Yant Flat opzoeken.
Pak lake powell mee op de dag dat je van Vegas in Page aankomt en zorg dat je de vooraf, misschien nu al de vroegste mogelijkheid van antelope canyon, of canyon x of dergelijke boekt. Monument Valley vinden velen een overnachting waard. Ik zou in jullie geval misschien muley point overslaan en alleen de moki dugway op en neer rijden. Mexican Hat kan prima, je kan ook evt al doorrijden naar Blanding.19/06/2018 Page (Lake Powel, Hoseshoebend) - Monument Valley - Gooseneck State Park - Muley Point - Mexican Hat 265
Even voor de duidelijkheid. Canyonlands bestaat uit 2 delen die best een stuk uit elkaar liggen. Ik ga er nu vanuit dat je kiest voor DEAD horse state park en CANYONLANDS island in the sky en het Needles deel dus overslaat. Dan zou ik persoonlijk de 20e de 2 wat kleinere parken aandoen en de 21e uittrekken voor Arches. Het is trouwens gewoon Moab en geen Moab city…20/06/2018 Mexican hat - Arches (Moab) 210
Laat aub die rare kronkel voor wat het is en rij direct van SLC naar grand teton. Dit is op deze manier geen toevoeging op je reis.22/06/2018 Moab - Salt Lake City 376
Of draai het om. Doe Moab - ut128 naar Flaming Gorges en Dinosaur en overnacht in Vernal en rij de dag erop naar SLC om daar in de middag nog wat te bekijken. En rij de dag daarna of de snelste route of via Bear Lake naar Grand Teton. Je tijd daar blijft er kort dus je zou op de route hier een dag kunnen winnen om hierbij te zetten. Als je die dag eraf haalt, dus Moab - SLC en de dag erop SLC - grand teton krijg je ook meer lucht voor Yellowstone.
overnacht of in quinn of wall of aan de oostkant van Badlands in Interior. Vergis je ook niet in de rit naar Scottsbluff als je die dag nog Badlands doet, en vergeet niet even te stoppen bij Carhenge in Alliance. Ik vond dat er perfekte stop om even 15 minuten de benen te strekken op die rit.29/06/2018 Buffalo - Silver City - Black Hills (Mount Rushmore) 332
Ik vind de omweg Colorado springs als je daarna weer terug de rockies ingaat wat vreemd, ik zou dan kiezen om in de rockies te blijven zeker als je dan ook denver niet aandoet. En hoe je de laatste dag naar Vegas doet zou ik Springdale niet eens aandoen.. je hebt geen tijd voor Zion Canyon… Ik weet niet of het dan weer geopend is, maar ik zou dan voor Zion Kolob Canyon gaan of Yant Flat opzoeken.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat uitstapje naar Rock Springs is inderdaad wel heel veemd.
Ik zit ook een beetje met het stuk door Colorado. Ik moet bekennen dat de meeste dingen mij ook niets zeggen. En waarom Colorado Springs? Je zou hier wel wat tijd kunnen winnen lijkt me. Als je bijvorobeeld een nacht Estes Park doet en dan een nacht Grand Lake (of nog iets verder) heb je een volle dag voor RMNP en neem je ook de trail ridge Road mee. Kijk eens in ons 2017-verslag voor 1 dag RMNP.
Marianne
Ik zit ook een beetje met het stuk door Colorado. Ik moet bekennen dat de meeste dingen mij ook niets zeggen. En waarom Colorado Springs? Je zou hier wel wat tijd kunnen winnen lijkt me. Als je bijvorobeeld een nacht Estes Park doet en dan een nacht Grand Lake (of nog iets verder) heb je een volle dag voor RMNP en neem je ook de trail ridge Road mee. Kijk eens in ons 2017-verslag voor 1 dag RMNP.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht