Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Amerikaantje55: 3 weken ZW-Amerika; een paar vragen.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Amerikaantje55
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Amerikaantje55: 3 weken ZW-Amerika; een paar vragen.

Bericht door Amerikaantje55 »

Goedemiddag Amerikaliefhebbers!

In juli gaan mijn vrouw en ik voor 3 weken door Zuid-West Amerika reizen. De tickets zijn geboekt. :thumbup: Deze week willen we het reisschema definitief maken zodat we opzoek kunnen naar hotels. Mbt de route hebben we nog een aantal vragen:
  • -Hebben jullie nog tips / suggesties voor onderstaand reisschema?
    -Verblijven we te kort / lang in de grote steden?
    -Hebben we voor Zion / Yosemite / Mammoth lakes 2 dagen nodig zoals nu gepland?
    -Verblijven in Yosemite of in Sonora?
    -Hoe zouden jullie de route tussen SF en LA doen? Met 2 stops (Monterey & Pismo beach of Monterey & Morro bay) of 1 stop in Santa Barbara, Ventura of San Simeon?
Reisschema:
Dag 1 Amsterdam --> Los Angeles
Dag 2 Los Angeles
Dag 3 Los Angeles --> Kingman
Dag 4 Kingman --> Grand Canyon
Dag 5 Grand Canyon --> Page
Dag 6 Page --> Bryce
Dag 7 Bryce --> Zion
Dag 8 Zion
Dag 9 Zion --> Las Vegas
Dag 10 Las Vegas
Dag 11 Las Vegas --> Mammoth lakes
Dag 12 Mammoth lakes
Dag 13 Mammoth lakes --> Yosemite (Sonora?)
Dag 14 Yosemite (Sonora?)
Dag 15 Yosemite (Sonora?) --> San Fransisco
Dag 16 San Fransisco
Dag 17 San Fransisco --> Monterey / Carmel
Dag 18 Monterey / Carmel --> Pismo beach / Morro Bay
Dag 19 Pismo beach / Morro Bay --> Los Angeles
Dag 20 Los Angeles --> Amsterdam

Hopelijk kunnen jullie ons helpen!
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Reis Amerikaantje55: 3 weken ZW-Amerika; een paar vragen.

Bericht door Marcopstal »

In Mammoth lakes kan je volstaan met 1 overnachting. Vraag is hoe je er komt, want op één dag van Vegas naar Mammoth Lakes is best wel ver als je Death Valley wil bezoeken (en dit overslaan zou echt wel zonde zijn)

Sonora ? Om het meeste uit je verblijf te halen logeer je best in Yosemite zelf. Alternatieven zijn El Portal, Fish Camp, Oakhurst, Mariposa, Groveland, maar dus zeker niet Sonora. Van daaruit is het bijna 2 uur rijden naar de vallei.

De kustroute is het meest ideaal in 3 etappes. Moet het toch in 2 dan is een overnachting in de regio Cambria aangewezen. Santa Barbara ligt bvb al veel te ver van SF af.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Enige verandering die ik toe zou voegen is de volle dag Mammoth Lakes eruit halen en deze bij Los Angeles zetten waar je nu helemaal geen tijd hebt.

Dan blijft de vraag, hoe kom je in Yosemite. Ik zou met die dag ML minder van Vegas via death valley naar Lone Pine of Bishop rijden en dan de dag erna via mono lake en op en neer langs bodie naar Yosemite gaan.

Sonora idd vergeten. Ik zou wel snel zijn met wat in Yosemite boeken, want daar kan veel al best vol zitten.
Amerikaantje55
Amerika-newbie

Marcopstal & PSVwally bedankt voor jullie reactie.

Marcopstal, wat vind je van onderstaande aangepaste schema? Welke twee plaatsen raad je aan bij 3 etappes?

PSVwally, bedoel je zoals onderstaand reisschema? Wat zou jij doen? Lone Pine of Bishop?

Reisschema:
Dag 1 Amsterdam --> Los Angeles
Dag 2 Los Angeles
Dag 3 Los Angeles --> Kingman
Dag 4 Kingman --> Grand Canyon
Dag 5 Grand Canyon --> Page
Dag 6 Page --> Bryce
Dag 7 Bryce --> Zion
Dag 8 Zion
Dag 9 Zion --> Las Vegas
Dag 10 Las Vegas
Dag 11 Las Vegas --> Death Valley --> Lone Pine
Dag 12 Lone Pine --> Mono Lake --> Bodie --> Yosemite
Dag 13 Yosemite
Dag 14 Yosemite (Sonora?) --> San Fransisco
Dag 15 San Fransisco
Dag 16 San Fransisco --> Monterey / Carmel
Dag 17 Monterey / Carmel --> Pismo beach / Morro Bay
Dag 18 Pismo beach / Morro Bay --> Los Angeles
Dag 19 Los Angeles
Dag 20 Los Angeles --> Amsterdam

Alvast bedankt!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik begrijp niet waarom je nog Sonora noemt. Dat ligt echt helemaal niet goed voor Yosemite. Kijk eens naar iets in het park, en boek zo snel mogelijk als er iets vrij is. Boeken kan via www.travelyosemite.com. Benked dat je tijd daar nu echt minimaal is, dus buiten het park slapen betekent nog minder tijd ter plekke. Wil je ook de sequoia;s zien in de Mariposa Grove? Dan kun je beter aan de zuidkant van het park gaan zitten voor de tweede nacht.
Je hebt eigenlijk net iets te weinig tijd voor een rondje; een one way was handiger geweest. Je kunt overwegen om de kustweg met 1 stop te doen. DAt kan in principe makkelijk maar het is wel afhankelijk van wat je onderweg wilt doen. Wij hebben in 2017 in Cambria overnacht; kijk eens in ons verlag om een idee te krijgen van wat je kunt doen met maar één tussenstop.

Als je ook naar Bodie wilt zou ik verder rijden dan Lone Pine; anders hou je geen tijd over voor Bodie en de Tioga Pass. en maak ook even een stop bij Mono Lake. Wat er mogelijk is die dag hangt ook af van waar je gaat overnachten, in Yosemite Village of buiten het park.

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert

Het nieuwe schema lijkt me vrij goed. De overnachtingsplaatsen langs de kust zijn prima zo.

Ipv Lone Pine zou ik inderdaad ook eerder voor Bishop kiezen om de volgende dag toch iets meer tijd te hebben. Bishop ligt een uur verder. Wel moet je dan natuurlijk vroeg vertrekken.
Trails
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Trails »

Mammoth Lakes (met de rest van de Eastern Sierras) vonden wij een geweldig gebied.
We zijn er een kleine week geweest (in de Eastern Sierras) en hadden er zo nog een week door kunnen brengen.
Maar, wij vinden het stiekem fijn dat iedereen hieraan voorbij rijdt. Blijft het er rustig voor ons...
Marcopstal
Amerika-expert

Trails schreef:Mammoth Lakes (met de rest van de Eastern Sierras) vonden wij een geweldig gebied.
Uiteraard is het een mooi gebied, maar voor diegenen die voor het eerst gaan zijn er zoveel hoogtepunten zodat je hier toch meestal aan voorbijrijdt.
Amerikaantje55
Amerika-newbie

Bedank voor jullie reacties en tips!

Martin & Marianne, Sonoro moet eruit gehaald worden! Heb deze per ongeluk nog 1x laten staan.
Trails
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Trails »

Marcopstal schreef:Uiteraard is het een mooi gebied, maar voor diegenen die voor het eerst gaan zijn er zoveel hoogtepunten zodat je hier toch meestal aan voorbijrijdt.
Niet persé.
Vorig jaar waren we met 4 personen waarvan het voor 3 de eerste keer was in dit gebied.
En ja, we hebben daarom ook de bekende grote parken gedaan. En nee, die vonden de 3 newbies niet het mooist. De Eastern Sierras (en het zuidwesten van Colorado) stonden ook voor de newbies op een dikke eerste plaats.

Ik heb het al vaker gezegd (maar blijkbaar "mag" je dat niet zo vinden): er is zó veel moois te zien daar...
Marcopstal
Amerika-expert

Je zegt eigenlijk exact hetzelfde als wat ik eerder ook zei.
EllenVakantie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door EllenVakantie »

Je kunt nog overwegen om in 1 keer naar Mono Lake te rijden vanuit Las Vegas. Wij hebben dat afgelopen jaar ook gedaan en het was prima te doen. Ons oorrspronkelijke plan was om vroeg uit LV weg te rijden en nog enigszins in de ochtend in Death Valley te zijn. Maar we waren ook in juli en het was bloedheet. Dan kun je in Death Valley alleen maar rijden, misschien even uitstappen en weer rijden. Wij hebben uiteindelijk ‘s ochtends nog lekker gezwommen en zijn daarna rechtstreeks naar Mono Lake gereden. Bodie was bij ons ‘s avonds open, vanwege volle maan, was wel leuk, maar ik zou er geen dag Yosemite voor inruilen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

De hitte in DV is juist wat het zo bijzonder maakt; het is toch wel heel apart om dat eens mee te maken. En de viewpoints zijn de moeite waard, ook in de zomer. Bovendien is de route door DV en langs de 395 veel mooier dan de route bovenlangs.

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert

EllenVakantie schreef:Je kunt nog overwegen om in 1 keer naar Mono Lake te rijden vanuit Las Vegas. Wij hebben dat afgelopen jaar ook gedaan en het was prima te doen. Ons oorrspronkelijke plan was om vroeg uit LV weg te rijden en nog enigszins in de ochtend in Death Valley te zijn. Maar we waren ook in juli en het was bloedheet. Dan kun je in Death Valley alleen maar rijden, misschien even uitstappen en weer rijden. Wij hebben uiteindelijk ‘s ochtends nog lekker gezwommen en zijn daarna rechtstreeks naar Mono Lake gereden
Moet ik daar dan uit begrijpen dat je rond Death Valley om gereden bent. Dat is pas zonde natuurlijk. Ik vind dit absoluut geen goed advies.
EllenVakantie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door EllenVakantie »

Iedereen zijn eigen afweging, maar wij vonden het jammer om zeker een uur extra te rijden op een lange rit als je toch niet uit de auto kan - wij zaten in een hittegolf- en in feite een (klein) risico neemt bij zulke hoge temperaturen.
Marcopstal
Amerika-expert

Wat noem je een hittegolf en wie heeft je wijsgemaakt dat je niet uit de auto zou kunnen ? Ik was al meermaals in Death Valley in de zomer als de temperatuur er tegen de 120°F staat en ik heb er nog nooit spijt van gehad. Lange wandelingen doe je uiteraard niet, maar een aantal honderden meters de zoutvlakte of op zo dat is best te doen. Het blijft een uniek stukje natuur.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Death Valley is zo prachtig, zomer en winter. Zelfs enkel er rond rijden vind ik magnifiek. De hitte maakt het net nog bijzonderder.

Owen's valley/eastern sierra vinden wij ook heel knap, we zijn er vorig jaar speciaal naar terug geweest maar nog niet uitgekeken! Sommige stops daar verder net viet veel tijd, bvb hot creek geological area.
Amerikaantje55
Amerika-newbie

We zijn eruit. We nemen Death Valley mee in onze rondreis! :)
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik ga er wel vanuit dat jullie een huurauto hebben en geen camper(van) dan he.

De verhalen over hitte icm death valley komen vaak terug. Ja het is een vd warmste plekken op aarde en het is er bloedheet. Daarom buiten de auto altijd een hoofddeksel op en water mee, al loop je maar een paar 100 meter. Maar vaak is het in death valley maar een paar graden warmer dan bv in de regio Palm Springs/Mohave desert. Zelfs tussen Vegas en Zion is er tegenwoordig vaak bloedhitte in het hoogseizoen. Ook boven death valley, totdat je de eastern sierras ingaat is het heel warm. Daarom heb ik soms wat moeite dat mensen het overslaan onder het mom van te warm (voor de kinderen).
Die constante föhn op je gezicht en 'droge' hitte is compleet anders dan de vaak 'kleffe' hitte die we in west europa hebben. Je gaat, zeker in de zomermaanden (al had ik in oktober ook nog 40+ temperaturen) niet veel buiten de auto zijn. Hooguit een kwartiertje hier en een kwartiertje daar. Doch kan ook niet iedereen tegen deze hitte en vind ik het best begrijpelijk dat mensen na al even bv in Vegas in die hitte te hebben gezeten doorrijden tot bv lone pine/bishop. En als het je niet trekt, want dat kan zeker ook nog, is het qua rit ook best te doen naar Mammoth Lakes. Ieder zn eigen meug. Ik zou wel altijd er doorheen rijden om het een keer te hebben 'meegemaakt'. Wel altijd even vooraf inlezen mbt wat te doen als je autopech mocht krijgen. Er rijdt op de doorgaande wegen iig voldoende volk rond om je dan te helpen, maar ga niet wandelend op zoek naar hulp en zorg voor voldoende water, drinken en proviant aan boord
Amerikaantje55
Amerika-newbie

We hebben zeker een huurauto! Bedankt voor alle tips.

We hebben zojuist een kamer/tent geboekt in de Grand Canyon en in Yosemite. Wat zijn nog meer zaken die we nu zo snel mogelijk moeten reserveren?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer