Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Tomvanschayk: Zuidwesten oktober 2019.
-
Tomvanschayk
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Reis Tomvanschayk: Zuidwesten oktober 2019.
Beste amerikakenners,
Volgend jaar oktober staat onze, mijn vriendin en ik, eerste rondreis in Amerika op de planning. De tickets zijn geboekt (retour San Francisco) en de huurauto is gereserveerd. Ook de route hebben we voor onszelf een heel eind duidelijk, maar die kan misschien her en der nog wat bijgewerkt worden, vandaar dit bericht. We zijn niet de types om dagen te wandelen in een park, uren stil te staan bij een gebouw, etc. Vinden rijden zeker geen straf, maar willen niet te veel rijden op een dag. Dit is tot nu toe de route:
Dag 1: Vlucht naar San Francisco (Aankomst 11:45 uur)
Dag 2: San Francisco
Dag 3: van San Francisco naar Yosemite
Dag 4: Yosemite
Dag 5: Via Tioga pass, Mammoth Lake naar Bishop
Dag 6: Van Bishop naar Death Valley
Dag 7: Van Death Valley naar Las Vegas
Dag 8: Las Vegas
Dag 9: Las Vegas
Dag 10: Van Las Vegas via Valley of Fire naar Zion
Dag 11: Zion
Dag 12: Van Zion naar Bryce
Dag 13: Van Bryce naar Page
Dag 14: Page (Lake Powell)
Dag 15: Van Page naar Kayenta
Dag 16: Van Kayenta naar Grand Canyon
Dag 17: Van Grand Canyon via Flagstaff en Seligman naar Kingman
Dag 18: Van Kingman naar Calico/Barstow
Dag 19: Calico/Barstow naar LA
Dag 20: LA
Dag 21: LA
Dag 22: Van La via Santa Maria naar Pismo Beach
Dag 23: Van Pismo Beach naar Santa Cruz
Dag 24: Van Santa Cruz naar San Francisco (Vlucht terug om 16:45 uur)
Ik zat er zelf nog aan te denken om een dag LA in wisselen tegen een dag extra Yosemite. Verder is het budget ongeveer €9000. De tickets kosten €700 pp, de huurauto €560. Dat laat €5000 over voor overnachtingen, eten en drinken, excursies, etc. Ik neem aan dat dit wel moet lukken ...
Hebben jullie verder nog aanraders wat betreft hotels op onze route? Binnenkort willen we al zoveel mogelijk hotels gaan vastleggen.
Alvast bedankt!
Volgend jaar oktober staat onze, mijn vriendin en ik, eerste rondreis in Amerika op de planning. De tickets zijn geboekt (retour San Francisco) en de huurauto is gereserveerd. Ook de route hebben we voor onszelf een heel eind duidelijk, maar die kan misschien her en der nog wat bijgewerkt worden, vandaar dit bericht. We zijn niet de types om dagen te wandelen in een park, uren stil te staan bij een gebouw, etc. Vinden rijden zeker geen straf, maar willen niet te veel rijden op een dag. Dit is tot nu toe de route:
Dag 1: Vlucht naar San Francisco (Aankomst 11:45 uur)
Dag 2: San Francisco
Dag 3: van San Francisco naar Yosemite
Dag 4: Yosemite
Dag 5: Via Tioga pass, Mammoth Lake naar Bishop
Dag 6: Van Bishop naar Death Valley
Dag 7: Van Death Valley naar Las Vegas
Dag 8: Las Vegas
Dag 9: Las Vegas
Dag 10: Van Las Vegas via Valley of Fire naar Zion
Dag 11: Zion
Dag 12: Van Zion naar Bryce
Dag 13: Van Bryce naar Page
Dag 14: Page (Lake Powell)
Dag 15: Van Page naar Kayenta
Dag 16: Van Kayenta naar Grand Canyon
Dag 17: Van Grand Canyon via Flagstaff en Seligman naar Kingman
Dag 18: Van Kingman naar Calico/Barstow
Dag 19: Calico/Barstow naar LA
Dag 20: LA
Dag 21: LA
Dag 22: Van La via Santa Maria naar Pismo Beach
Dag 23: Van Pismo Beach naar Santa Cruz
Dag 24: Van Santa Cruz naar San Francisco (Vlucht terug om 16:45 uur)
Ik zat er zelf nog aan te denken om een dag LA in wisselen tegen een dag extra Yosemite. Verder is het budget ongeveer €9000. De tickets kosten €700 pp, de huurauto €560. Dat laat €5000 over voor overnachtingen, eten en drinken, excursies, etc. Ik neem aan dat dit wel moet lukken ...
Hebben jullie verder nog aanraders wat betreft hotels op onze route? Binnenkort willen we al zoveel mogelijk hotels gaan vastleggen.
Alvast bedankt!
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Re: Reis Tomvanschayk. Zuid Westen Oktober 2019
De route is vrij goed, veel hoeft hieraan niet meer te veranderen.
Dag 5 zou ik niet tot Bishop rijden doch in Lee Vining/Mammoth lakes blijven. Op dag 6 heb je immers tijd genoeg en op dag 5 zijn er heel veel zaken die je kan bezichtigen/doen.
Dag 15: Kayenta is nogal een troosteloze plaats die best al eventjes van MV afligt. Kies voor een overnachting in MV zelf, Gouldings of Mexican Hat
Dag 17: waarom via Flagstaff ? Dat is een stuk omrijden. Als je van de GC komt rijd je in principe via Williams naar Kingman.
Dag 18: momenteel wat mij betreft de meest zinloze dag in je trip. Op deze route is amper iets te zien (enkel Oatman). Calico zelf is touristisch en niet authentiek. Ik neem aan dat je toch naar Bodie gaat op dag 5 (dat is immers authentiek). Je kan natuurlijk altijd nog even naar Calico gaan, maar dan zou ik toch verder doorrijden dan Barstow.
Inzake hotels: de beste plaatsen zijn vaak ook de duurste. Vroeg boeken is daar soms een voordeel. Probeer toch zo goed mogelijk te zitten, zoals bvb Springdale voor Zion, Grand Canyon Village of Tusayan voor de GC, ....
Dag 5 zou ik niet tot Bishop rijden doch in Lee Vining/Mammoth lakes blijven. Op dag 6 heb je immers tijd genoeg en op dag 5 zijn er heel veel zaken die je kan bezichtigen/doen.
Dag 15: Kayenta is nogal een troosteloze plaats die best al eventjes van MV afligt. Kies voor een overnachting in MV zelf, Gouldings of Mexican Hat
Dag 17: waarom via Flagstaff ? Dat is een stuk omrijden. Als je van de GC komt rijd je in principe via Williams naar Kingman.
Dag 18: momenteel wat mij betreft de meest zinloze dag in je trip. Op deze route is amper iets te zien (enkel Oatman). Calico zelf is touristisch en niet authentiek. Ik neem aan dat je toch naar Bodie gaat op dag 5 (dat is immers authentiek). Je kan natuurlijk altijd nog even naar Calico gaan, maar dan zou ik toch verder doorrijden dan Barstow.
Inzake hotels: de beste plaatsen zijn vaak ook de duurste. Vroeg boeken is daar soms een voordeel. Probeer toch zo goed mogelijk te zitten, zoals bvb Springdale voor Zion, Grand Canyon Village of Tusayan voor de GC, ....
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Tomvanschayk: Zuidwesten oktober 2019.
Ik ben het helemaal eens met de opmerkingen hierboven.
Een extra dag Yosemite zou mooi zijn als je bijvoorbeeld ook naar de Mariposa Grove wilt. De eerste nacht zou je dan in Oakhurst kunnen overnachten. Voor de andere nachten is accommodatie in het park handig, anders zul je in het donker heen en weer moeten rijden. Zie voor de mogelijkheden in het park www.travelyosemite.com.
Bij de Grand Canyon zou Ik ook iets in het park nemen. Zie daarvoor www.grandcanyonlodges.com.
Marianne
Een extra dag Yosemite zou mooi zijn als je bijvoorbeeld ook naar de Mariposa Grove wilt. De eerste nacht zou je dan in Oakhurst kunnen overnachten. Voor de andere nachten is accommodatie in het park handig, anders zul je in het donker heen en weer moeten rijden. Zie voor de mogelijkheden in het park www.travelyosemite.com.
Bij de Grand Canyon zou Ik ook iets in het park nemen. Zie daarvoor www.grandcanyonlodges.com.
Marianne
Twee dagen LA is alleen echt de moeite als je daar iets als Universal Studios of Disneyland wil bezoeken. Of het Getty Center (dat kan in een paar uurtjes ook nog wel). Of als je een dag aan het strand wil gaan zitten. Voor de stad zelf is het niet echt nodig. Twee dagen Yosemite kan best, maar een dag in de Valley en de volgende dag niet verder dan Lee Vining geeft je ook veel tijd daar, alleen inderdaad niet voor Mariposa.
Verder denk ik ook prima route
-
Tomvanschayk
- Amerika-newbie
Re: Reis Tomvanschayk. Zuid Westen Oktober 2019
Dag 5: Helder, dan passen we dat aan!Marcopstal schreef:De route is vrij goed, veel hoeft hieraan niet meer te veranderen.
Dag 15: Zo ver waren we er nog niet in gedoken. Gaan we kijken voor hotels in MV, Gouldings of Mexican Hat
Dag 17: Dat is een goede eigenlijk, ik weet niet hoe we hierbij zijn gekomen. Nog even op Google Maps gekeken maar via Williams is inderdaad logischer.
Dag 18: Dit was ook een lastige. We wilde niet te veel rijden dus we hebben getwijfeld om meteen door te rijden naar LA in plaats van stoppen in Calico. Zijn er nog andere plaatsen voor LA die meer de moeite waard zijn?
Martin & Marianne schreef:Ik ben het helemaal eens met de opmerkingen hierboven.
Een extra dag Yosemite zou mooi zijn als je bijvoorbeeld ook naar de Mariposa Grove wilt. De eerste nacht zou je dan in Oakhurst kunnen overnachten. Voor de andere nachten is accommodatie in het park handig, anders zul je in het donker heen en weer moeten rijden. Zie voor de mogelijkheden in het park http://www.travelyosemite.com.
Bij de Grand Canyon zou Ik ook iets in het park nemen. Zie daarvoor http://www.grandcanyonlodges.com.
Marianne
Overnachten in de parken heeft zeker onze voorkeur. We zagen wel dat dit behoorlijk aan de prijs is dus we moeten even kijken of dit binnen het budget past.
De reden dat we 2 dagen LA hebben gepland is inderdaad hoofdzakelijk omdat we een dagje willen relaxen daar en aan het strand willen zitten.alje schreef:Twee dagen LA is alleen echt de moeite als je daar iets als Universal Studios of Disneyland wil bezoeken. Of het Getty Center (dat kan in een paar uurtjes ook nog wel). Of als je een dag aan het strand wil gaan zitten. Voor de stad zelf is het niet echt nodig. Twee dagen Yosemite kan best, maar een dag in de Valley en de volgende dag niet verder dan Lee Vining geeft je ook veel tijd daar, alleen inderdaad niet voor Mariposa.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
In Grand Canyon NP hoeft overnachten niet duur te zijn. Kijk naar de Bright Angel Lodge. Dat is de goedkoopste mogelijkheid in het park.
Marianne
Marianne
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Er zijn er die op 1 dag van de GC naar LA rijden (heb ik overigens ook al gedaan). Maar jullie stoppen al in Kingman, van daaruit is het 5 uur tot in het centrum van LA (zonder files natuurlijk). Barstow ligt op 3 uur rijden. Na Oatman is er eigenlijk niets meer te zien tot je in Barstow komt, op zich dus moeilijk om een dag mee te vullen.Tomvanschayk schreef:Dag 18: Dit was ook een lastige. We wilde niet te veel rijden dus we hebben getwijfeld om meteen door te rijden naar LA in plaats van stoppen in Calico. Zijn er nog andere plaatsen voor LA die meer de moeite waard zijn?
Palm Springs zou een alternatief kunnen zijn. Je zou dan ook via Joshua Tree kunnen gaan.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
-
Tomvanschayk
- Amerika-newbie
Even bekeken, dat valt mee inderdaad. Yosemite is een ander verhaal zag ik, daar ga je snel naar de 250+ per nacht. Volgens Google Maps is het vanaf omliggende steden/dorpen ongeveer een uur tot anderhalf uur rijden naar Yosemite. Is dat een beetje te doen als je 's morgens vroeg vertrekt of doe je er dan nog langer over?Martin & Marianne schreef:In Grand Canyon NP hoeft overnachten niet duur te zijn. Kijk naar de Bright Angel Lodge. Dat is de goedkoopste mogelijkheid in het park.
Marianne
Dat is inderdaad moeilijk een dag vullen. We moeten even kijken of we in de buurt van Barstow een lekker hotel zoeken met zwembad zodat we nog een relaxdag hebben. Anders zal de route iets aangepast worden zodat we via Joshua Tree gaan gok ik.Marcopstal schreef:Er zijn er die op 1 dag van de GC naar LA rijden (heb ik overigens ook al gedaan). Maar jullie stoppen al in Kingman, van daaruit is het 5 uur tot in het centrum van LA (zonder files natuurlijk). Barstow ligt op 3 uur rijden. Na Oatman is er eigenlijk niets meer te zien tot je in Barstow komt, op zich dus moeilijk om een dag mee te vullen.Tomvanschayk schreef:Dag 18: Dit was ook een lastige. We wilde niet te veel rijden dus we hebben getwijfeld om meteen door te rijden naar LA in plaats van stoppen in Calico. Zijn er nog andere plaatsen voor LA die meer de moeite waard zijn?
Palm Springs zou een alternatief kunnen zijn. Je zou dan ook via Joshua Tree kunnen gaan.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Een heated tent in Half Dome Village is veel goedkoper, dat is op zich prima te doen. Het grote voordeel is dat je dan niet meer in het donker hoeft te rijden naar je hotel. Het is erg vroeg donker in oktober, dat is echt wel iets om rekening mee te houden. De beste optie buiten het park is El Portal, maar dat is ook niet goedkoop. Wil je voor het donker rijden, dan moet je al om een uur of 5 vertrekken uit het park.Tomvanschayk schreef:Yosemite is een ander verhaal zag ik, daar ga je snel naar de 250+ per nacht. Volgens Google Maps is het vanaf omliggende steden/dorpen ongeveer een uur tot anderhalf uur rijden naar Yosemite. Is dat een beetje te doen als je 's morgens vroeg vertrekt of doe je er dan nog langer over?
In de ochtend zal het nog wel meevallen met de drukte, tenzij je er in het weekend bent.
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Dan zou ik eerder of naar Lauglin rijden, daar heb je een aantal megaresorts waar je een dagje kunt relaxen. Of in de regio Palm Springs/Palm Desert/Coachella, grote kans dat het daar ook nog 25 plus qua temperatuur is. In Barstow wil ik nog niet dood gevonden worden...Dat is inderdaad moeilijk een dag vullen. We moeten even kijken of we in de buurt van Barstow een lekker hotel zoeken met zwembad zodat we nog een relaxdag hebben. Anders zal de route iets aangepast worden zodat we via Joshua Tree gaan gok ik.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 3110 Weergaves
-
Laatste bericht door paulr
-
- 21 Reacties