Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Christophe69: rondreis westkust zomer 2019.
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Reis Christophe69: rondreis westkust zomer 2019.
In augustus 2019 ga ik terug naar de westkust . Ben er 20 jaar geleden al geweest. Ditmaal gaat mijn zoon mee van 17.
Volop aan het plannen en mijn route aan het uitstippelen. Mijn vluchten zijn reeds geboekt, we starten in San Francisco en eindigen in Los Angeles.
Totale reisduur 19 dagen. Ik zou zeker 3 dagen willen verblijven in SF, dus mijn vraag is of ik dringend een hotel moet boeken ? Daarna Lake Tahoe, >Bodie, Mono Lake, Yosemite Park. Hier wil ik zeker ook 2 dagen verblijven, hier ook dringend overnachtingen boeken zeker ?
Dan twijfel ik of ik naar Seki zou gaan omdat ik gehoord heb dat het daar rond de 40 graden is in augustus en wandelingen geen optie zijn dan, wat denken jullie hiervan ? En Death Valley zou ik ook liever overslaan wegens de temperaturen van 50 graden. Daarna Las Vegas, Zion, Page, Grand Canyon, LA.
Volop aan het plannen en mijn route aan het uitstippelen. Mijn vluchten zijn reeds geboekt, we starten in San Francisco en eindigen in Los Angeles.
Totale reisduur 19 dagen. Ik zou zeker 3 dagen willen verblijven in SF, dus mijn vraag is of ik dringend een hotel moet boeken ? Daarna Lake Tahoe, >Bodie, Mono Lake, Yosemite Park. Hier wil ik zeker ook 2 dagen verblijven, hier ook dringend overnachtingen boeken zeker ?
Dan twijfel ik of ik naar Seki zou gaan omdat ik gehoord heb dat het daar rond de 40 graden is in augustus en wandelingen geen optie zijn dan, wat denken jullie hiervan ? En Death Valley zou ik ook liever overslaan wegens de temperaturen van 50 graden. Daarna Las Vegas, Zion, Page, Grand Canyon, LA.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Rondreis West-kust zomer 2019
Je plannen lijken mij wat veel voor 19 dagen; probeer het eens uit te schrijven in een van-naar schema per dag. Bedoel je met 3 dagen SF echt drie dagen, dus vier nachten? Dat lijkt me wat ruim.
Sequoia is goed te doen in de zomer, beter dan een park als Zion of een plaats als Page. Je kutn daar echt prima wandelen, kijk eens op mijn wandelsite voor wat mogelijkheden. Death Valley is heet, maar een bezoek met wat stops bij uitzichtpunten is toch erg de moeite waard.
Nu alvast naar accommodatie kijken is wel verstandig. Zorg dat je iets boekt wat annuleerbaar is, dan kun je altijd nog kijken of je iets aan wilt passne.
Wij waren vorig jaar in augustus in onder andere Sequoia en Yosemite, misschien heb je iets aan ons 2017-verslag.
Marianne
Sequoia is goed te doen in de zomer, beter dan een park als Zion of een plaats als Page. Je kutn daar echt prima wandelen, kijk eens op mijn wandelsite voor wat mogelijkheden. Death Valley is heet, maar een bezoek met wat stops bij uitzichtpunten is toch erg de moeite waard.
Nu alvast naar accommodatie kijken is wel verstandig. Zorg dat je iets boekt wat annuleerbaar is, dan kun je altijd nog kijken of je iets aan wilt passne.
Wij waren vorig jaar in augustus in onder andere Sequoia en Yosemite, misschien heb je iets aan ons 2017-verslag.
Marianne
-
- Amerika-newbie
Re: Reis Christophe69: rondreis West-kust zomer 2019
Al heel wat reisverslagen gelezen, allemaal boeiend en zeer interessant. Ondertussen mijn dagen aan het plannen,daarom een vraagje.
Zou het te doen zijn om op 1 dag van South Lake Tahoe naar Yosemite Village te rijden en onderweg ook nog Bodie en Mono Lake te bezoeken ?
Of beter een overnachting boeken in Lee Vining ?
Zou het te doen zijn om op 1 dag van South Lake Tahoe naar Yosemite Village te rijden en onderweg ook nog Bodie en Mono Lake te bezoeken ?
Of beter een overnachting boeken in Lee Vining ?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou zelf eerlijk gezegd Lake Tahoe vergeten. Hoe lang zou je daar willen blijven? En hoeveel tijd wil je voor de parken uittrekken? Met de tijd die je voor SF voorziet en met Lake Tahoe erbij is het een erg volle reis. Nogmaals, schrijf het eens uit per dag, dan zie je snel genoeg of het past.
Wil je niet naar Bryce?
Marianne
Wil je niet naar Bryce?
Marianne
-
- Amerika-newbie
Het is niet de bedoeling dat ik exact dezelfde reis doe als 20 jaar geleden. Ok mijn zoon gaat nu wel mee maar goed. Indertijd was het via het reisbureau te doen, had toen ook een serieuze voorbereiding gemaakt. Tijdens de rondreis hebben we ook tijd verloren hier en daar omdat het reisbureau bepaalde dingen had voorgesteld. Ik wil nu niet dezelfde fouten maken. Heb al meningen gevraagd op de fbpagina Amerika en friends, ivm Lake Tahoe, en ze vonden het allemaal een aanrader ! Dus ik ga dit niet overslaan . Tot nu toe heb ik 2 volle dagen voorzien in SF dus 3 nachten.
De 4de nacht in South Lake Tahoe en daarna via Bodie, Mono Lake naar Yosemite Np. Daarna wil ik absoluut naar Seki en van daaruit naar Las Vegas, Zion NP, Page , Grand Canyon en dan naar LA .
De 4de nacht in South Lake Tahoe en daarna via Bodie, Mono Lake naar Yosemite Np. Daarna wil ik absoluut naar Seki en van daaruit naar Las Vegas, Zion NP, Page , Grand Canyon en dan naar LA .
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Christophe69: rondreis westkust zomer 2019.
Wij weten natuurlijk niet wat je 20 jaar geleden hebt gedaan.Christophe69 schreef:Het is niet de bedoeling dat ik exact dezelfde reis doe als 20 jaar geleden.

Er zijn zoveel dingen die een aanrader zijn. Daar gaat het niet om; je moet keuzes maken. Lake tahoe is wel een omweg, en het geeft je elders minder tijd. Dus het is maar net waar je voorkeur naar uitgaat. Als je wel naar Lake Tahoe gaat waarom dan maar 1 nacht? Is dat wel de omweg waard? Waar hou je van, wat wil je doen bij Lake Tahoe? En nogmaals; hoeveel tijd wil je voor de parken uittrekken?Christophe69 schreef:en ze vonden het allemaal een aanrader
Als ik je wensen in een schema zet lukt het niet om alles mee te nemen, uitgaande van toch wel een minimaal aantal dagen per park/stad:
Dag 1 naar SF
Dag 2 SF
Dag 3 SF
Dag 4 SF - Lake Tahoe
Dag 5 Lake Tahoe
Dag 6 Lake Tahoe - Lee Vining
Dag 7 Lee Vining - Yosemite
Dag 8 Yosemite
Dag 9 Yosemite - Sequoia
Dag 10 Sequoia
Dag 11 Sequoia - Las Vegas
Dag 12 Las Vegas
Dag 13 Las Vegas - Zion
Dag 14 Zion
Dag 15 Zion - Page
Dag 16 Page - Grand Canyon
Dag 17 Grand Canyon - Kingman
Dag 18 Kingman - LA
Dag 19 LA
Je mist Bryce. En de rit van Sequoia naar Las Vegas is eigenlijk te ver voor 1 dag.
Vlieg je op dag 19 terug?
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 22 Reacties
- 2771 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne