Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis elan: plannen
Reis elan: plannen
Wij willen met ons gezin voor het eerst een rondreis maken door West Amerika en hebben onderstaand schema gekregen. Yosemitepark is op advies er uit gelaten omdat in die periode de Tiogapas vaak dicht zou zijn (mei/juni). De highway 1 wilden wij ook graag een stuk rijden vanaf de kustkant.
Ons plan is:
Dag 1 Vertrek Amsterdam-San Francisco
Dag 2 en 3 San Francisco
Dag 4 Auto ophalen en naar Montery
Dag 5 Monterey via Big Sur naar Pismo Beach
Dag 6 Pismo Beach naar Ridgecrest
Dag 7 Ridgecrest via Death Valley naar Las Vegas
Dag 8 Las Vegas
Dag 9 Las Vegas naar Springdale/Zion NP
Dag 10 Springdale naar Bryce Canyon
Dag 11 Bryce Canyon
Dag 12 Bryco Canyon - Horseshoe Bend naar Page/Lake Powel
Dag 13 Page naar Kayenta/Monument Valley
Dag 14 Kayenta naar Tusayan/Grand Canyon NP South Rim
Dag 15 Grand Canyon
Dag 16 Tusayan via route 66 naar Lake Havasu
Dag 17 Lake Havasu via Joshua Tree naar Los Angeles
Dag 18 en 19 Los Angeles
Dag 20 Vlucht naar Amsterdam (vertrektijd 17.00 uur dus nog halve dag LA en omgeving)
Op zich lijkt ons dit een mooie reis maar zouden we Yosemite er nog in kunnen plannen? Wij horen van diverse kanten dat we deze moeten zien.
De tickets zijn reeds geboekt de hotels nog niet.
Ik kijk uit naar reacties. Alvast bedankt.
Ons plan is:
Dag 1 Vertrek Amsterdam-San Francisco
Dag 2 en 3 San Francisco
Dag 4 Auto ophalen en naar Montery
Dag 5 Monterey via Big Sur naar Pismo Beach
Dag 6 Pismo Beach naar Ridgecrest
Dag 7 Ridgecrest via Death Valley naar Las Vegas
Dag 8 Las Vegas
Dag 9 Las Vegas naar Springdale/Zion NP
Dag 10 Springdale naar Bryce Canyon
Dag 11 Bryce Canyon
Dag 12 Bryco Canyon - Horseshoe Bend naar Page/Lake Powel
Dag 13 Page naar Kayenta/Monument Valley
Dag 14 Kayenta naar Tusayan/Grand Canyon NP South Rim
Dag 15 Grand Canyon
Dag 16 Tusayan via route 66 naar Lake Havasu
Dag 17 Lake Havasu via Joshua Tree naar Los Angeles
Dag 18 en 19 Los Angeles
Dag 20 Vlucht naar Amsterdam (vertrektijd 17.00 uur dus nog halve dag LA en omgeving)
Op zich lijkt ons dit een mooie reis maar zouden we Yosemite er nog in kunnen plannen? Wij horen van diverse kanten dat we deze moeten zien.
De tickets zijn reeds geboekt de hotels nog niet.
Ik kijk uit naar reacties. Alvast bedankt.
- Mr. Patrick
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Re: Reis elan: plannen
Yosemite is inderdaad bijzonder en ik zou het meteen aanraden. Vanwege de mogelijkheid van een gesloten Tioga pass hoef je het niet te laten (afhankelijk van wanneer je exact gaat, bekijk de historie hier: https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/tiogaopen.htm).
In je huidige planning past het echter met geen mogelijkheid, dus tenzij je extra dagen aan je vakantie kunt plakken of bereid bent 2 of liever 3 dagen wat anders op te offeren, zul je het toch moeten laten.
In deze planning zou ik een dag Bryce verschuiven naar Zion. In Zion heb je meer tijd nodig omdat het drukker is, je van de shuttlebus gebruik MOET maken en je langer moet wandelen om op de mooie plekken te komen.
In het kader van nachten besparen zou je een nacht Grand Canyon kunnen minderen, tenzij je van plan bent een stuk naar beneden te wandelen.
In je huidige planning past het echter met geen mogelijkheid, dus tenzij je extra dagen aan je vakantie kunt plakken of bereid bent 2 of liever 3 dagen wat anders op te offeren, zul je het toch moeten laten.
In deze planning zou ik een dag Bryce verschuiven naar Zion. In Zion heb je meer tijd nodig omdat het drukker is, je van de shuttlebus gebruik MOET maken en je langer moet wandelen om op de mooie plekken te komen.
In het kader van nachten besparen zou je een nacht Grand Canyon kunnen minderen, tenzij je van plan bent een stuk naar beneden te wandelen.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik begrijp niet zo goed hoe men kan zeggen dat je Yosemite in mei/juni niet moet doen; dat zijn immers de beste maanden voor dat park, met de watervallen op hun mooist.
Jammer dat de tickets al geboekt zijn, want voor de TIoga Pass was het wel zo handig geweest als je Yosemite op het laatst zou kunnen doen, dus eindigen in SF.
Als je Yosemite mee wilt nemen zou ik de kust vergeten. En dan hopen dat de Tioga PAss open is. Een mooi alternatief is de Sonora Pass.
De eerste dagen kunnen er dan zo uitizen:
Dag 4 Auto ophalen en naar Yosemite
Dag 5 Yosemite
Dag 6 Yosemite naar Mammoth Lakes
Dag 7 Mammoth Lakes via Death Valley naar Las Vegas
Het is niet ruim; een extra dag zou mooi zijn want de rit van ML naar LV is erg lang. Als de pas open is kun je wat verder rijden, tot aan Bishop of Lone Pine. Misshcien een dag GC minder en die hier gebruiken?
Kijk eens in ons 2013-verslag voor Yosemite in en de Sonora Pass begin juni, en in ons 2015-verslag voor Yosemite en de Tioga Pass eind juni.
Marianne
Jammer dat de tickets al geboekt zijn, want voor de TIoga Pass was het wel zo handig geweest als je Yosemite op het laatst zou kunnen doen, dus eindigen in SF.
Als je Yosemite mee wilt nemen zou ik de kust vergeten. En dan hopen dat de Tioga PAss open is. Een mooi alternatief is de Sonora Pass.
De eerste dagen kunnen er dan zo uitizen:
Dag 4 Auto ophalen en naar Yosemite
Dag 5 Yosemite
Dag 6 Yosemite naar Mammoth Lakes
Dag 7 Mammoth Lakes via Death Valley naar Las Vegas
Het is niet ruim; een extra dag zou mooi zijn want de rit van ML naar LV is erg lang. Als de pas open is kun je wat verder rijden, tot aan Bishop of Lone Pine. Misshcien een dag GC minder en die hier gebruiken?
Kijk eens in ons 2013-verslag voor Yosemite in en de Sonora Pass begin juni, en in ons 2015-verslag voor Yosemite en de Tioga Pass eind juni.
Marianne
-
IngridZw
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Als je Yosemity wilt toevoegen moet je iets anders laten vallen en dat is een lastige keuze want alles wat je onderweg ziet is mooi. Zowel de kustweg als de andere parken. Daarbij heeft iedereen op dit forum zo zijn eigen voorkeur.
Mocht je wel Yosemity toevoegen dan is een nacht minder Grand Canyon een optie en eventueel Monument Valley laten vallen. Maar dan nog wordt het allemaal wel gehaast.
Mocht je wel Yosemity toevoegen dan is een nacht minder Grand Canyon een optie en eventueel Monument Valley laten vallen. Maar dan nog wordt het allemaal wel gehaast.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
-
Franciscus
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Het is een behoorlijk gejaagde route. Het lijkt een typisch reisbureauplan met niet overal logische keuzes.
Yosemite in deze route opnemen kan maar gaat ten koste van andere dingen. Dagen SF en LA inleveren plus de kustweg anders plannen kan ruimte opleveren voor Yosemite opleveren. Evt. de dag in GC ook inleveren. Is sowieso de vraag of je daar een volle dag moet zijn. Als je een lange wandeling de canyon in wil maken is een volle dag daar verstandig maar anders heb je aan een middag en ochtend genoeg. Verder zou ik een volle dag in Zion pakken en niet in Bryce. Persoonlijk zou ik ook MV schrappen, zou veel meer rust in de route opleveren. Het laatste stuk van GC naar Lake Havasu en LA zou ik ook anders plannen. Er zijn mooiere en logischere route te maken dan via Lake Havasu.
Yosemite in deze route opnemen kan maar gaat ten koste van andere dingen. Dagen SF en LA inleveren plus de kustweg anders plannen kan ruimte opleveren voor Yosemite opleveren. Evt. de dag in GC ook inleveren. Is sowieso de vraag of je daar een volle dag moet zijn. Als je een lange wandeling de canyon in wil maken is een volle dag daar verstandig maar anders heb je aan een middag en ochtend genoeg. Verder zou ik een volle dag in Zion pakken en niet in Bryce. Persoonlijk zou ik ook MV schrappen, zou veel meer rust in de route opleveren. Het laatste stuk van GC naar Lake Havasu en LA zou ik ook anders plannen. Er zijn mooiere en logischere route te maken dan via Lake Havasu.
2025 juli/aug. 3,5 weken Seattle - Zuidwest Canada
2017 juli/aug. 6 weken ronde vanuit Portland
2014 april/mei 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei 2,5 week LA - SF en 1 week Miami/Florida Keys
2017 juli/aug. 6 weken ronde vanuit Portland
2014 april/mei 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei 2,5 week LA - SF en 1 week Miami/Florida Keys
Dank jullie wel. Wij gaan even puzzelen. Helaas is langer vakantie niet mogelijk.
-
Gast
Als je niet naar Yosemite gaat, heb je nog steeds een fantastische vakantie, hoor.
Dat verwacht ik ook wel maar je gaat zo twijfelen. En zoals ik in meerdere reisverslagen zie, zijn er sommigen meerdere keren die kant op geweest. Het is ook allemaal nieuw voor ons dus je weet niet waar je goed aan doet. In elk geval gaan we Zion een nacht langer doen en Bryce een nacht korter. Toch fijn zo'n forum met ervaringsdeskundigen 
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wanneer ga je precies? En waar ben je in het Memorial Day weekend?
Marianne
Marianne
Wij gaan van 19 mei tm 7 juni. In het Memorial Weekend zijn wij in Las Vegas. Ons doel is een combinatie van steden en natuur maar we zijn niet van plan hele lange wandelingen te maken. Bij onze kinderen staat o.a. ook shoppen en bezoek sportwedstrijd LA op het programma. Ook willen wij graag de Hooverdam zien en waar mogelijk onderweg fietsen huren. Wij kregen ook de tip wanneer Yosemite niet lukt dan via de onderzijde van de Sierra Nevada naar ons volgende doel te rijden.
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Wie heeft je die tips gegeven ? Nuttig zijn ze in ieder geval niet.
Waarom zou Yosemite niet lukken ? Je kan daar zonder enig probleem naar toe.
De Tioga Pass is een ander verhaal, maar zoals reeds aangegeven kan je dan nog altijd via een andere pass de Sierra's doorkruisen en hoef je helemaal niet onderlangs te gaan.
Las Vegas in het week-end is niet het beste plan. Kamers zijn er dan gemiddeld 2 tot 3 keer zo duur als in de week. Een Memorial Day weekend gaat daar geen goed aan doen.
Plaatsen zoals Kayenta en Lake Havasu raad ik ook niet aan. Kayenta ligt niet fantastisch goed en is een stoffig troosteloos plaatsje. Lake Havasu is een typische reisbureau bestemming die niet echt op de route ligt en zeer en vast na een volle dag GC niet handig is.
Waarom overigens een volle dag GC ? Plannen jullie lange wandelingen ? Anders is één nacht wel voldoende.
Waarom zou Yosemite niet lukken ? Je kan daar zonder enig probleem naar toe.
De Tioga Pass is een ander verhaal, maar zoals reeds aangegeven kan je dan nog altijd via een andere pass de Sierra's doorkruisen en hoef je helemaal niet onderlangs te gaan.
Las Vegas in het week-end is niet het beste plan. Kamers zijn er dan gemiddeld 2 tot 3 keer zo duur als in de week. Een Memorial Day weekend gaat daar geen goed aan doen.
Plaatsen zoals Kayenta en Lake Havasu raad ik ook niet aan. Kayenta ligt niet fantastisch goed en is een stoffig troosteloos plaatsje. Lake Havasu is een typische reisbureau bestemming die niet echt op de route ligt en zeer en vast na een volle dag GC niet handig is.
Waarom overigens een volle dag GC ? Plannen jullie lange wandelingen ? Anders is één nacht wel voldoende.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je krijgt inderdaad niet de meest optimale adviezen.
Met kinderen is Yosemite toch wel erg leuk. Je kunt er ook fietsen. Voor zwemmen zal het te vroeg zijn maar raften is misschien al wel mogelijk. Hoe oud zijn ze? Kijk eens naar onze verslagen vanaf 2002 voor Yosemite met onze kinderen.
Las Vegas zal duur zijn in dat weekend maar beter daar in dat weekend dan in een park als Zion.
Marianne
Met kinderen is Yosemite toch wel erg leuk. Je kunt er ook fietsen. Voor zwemmen zal het te vroeg zijn maar raften is misschien al wel mogelijk. Hoe oud zijn ze? Kijk eens naar onze verslagen vanaf 2002 voor Yosemite met onze kinderen.
Las Vegas zal duur zijn in dat weekend maar beter daar in dat weekend dan in een park als Zion.
Marianne
Wat zouden jullie doen ipv kayenta en lake Havasu wat wel een betere route zou zijn. Inmiddels wel al een nacht GC afgehaald en bij Zion gedaan. Ook omdat we onverwachts op onze route een boerenbedrijf ruim een uur boven st George willen bezoeken.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor Monument Valley is iets in MV zelf het mooiste. Het beste qua ligging is de View Hotel maar dat is ook behoorlijk prijzig. Je kunt ook kijken bij Gouldings Lodge of Tipi Village. Of de San Juan Inn in Mexican Hat.
Kijk op googlemaps naar de route naar LA om te zien wat er op de route ligt. Kingman is niet zo gek want dan kun je nog een ochtend besteden aan de GC. Kiezen jullie bewust voor Tusayan in plaats van iets in het park?
Ik neem aan dat de kinderen nog jong zijn omdat je buiten de schoolvakanties gaat?
Zullen ze MV leuk vinden of liever de kust of Yosemite?
Marianne
Kijk op googlemaps naar de route naar LA om te zien wat er op de route ligt. Kingman is niet zo gek want dan kun je nog een ochtend besteden aan de GC. Kiezen jullie bewust voor Tusayan in plaats van iets in het park?
Ik neem aan dat de kinderen nog jong zijn omdat je buiten de schoolvakanties gaat?
Zullen ze MV leuk vinden of liever de kust of Yosemite?
Marianne
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Hoewel Yosemite niet ons favoriete park is, sorry Marianne, ik weet dat jullie grote fans zijn
, is het wel degelijk mooi en te bezoeken in het voorseizoen. Ook als de Tiogapass nog dicht is. Wij hebben de Sonorapas gereden in het voorjaar (1995), met meters sneeuw langs de kant en dat was prachtig. We hebben toen ook nog een deel van het park kunnen zien. Als je het in kunt passen qua tijd, is het zeker de moeite waard om erheen te gaan. Inderdaad, juist in het voorjaar.
Zie voor de Sonorapas ons verslag van die dag en de dag erna in het park.
https://jojostravel1995usa.blogspot.com ... emite.html
Zie voor de Sonorapas ons verslag van die dag en de dag erna in het park.
https://jojostravel1995usa.blogspot.com ... emite.html
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 11111 Weergaves
-
Laatste bericht door BahamaOne
-