Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Erik88: rondreis SF v.v. (via Oregon, Washington en Colorado)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Erik88
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis Erik88: rondreis SF v.v. (via Oregon, Washington en Colorado)

Bericht door Erik88 »

Beste allen,

Na enkele prachtige reizen in Noord-Amerika hebben wij het virus ook aardig te pakken.
We willen aankomend jaar in Juli-Augustus weer een tijd weg om nieuwe gebieden te gaan ontdekken.
We zijn echt heel erg van wildlife/natuur en willen weer veel wandelen (dagelijks, van korte tot lange, makkelijke en moeilijke routes).

Wat vinden jullie van onderstaande? Nog tips?
In welke parken hebben we te veel/te weinig tijd?

* De ene dag in Yellowstone lijkt weinig (is ook zo), maar we zijn 3 jaar terug er 5 volle dagen geweest. Dus leek het ons voldoende om het als extra rustpunt van een dag in te bouwen.

1. NL - San Francisco
2. San Francisco
3. San Francisco
4. Ophalen camper: Hw 101 naar Mendocino
5. Mendocino naar Redwood NP
6. Redwood NP
7. Redwood NP naar Oregon Coast
8. Oregon Coast (??)
9. Oregon Coast (Cannon Beach)
10. Oregon Coast - Olympic NP
11. Olympic NP (Quinailt)
12. Olympic NP (Port Angeles)
13. Olympic NP
14. Olympic NP naar Mt Rainier
15. Mt Rainier
16. Mt Rainier – Glacier NP
17. Glacier NP
18. Glacier NP
19. Glacier NP – Yellowstone NP
20. Yellowstone NP
21. YellowStone NP – Rocky Mountain NP
22. RMNP
23. RMNP
24. RMNP
25. RMNP - Great Sand Dunes NP
26. Great Sand Dunes NP – Canyon of the Gunnison
27. Canyon of the Gunnison – Capitol Reef NP
28. Capitol Reef NP
29. Capitol Reef NP
30. Capitol Reef NP naar Bryce Canyon NP
31. Bryce Canyon NP
32. Bryce Canyon NP naar Great Basin NP
33. Great Basin NP
34. Great Basin NP naar Lake Tahoe (of Lassen Volcanic)
35. Lake Tahoe
36. Lake Tahoe naar SFO
37. Inleveren camper; Vlucht SFO terug
2019 Grand Tour Noordwest-Amerika CA MT NV OR UT WA WY
2018 Zuidwest-Canada AL BC
2015 Grand Tour West-Amerika AZ CA CO ID NV UT WY
2012 Chicago IL
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Rondreis SF v.v. (via Oregon, Washington en Colorado)

Bericht door Martin & Marianne »

Je hebt er behoorlijke afstanden in zitten. Kun je de camper vroeg halen? Anders lijkt Mendocino mij wat ver voor de eerste dag. Langs de kust schiet je niet erg op.
Wij reden dat stuk in 2015, met een auto, en dat kostte erg veel tijd en we hebben lang niet alles gedaan wat we gepland hadden. Kijk eens naar ons verslag om een idee te krijgen.
De tijd voor Olympic lijkt me ruim. Ik zou zelf proberen nog een bezoek aan Mt St Helens toe te voegen. Van Mt Rainier naar Glacier in 1 dag is te ver met een camper lijkt me. Hoe wil je dat park bezoeken, je weet dat je de Going to the Sun Road net met een camper kunt rijden?
Van Glacier naar Yellowstone is ook een flinke rit, maar van Yellowstone naar RMNP lijkt me echt te ver.
De tijd voor RMNP is lekker ruim, dat zou eventueel ook met een dag minder kunnen.
Moab hebben jullie al eens bezocht?

Marianne
tomhster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door tomhster »

Dag 19 tot 21 is gekkenwerk, zeker met een camper. De gemiddelde gedachte is dat 3 dagen Yellowstone het minimum is. Dan heb je nog Grand Teton en een flinke rit naar RMNP voor de boeg.
Erik88
Amerikafan

Bericht door Erik88 »

Martin & Marianne schreef:Je hebt er behoorlijke afstanden in zitten. Kun je de camper vroeg halen? Anders lijkt Mendocino mij wat ver voor de eerste dag. Langs de kust schiet je niet erg op.
We gaan waarschijnlijk de camper vroeg ophalen. De 'camper' is trouwens een campervan, dus een auto. Dat maakt het voor jullie ook inzichtelijk dat een paar langere dagen makkelijker te rijden zijn. Denk je dat een dag of 5 voor de Redwoods en de noordwestkust voldoende zijn om op gestaag tempo bij Olympic uit te komen?
De tijd voor Olympic lijkt me ruim. Ik zou zelf proberen nog een bezoek aan Mt St Helens toe te voegen.

Dank. Hoe zou jij de tijd voor een eerste bezoek aan Olympic inruimen?
Van Mt Rainier naar Glacier in 1 dag is te ver met een camper lijkt me. Hoe wil je dat park bezoeken, je weet dat je de Going to the Sun Road net met een camper kunt rijden?
Dus met een campervan van minder dan 20ft, is voor ons mogelijk. Maar misschien even een route bekijken zonder Glacier Np.
Van Glacier naar Yellowstone is ook een flinke rit, maar van Yellowstone naar RMNP lijkt me echt te ver.
De tijd voor RMNP is lekker ruim, dat zou eventueel ook met een dag minder kunnen.
Volgens Google 10 uren. Dat hebben we vaker gereden, maar zal eens kijken of we daar een extra stop in kunnen/willen bouwen.
Moab hebben jullie al eens bezocht?
Marianne
Ja. Hoeveel tijd kun je in Capitol Reef spenderen als je echt enkele uitzichtpunten en wandelingen aan wilt doen?

Bedankt Marianne voor je uitgebreide analyses!
2012 Chicago IL
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis Erik88: rondreis SF v.v. (via Oregon, Washington en Colorado)

Bericht door Mrvanilla »

Leuke plannen!

Voor Olympic zou ik een dag of twee en half reserveren. Natuurlijk kun je er zoveel dagen spenderen als je zou willen, maar om een goed beeld te krijgen zijn twee en halve dag best prima. Je kunt dan goed het gedeelte bij Hurricane Ridge bezoeken, een dagje de regenwouden in en een dagje voor de mooie stranden.

Voor Capitol Reef volstaat een volle dag. Er zijn een aantal leuke en mooie kortere wandelingen te doen zoals de Cohab Canyon Trail (aanrader), Hickman Bridge, Cassidy Arch Trail en de Fremont River Trail. Veel uitzichtpunten zijn er niet, behalve in het begin als je het park vanuit Torry binnen komt.

Op weg van Capitol Reef naar Bryce rijd je via de prachtige UT12. De Lower Calf Creek Trail is daar een echte aanrader.

Veel plezier!
Groetjes,
Daniel
Erik88
Amerikafan

Bericht door Erik88 »

Bedankt voor je waardevolle comments! Ik neem ze mee.

Hoeveel tijd zou Rocky Mountain NP minimaal in beslag nemen als je de meeste uitzichtpunten meeneemt en een aantal middelzware wandelingen maakt? El welke zijn aanraders volgens jullie?

Mochten we Glacier NP links laten liggen, welke bezienswaardigheden zijn dan zeker de moeite waard tussen Olympic NP en RM NP?
2012 Chicago IL
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wij zijn al meerdere keren in Capitol Reef geweest. Altijd maar 1 nacht. Een volle dag dus twee nachten is echter wel aan te raden. Je kunt voor wandelingen eens op mijn wandelsite kijken. En zie ons 2015-verslag voor Capitol Reef, de Lower Calf Creek Fall, Yellowstone en Redwoods.
In 2017 bezochten we Yellowstone en RMNP. Misschien heb je ook iets aan dat verslag.
Glacier overslaan scheelt misschien wel iets maar je moet toch die afstand naar Yellowstone overbruggen. Ik zou eerder Great Basin overslaan.

Marianne
Erik88
Amerikafan

Bericht door Erik88 »

De route aangepast en is nu als volgt:
1. NL - San Francisco
2. San Francisco
3. San Francisco
4. Ophalen campervan (vroeg): Hw 101 naar Mendocino
5. Mendocino naar Redwood NP
6. Redwood NP
7. Redwood NP naar Oregon Coast (??)
8. Oregon Coast naar Cannon Beach
9. Oregon Coast - Olympic NP
10. Olympic NP (Hoh)
11. Olympic NP (Kalaloch)
12. Olympic NP (Hurrican Ridge en Sol Duc)
13. Olympic NP naar Mt Rainier
14. Mt Rainier
15. Mt Rainier – Glacier NP
16. Glacier NP
17. Glacier NP
18. Glacier NP – Yellowstone NP
19. Yellowstone NP (Beartooth Highway; overnachting richting Red Lodge/Cody)
20. YellowStone NP – ???
21. ??? - Rocky Mountain NP
22. RMNP
23. RMNP
24. RMNP
25. RMNP - Great Sand Dunes NP
26. Great Sand Dunes NP – Canyon of the Gunnison
27. Canyon of the Gunnison – Capitol Reef NP
28. Capitol Reef NP
29. Capitol Reef NP naar Bryce Canyon NP
30. Bryce Canyon NP
31. Bryce Canyon NP naar Zion NP (Kolob Canyon)
32. Zion NP (Kolob Canyon) naar Valley of Fire SP
33. Valley of Fire SP
34. Valley of Fire SP naar Lake Tahoe of Tuolumne Meadows Yosemite
35. Lake Tahoe
36. Lake Tahoe
37. Lake Tahoe naar SFO; ochtend inleveren campervan; middagvlucht SFO

Dag 7-8: iemand een mooie stopplek tussen Redwood en Cannon Beach? Kust is het meest voor de hand liggend, maar ik sta open voor suggesties!
Dag 20-21: iemand een mooie stopplek tussen Yellowstone Highway 212 en/of Cody naar RMNP?
Dag 31-37: vanaf Bryce Canyon zijn we aan het stoeien hoe we terug naar San Fransisco willen... Iemand ideeën?
Yosemite en Sequoia hebben we al eens bezocht en is geen must. Death Valley mogen we niet in. We moeten de campervan tussen 9-11am inleveren op dag 37.
2012 Chicago IL
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Redwood is heel langgerekt. Waar wil je naar toe? Wil je twee nachten op dezelfde plaats blijven? Vanwaar vertrek je richting Cannon Beach? Als je een deel van het binnenland mee wilt nemen is Crater Lake een mogelijkheid.
Tussen Cody en RMNP kun je kijken naar Medicine Bow NF. Wij reden via Casper en Laramie. Die laatste is een leuke plaats.
Hoe wil je RMNP binnen rijden, via welke ingang?

Marianne
Erik88
Amerikafan

Bericht door Erik88 »

Redwood is heel langgerekt. Waar wil je naar toe? Wil je twee nachten op dezelfde plaats blijven?
We denken aan 1 nacht Gold Bluffs Campground nabij Fern Canyon en dan een 2e nacht in Jedediah Campground, naast Crescent City.
Een aantal korte wandelingen lijkt ons erg mooi, waaronder die gedraaide bomen die jullie ook eens gewandeld hebben.
Vanwaar vertrek je richting Cannon Beach? Als je een deel van het binnenland mee wilt nemen is Crater Lake een mogelijkheid.
Ik heb wat onderzoek gedaan naar de kustregio van Oregon en dit schijnt een ontzettend mooie kust te hebben.
Ik heb wel even bekeken in hoeverre Crater Lake erin past, maar het vergt evenveel tijd via Crater Lake als via de kustregio van Oregon. En dan neigen we op dit moment naar de kust, omdat we voor de rest al heel veel bergen, bos en prairie gaan zien.
Tussen Cody en RMNP kun je kijken naar Medicine Bow NF. Wij reden via Casper en Laramie. Die laatste is een leuke plaats.
Hoe wil je RMNP binnen rijden, via welke ingang?
Bedankt voor de suggestie. We zullen eens kijken.
We hebben nog geen ingang tot RMNP gekozen. Is er voordeel/nadeel tov de ander? Het vervolg gaat naar het zuiden via Denver naar de Great Sand Dunes.
2012 Chicago IL
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je zult in RMNP zeker de Trail Ridge Road rijden. Dus het is wel handig om bij Grand Lake het park binnen te rijden en bij Estes Park het park te verlaten.
Wij deden het andersom omdat wij daarna nog naar Aspen gingen. Zou je ook kunnen doen, in plaats van Great Sanddunes.

Marianne
Erik88
Amerikafan

Bericht door Erik88 »

Lekker bezig Marianne.
Bedankt voor al je bruikbare comments :thumbup:
Ik ga weer lekker verder puzzelen!

Mocht men nog andere suggesties hebben voor de dagen 31-37 (vroeg inleveren op dag 37 in SF), laat het ons weten.
2012 Chicago IL
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer