reis christophe: 18 dagen zuidwesten

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
singha
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

reis christophe: 18 dagen zuidwesten

Berichtdoor singha » 10 okt 2018, 18:21

Eerste maal roadtrip USA. Juli 2019

dag 1 19u30 LAX LA
dag 2 200 km verkennen, johua tree of san andreas Palm springs
dag 3 160 km callica ghost town Barstow
dag 4 500 km hystorical route 66 williams
dag 5 helicopter NP GC view point + NP GC williams
dag 6 263 km verkennen page
dag 7 vlucht lake powell 190 km zion
dag 8 NP NP zion
dag 9 280 km hoover dam LAS
dag 10 stad omgeving LAS
dag 11 320 km death valley
dag 12 death valley 290 km bakerfield
dag 13 sequoia stad bakerfield
dag 14 200 km omgeving ventura
dag 15 highway 1 highway back ventura
dag 16 stad omgeving relax ventura
dag 17 110 km stad LA
dag 18 richting LAX

(1) ik vermoed dat ik een juiste keuze maak door gewoon eerste nacht kortbij luchthaven te blijven, door het late aankomst uur
(2) ik heb toch nog wat vrije ruimte gelaten die gewoon ter plaatse kan ingevuld worden
(3) ik heb Ventura als kustplaatst genomen aangezien we liever houden van kalmere plaatsen en volgens hotels lijkt mij dit veel budgetvriendelijker dan LA kustplaatsen of zie ik dit verkeerd, iemand mss tips voor een andere kustplaats
(4) kan mss wel zijn dat ik reeds dag 16 reeds naar LA trekt om daar ook op ontdekking te gaan

iemand nog verdere tips of info

Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 26

Re: reis christophe: 18 dagen zuidwesten

Berichtdoor Marcopstal » 10 okt 2018, 19:00

Waarom zou je vanuit Joshua Tree naar Barstow gaan ? Het enige dat er te zien is is Calico Ghost Town en dat is geen "echte" Ghosttown maar een toeristisch opgezet iets.

Voor de GC zoek je beter iets aan de GC zelf om te logeren of in Tusayan. Williams is toch al een uur rijden.

De Hoover dam ligt niet echt op de route van Zion naar Vegas. Je moet er voor omrijden. Alhoewel het uiteraard net ietsje anders is van setting, aan Lake Powell is er de Glenn Canyon dam.

Bakersfield zou ik afraden, en dan zeker nog als je van daaruit op- en af wil rijden naar Sequoia NP. Eigenlijk is er voor SEKI te weinig tijd.

Het idee van Ventura en dan op en af de highway 1 vind ik wat onzinnig. Het mooiste stuk ligt overigens tussen Morro Bay en Monterey en dat is dan al een flinke eind verder. Je kan vanuit Sequoia evengoed naar Monterey rijden en dan in twee etappes afzakken naar LA.

Een dagje relax aan de kust vind ik eigenlijk wat bizar aangezien je weinig tijd hebt en eigenlijk heel veel drukke dagen hebt. Die vrije ruimte waar je van spreekt vind ik nergens terug.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19
Texas: 97/08
Florida: 98
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18
Midwesten: 02
South: 07/11

singha
Amerika-newbie

Berichtdoor singha » 10 okt 2018, 19:29

Ik had het idee de route 66 te starten vanaf barstow zo tot williams, mss na barstow dan beter nog een eindje verder te rijden (zo de 500 km in te korten dags nadien)

Williams had ik gekozen omdat dit mij ook een tof stadje leek langs de R66

Hooverdam is geen noodzaak, kan dit ter plaatse bekijken terwijl ik in Las vegas ben

Kan mss kijken om korter bij sequoie NP te logeren

Het idee van doorrijden naar Monterey (plus overnachting) en zo in 2 stappen naar LA te trekken bevalt mij wel

Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 26

Berichtdoor Marcopstal » 10 okt 2018, 20:19

De route 66 is in mijn ogen pas de moeite waard vanaf Amboy en dat ligt boven Joshua Tree. verder is er tussen Needles en Kingman Oatman en heb je Kingman zelf en Seligman.

Williams is misschien wel leuk, maar waarom zou je daar twee nachten spenderen. De volgende nacht kan je evengoed in GC NP zitten.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19
Texas: 97/08
Florida: 98
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18
Midwesten: 02
South: 07/11

PSVwally
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Berichtdoor PSVwally » 11 okt 2018, 02:15

Als je de dag na aankomst niet in LA verblijft zou ik juist aan de oostkant van het vliegveld gaan zitten ipv bij het vliegveld blijven hangen. Rij al richting Riverside of San Bernadino

Hou er op dag 2 rekening mee dat het wrs tegen de 40 graden is rond Joshua Tree, of iig Palm Springs, zorg dus eerst voor inkoop van drinken en dergelijke. Je zou dan door kunnen rijden naar bv Needles via Amboy en daar overnachten. Dan de volgende dag via Oatman Kingman en Seligman naar de Grand Canyon en de dag daarop op het einde vd dag naar Page om daar 2 nachten te hebben.

Sequoia is best nog een stuk vanuit Bakersfield, de ingang bij Three Rivers is misschien niet extreem ver maar dan is het nog bijna een 45 min naar de eerste echte bezienswaardigheid. Terug naar Bakersfield is m.i. niet reëel. Overnacht in Wilsonia/Grant Village, misschien Three Rivers. Ik zou daar zeker een extra dag voor uitzetten. Daarna zou je of richting LA of zoals hierboven gemeld werd via Monterey naar highway 1 kunnen gaan, maar ik vraag me een beetje af hoe je dat qua tijdsplan wilt doen. 200km omgeving Ventura hebben imo niets met highway 1 van doen, dan kan je even op en neer naar Santa Barbara, maar dat is het dan ook. Dat zou ik er gelijk uithalen in deze vakantie. Daar is best wel wat te doen om je dag te vullen, maar ik zou in dit geval voor andere zaken kiezen om te gaan doen

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Berichtdoor Martin & Marianne » 11 okt 2018, 23:06

Ik heb het idee dat er wel wat ruimte in je route zit. Wat zijn de plannen bij Page? Wat bedoel je met een vlucht daar?
Op zich zou je in Page aan 1 nacht ook wel voldoende kunnen hebben.
Sequoia is vanuit het zuiden wat lastig bereikbaar; het is een flink eind rijden en je moet ook weer terug. Een mooiere route is om na Death Valley via Yosemite naar het westen te rijden, zeker als je ook nog iets van de kust wilt meenemen.
Dan zou je zoiets kunnen doen:

dag 1 naar LA
dag 2 LA - Palm Springs
dag 3 Palm Springs - Williams
dag 4 Williams - Grand Canyon
dag 5 Grand Canyon - Page
dag 6 Page - Zion
dag 7 Zion - Zion
dag 8 Zion - Las Vegas
dag 9 Las Vegas - Las Vegas
dag 10 Las Vegas - Bishop
dag 11 Bishop - Yosemite
dag 12 Yosemite
dag 13 Yosemite - Monterey
dag 14 Monterey - Pismo Beach
dag 15 Pismo Beach - LA
dag 16 LA
dag 17 LA
dag 18 LA
Het is wel vol natuurlijk, maar het is wel te doen zo.

Je kunt er ook voor kiezen om meer tijd te nemen overal. Met de nadruk op het oostelijke deel:
dag 1 naar LA
dag 2 LA - Palm Springs
dag 5 Grand Canyon - Monument Valley
dag 6 Monument Valley - Page
dag 7 Page
dag 8 Page - Bryce
dag 9 Bryce - Zion
dag 10 Zion
dag 11 Zion - Las Vegas
dag 12 Las Vegas
dag 13 Las Vegas - Death Valley
dag 14 Death Valley - LA
dag 15 LA
dag 16 LA
dag 17 LA
dag 18 LA

of meer nadruk op het westelijke deel:

dag 1 naar LA
dag 2 LA - Palm Springs
dag 5 Grand Canyon - Las Vegas
dag 6 Las Vegas - Las Vegas
dag 7 Las Vegas - Death Valley
dag 8 Death Valley - Mammoth Lakes
dag 9 Mammoth Lakes - Yosemite
dag 10 Yosemite
dag 11 Yosemite - Sequoia
dag 12 Sequoia
dag 13 Sequoia - Monterey
dag 14 Monterey - Pismo Beach
dag 15 Pismo Beach - LA
dag 16 LA
dag 17 LA
dag 18 LA

Marianne

singha
Amerika-newbie

Berichtdoor singha » 12 okt 2018, 06:00

Had ondertussen laatstgenoemde route ook in gedachte na verschillende tips
Maar eventueel wel in andere richting.
Sta gewoon nog in twijfel Seki NP of Yosemite. Is gewoon een andere invulling van dag 3,4 en 5

dag 1 naar LA
dag 2 LA - pismo beach
dag 3 pismo beach - seki NP
dag 4 Seki NP
dag 5 Seki NP - Death valley
dag 6 death valley - Las vegas
dag 7 Las Vegas
dag 8 Las vegas - zion
dag 9 zion
dag 10 zion - Bryce Canyon
dag 11 Bryce Canyon - page
dag 12 page - GC
dag 13 GC - kingsman
dag 14 kingsman - palm spring
dag 15 Palm springs - LA
dag 16 LA
dag 17 LA
dag 18 LA

PSVwally
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Berichtdoor PSVwally » 12 okt 2018, 07:42

Hou er dan wel rekening mee dat Seki - Death Valley echt een hele fikse rit is. Met een lunchpauze erbij ben je zo 7u onderweg

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Berichtdoor Martin & Marianne » 12 okt 2018, 07:54

Ja, kijk eens waar je zou willen overnachten in Sequoia NP en in DV, dan kun je zien hoe ver het rijden is.
In jouw route mis je het mooiste deel van de kust en je mist de Tioga Pass. En het is toch echt anders dan mijn laatste route.
Ik zou sowieso voor Williams kiezen in plaats van Kingman (zonder s); is leuker en dichter bij de GC zodat je daar wat meer tijd hebt.

De tickets liggen al vast? Anders zou starten in SF in jouw laatste route niet gek zijn.

Marianne

singha
Amerika-newbie

Berichtdoor singha » 12 okt 2018, 08:44

Tickets liggen reeds vast sedert begin deze week.
De keuze yosemite of Seki is nog niet genomen, dit is nog in volle overweging.
maar voor die afstand tss seki en Death Valley zou ik eerste nacht tegen het park overnachten en dan na het park doorrijden naar Bakersfield om zo de afstand naar Death Valley korter te maken.
Een terechte opmerking voor Williams te nemen heb dan wat langer in GC, maar dan is de rit naar palm springs wel wat langer

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Berichtdoor Martin & Marianne » 12 okt 2018, 12:21

Wat had je dan in gedachten voor overnachting tegen seki aan? Veel tijd voor het park is er niet als je niet in het park overnacht. Als je in Three Rivers overnacht en tot aan de General Sherman Tree rijdt en dan naar Bakersfield ben je al bijna 4 uur aan het rijden. Van Kings Canyon zie je niets. Zeker als je niet naar Yosemite gaat zou ik wel het Cedar Grove deel meenemen. Kijk daarvoor eens in ons 2013-verslag.

Marianne

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht