Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Wahlee: California september 2019
Reis Wahlee: California september 2019
Hallo allemaal,
aangezien je niet vroeg genoeg kunt beginnen en voorpret ook een belangrijk onderdeel van de vakantie is, deel ik bij deze onze eerste
Dag 1 Vliegen San Fransisco
Dag 2 SF
Dag 3 SF
Dag 4 SF camper halen
Dag 5 SF - monterey (whale watching) - Big Sur
Dag 6 Big Sur
Dag 7 Big Sur - Santa Barbera
Dag 8 SB - LA
Dag 9 LA
Dag 10 LA
Dag 11 LA - Paramint springs
Dag 12 Death Valley (dagtripje naar...?)
Dag 13 Paramint - Tioga lake
Dag 14 Yosemite rv resort
Dag 15 Yosemite
Dag 16 Yosemite - SF - camper retour
Dag 17 SF vliegen thuis
Dag 18 thuis
Heeft iemand nog tips in algemene zin, en specifiek overnachtingsplaatsen voor een RV?
Ik houd rekening met ongeveer 80 dollar per dag voor eten en drinken (twee personen), is dit een beetje reëel? Ik las ergens dat 60 dollar ook te doen moest zijn, maar dat lijkt me wat weinig.
Mogelijk vervallen bijvoorbeeld nog overnachtingen in Big Sur of LA om meer tijd elders door te brengen. Lake Tahoe toevoegen lijkt me mooi, maar wordt volgens mij wat te veel.
Groetjes,
Wally en Esther
aangezien je niet vroeg genoeg kunt beginnen en voorpret ook een belangrijk onderdeel van de vakantie is, deel ik bij deze onze eerste
Dag 1 Vliegen San Fransisco
Dag 2 SF
Dag 3 SF
Dag 4 SF camper halen
Dag 5 SF - monterey (whale watching) - Big Sur
Dag 6 Big Sur
Dag 7 Big Sur - Santa Barbera
Dag 8 SB - LA
Dag 9 LA
Dag 10 LA
Dag 11 LA - Paramint springs
Dag 12 Death Valley (dagtripje naar...?)
Dag 13 Paramint - Tioga lake
Dag 14 Yosemite rv resort
Dag 15 Yosemite
Dag 16 Yosemite - SF - camper retour
Dag 17 SF vliegen thuis
Dag 18 thuis
Heeft iemand nog tips in algemene zin, en specifiek overnachtingsplaatsen voor een RV?
Ik houd rekening met ongeveer 80 dollar per dag voor eten en drinken (twee personen), is dit een beetje reëel? Ik las ergens dat 60 dollar ook te doen moest zijn, maar dat lijkt me wat weinig.
Mogelijk vervallen bijvoorbeeld nog overnachtingen in Big Sur of LA om meer tijd elders door te brengen. Lake Tahoe toevoegen lijkt me mooi, maar wordt volgens mij wat te veel.
Groetjes,
Wally en Esther
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Wahlee: California september 2019
Mooie route.
Je zou misschien op de dag dat je de camper ophaalt al naar Monterey kunnen gaan.
En de camper inleveren op de dag dat je van Yosemite komt is niet handig denk ik, daar zou ik dan een extra nacht plannen.
Waarom Yosemite RV resort en niet iets in het park? Ik zou een van de Pines-campings doen in de vallei.
Denk er aan dat je op tijd reserveert en een maand van te voren oefent. Hoewel het in september wel moet lukken.
In DV kan het ook in september nog heel warm zijn. Misschien heb je daar voldoende aan één overnachting. Maar dan zou het wel mooier zijn om iets verder te rijden dan Panamint Springs.
Marianne
Je zou misschien op de dag dat je de camper ophaalt al naar Monterey kunnen gaan.
En de camper inleveren op de dag dat je van Yosemite komt is niet handig denk ik, daar zou ik dan een extra nacht plannen.
Waarom Yosemite RV resort en niet iets in het park? Ik zou een van de Pines-campings doen in de vallei.
Denk er aan dat je op tijd reserveert en een maand van te voren oefent. Hoewel het in september wel moet lukken.
In DV kan het ook in september nog heel warm zijn. Misschien heb je daar voldoende aan één overnachting. Maar dan zou het wel mooier zijn om iets verder te rijden dan Panamint Springs.
Marianne
Hallo Marianne,
bedankt voor je reactie. Gelijk naar Monterey is een goed idee.
Volgens mij zijn de campings in Yosemite vaak first come first serve. Wil ik zeker proberen, maar ben ook weer bang de hele dag bezig te zijn met het zoeken van een plekje.
Vanuit LA naar DV is een behoorlijk eind rijden. Heb je een tip voor een overnachting. De bedoeling is 2e helft van september te vertrekken. Ik hoop dat het dan onder de 40 graden blijft
bedankt voor je reactie. Gelijk naar Monterey is een goed idee.
Volgens mij zijn de campings in Yosemite vaak first come first serve. Wil ik zeker proberen, maar ben ook weer bang de hele dag bezig te zijn met het zoeken van een plekje.
Vanuit LA naar DV is een behoorlijk eind rijden. Heb je een tip voor een overnachting. De bedoeling is 2e helft van september te vertrekken. Ik hoop dat het dan onder de 40 graden blijft
Eerste stuk kan ik niet zoveel over zeggen, zelf nog nooit geweest. Ik vraag me wel af hoe handig een RV in een stad als LA is. Ik denk dat je daar niet zo veel aan hebt. Een optie zou dan zijn om het eerste stuk met de auto te doen en dan na LA de RV op te halen.
Verder eens met Marianne dat de dag van de camper inleveren vanaf Yosemite NP niet haalbaar gaat zijn. RV moet meestal voor 11:00 uur (uit mijn hoofd) ingeleverd worden. Dat red je dan niet vanaf Yosemite NP, of je moet wel heel vroeg opstaan. Tenzij je een Early Bird oid boekt, dan mag je ook de camper later inleveren.
Voor Yosemite zou ik inderdaad gaan voor een camping in het park zelf. De Pines campings zijn daarvoor perfect. Ook bij de Tioga Pass is daar een mogelijkheid voor, bv. Tuolumne Meadows. Deze zijn allen wel zeker te reserveren van te voren. Zie op de site hoe je dit het beste kunt doen: http://www.allesamerika.com/yosemite-ca ... veren.html
Voor de campings en mogelijkheden: https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/rvcamping.htm
Ik denk dat overigens Paramint Springs bedoelt, en niet Panamint? Een optie zou ook Lone Pine kunnen zijn met in de buurt de Alabama Hills.
Succes!
Verder eens met Marianne dat de dag van de camper inleveren vanaf Yosemite NP niet haalbaar gaat zijn. RV moet meestal voor 11:00 uur (uit mijn hoofd) ingeleverd worden. Dat red je dan niet vanaf Yosemite NP, of je moet wel heel vroeg opstaan. Tenzij je een Early Bird oid boekt, dan mag je ook de camper later inleveren.
Voor Yosemite zou ik inderdaad gaan voor een camping in het park zelf. De Pines campings zijn daarvoor perfect. Ook bij de Tioga Pass is daar een mogelijkheid voor, bv. Tuolumne Meadows. Deze zijn allen wel zeker te reserveren van te voren. Zie op de site hoe je dit het beste kunt doen: http://www.allesamerika.com/yosemite-ca ... veren.html
Voor de campings en mogelijkheden: https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/rvcamping.htm
Ik denk dat overigens Paramint Springs bedoelt, en niet Panamint? Een optie zou ook Lone Pine kunnen zijn met in de buurt de Alabama Hills.
Succes!
2001 SF - SLC
2011 SF - Denver
2014 LV-Great Basin-Craters o/t Moon-Yellowstone-Grand Teton-Arches-Canyonlands-Capitol Reef-Zion-LV
2016 LA - LV
2017 SEA - SF
2011 SF - Denver
2014 LV-Great Basin-Craters o/t Moon-Yellowstone-Grand Teton-Arches-Canyonlands-Capitol Reef-Zion-LV
2016 LA - LV
2017 SEA - SF
Het is toch echt Panamint
http://www.panamintsprings.com/accommod ... amping-rv/
Pines in Yosemite ga ik me eens in verdiepen. En dus eerder terug voor het inleveren.
In LA zat ik te denken aan Dockweiler (strand, maar ook vlakbij LAX), of Hollywood.
Een andere optie zou zijn om LA als start en eindpunt te nemen.
http://www.panamintsprings.com/accommod ... amping-rv/
Pines in Yosemite ga ik me eens in verdiepen. En dus eerder terug voor het inleveren.
In LA zat ik te denken aan Dockweiler (strand, maar ook vlakbij LAX), of Hollywood.
Een andere optie zou zijn om LA als start en eindpunt te nemen.
Haha, klopt. Heb nu zelf de fout gemaakt. In je eerste post schrijf jij ook Paramint 
2001 SF - SLC
2011 SF - Denver
2016 LA - LV
2017 SEA - SF
2011 SF - Denver
2016 LA - LV
2017 SEA - SF
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik weet niet hoe je daar bij komt; ik gaf al aan dat je kunt reserveren.Wahlee schreef: Volgens mij zijn de campings in Yosemite vaak first come first serve. Wil ik zeker proberen, maar ben ook weer bang de hele dag bezig te zijn met het zoeken van een plekje.
Kijk voor de campings in de parken op de officiële sites van de parken (via http://www.nps.gov). Dan zie je welke campings er zijn, wanneer ze open zijn en hoe je ze kunt reserveren.
Je kunt dit prima in 1 dag rijden. Mocht het te warm zijn dan kun je een extra dag plannen in de buurt van June Lake of Mammoth lakes. De mooiste plek om te overnachten is bij Furnace Creek; dan zit je vlak bij de meest bezienswaardigheden. En dan misschien een nacht bij Lone Pine.Wahlee schreef:Vanuit LA naar DV is een behoorlijk eind rijden. Heb je een tip voor een overnachting. De bedoeling is 2e helft van september te vertrekken. Ik hoop dat het dan onder de 40 graden blijft
Eigenlijk zou voor die periode een rondje Las Vegas ook wel mooi zijn; dan kun je parken als Zion, Bryce en de Grand Canyon bezoeken. En de parken bij Moab.
Marianne
Lezen blijft moeilijk
Ik zat met mijn gedachten bij Tioga Lake campground (geen idee waarom). Diverse Pines gevonden, dat is er inderdaad mooi midden in.
Ik zat met mijn gedachten bij Tioga Lake campground (geen idee waarom). Diverse Pines gevonden, dat is er inderdaad mooi midden in.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
De Tioga Lake campground is natuurlijk ook prima voor een nacht aan de oostkant van het park, maar het gaat vooral om de camping voor het bezoek aan de vallei; dan zit je het beste in de vallei zelf en niet in Groveland op de Yosemite RV park.
Marianne
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 678 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne