Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis ADKS: meivakantie 2019 West-Amerika

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
ADKS
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 6

Reis ADKS: meivakantie 2019 West-Amerika

Bericht door ADKS »

Beste allemaal,

Graag jullie advies over het volgende. We zijn van plan om in de meivakantie 2019 met 9 volwassenen en 7 kinderen (in de leeftijd 3 t/m 8jaar) een camperreis te maken door westen van Amerika.
We hebben een voorstel ontvangen van tioga met volgend reisschema:
Dag 1 Amsterdam - SF
Dag 2 SF 20
Dag 3 Yos
Dag 4 Yos
Dag 5 Yos - mono lake
Dag 6 ML-LV
Dag 7 LV-GC
Dag 8 GC-MV
Dag 9 MV-arches
Dag 10 arches -dinosaur
Dag 11 Dinosaur-grand teton
Dag 12 GT - YNP
Dag 13 YNP
Dag 14 YNP-SLC
Dag 15 SLC - AMS

Zelf vind ik dat er te weinig tijd is om echt dingen te doen dus er moeten wat zaken uit maar weet niet zo goed wat we het beste kunnen doen. Zelf hebben we in 2012 met zijn tweeen het rondje SF-Yos-DV-Zion- LV-page-GC-LV-LA al gedaan. Dus dachten nu wat anders te doen.
Hebben jullie tips voor een leuke rustige route met kids voor 2 weken? Er staat dus nog niks vast dus alles kan nog.

Alvast enorm bedankt voor de hulp!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis ADKS: meivakantie 2019 West-Amerika

Bericht door Martin & Marianne »

Onbegrijpelijk dat Tioga Tours met zoiets komt. Ten eerste kan dit helemaal niet in de meivakantie (eind april, begin mei?), en ten tweede is er absoluut nergens tijd voor.
Vergeet Yellowstone. Begin mei zou ik een rondje Las Vegas mooi vinden: Las Vegas (2n) , Zion (2n), Bryce, Capitol Reef, Moab (3 n), Monument Valley, Page (2n), Grand Canyon, Las Vegas (2n).

Daar zit al weinig ruimte in; een nacht Valley of Fire zou ook wel mooi zijn.

Als je wel naar SF en Yosemite wilt bedenk dan dat de Tioga Pass begin mei vrijwel zeker niet open is. Dus Yosemite - Mono Lake is niet mogelijk.

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Dit is gekkenwerk. Dat me,net durft om zoiets voor te stellen en dan nog met een camper !!!!

In mei is het nog niet eens zeker dat je van Yosemite in Mono Lake geraakt zonder een flinke omweg. Yellowstone ligt in mei nog grotendeels onder de sneeuw. Dat is dus al punt 1

Voor de rest ga je in dit voorstel heel veel de binnenkant van de camper zien, maar maar weinig van de parken. Ik mag er niet aan denken dit met kinderen te moeten doen.

Als je niet hetzelfde wil doen, denk dan bvb aan een LV-LV met een route waarin Moab zit (een nacht of 3, Joshua Tree, San Diego, ...)
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
ingrid1955
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door ingrid1955 »

hallo,
een schande van dat reisbureau, dit is één van de ergste routes die ik al ooit gezien heb.
Zoals al geschreven : onmogelijk, en geen vakantie maar een race tegen de tijd zonder iets te zien.

Een rondje vanaf LV lijkt inderdaad aangewezen. Maar gezien de vele kinderen tussen 3 en 8 jaar zou als afwisseling San Diego en/of LA ook mooi zijn. Van LV naar San Diego?

Jacques
ADKS
Amerika-newbie

Bericht door ADKS »

Alvast bedankt voor de reacties!
Dacht zelf ook al dat het lastige route was.
Gaan de gegeven tips bekijken. LA trekt ons niet echt dus vandaar SF/LV of SLC.
Als ik jullie goed begrijp is rondje vanuit SLC niet echt aan te raden en kunnen we beter LV als uitgangspunt nemen.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zou Vegas of LA als startpunt nemen. SLC kan wel, maar dan liggen de andere 2 net wat logischer. Ook Phoenix zou nog kunnen overigens.
Gast

Bericht door Gast »

Je hoeft geen rondje te doen, je kunt ook naar één plaats vliegen en weer terug vanaf een andere plaats. Bijvoorbeeld heen naar LV en terug vanaf SD. SLC kan ook hoor, ik zie niet wat daar mis mee is. LV zou ik zelf nooit naar toe gaan met kleine kinderen. Maar goed, ik roep maar wat.

Met zoveel mensen zou ik trouwens wel snel naar tickets gaan zoeken, zodat jullie allemaal bij elkaar in het vliegtuig zitten.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

eoms schreef: LV zou ik zelf nooit naar toe gaan met kleine kinderen.
ADKS schreef: LA trekt ons niet echt dus vandaar SF/LV of SLC.
Las Vegas kan prima met jonge kinderen, maar zelfs als je niet Las Vegas (of LA) wilt bezoeken is vliegen op Las Vegas (of LA) toch een mogelijkheid?
Bij mijn route heb ik niet echt gelet op de leeftijd van de kinderen. Misschien is het voor die leeftijdsgroep leuker om een rondje Californië te doen. In twee weken is zoiets goed te doen:

dag 1 naar San Francisco
dag 2 San Francisco
dag 3 San Francisco - Monterey
dag 4 Monterey - Pismo Beach
dag 5 Pismo Beach - Santa Monica
dag 6 Santa Monica - Joshua Tree
dag 7 Joshua Tree - Lone Pine
dag 8 Lone Pine - Mono Lake
dag 9 Mono Lake - South Lake Tahoe
dag 10 South Lake Tahoe - Yosemite
dag 11 Yosemite
dag 12 Yosemite
dag 13 Yosemite - San Francisco
dag 14 San Francisco

Of met wat meer rust:
dag 1 naar San Francisco
dag 2 San Francisco
dag 3 San Francisco - Monterey
dag 4 Monterey - Pismo Beach
dag 5 Pismo Beach - Santa Monica
dag 6 Santa Monica - Kings Canyon
dag 7 Kings Canyon - Sequoia NP
dag 8 Sequoia NP - Sequoia NP
dag 9 Sequoia NP - Yosemite
dag 10 Yosemite
dag 11 Yosemite
dag 12 Yosemite - San Francisco
dag 13 San Francisco
dag 14 San Francisco

Met zo'n grote groep (is dat nog handig? Willen jullie alles samen doen? Hoeveel campers gaan jullie huren?) is extra tijd overal wel handig; voordat je besloten hebt wat je gaat doen en voordat je daadwerkelijk op stap bent ben je alweer een uur verder. :wink:
Bedenk ook dat de camper ophalen en inleveren tijd kost.

Ik blijf me verbazen over Tioga Tours; ik dacht dat ze toch aardig ervaren waren.

Marianne
ADKS
Amerika-newbie

Bericht door ADKS »

Dank Marianne!
Gaan het voor het weekend even goed voor zitten.

Je hebt denk ik groot gelijk dat het even duurt voordat we op pad zijn ;-)

Oh en juist de camperervaring lijkt ons superleuk met zijn allen 8)

Had juist offerte aangevraagd bij Tioga omdat ik dacht dat ze je wel goed zouden adviseren. Is niet niks zo’n grote groep en dan met campers. Had zelf ook wel door dat dit ‘ambitieus’ was maar door bovenstaande reacties wel beetje verbaasd dat ze dit hebben aangeboden.
Had ook wel aangegeven wat ik hierboven zeg dat we stukje zelf al hebben gedaan dus dat wat nieuws in de route wellicht leuk is maar geen must!
ike360x
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door ike360x »

LA is ons erg tegen gevallen. Zou ik nooit meer naar toe gaan. SF graag nog meer dan 1x. Maar dat is mijn mening. Wat je ook kan doen om kosten te besparen is een route doen wat geen rondje is maar een binnenlandse vlucht te nemen tussen je eindstation en je begin. Dan kan je een retour nemen vanaf amsterdam naar... scheelt vaak een hoop kosten dan vanaf 2 verschillende vliegvelden intercontinentaal vliegen.
September 2015 Zuid-West Amerika
Augustus 2019 Noord-West Amerika & Zuid-West Canada
tomhster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door tomhster »

Je kunt begin mei ook nog helemaal niet van Grand Teton naar Yellowstone. Daar zijn alleen de noord(west) ingangen dan open. De ingang vanuit GT wordt pas rond 19 mei geopend.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Een binnenlandse vlucht kan ook dik tegenvallen. Bagage is vaak duur en mogelijks levert het je ook drop-off kosten voor de auto op.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Mr. Patrick
Amerikakenner

Bericht door Mr. Patrick »

ike360x schreef:Wat je ook kan doen om kosten te besparen is een route doen wat geen rondje is maar een binnenlandse vlucht te nemen tussen je eindstation en je begin. Dan kan je een retour nemen vanaf amsterdam naar... scheelt vaak een hoop kosten dan vanaf 2 verschillende vliegvelden intercontinentaal vliegen.
Zou ik niet doen. Een open jaw of multi-city ticket is vaak niet veel duurder dan een pure retour. Een binnenlandse vlucht is ook niet gratis en je hebt nog steeds drop-off kosten voor de auto/camper.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
ADKS
Amerika-newbie

Bericht door ADKS »

Beste allemaal,

Nav jullie tips en wat gelezen te hebben hier en daar hebben we nu de volgende route bedacht:

dag 1 AMS-SF
dag 2 SF
dag 3 SF-Yosimite
dag 4 Yosemite National Park
dag 5 Yosemite National Park - Sequoia / Kings Canyon
dag 6 Sequoia / Kings Canyon - Las Vegas
dag 7 Las Vegas
dag 8 Las Vegas-Zion
dag 9 Zion-bryce
dag 10 bryce canyon
dag 11 bryce-capitol reef
dag 12 capitol reef - dinosaur
dag 13 dinosaur
dag 14 dinosaur-SLC
dag 15 SLC
dag 16 SLC-AMS

Graag weer jullie advies/tips/op&aanmerkingen.

Groet, Astrid
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Sequoia is niet echt te doen op deze manier. Waar zou je willen overnachten? En wat wil je daar doen? Kijk op http://www.nps/gov/seki eens op de kaart van het pak voor de wegen en de ligging van de bezienswaardigheden. En voer dat dan eens op googlemaps in.
Het kan er in mei ook nog aardig koud zijn maar zelfs als de doorgaande wegen open zijn wordt het bijzonder krap als je de dag erna nog naar Las Vegas wilt rijden. Van Yosemite via Sequoia NP naar LV is ruim 11 uur rijden. En dan heb je nog geen enkele wandeling gemaakt. Kijk eens in ons 2013-verslag voor Yosemite en Sequoia om een idee te krijgen.

Ik had in mijn eerdere voorstel twee nachten zion en 1 nacht Bryce gegeven. Jullie willen maar 1 nacht Zion doen? En waarom 2 nachten Bryce, wat zijn jullie plannen overal?

En waarom Dinosaur? En waarom eindigen in SLC? Is het niet vele leuker en handiger om vanuit Capitol Reef naar Monument Valley en grand Canyon te gaan en te eindigen in Phoenix of Las Vegas?

Is het nog de bedoeling om met de camper te gaan? Dan is het wellicht niet haalbaar om op dag 3 al naar Yosemite te rijden.
En in Sequoia is de ca198 verboden voor camper langer dan 22 ft.

Marianne
ADKS
Amerika-newbie

Bericht door ADKS »

Sequoia is niet echt te doen op deze manier. Waar zou je willen overnachten? En wat wil je daar doen? Kijk op http://www.nps/gov/seki eens op de kaart van het pak voor de wegen en de ligging van de bezienswaardigheden. En voer dat dan eens op googlemaps in.
Het kan er in mei ook nog aardig koud zijn maar zelfs als de doorgaande wegen open zijn wordt het bijzonder krap als je de dag erna nog naar Las Vegas wilt rijden. Van Yosemite via Sequoia NP naar LV is ruim 11 uur rijden. En dan heb je nog geen enkele wandeling gemaakt. Kijk eens in ons 2013-verslag voor Yosemite en Sequoia om een idee te krijgen.
We willen graag overnachten in yosemite, het leek ons een dan logisch om door te rijden naar sequoia en daar ook weer te overnachten in het park zodat we al een stukje op weg zijn. We willen gen enorme trails lopen met de kinderen. Zag inderdaad net met het bekijken van campings dat de weg niet begaanbaar is voor campers. waar we inderdaad nog steeds mee willen gaan. Heb je verslag gelezen en jullie zijn er meerdere dagen.
Ik had in mijn eerdere voorstel twee nachten zion en 1 nacht Bryce gegeven. Jullie willen maar 1 nacht Zion doen? En waarom 2 nachten Bryce, wat zijn jullie plannen overal?
Ja is om het even, omdat de afstand niet hel groot is wilde we aan het eind van de dag vanuit zion doorrijden naar bryce en dan daar overnachten. In zion en bryce kleine wandelingen maken.
En waarom Dinosaur? En waarom eindigen in SLC? Is het niet vele leuker en handiger om vanuit Capitol Reef naar Monument Valley en grand Canyon te gaan en te eindigen in Phoenix of Las Vegas?
Dinosaur leek ons leuk voor de kinderen en misschien wat anders dan alleen maar natuur en wandelen. Eindigen in SLC leek ons handig met oog op directe vlucht terug naar huis

Groet, Astrid
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Maar waarom 2 nachten Bryce? Wat wil je daar dan doen?
Ik zou niet alleen vanwege de directe vlucht vanuit SLC vertrekken. Een overstap is ook niet erg. Een mooie en haalbare route lijkt me veel belangrijker.
ADKS schreef:Heb je verslag gelezen en jullie zijn er meerdere dagen.
Ja, dat weet ik. :wink: Wat wil je daarmee zeggen? Denk je dat het met 1 nacht te doen is?
Je zou kunnen kamperen in Grant Village. Je hebt dan een reisdag vanuit Yosemite van 3,5 uur. Dan zou je nog naar Sequoia door kunnen rijden en weer terug naar Grant Grove. Dan heb je in totaal een reistijd van ruim 5 uur.
De volgende dag rij je dan van Grant Grove naar Las Vegas in 8 uur. Dat lijkt mij wel erg lang.
Waarom ga je in Yosmeite niet naar de Mariposa Grove? Je kutn dan de laatste nacht Yosemite kamperen bij Wawona. En dan vandaar bijvoorbeeld via Death Valley naar Las Vegas. Of niet via DV, maar wel met een tussenstop ergens.

Als je naar Yosemite wilt kun je ook overwegen om te eindigen in SF zodat je Yosemite zo laat mogelijk hebt Dan is er meer kans op open wegen en trails.
Maar ik zou in die periode en met zo weinig tijd en zoveel mensen kiezen voor een rondje Las Vegas.

Marianne
ADKS
Amerika-newbie

Bericht door ADKS »

Bedankt Marianne voor de reactie, we gaan er nog eens goed naar kijken.
We willen wel echt graag naar Yosemite voor de afwisseling. We zijn zelf al een keer eind maart geweest en toen ging het goed met wegen en trails.
Mr. Patrick
Amerikakenner

Bericht door Mr. Patrick »

In maart? Dan kun je vast prima Yosemite Valley in, maar de Tioga Pass kun je dan niet rijden en Glacier Point heb je ook niet kunnen bezoeken.

Voor wat betreft Sequoia: wij hebben in april 2017 een dag Sequoia gedaan als onderbreking op de weg van Yosemite naar Death Valley. We sliepen eerst in Fresno en erna in Visalia en hebben onderweg eigenlijk alleen de wandelingen naar General Grant en General Sherman gedaan. Er was nog wel tijd voor een andere korte hike, maar het weer was die dag heel slecht (sneeuw en regen en veel wind) en daarom zijn we niet verder meer gegaan. Maar zo hebben we maar een fractie van het park gezien, maar als je daar genoegen mee neemt, dan kan het.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je zult in mei alles kunnen doen in Yosemite wat je eind maart ook kon doen maar dat is slechts een heel klein deel van wat het park te bieden heeft. Je hebt zeker niet alle wegen kunnen doen toen. Als je Yosemite goed wilt zien moet je er wat later in het jaar naar toe gaan. Waarmee ik niet wil zeggen dat het nu geen zin heeft maar doe dan wel de route andersom zodat bijvoorbeeld de Glacier Point Road open is.

Kijk nog eens goed naar die volle dag Dinosaur. Ik heb er zelf geen ervaring mee maar het lijkt me dat je je tijd beter ergens anders kunt gebruiken.
En wat wil je bij Bryce doen? Je wilt geen enorme trails lopen zeg je.
Kijk eens naar Valley of Fire. En doe een extra dag Zion. Ik zou daar zelfs 3 nachten niet gek vinden.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer