Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis MaMootjes: camperreis zomer 2018.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
MaMootjes
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis MaMootjes: camperreis zomer 2018.

Bericht door MaMootjes »

Dank Marianne, dat ga ik proberen! Raften staat hoog op ons verlanglijstje, ik ga jouw reisverslag erop na slaan.

En Matthijs, wij hebben geboekt via schipholtickets.com. En ook gemerkt dat het heel veel kan schelen of je 's avonds of overdag kijkt. 'S avonds waren deze tickets echt veel goedkoper dan dezelfde overdag.

Gr.
MaMootjes
Amerika-ontdekker

Bericht door MaMootjes »

Ben er nog niet helemaal uit, wat zouden jullie kiezen:
Optie A: 2 nachten dus 1 volle dag SF en 2 stops tussen SF en LA
Optie B: 3 nachten dus 2 dagen SF en 1 stop (pismo beach?) tussen SF en LA

In SF willen we in elk geval graag naar Alcatraz ...
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

In je laatste schema had je aangegeven dat je vroeg uit Yosemite wilt vertrekken (wat ik alelen zou doen als je daar inderdaad die extra dag hebt gepland). Als je vroeg vertrekt heb je nog een (deel van de) middag en avond voor SF; je zou dan bijvorobeeld de avondtour naar Alcatraz kunnen doen. Ik weet niet hoe het vervoer naar de camping is; kun je in de avond nog terug?

Als je twee stops doet tussen SF en LA en de eerste stop is in Monterey dan heb je eventueel nog een ochtend in SF. Maar dat is ook weer afhankelijk van de mogelijkheden om heen en weer te reizen naar de camping of de camper ergens te parkeren.

Wat zijn jullie plannen in SF behalve Alcatraz? En heb je plannen voor de kust? Wandelingen, Hearst Castle, walvissen spotten,...?

Wij hadden dit jaar 1 dag in SF en 1 stop langs de kust; zie daarvoor ons verslag. Ook in 2015 hadden we 1 dag in SF, met daarbij een bezoek aan Alcatraz. Zie hier voor het verslag van die dag.

Marianne
MaMootjes
Amerika-ontdekker

Bericht door MaMootjes »

Inderdaad lijkt 2 nachten SF voldoende als we er op dag van aankomst op tijd zijn. Avondtour Alcatraz is een heel goed idee. Dan hebben we nog een hele dag om de stad te doorkruisen, eventueel op de fiets de brug over. We slapen op Marin RV is nu de planning, ik weet niet tot hoe laat de ferry gaat?

Dan hebben we 2 stops langs de kust. Dat geeft wat rust. Niet echt grote plannen, korte wandelingen onderweg, genieten van uitzichtpunten en wellicht een stop bij een outlet want dochterlief wil graag shoppen. In de buurt van Morro Bay is ook nog een fair rond die tijd, wellicht een stop waard? Een vorige keer vonden we santa Barbara en Solvang ook leuk om even doorheen te lopen. Met 2 stops zouden we hier tijd voor hebben.

Bedacht me ook dat het niet eens zeker is dat de kustweg helemaal open is, misschien moeten we wel omrijden... dan is een stop in Monterey (en even op en neer naar Big Sur) en eentje in de buurt van Cambria wellicht een goed idee... toch?
MaMootjes
Amerika-ontdekker

Bericht door MaMootjes »

Ik ben weer aan het twijfelen, wat denken jullie:

Na een overnachting in Yoshua Tree NP (Hidden Valley) rijden we naar Grand Canyon (Mather Campground). We willen via de Sitgreaves Pass en Oatman, zoveel mogelijk over Route 66. We kunnen hier 1 stop maken, om te overnachten. Maar waar? Kingman, Seligman? Of is Williams een betere optie? Dan is Yoshua Tree-Williams wel een eind... ik kan niet goed inschatten hoe lang we erover doen en wat er te zien is onderweg. En een fatsoenlijke camping krijg ik ook niet gevonden.

Hebben jullie ervaring/tips/advies?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wat voor soort camping zoek je? In zowel Kingman als Wiliams is een KOA camping. In Needles ook dacht ik. Joshua (met een J) Tree zal heet zijn. Je kunt ook kijken naat Twentynine Palms; dan heb je de volgende dag ook wat meer tijd. JT is ook prima, maar een zwembad is misschien ook wel lekker.

Marianne
MaMootjes
Amerika-ontdekker

Bericht door MaMootjes »

Het lijkt ons zo indrukwekkend om in JT (met J nu :wink: ) te staan. Zal inderdaad warm zijn maar 1 nachtje moet wel te doen zijn toch? Koelt het daar s nachts af of helemaal niet?

De volgende dag naar camping met zwembad dan maar, KOA Kingman of KOA Williams? Hoe lang zouden we erover doen via R66?
MaMootjes
Amerika-ontdekker

Bericht door MaMootjes »

Inmiddels een heel eind met campings zoeken en vastleggen. Graag jullie advies bij de route van Las Vegas naar Yosemite, via de Tioga Pas. Wij willen bovenlangs DV rijden, via Tonopah. Als tussenstop heb ik camping Oh!Ridge in gedachten, lijkt me prachtig.

Als ik de route wat nader bekijk zie ik echter dat we, als we de grote weg volgen, helemaal niet langs June Lake en Oh!Ridge komen. Wel als we een kleiner weggetje volgen... iemand ervaring met deze route? Is Oh!Ridge wel een goede keus of is slapen bij Mono Lake logischer?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Mono Lake ligt wel beter op de route, maar het is niet heel ver om als je naar June Lake wilt. Welke weg bedoel je met de kleinere weg? Het is via de 120 niet ver om - of zelfs helemaal niet om denk ik, en dan kun je meteen even stoppen bij Mono Lake want je zit daar aan de goede kant.

Marianne
MaMootjes
Amerika-ontdekker

Bericht door MaMootjes »

Dat stelt me al wel gerust, dank!

Als ik op google maps kijk dan rijden we via de 120 naar het westen. Na Benton hot springs buigt de 120 naar het noorden (naar rechts) en komt hij uiteindelijk uit op de 395. Voor June Lake geeft Google Maps na Benton een kleinere weg naar rechts, de Benton Crossing Road, die uiteindelijk ook op de 395 uitkomt maar wat zuidelijker....
MaMootjes
Amerika-ontdekker

Bericht door MaMootjes »

Onze reis zit er erop en o wat het geweldig! Mede dankzij alle tips die we op dit forum hebben gekregen en gevonden was onze reis onvergetelijk. Camperen is ons heel goed bevallen. Heerlijk om volledig zelfvoorzienend te zijn. We hebben op de allermooiste plekken gekampeerd, veel kampvuurtjes gemaakt en heerlijk gebarbecued en marshmellows geroosterd als toetje. Natuurlijk zouden we een aantal dingen een volgende keer anders doen. En natuurlijk was het jammer dat we niet naar Glacier Point konden in Yosemite. Maar we hebben verschrikkelijk veel gezien en gedaan en over-all was de reis gewoon echt super.

Hoogtepunten:
Overnachten in Joshua Tree, Jumbo Rocks
Zonsondergang in Monument Valley
Lower Antilope Canyon
Helicopter vliegen in Bryce
The Narrows (met stip op 1)
Eten in China Town SF
Zondagochtend op Venice Beach LA
Cruisen door LA met een Mustang cabrio
Wedstrijd van de Dodgers

Wat zouden we zeker anders doen een volgende keer:
Route 66 zouden we overslaan
Op wat meer plekken 2 of 3 nachten
Minder grote campings met zwembad, meer campings zonder voorzieningen

Iedereen die met ons heeft meegedacht, dankjewel!
Tot een volgende keer, die komt er zeker
Groetjes, Saskia
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer