Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Lisa & Joni: reisroute eerste roadtrip.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Lisa & Joni
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Lisa & Joni: reisroute eerste roadtrip.

Bericht door Lisa & Joni »

Hoi Allemaal,

Wij gaan in mei 2019 samen een roadtrip maken. Mijn vriend is al 2 keer eerder in Amerika geweest (omgeving Florida) en ik ben er nog nooit geweest.
We zijn druk bezig met het uitstippelen van onze route en hebben veel hotels inmiddels al geboekt (de meeste met gratis annulering). Dit omdat we zagen dat het snel is volgeboekt. We hebben nu de volgende route samengesteld: (uitgaande van een gesloten Tioga Pass in Yosemite NP)

Vrijdag 10 mei heen zaterdag 1 juni terug
Dag 1 |Vliegen naar San Francisco, 16:00 aankomst SF, hotel geboekt in SF
Dag 2 | San Francisco (Alcatraz, Lobard Street etc.)
Dag 3 | auto ophalen, vertrek uit SF naar Yosemite NP, Overnachten in Merced omdat we in het park zelf te duur vinden
Dag 4 | Yosemite NP bezoeken, overnachten in Fresno
Dag 5 | Fresno naar Lake Isabella, onderweg korte stop Kings Canyon (1 uur rijden), Seqoia (30 min) naar Lake Isabella (2u45)
Dag 6 | Lake Isabella (rustdag)
Dag 7 | Lake Isabella rijden naar Death Valley, overnachting in death valley
Dag 8 | van Death Valley naar Las Vegas, overnachting Las Vegas
Dag 9 | Las Vegas
Dag 10 |Las Vegas naar Zion, middag hike Zion, overnachten in Springdale
Dag 11 | Zion NP bezichtigen, overnachten in Panguitch
Dag 12 | Bryce Canyon bezichtigen, overnachten in Tropic
Dag 13 | Tropic naar Bicknell, route UT12 rijden, Veel te zien onderweg , Capitol Reef bezoeken
Dag 14 | CR/Bicknell naar Bluff, Mooie rijroute met onderweg Valley of the Gods, mule canyon veel stops
Dag 15 | Bluff naar Page, onderweg bezichtigen Monument Valley evt. Horeshoe Band/Antelope Canyon
Dag 16 | Rustdag in Page – Lake Powell
Dag 17 | Rustdag in Page - Lake Powell
Dag 18 | Page naar Grand Canyon, overnachten in GC
Dag 19 | Grand Canyon, overnachten in GC (mijn vriend is dan jarig en die wil het graag vieren in GC met helikoptervlucht)
Dag 20 | Grand Canyon naar Bakersfield (hele lange rij dag)
Dag 21 | Bakersfield naar Monterey, Langs Big sur/17 mile drive, overnachten in Monterey
Dag 22 | Monterey bezichtigen (whale spotting?) overnachten in Monterey
Dag 23 | Zaterdag 1 juni rijden van Monterey naar vliegveld SF

Wij hebben ervoor gekozen om niet in Yosemite te overnachten gezien de kosten en we liever niet kamperen. Bij Zion NP kiezen we ervoor om in Springdale te overnachten. Wel hebben we een overnachting in de Grand Canyon & Death Valley geboekt. Verder hebben we bewust ervoor gekozen om ook wat rustdagen in te plannen. Dit doen we bijvoorbeeld bij Lake Isabella & Lake Powell.

Is dit zo een handige route? Alvast bedankt voor de reacties.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Lisa & Joni: reisroute eerste roadtrip.

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Waarom kiezen jullie ervoor om eerst naar Yosemite te gana, in plaats van Yosemite op het laatst te doen? Nu is het vrijwel zeker dat de Tioga Pass gesloten zal zijn, maar als je het later in de reis doet is het mogelijk dat de pas wel open is. en anders kun je de Sonora Pass nemen. Ook heb je dan meer kans op een open Glacier Point Road.
Overnachten in Yosemite is wel prijzig, maar de tenten in Half Dome Village zijn nog wel te doen; het zal je heel veel reistijd schelen. Nu heb je eigenlijk maar een paar uur voor het park want je hebt al 4,5 uur aan reistijd; dat is toch jammer van zo'n reis.
Ook voor Sequoia/Kings Canyon heb je nauwelijks tijd. En waarom dan wel 2 nachten Lake Isabella? Die tijd zou ik voor Yosemite gebruiken; dat is prachtig in mei.
Een overnachting in zowel Panguitch als Tropic vind ik niet zo logisch, dat ligt maar een half uur rijden van elkaar vandaan. Waarom geen twee nachten Springdale en dan naar Bryce/Tropic?
Als je twee nachten Springdale te duur vindt zou je ook iets dichter bij Zion kunnen kijken, bijvoorbeeld in Mt Carmel.
Drie nachten Page vind ik wel veel. Je zou een extra nacht aan de kust kunnen doen.

Waar zit je in het Memorial Day weekend? Hou dan rekening met drukte en hogere prijzen.

Marianne
Lisa & Joni
Amerika-newbie

Dag Marianne,

Bedankt voor je snelle reactie. We hebben even gekeken naar de Half Dome Village maar die is toch best prijzig. Het kost ons inderdaad veel tijd maar scheelt wel meer dan de helft van het geld. Het is een afweging die we moeten gaan maken en zullen nog even goed nadenken of we toch niet in de Half Dome willen gaan overnachten. Bedankt voor de tip :). Misschien is het slim om dan 2 nachten Yosemite te doen en Seqoia/Kings over te slaan maar daarvoor Mariposa Grove mee te nemen als we in Yosemite overnachten?

We hadden voor Panguitch gekozen zodat we dan relatief op tijd richting Bryce konden gaan. Misschien is overnachten in Mt Carmel ook wel een goede optie inderdaad of 2 nachten Springdale.

Met Memorial Day rijden we richting de Grand Canyon. Hier hebben we de Bright Angel Lodge geboekt. Mijn vriend is de dag erna jarig en wil dit graag in GC vieren. Vandaar dat we ook iets langer in Page blijven om met zijn verjaardag in de GC te zitten en we in Page ook rustdagen willen hebben.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zou toch de route niet laten afhangen van die helikoptervlucht. Ook als dat niet op zijn verjaardag valt is dat toch een leuke activiteit. Het wel of niet toegankelijk zijn van een park als Yosemite lijkt me belangrijker.

Ik zou ook echt goed nadenken over die dagen in Page; je hebt elders te weinig tijd; jammer om dan 3 nachten in Page te blijven.

Wij waren in 2013 in dezelfde periode in het zuidwesten; misschien heb je iets aan ons reisverslag.

Marianne
Franciscus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Franciscus »

Lisa & Joni schreef:Hoi Allemaal,

Vrijdag 10 mei heen zaterdag 1 juni terug

Dag 3 | auto ophalen, vertrek uit SF naar Yosemite NP, Overnachten in Merced omdat we in het park zelf te duur vinden
Dag 4 | Yosemite NP bezoeken, overnachten in Fresno
Dag 5 | Fresno naar Lake Isabella, onderweg korte stop Kings Canyon (1 uur rijden), Seqoia (30 min) naar Lake Isabella (2u45)
Dag 6 | Lake Isabella (rustdag)
Dag 7 | Lake Isabella rijden naar Death Valley, overnachting in death valley
Dit stuk van de route zou ik niet zo doen. Voor Yosemite maak je veel kilometers (vergis je niet in de reistijd!) en kunt relatief weinig zien.

Ook de dag van Fresno naar Lake Isabella via KiC en Seq. kost heel veel reistijd, je hebt veel te weinig over om daadwerkelijk iets te zien. Dat is rijden, uitstappen, foto maken en doorrijden. Ik weet niet hoe je aan de reistijden op deze dag maar daar klopt volgens mij niets van. Als ik de route op die manier ingeef in Google maps is het 6 uur en 15 minuten rijden. Mijn ervaring is dat je daar minimaal 10% bij moet optellen dus dan zit je op bijna 7,5 uur pure reistijd. En het zou me niet verbazen als dat nog te optimistisch is.

Dan heb je een rustdag bij Lake Isabella. Ik weet niet of het daar altijd zo is maar toen wij er waren vonden we het niet leuk. De route erheen was heel druk, in een colonne vol met grote pickups met nog grote boten erachter richting het meer. En het meer zelf was overbevolkt met luidruchtige watersporters; megagrote speedboten en ontelbare waterscooters. Veel boten met keiharde muziek aan. Nee, dat was geen rustdag.... Maar misschien hadden wij pech en is het op andere dagen rustiger?

Toch zou ik overwegen om die rustdag te gebruiken om SeKi te bezoeken of meer tijd te nemen voor Yosemite, dat geeft ook rust. Heel Seki overslaan zou ook rust geven. De Sequoias zou je ook in Yosemite kunnen zien. Als je toch via Seki gaat en niet de hoofdprijs voor overnachten wil betalen kun je eens kijken in Three Rivers, daar zijn betaalbare accomodaties te vinden.
2025 juli/aug. 3,5 weken Seattle - Zuidwest Canada
2017 juli/aug. 6 weken ronde vanuit Portland
2014 april/mei 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei 2,5 week LA - SF en 1 week Miami/Florida Keys
Mr. Patrick
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Mr. Patrick »

Buiten het feit wat er al allemaal gezegd is vind ik het heel lastig goede suggesties voor een route aan te dragen. Welke van de locaties in de OP zijn er een must en welke zouden er voor een volgende keer mogen blijven? Want met dit lijstje aan locaties is er van de route niet heel veel anders te maken...
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Lisa & Joni
Amerika-newbie

Bedankt voor alle reacties & tips.
We hebben besloten om Sequoia/Kings over te slaan en dat misschien ooit in de toekomst te gaan bezichtigen. Zo hebben we inderdaad wat meer tijd voor Yosemite en is het wat minder gehaast. Lastig om soms keuzes te maken aangezien er zoveel leuke/mooie plekjes zijn :).
tomhster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door tomhster »

In Panguitch heb ik overnacht omdat het een stuk goedkoper was dan in Bryce. Het zijn echter de nodige extra kilometers de verkeerde kant op. Ik zit komend voorjaar weer in die omgeving en kies nu toch voor Bryce. 's avonds nog even het park in kunnen heeft ook zijn voordelen en het prijsverschil voor één nacht is nog wel te overzien. Panguitch is nogal een gat, je mist er niets aan als je het niet gezien hebt.
Lisa & Joni
Amerika-newbie

Dat is goed om te weten, dankje. Misschien dan toch maar kijken inderdaad naar iets dichter bij het park.
Franciscus
Amerikakenner

Misschien dan toch maar kijken inderdaad naar iets dichter bij het park.
Ik zie dat je al een overnachting hebt gepland in Tropic, daar zou je ook 2 nachten kunnen blijven.
Lisa & Joni
Amerika-newbie

Dat is ook een goed idee inderdaad! Wij bezoeken overdag eerst nog wel Zion. Is het dan te doen om eind van de dag door te rijden richting Tropic zodat we dan voor de volgende dag dichter bij Bryce zitten?
Franciscus
Amerikakenner

Wij bezoeken overdag eerst nog wel Zion. Is het dan te doen om eind van de dag door te rijden richting Tropic zodat we dan voor de volgende dag dichter bij Bryce zitten?
Wat wil je in Zion nog doen die dag? Blijf je daar nog lang? Dat kan best, er is van genoeg te doen? Maar hou er wel rekening mee dat alles tijd kost, ook omdat je aangewezen bent op shuttlebussen als je echt het park in wil.

En wat is voor jullie het einde van de dag? Heb je het dan over 16.00 uur of 20.00 uur?

Gerekend vanaf Springdale is het vlg Google Maps 2 uur rijden naar Tropic. Dus dat is te doen. Of je die weg in het donker wil afleggen is de vraag, ik vind het nooit fijn rijden in dergelijk gebied. En ook; hou er rekening mee dat het een prachtige scenic road is, vanaf Springdale rij je eerst nog een heel stuk door Zion heen met verschillende panoramapunten, eventueel kun je de -korte- wandeling naar de Canyon-overlook nog doen. Vervolgens kom je vóór Bryce Canyon ook door Red Rock Canyon, daar zou je ook nog kunnen stoppen. Dus het wordt kiezen tussen langer in Zion blijven en de scenic road afraffelen of andersom.

Overigens is Bryce niet zo heel groot. Wil je daar gaan wandelen of met muilezel naar beneden? Anders is een middag en ochtend in Bryce ook voldoende.

Jaja, keuzes, keuzes.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als je Sequoia overslaat zou ik meer tijd voor Yosemite nemen; je kunt daar dan de Mariposa Grove bezoeken voor de sequoia's.
In plaats van 2 nachten Bryce en 1 nacht Zion zou ik kiezen voor 2 nachten Zion en 1 nacht Bryce.

En nogmaals: doe Yosemite op het laatst; zoals je het nu hebt gaat het hoogst waarschijnlijk niet lukken met de Tioga Pass. En ook de Sonora Pass kan een risico zijn. Als je het in omgekeerde volgorde doet zou je zoiets kunnen doen:

10-mei-19 naar SF
11-mei-19 SF
12-mei-19 SF - Monterey
13-mei-19 Monterey - Pismo Beach
14-mei-19 Pismo Beach - Bakersfield
15-mei-19 Bakersfield - Grand Canyon
16-mei-19 Grand Canyon
17-mei-19 Grand Canyon - Page
18-mei-19 Page
19-mei-19 Page - Monument Valley
20-mei-19 Monument Valley - Capitol Reef
21-mei-19 Capitol Reef - Bryce
22-mei-19 Bryce - Zion
23-mei-19 Zion
24-mei-19 Zion - Las Vegas
25-mei-19 Las Vegas
26-mei-19 Las Vegas - Death Valley
27-mei-19 Death Valley - Mammoth Lakes
28-mei-19 Mammoth Lakes - Yosemite
29-mei-19 Yosemite
30-mei-19 Yosemite
31-mei-19 Yosemite - SF (via Mariposa Grove)
1-jun-19 SF

De laatste nacht Yosemite kun je kiezen voor een overnachting in Oakhurst, maar de andere nachten zou ik echt iets in het park proberen.
Page is ook erg duur om te overnachten, dus een nacht Page inruilen voor Yosemite maakt qua kosten niet veel uit.
Voor Capitol Reef is Bicknell een mogelijkheid maar je kunt ook kijken naar een cabin op de Thousand Lakes RV Park; wij hebebn daar vorig jaar overnacht.

Marianne
Lisa & Joni
Amerika-newbie

Bedankt voor alle tips. We hebben onze route met al jullie tips nog wat aangepast.

Seqoia hebben we uit de planning gehaald zodat we meer tijd hebben voor Yosemite. Ook hebben we een hotel gevonden dichter bij Yosemite. Zo hebben we meer tijd om dit te bekijken.

Voor Zion hebben we nu 2 nachten in Springdale geboekt. We hebben dan een middag & avond in Zion en de dag erna nog een volledige dag. Zo hebben we daar wat meer tijd. In de ochtend rijden we dan door naar Bryce (overnachting Tropic). We hebben dan een middag en avond in Bryce. We willen beide niet met een muilezel naar beneden dus we denken dat een middag en avond voldoende is?. Het is inderdaad keuzes maken :).

Bedankt voor de tip Marianne voor the Thousand Lakes RV Park. Hier hebben we nu een cabin geboekt.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Dichter bij dan Merced kan nog steeds heel ver van de vallei zijn. :wink: Wat heb je nu gevonden?
Doe je nu nog steeds Yosemite in het begin? Waarom? Wat is er op tegen om de route om te draaien? Ik zie daarin alleen maar voordelen.

Op zich heb je met een middag/avond en eventueel nog een deel van de ochtend voldoende tijd voor Bryce, doe wel een wandeling naar beneden zodat je ook tussen de hoodoos loopt.
Kijk bijvoorbeeld eens in ons 2013-verslag om een idee te krijgen. Probeer zeker een zonsondergang mee te krijgen; of beter gezegd; het laatste zonlicht op de hoodoos.

Marianne
Franciscus
Amerikakenner

Lisa & Joni schreef:Voor Zion hebben we nu 2 nachten in Springdale geboekt. We hebben dan een middag & avond in Zion en de dag erna nog een volledige dag. Zo hebben we daar wat meer tijd. In de ochtend rijden we dan door naar Bryce (overnachting Tropic). We hebben dan een middag en avond in Bryce. We willen beide niet met een muilezel naar beneden dus we denken dat een middag en avond voldoende is?. Het is inderdaad keuzes maken :).
Een middag en avond is voldoende.

Nog wel van plan om de volgende dag naar Bicknell te rijden? Heb je al accommodatie? Wij sliepen vorig jaar in het Aquarius Inn. Was toen veruit de goedkoopste optie in die omgeving. Het interieur e.d. Is allemaal wat ouder maar wel schoon en met zwembad. Ik zou niet aarzelen daar weer heen te gaan.
Lisa & Joni
Amerika-newbie

We hebben uiteindelijk Housekeeping Camp geboekt in Yosemite. Zijn niet echt kampeerders maar volgens mij is dit prima :wink:

@franciscus: We hadden de Aquarius Inn geboekt maar op aanraden van Marianne dit omgeboekt voor de Thousand Lakes RV park.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer