Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Ing: rondreis Texas april 2019

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Ing
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19

Reis Ing: rondreis Texas april 2019

Bericht door Ing »

Met de wens om in april graag weer 2 weekjes naar de VS te vertrekken de afgelopen tijd tickets in de gaten gehouden voor o.a. Texas. Gisteravond opeens voor 344 naar Austin vliegen vanaf Amsterdam met BA en bagage.. Tsja, de keuze was gemaakt en dus: Texas April 2019! (Komt dit verhaal bekend voor? Dat klopt, ik heb ook een medeforumlid aangestoken met deze prijs...)

Ik vlieg 13 april heen, 27 april terug. Ik ga met mijn moeder. We zijn geen enorme wandelaars, wel fan ook van steden, shoppen en american culture. Natuur en strand vinden we ook heerlijk.

Aan de hand van reisverslagen en reisvoorbeelden dit samengesteld:

13-Apr AMS - Austin
14-Apr Austin - San Antonio
15-Apr San Antonio - Corpus Christi
16-Apr Corpus Christi
17-Apr Corpus Christi - Del Rio
18-Apr Del Rio - Big Bend
19-Apr Big Bend
20-Apr Big Bend
21-Apr Big Bend - Carlsbad
22-Apr Carlsbad (Guadelupe Mountains NP & Carlsbad Caverns NP)
23-Apr Carlsbad Amarillo
24-Apr Amarillo (Palo Dura Canyon SP)
25-Apr Amarillo Forth Worth/Dallas
26-Apr Forth Worth/Dallas - Austin
27-Apr Austin - AMS
28-Apr AMS

Benieuwd wat jullie denken. Hoor graag wat er wellicht anders zou kunnen.
- Zit 1 hele lange rit tussen, namelijk Amarillo naar Fort Worth. Ik wil echter toch beetje Forth Worth Dallas meepakken en dan maar een dagje gassen. Daarnaast hoeven we pas einde van 26 april richting Austin, ivm late vlucht op 27 april.
- Goede verdeling qua afstanden e.d.? Soms wat lange dagen, soms wat korter.
- Hotel tips? Ik schrik tot nu toe wel een beetje van de prijzen rondom Big Bend en Guadelupe etc)
- Laatste nacht Big Bend is de Lodge niet beschikbaar, dus zit eraan te denken om dan alvast stukje richting Carlsbad te rijden. Iemand aanraders voor onderweg?

Alvast bedankt!
45 states done, 5 to go (HI, KS, NE, ND, IA)!
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Ing: rondreis Texas april 2019

Bericht door Tipsy_1 »

heerlijk ik ben jaloers, onze texas trip trok wel wat op die van jullie.
Misschien komt de Chisos Mountain lodge nog vrij? blijven checken op dagelijkse basis zouden zeggen. Wij vonden het heerlijk. Wij hebben in Big Bend een nacht in een (duurder) resort geslapen wat meer richting guadeloupe - maarwij vonden de chisos lodge veel sfeervoller. Big Bend was echt een van onze top ervaringen ever. Guadeloupe is ook heel mooi, wel een wandelpark. Misschien moet je eens kijken om ook White Sands in de route te doen.
In carsbad eventueel 1 nacht of zo en 1 nacht bij White Sands? Is echt prachtig.
Je hebt Palo Duro maar ook Caprock Canyon daar in de buurt. Ook zeer de moeite en alleen al de scenic drive doen is al de moeite.
Misschien heb je ook nog iets aan ons 2014 verslag.
Wij zijn trouwens ook de laatste nacht nog in Hill Country (is vlakbij Austine) geweest, en dan dag erna naar Houston gereden voor de avondvlucht naar AMS vanaf Houston die avond, was prmia te doen. Bij jullie is die laatste overnachting dus ook prima ingepland.
Laatst gewijzigd door Tipsy_1 op 22 jul 2018, 09:28, 1 keer totaal gewijzigd.
chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door chippie777 »

Net als Tipsy_1 was onze Texas reis ook een van de mooiste usa reizen. Big Bend is geweldig! Ik zou zeker the white Sands proberen in te passen in je programma. Van Dallas naar Amarillo hebben wij ook gedaan en tijdens die rit stukjes van route 66 bekeken. Wie weet heb je wat aan ons reisverslag.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Ing
Amerikakenner

Bericht door Ing »

Bedankt voor jullie reacties! Reisverslagen had ik al wel gevonden van jullie, maar zal nog eens echt gaan lezen (ipv alleen de route pikken ;-))
Leuk om te horen dat jullie zo enthousiast zijn over Texas!
Misschien komt de Chisos Mountain lodge nog vrij? blijven checken op dagelijkse basis zouden zeggen. Wij vonden het heerlijk. Wij hebben in Big Bend een nacht in een (duurder) resort geslapen wat meer richting guadeloupe - maarwij vonden de chisos lodge veel sfeervoller. Big Bend was echt een van onze top ervaringen ever. Guadeloupe is ook heel mooi, wel een wandelpark. Misschien moet je eens kijken om ook White Sands in de route te doen.
We hebben nu 2 nachten Chisos Mountain Lodge en 1 nacht Quarter Circle Inn in Alpine. Dan rijden we op de 3e dag via de mooie scenic routes alvast richting Alpine.

White Sands heb ik bewust niet ingepland omdat ik al bij de Great Sand Dunes ben geweest in Colorado, zandduinen heb gezien in Death Valley en ik krijg het niet ingepast in ons schema, zonder iets te laten vallen wat ik ook graag wil zien (zoals bijvoorbeeld de kust of Forth Worth). Dan helaas offer ik White Sands. Begrijp wel dat het anders is dan die andere zandduinen, maar het gevoel/idee van oneindige witte vlaktes kennen we dus.

Lastige aan Guadelupe vind ik het overnachten. Het dichtsbijzijnde waar je kunt slapen is Carlsbad en die plaats is stervensduur, met relatief slechte hotels. In Artesia kun je waar voor je geld krijgen, maar dat is nog 1.5 uur rijden vanaf Guadelupe...

Dit is nu de route:
13-Apr AMS - Austin
14-Apr Austin - San Antonio
15-Apr San Antonio - Port Aransas
16-Apr Port Aransas
17-Apr Port Aransas - Del Rio
18-Apr Del Rio - Big Bend NP (Chisos Lodge)
19-Apr Big Bend (Chisos Lodge)
20-Apr Big Bend (overnachten in Alpine)
21-Apr Alpine - Carlsbad
22-Apr Carlsbad (Guadelupe Mountains NP & Carlsbad Caverns NP)
23-Apr Carlsbad Amarillo
24-Apr Amarillo (Palo Dura Canyon SP)
25-Apr Amarillo Forth Worth/Dallas
27-Apr Austin - AMS
28-Apr AMS
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

ivm guadeloupe: wij sliepen aan de ingang van de weg naar de Carlsbad caverns NP, daar was 1 motel, de Rodeway inn. Slecht motel maar te doen en niet zo duur.
Aricon
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door Aricon »

Hier nog een forumlid dat aangestoken is door jouw bericht over de ticketprijs naar Austin. :thumbup: Gisteren geboekt, direct bij BA, voor € 343,- pp. We vliegen 7 april heen en 9 mei terug. Bijna 5 weken Texas!

Nu snel maar eens beginnen met reisverslagen lezen en een planning maken.
Ing
Amerikakenner

Bericht door Ing »

Wat leuk om te horen Aricon!! Echt mooi, heel AA naar Texas door de British Airways sale :) Grappig ook hoe het Economy tarief met bagage goedkoper was dan Economic Basic zonder haha.

@Tipsy, heb dat hotel opgezocht. In de vier jaar nadat jij er bent geweest is het er helaas niet beter op geworden. De laatste vijf recensies op Tripadvisor geven 1 bolletje en zeggen: Keep Away.. Dat doe ik dan helaas ook maar, haha.
chippie777
Amerikakenner
Contacteer:

Tipsy_1 schreef:ivm guadeloupe: wij sliepen aan de ingang van de weg naar de Carlsbad caverns NP, daar was 1 motel, de Rodeway inn. Slecht motel maar te doen en niet zo duur.
Onze ervaring was helaas minder. De rodeway inn was voor ons het slechtste hotel ooit.
DaisyT
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door DaisyT »

Hele leuke route. Wij zijnafgelopen april/mei naar Texas geweest en het was fantastisch. Amarillo; eten bij Big Texan. Palo Duro state park is inderdaad erg mooi. Tussen Amarillo en Forth Worth verbleven wij op de Wildcatter ranch. In de buurt is daar niks te doen, maar op de ranch zijj wel activiteiten (duur). Ze hebben een mooi zwembad en helpen de koeien voeren is best geinig.
Fort worth zit heerlijk bbq restaurant: Coopers en Billy bobs honky tonk vonden wij ook erg gezellig voor een drankje. Bij Austin in de buurt zijn de Mckinney falls erg leuk om te bezoeken. Heerlijk met de voetjes in het water.
Bij Austin zit een prachtig meer. Lake Travis. Prachtige zonsondergang. En in de buurt een super dorpje Luckenbach. Geweldige plek en sfeer.
In San Antonio zaten wij in het Holiday inn, ik meen marker square. Zij hebben gratis pendelbus naar de Riverwalk en The Mercado. Dat was echt top. Ook fijn zwembad daar. Bij San Antonio liggen ook grotten. Natural bridge caverns. Vonden wij de moeite waard.
Ing
Amerikakenner

Bericht door Ing »

Wat een leuke tips! Bedankt Daisy.

Een ranch is voor ons niet zo'n goed idee, mijn moeder en ik zijn beide allergisch voor dieren (en zeker voor paarden, koeien etc). Dus slapen op een ranch is een soort van marteling haha.
Ing
Amerikakenner

Bericht door Ing »

Inmiddels zijn we nog maar 3 weken verwijderd van ons reisje naar Texas, enorm veel zin in.

Afgelopen week ook weer even wat reisverslagen gelezen, websites bekeken en routes uitgezocht. Dit is voor nu de trip:

13-Apr AMS - Austin
14-Apr Austin - San Antonio (stukje via Hill Country, Outlets San Marcos, RiverWalk in San Antonio)
15-Apr San Antonio - Port Aransas (in de ochtend the Alamo, Missions NHP, vervolgens Corpus Christi)
16-Apr Port Aransas (Padre Island NS, relaxen/strand)
17-Apr Port Aransas - Del Rio (Amistad NRC, Winery?)
18-Apr Del Rio - Big Bend NP (Chisos Lodge) (
19-Apr Big Bend (Chisos Lodge)
20-Apr Big Bend - Van Horn (via Terlingua, route 107)
21-Apr Van Horn - Artesia (ochtend: Guadelupe Mountains NP & middag: Carlsbad Caverns NP)
22-Apr Artesia - Amarillo
23-Apr Amarillo (Palo Dura Canyon SP)
24-Apr Amarillo - Fort Worth/Dallas
25-Apr Forth Worth/Dallas (Stockyards, 6th Floor museum, shoppen)
27-Apr Austin - AMS (late vlucht, in de ochtend Austin bezoeken).
28-Apr AMS

Iemand nog leuke aanvullende tips voor op de route? Restaurants, winkels, natuur, cultuur? Roept u maar :)
Bijvoorbeeld een leuk restaurant in Del Rio? Ik ben die dag jarig en wil graag ergens leuk uit eten. Nog meer tips voor in Del Rio?
groennom
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door groennom »

Wij hebben in 2017 een route gedaan die voor een groot deel door Texas ging, misschien heb je ie nog iets aan ons verslag. Vonden zelf White sands, Big Bend maar ook Palo Duro erg mooi https://deepsouth2017.wordpress.com/
chippie777
Amerikakenner
Contacteer:

Inderdaad @groennom dat waren voor ons ook de hoogte punten van onze reis door Texas.
Ben je in Amarillo dan moet je eigenlijk ook eten bij de Big Texan. Best commercieel maar het hoort wel bij een bezoek aan Texas.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

40 mijl ten westen van Del Rio ligt Seminole Canyon SP. Mooi park, mooie canyon (2 weken geleden prachtige wildflowers, maar daar zijn jullie waarschijnlijk te laat voor), maar hoogtepunt zijn toch de 4000 jaar oude rotstekeningen. Die kun je alleen met een tour bezoeken,en het park ligt vrij afgelegen, dus geen idee of je het kunt inpassen.
Daarnaast heb je nu maar 1 volle dag Big Bend, niet veel, dus ik zou vanuit Del Rio denk ik als een speer daarheen rijden, zodat je daar nog zo veel mogelijk tijd hebt.
21 april lijkt mij enorm gehaast, je hebt volgens mij zo voor beide parken eigenlijk niet genoeg tijd.
Terug in Texas!
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Bedankt voor deze prachtige tip @hemmie
Ben meelezer in deze thread van Ing .
Heb in mei 2 nachten in Del Rio en vervolgens 3 nachten in Terlingua gepland
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Ing
Amerikakenner

Bericht door Ing »

Oops, late reactie. In mijn hoofd had ik al gereageerd, maar nog niet op het forum zie ik nu.

@groennom , thanks voor reisverslag! Ga ik lezen.
@chippie777, Big Texan staat op de lijst (ook door jouw verslag haha)
@bedeve, leuk dat je meelezer bent. Wanneer ga jij? Kan ik achteraf nog wat tips geven :)

@hemmie, thanks voor je reacties en tips. Ik ben me bewust van de kortere tijd in Big Bend, maar we rijden sochtends direct naar Big Bend en we nemen ook de dag dat we vertellen in de ochtend nog de tijd. Op onze bestemming is 'niks', dus de dag en de reis is de dagbesteding. Mijn moeder en ik maken geen lange wandelingen, dus we denken dat we alles wat we willen doen in die volle dag plus 2 halve dagen kunnen stoppen. En anders hele mooie reden om terug te komen :)

Op 21 april rijden we sochtends naar Guadelupe en doen we daar 1 korte wandeling (en we winnen een uur ivm tijdszone). Het park kent geen autoroutes, alleen lange wandelingen (en dat valt niet binnen onze mogelijkheden). Daarna uurtje rijden naar Carlsbad Caverns. In Carlsbad doen we de Big Room, dat moet in een middag te doen zijn. Heb in meerdere verslagen mensen gelezen die dit combineren. Dus ja, krap, maar keuzes...
Aricon
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door Aricon »

Ik zit nu je schema te bekijken en ik zie dat we op een aantal plekken vlak langs elkaar heen gaan.

Ons schema is:
….
14/4 San Antonio - Del Rio
15/4 Del Rio - Big Bend NP
16/4 Big Bend NP
17/4 Big Bend NP
18/4 Big Bend NP - Davis Mountains SP
19/4 Davis Mountains SP - Brantley Lake SP
20/4 Brantley Lake SP (Carlsbad Caverns)
21/4 Brantley Lake SP - Tucumcari
22/4 Tucumcari - Amarillo
….

Wij kamperen hoofdzakelijk in National en State Parks. Af en toe een motel of airbnb.

In Amarillo komen we elkaar tegen. Wij zitten daar één nacht in de Big Texan. We willen daar ook eten. Zitten jullie daar toevallig ook?
Ing
Amerikakenner

Bericht door Ing »

Haha wauw, we schurken heel dicht tegen elkaar aan op veel dagen! Forumlid @winterpark en ik zijn ook op een aantal punten op dezelfde locatie, maar dat is iets minder toeval..

Wij slapen in Amarillo in een Sleep Inn, maar ik heb Big Texan wel zeker ook op het to do lijstje staan! Stuur mij anders een DM :)
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Ing schreef:
03 apr 2019, 16:39
bedeve, leuk dat je meelezer bent. Wanneer ga jij? Kan ik achteraf nog wat tips geven :)
Ja, op die tips reken ik wel hoor !
Vrijdag 10 mei vlieg ik naar Houston.
Na een weekendje wennen in Del Rio ga ik in ieder geval 3 dagen in Big Bend doorbrengen.
Deels car-camping, deels vanuit Terlingua
Stuur mij een PB !
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Ing schreef:
24 mar 2019, 12:09
Bijvoorbeeld een leuk restaurant in Del Rio? Ik ben die dag jarig en wil graag ergens leuk uit eten. Nog meer tips voor in Del Rio?
Ik ben op dit moment veel aan het lezen en youtube filmpjes aan het kijken over Del Rio en hele wijde omgeving.
Kom regelmatig Rudy 's tegen in de aanbevelingen

https://www.yelp.com/biz/rudys-country- ... =date_desc
Stuur mij een PB !
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer