Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Markstaal: Las Vegas - Phoenix.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Markstaal
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 7

Reis Markstaal: Las Vegas - Phoenix.

Bericht door Markstaal »

Na een aantal mislukte pogingen om dit jaar een reis te boeken ivm werk is het nu eindelijk gelukt om het 1 en ander rond te krijgen. Dit jaar wordt het Las Vegas - Phoenix, tickets worden deze week vastgelegd.

Voor mij wordt het de 3e keer naar het zuidwesten dus sla bewust sommige dingen over. Het beginnen met 3 nachten Vegas is bewust gedaan omdat we gek zijn op deze plek en het heerlijk vinden zo de reis te starten (en genoeg gratis dingen hebben via MyVegas). Zion weer opgenomen in het schema om dit keer hopelijk the Narrows te lopen of anders Angels Landing. Bryce rijden we langs maar hoeven er niet heen om het park te bezoeken (vorig jaar al gedaan). Ook de Grand Canyon en Page hoeven we dit keer niet weer te bezoeken. Misschien dat een extra dag Moab mooi geweest zou zijn maar we willen dit keer ook wat andere dingen, kiezen dan waarschijnlijk voor een volle dag Arches, maar twijfel om misschien Moab te wisselen met Grand Junction. De 2 nachten op het einde zijn niet omdat ik Phoenix een bijzondere stad vind, maar om daar nog even te kunnen uitrusten in een resort.

We vertrekken 3 september dit jaar.

De planning:
Dag 1: Thuis - Las Vegas
Dag 2: Las Vegas
Dag 3: Las Vegas
Dag 4: Las Vegas - Springdale
Dag 5: Springdale
Dag 6: Springdale - Torrey (via UT-12)
Dag 7: Torrey - Moab
Dag 8: Moab
Dag 9: Moab - Durango
Dag 10: Durango - Santa Fe
Dag 11: Santa Fe
Dag 12: Santa Fe - Albuquerque
Dag 13: Albuquerque
Dag 14: Albuquerque - Holbrook
Dag 15: Holbrook - Phoenix
Dag 16: Phoenix
Dag 17: Phoenix - Thuis

Heb een aantal reisverslagen al doorgenomen en veel bezienswaardigheden genoteerd. Mochten jullie nog tips hebben dan hoor ik het graag. Ik weet ook niet of het laatste stuk van de route handig is.

Alvast bedankt!
Dutchkathy
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Markstaal: Las Vegas - Phoenix.

Bericht door Dutchkathy »

Hallo Markstaal,

Hieronder heb je nog wat opties voor dingen die in of rond je route liggen

Goblin Valley SP in Green River vlakbij Torrey
Big Rock Candy Mountain (iets uit je route maar de moeite waard)
Bij Moab en Arches heb je ook Dead Horse Point State Park en natuurlijk "vlakbij" Canyonlands
Tussen Moab en Santa Fe heb je een aantal zeer mooie scenic train ride
Durango Silverton of Chama Antonito beide bijzonder

Als je iets meer kunt zeggen over waar je interesses liggen kunnen er denk ik wat meer mensen wat gerichter advies geven
Succes met de planning
South West 9 x - North West 2 x - South East 2 x - Deep South 1 x - North East 1 x - Orlando 7 x - Las Vegas 8 x en dat allemaal sinds 2007 !
Markstaal
Moderator

Bericht door Markstaal »

Bedankt voor de tips!

Goblin Valley stond ook al op mijn lijstje, Big Rock Candy Mountain ligt helaas van de route omdat we graag de UT-12 willen rijden. Mij is bekend dat er inderdaad meer is dan alleen Arches. Mocht er genoeg tijd overzijn dan neem ik Canyonlands of Dead Horse State Park ook mee :thumbup:

De interesse ligt vooral in natuur parken/gebieden, en zijn niet vies van een goeie wandeling. Het eerste stuk tot aan Moab is mij bekend vanaf daar richting Colorado/New Mexico niet. In het stukje Colorado willen we graag wat tijd in de bergen doorbrengen. Rondom Holbrook (of Winslow) willen we Petrified Forest NP en Meteor Crater bezoeken.

Verder zoek ik nog tips voor leuke hikes in Capitol Reef.
ingrid1955
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door ingrid1955 »

hallo,

in Capitol Reef is de wandeling naar Navajo Knobs een topper. Prachtige panorama's, en op het einde kan je uitrusten helemaal boven op de top, prachtig. Ook onderweg steeds heel mooi en afwisselend.

Jacques
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je hebt niet heel veel tijd voor Capitol Reef. Wat zoek je precies, hoe lang mag de wandeling duren?
Voor kortere wandelingen kun je eens op mijn wandelsite kijken. Wij vonden de Cohab Canyon Trail erg mooi; ook met mooie uitzichten.
Mocht je nog tijd hebben tussen Springdale en Capitol Reef, en er is een parkeerplaats vrij, dan is de wandeling naar de Lower Calf Creek Fall erg leuk.

Marianne
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Cohab Canyon is inderdaad een erg leuke wandeling. Daarnaast zijn de Hickman Bridge Trail en de Fremont River Trail leuk om te doen en deze kosten beide niet al te veel tijd.
Groetjes,
Daniel
Markstaal
Moderator

Bericht door Markstaal »

Bedankt Jacques, Marianne en Mrvanilla voor de tips voor Capitol Reef, hier heb ik zeker wat aan!

Ik zoek nog een aantal leuke bezienswaardigheden rond om Santa Fe en Albuquerque, iemand daar ervaring meer?
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Tussen ABQ en Santa Fe zou ik niet de snelweg nemen, maar de Turquoise Trail; mooie weg met leuke dorpjes als Madrid en Cerillos.

In ABQ zijn dit in mijn optiek leuke zaken:

Sandia Peak Tramway (prachtig uitzicht)
Het oude stadscentrum
Rattlesnake Museum

Santa Fe:

Oude stadscentrum
Palace of the Governors
Mission de San Miguel
Cathedral Basilica of Saint Francis of Assisi

In de buurt liggen echter ook nog wat prachtige bezienswaardigheden:

Bandelier NM
Bradbury Science Museum (In Los Alamos)
Kasha-Katuwe Tent Rock National Monument (in mijn optiek de mooiste bezienswaardigheid van de regio)
Groetjes,
Daniel
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Markstaal schreef:Ik zoek nog een aantal leuke bezienswaardigheden rond om Santa Fe en Albuquerque, iemand daar ervaring meer?
Het is al weer aardig wat jaren geleden, want in 2005 bezochten wij een stukje van de staat New Mexico, onder andere de steden die jij noemt.
Van die reis staat een reisverslag online, klik hier. Misschien doe je daar nog ideeën uit op.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Markstaal
Moderator

Bericht door Markstaal »

Nogmaals bedankt voor alle tips! Leuke dingen allemaal.

Markro, ik heb zeker wat aan het verslag en direct een aantal dingen in de planning gezet.

Ik zal 1 van deze dagen even de planning maken wat betreft bezienswaardigheden om te kijken of het haalbaar is.
Markstaal
Moderator

Bericht door Markstaal »

Is het de moeite waard om vanuit Phoenix een dagje naar Tucson te gaan? Ook voor het bezoeken van Saguaro NP? Of is een overnachting hier handiger?
Ik zit nog een beetje te puzzelen met de laatste dingen.
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Dat zou ik niet doen. Meestal ben je (of ik) aan het eind van de reis wel wat klaar met het rijden.

Het kost je toch 2 uur enkele reis dus dan ben je die dag al minstens 4 uur kwijt met alleen rijden tussen twee steden. Tucson heeft veel meer te bieden dan Phoenix naar mijn mening maar ik zou er dan wel de tijd voor nemen.
Groetjes,
Daniel
Markstaal
Moderator

Bericht door Markstaal »

Dan ga ik daar misschien toch misschien 1 of 2 overnachtingen inplannen mits mogelijk.
Hoeveel dagen is het gebruikelijk om in Santa Fe en Albuquerque te verblijven?
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Ik was van beide steden niet enorm onder de indruk. Ben ook niet echt van de steden. Maar dat is persoonlijk.

Om het echt een kans te geven zou je voor beide een volle dag kunnen uittrekken. Als ik moet kiezen dan vind ik in Tucson meer te beleven. Het is er wel (ook in september) enorm warm (denk aan 40+ graden).
Groetjes,
Daniel
Trails
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Trails »

Tucson heeft idd heel veel te bieden.
Wij waren er vorig jaar 4 weken en hadden niet eens genoeg tijd om alles te zien/doen wat op onze planning stond.
Onze volgende USA reis wordt dan ook weer het zuiden van Arizona, met Tucson als standplaats. Maar dan zo'n 6-8 weken.
Markstaal
Moderator

Bericht door Markstaal »

Nogmaals bedankt voor jullie imput :thumbup:

Voor nu heb ik eerst 2 nachten Santa Fe geboekt (gratis te anuleren), dan kan de rest nog ingevuld worden.
Het overnachten in de steden is voor ons ook niet alleen bedoeld om de stad zelf te bekijken maar dit te combineren met leuke natuurgebieden/wandelingen.

Heeft iemand ook tips om ergens live muziek te vinden op mijn route? Zag meerdere keren dingen voorbij komen zoals een buiten restaurant met BBQ en live country muziek.
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Bij The Saddlery Cowboy Bar and Steakhouse in Torrey hebben wij buiten gezeten met live muziek. Bij the Blu Pig in Moab (lekker BBQ restaurant) idem. Ik vond de muziek daar wel storend haha, maar misschien kun jij het waarderen. :thumbup:
Groetjes,
Daniel
Markstaal
Moderator

Bericht door Markstaal »

Super! Die neem ik mee in de planning :D

Toch besloten om niet Albuquerque te verblijven maar om op het einde nog 2 nachten Tucson te doen (erg leuke accomodatie gevonden in downtown :thumbup: ).
Dit is nu het voorlopige schema (alles is nog gratis te annuleren),

Dag 1: Thuis - Las Vegas
Dag 2: Las Vegas
Dag 3: Las Vegas
Dag 4: Las Vegas - Springdale
Dag 5: Springdale
Dag 6: Springdale - Torrey (via UT-12)
Dag 7: Torrey - Moab
Dag 8: Moab
Dag 9: Moab - Durango
Dag 10: Durango - Santa Fe
Dag 11: Santa Fe
Dag 12: Santa Fe - ???
Dag 13: ??? - Tucson
Dag 14: Tucson
Dag 15: Tucson - Phoenix
Dag 16: Phoenix
Dag 17: Phoenix - Thuis

Iemand een idee waar ik de overnachting tussen Santa Fe en Tucson kan inplannen?
Van Santa Fe naar Tuscon is wel een redelijk stuk rijden maar we zijn gelukkig met zn 2en.
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

In dat geval zou ik in Las Cruces of Alamogordo overnachten. Kun je nog White Sands National Monument meepikken.
Groetjes,
Daniel
Franciscus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Franciscus »

Heeft iemand ook tips om ergens live muziek te vinden op mijn route?
Bij Eddie McStiff’s in Moab; lekker eten, eigen brouwerij en regelmatig live-muziek.
2025 juli/aug. 3,5 weken Seattle - Zuidwest Canada
2017 juli/aug. 6 weken ronde vanuit Portland
2014 april/mei 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei 2,5 week LA - SF en 1 week Miami/Florida Keys
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer