Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Lauraatje: rondreis Californië zomer 2018.
-
Lauraatje
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Reis Lauraatje: rondreis Californië zomer 2018.
Dag iedereen!
Ik ben niet nieuw op dit forum, post niet vaak iets, maar lees wel erg veel, waar ik ook veel aan heb. Ik twijfelde even of ik het zou doen, maar wil toch onze planning voor de komende rondreis voorleggen en verneem graag wat jullie er van vinden en of jullie nog (alternatieve) tips hebben.
Ter info: Onze dochter is 9,5 jaar en zoon wordt 12 tijdens de reis. Anderhalf jaar geleden hebben we tijdens de kerstvakantie een rondreis door Florida met ze gemaakt en mijn man en ik zijn samen ook een aantal keer naar Amerika geweest (waaronder rondreis Californië). We reizen per auto en zullen overnachten in motels/hotels.
Dag 1 aankomst Los Angeles, naar hotel in Glendale
Dag 2 Tour door LA, met Hollywood Blvd, Venice Beach, Santa Monica, Griffith Observatory (zonsopgang, aangezien we waarschijnlijk toch vroeg wakker zullen zijn)
Dag 3 Universal Studios (willen de kinderen erg graag naartoe)
Dag 4 Reisdag van Glendale naar Arroyo Grande (via Santa Barbara)
Dag 5 Reisdag van Arroyo Grande naar San Francisco
Dag 6 San Francisco (Golden Gate Bridge, Alcatraz (kaartjes al gekocht), fietsen huren, etc.)
Dag 7 Reisdag van San Francisco naar South Lake Tahoe
Dag 8 South Lake Tahoe (ontspannen op het meer, surfen, mountainbiken, etc.)
Dag 9 Reisdag van South Lake Tahoe naar Bishop
Dag 10 Reisdag van Bishop via Death Valley naar Beatty (zonsondergang in Death Valley)
Dag 11 Van Beatty naar Las Vegas
Dag 12 Las Vegas (Valley of Fire)
Dag 13 Verjaardag zoon; Hoover Dam, Magic Show aan de Strip
Dag 14 Ontspannen bij zwembad, outlet shoppen
Dag 15 Via Kingman en Oatman naar Blythe (meeste standaard routes gaan via Barstow waar wij aanvankelijk een hotel hadden geboekt. Ik heb het nu omgezet naar Blythe omdat het even wat anders is, maar is het ook wijs en heeft het toegevoegde waarde?)
Dag 16 Van Blythe naar San Diego
Dag 17 San Diego (Coronado Island, USS Midway)
Dag 18 San Diego (Balboa Park, Old Town)
Dag 19 Van San Diego naar Anaheim (in de ochtend surfen bij La Jolla, in de avond Baseballgame van de Angels)
Dag 20 Anaheim (dag vrij in te vullen, ontspannen)
Dag 21 Anaheim (naar het strand, laatste spullen/cadeaus/souvenirs shoppen)
Dag 22 In de vroege avond naar LAX - naar Amsterdam...
Zijn er dingen/plaatsen die jullie opvallen, er uit zouden laten of ruilen voor ...? Ik hoor het graag en alvast bedankt!
P.s. We hebben heel bewust gekozen voor een relatief 'rustige route', zonder de NP's. Daar hopen we een andere vakantie volledig aan te kunnen besteden.
Ik ben niet nieuw op dit forum, post niet vaak iets, maar lees wel erg veel, waar ik ook veel aan heb. Ik twijfelde even of ik het zou doen, maar wil toch onze planning voor de komende rondreis voorleggen en verneem graag wat jullie er van vinden en of jullie nog (alternatieve) tips hebben.
Ter info: Onze dochter is 9,5 jaar en zoon wordt 12 tijdens de reis. Anderhalf jaar geleden hebben we tijdens de kerstvakantie een rondreis door Florida met ze gemaakt en mijn man en ik zijn samen ook een aantal keer naar Amerika geweest (waaronder rondreis Californië). We reizen per auto en zullen overnachten in motels/hotels.
Dag 1 aankomst Los Angeles, naar hotel in Glendale
Dag 2 Tour door LA, met Hollywood Blvd, Venice Beach, Santa Monica, Griffith Observatory (zonsopgang, aangezien we waarschijnlijk toch vroeg wakker zullen zijn)
Dag 3 Universal Studios (willen de kinderen erg graag naartoe)
Dag 4 Reisdag van Glendale naar Arroyo Grande (via Santa Barbara)
Dag 5 Reisdag van Arroyo Grande naar San Francisco
Dag 6 San Francisco (Golden Gate Bridge, Alcatraz (kaartjes al gekocht), fietsen huren, etc.)
Dag 7 Reisdag van San Francisco naar South Lake Tahoe
Dag 8 South Lake Tahoe (ontspannen op het meer, surfen, mountainbiken, etc.)
Dag 9 Reisdag van South Lake Tahoe naar Bishop
Dag 10 Reisdag van Bishop via Death Valley naar Beatty (zonsondergang in Death Valley)
Dag 11 Van Beatty naar Las Vegas
Dag 12 Las Vegas (Valley of Fire)
Dag 13 Verjaardag zoon; Hoover Dam, Magic Show aan de Strip
Dag 14 Ontspannen bij zwembad, outlet shoppen
Dag 15 Via Kingman en Oatman naar Blythe (meeste standaard routes gaan via Barstow waar wij aanvankelijk een hotel hadden geboekt. Ik heb het nu omgezet naar Blythe omdat het even wat anders is, maar is het ook wijs en heeft het toegevoegde waarde?)
Dag 16 Van Blythe naar San Diego
Dag 17 San Diego (Coronado Island, USS Midway)
Dag 18 San Diego (Balboa Park, Old Town)
Dag 19 Van San Diego naar Anaheim (in de ochtend surfen bij La Jolla, in de avond Baseballgame van de Angels)
Dag 20 Anaheim (dag vrij in te vullen, ontspannen)
Dag 21 Anaheim (naar het strand, laatste spullen/cadeaus/souvenirs shoppen)
Dag 22 In de vroege avond naar LAX - naar Amsterdam...
Zijn er dingen/plaatsen die jullie opvallen, er uit zouden laten of ruilen voor ...? Ik hoor het graag en alvast bedankt!
P.s. We hebben heel bewust gekozen voor een relatief 'rustige route', zonder de NP's. Daar hopen we een andere vakantie volledig aan te kunnen besteden.
Laatst gewijzigd door Lauraatje op 16 mei 2018, 00:05, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Re: Rondreis Californie Zomer 2018
Dag 5 geeft je niet zo heel veel tijd om het mooiste stuk kust mee te nemen. Er is ook nog steeds een omleiding van toepassing.
Dag 9 neem je hoop ik Bodie mee. Je noemt dit nu een reisdag (ook andere overigens) maar het is toch maar een 3 uur rijden.
Dag 10 vind ik niet zo ideaal. In het donker nog een uur rijden en waarom Beatty, ligt niet echt op de meest aangewezen route
Dag 13: waarom zou je deze dag naar de Hooverdam gaan als je er op dag 15 voorbij rijdt en er tijd genoeg voor hebt ?
Dag 20-21: als je ook nog strand wil inlassen vind ik Anaheim niet zo een goede keuze. Anaheim is ideaal als je bvb naar Disney of Knott's Berry Farm wil.
Dag 9 neem je hoop ik Bodie mee. Je noemt dit nu een reisdag (ook andere overigens) maar het is toch maar een 3 uur rijden.
Dag 10 vind ik niet zo ideaal. In het donker nog een uur rijden en waarom Beatty, ligt niet echt op de meest aangewezen route
Dag 13: waarom zou je deze dag naar de Hooverdam gaan als je er op dag 15 voorbij rijdt en er tijd genoeg voor hebt ?
Dag 20-21: als je ook nog strand wil inlassen vind ik Anaheim niet zo een goede keuze. Anaheim is ideaal als je bvb naar Disney of Knott's Berry Farm wil.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
-
Lauraatje
- Amerika-ontdekker
Re: Reis Lauraatje: Rondreis Californie Zomer 2018
Dank voor je reactie Marco!
Wat betreft dag 5: ik ben me daar van bewust maar vind het lastig een alternatief te kiezen. Ik had eerst Monterey maar vond dat weer veel te ver van Glendale af.
Dag 9: Bodie wordt zeker meegenomen! Ik noem het 'reisdagen' maar we nemen dan ook echt de tijd om interessante dingen mee te nemen onderweg.
Dag 10: Beatty omdat ik dacht dat het een goede tussenstop was nog enigszins dicht bij Death Valley. Wat zou volgens jou een alternatief kunnen zijn?
Dag 13: Goede tip! Helemaal niet bij nagedacht omdat zoonlief op zijn verjaardag naar Hooverdam wilde
Dag 20-21: Weer een goed punt, ik zal kijken of er nog alternatieven mogelijk zijn...
Nogmaals dank voor je opmerkingen!
Wat betreft dag 5: ik ben me daar van bewust maar vind het lastig een alternatief te kiezen. Ik had eerst Monterey maar vond dat weer veel te ver van Glendale af.
Dag 9: Bodie wordt zeker meegenomen! Ik noem het 'reisdagen' maar we nemen dan ook echt de tijd om interessante dingen mee te nemen onderweg.
Dag 10: Beatty omdat ik dacht dat het een goede tussenstop was nog enigszins dicht bij Death Valley. Wat zou volgens jou een alternatief kunnen zijn?
Dag 13: Goede tip! Helemaal niet bij nagedacht omdat zoonlief op zijn verjaardag naar Hooverdam wilde
Dag 20-21: Weer een goed punt, ik zal kijken of er nog alternatieven mogelijk zijn...
Nogmaals dank voor je opmerkingen!
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Re: Reis Lauraatje: rondreis Californië zomer 2018.
In plaats van Arroyo Grande zou je kunnen kiezen voor Cambria, een uurtje verder en de volgende dag dus een uurtje minder. De kustroute wordt meestal immers op drie dagen aangeraden en jullie doen het op twee.
Voor Death Valley is een overnachting in de vallei de optie 1, wil je er toch direct door dan zou je kunnen kiezen voor Death Valley Junction (dit is wel een heel oud hotel), Amargosa Valley (Longstreet Inn) of Pahrump. Dit laatste ligt iets verder dan Beatty maar wel in de goede richting.
Voor Death Valley is een overnachting in de vallei de optie 1, wil je er toch direct door dan zou je kunnen kiezen voor Death Valley Junction (dit is wel een heel oud hotel), Amargosa Valley (Longstreet Inn) of Pahrump. Dit laatste ligt iets verder dan Beatty maar wel in de goede richting.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Leuke plannen!
In welke periode van het jaar gaan jullie?
In welke periode van het jaar gaan jullie?
Groetjes,
Daniel
Daniel
-
gastxyz
In de zomer neem ik aan, gezien de topictitel.
Dat lijkt me inderdaad voor de hand liggend! 
Groetjes,
Daniel
Daniel
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je naar Bodie wilt en nog andere dingen wilt doen die dag zou je ook wat eerder kunnen stoppen, bijvoorbeeld in Mammoth Lakes.
Beatty ligt wat uit de route, een alternatief - als je niet in het park wilt overnachten - zou het Amargosa Opera House kunnen zijn. Of stop nog voor het park, in Lone Pine. Misschien heb je iets aan ons 2015- en 2017-verslag; toen hadden wij een overnachting in Mammoth Lakes en in Lone Pine.
En in 2013 hadden we een stop in Death Valley en in Mammoth Lakes (met een bezoek aan het Bristlecone Pines Forest, Mono Lake en Bodie).
Marianne
Beatty ligt wat uit de route, een alternatief - als je niet in het park wilt overnachten - zou het Amargosa Opera House kunnen zijn. Of stop nog voor het park, in Lone Pine. Misschien heb je iets aan ons 2015- en 2017-verslag; toen hadden wij een overnachting in Mammoth Lakes en in Lone Pine.
En in 2013 hadden we een stop in Death Valley en in Mammoth Lakes (met een bezoek aan het Bristlecone Pines Forest, Mono Lake en Bodie).
Marianne
-
Lauraatje
- Amerika-ontdekker
Hoi Marianne,
Dankjewel voor je tips, ik ga er naar kijken! Je reisverslagen zijn erg leuk om te lezen!
Groetjes,
Laura
Dankjewel voor je tips, ik ga er naar kijken! Je reisverslagen zijn erg leuk om te lezen!
Groetjes,
Laura
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 2605 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa