Na een aantal jaar afwezigheid op dit forum, terwijl onze kinderen wat ouder werden (en we de afgelopen jaren leuke reizen naar Zweden en Noorwegen hebben gemaakt), gaan we misschien volgend jaar in de meivakantie weer eens naar Amerika. We hebben wel eens gekeken voor de zomer, maar hebben ons goed af laten schrikken door de prijzen in het hoogseizoen
Maar goed, ik ben alweer in de startblokken om allerlei mogelijke routes te verzinnen die in ongeveer 2 weken haalbaar zijn. Voor onze meiden zou het de eerste keer worden dat er zo vaak verkast moet worden. Vorig jaar zijn we naar Noorwegen geweest, maar met een iets rustiger tempo (om en om 3 en 4 nachten op dezelfde plek). We willen het tempo dan ook zo rustig mogelijk houden.
Ik heb een “werkroute” samen gesteld met highlights die we nog wel eens willen zien en waarvan wij denken dat onze meiden het leuk zouden vinden en tevens een aantal plekken die we in onze eerdere reizen hebben over geslagen. We zouden denk ik reizen met een auto en hotels (zoveel mogelijk met zwembad).
1 Vr Amsterdam - Las Vegas
2 Za Las Vegas (verjaardag dochter)
3 Zo Las Vegas - Zion
4 Ma Zion (Evt. The Narrows)
5 Di Zion
6 Wo Zion - Bryce
7 Do Bryce
8 Vr Bryce - Page
9 Za Page (Antelope Canyon - wenslijst, nog nooit gezien); rustpunt
10 Zo Page - Grand Canyon
11 Ma Grand Canyon - Sedona
12 Di Sedona (wenslijst, nog niet geweest)
13 Wo Sedona - Las Vegas
14 Do Las Vegas - Huis
15 Vr Thuis
16 Za
17 Zo
Dag 16 en 17 zijn we liever weer thuis, vooral met het oog op de jetlag (van de kinderen als ze weer naar school moeten), maar als het echt moet kunnen we overwegen een dag extra in te zetten.
Ik heb een aantal vragen:
- Wie kan een goed hotel aanraden in Las Vegas; liefst aan de Strip, met een mooi zwembad waar kinderen welkom zijn; overige amenities vind ik minder belangrijk (daar kan je altijd wel gebruik van maken als je wilt). (We hebben tijdens onze eerste reis overnacht in het Circus Circus; waarschijnlijk een goed hotel met kinderen, maar wij zitten liever wat centraler op de Strip. De tweede keer hebben we in het Imperial Palace overnacht; qua locatie top en met z’n tweetjes toentertijd prima, maar niet direct heel geschikt met kinderen. Ik zie dat het inmiddels The LinQ heet.)
- Tips langs deze route die leuk zijn met/voor kinderen.
- We hebben met z’n tweeën wel eens The Narrows gedaan; dit zouden we graag met de kinderen ook doen, maar in april is het water nog wel erg koud. Heeft iemand dit al eens gedaan in april? Toen wij The Narrows hebben gelopen, hadden we materiaal gehuurd in Springdale. Daar kun je ook een waterdichte broek huren voor de koude periodes. Werkt dit echt? En je voeten worden toch nat, is dit niet toch te koud?
- Een camper lijkt me voor twee weken niet heel handig, qua tijdsplanning. Maar het trekt wel; het is ook wel erg comfortabel om niet steeds te hoeven in- en uitpakken met 4 personen. Is dat te doen in deze streek in april? Is het ‘s nachts niet te koud?
Alle tips zijn welkom! Ook om de route te verbeteren of iets toe te voegen wat we met de kinderen echt niet mogen missen.