Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis wettely: tips gevraagd voor onze route (2 volw en 2 kids, 6 en 8).

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
wettely
Amerika-ontdekker

Reis wettely: tips gevraagd voor onze route (2 volw en 2 kids, 6 en 8).

Bericht door wettely »

Hoi,
Komende zomer gaan wij met zijn vieren naar de States. De volgende route is gepland:

1) Las Vegas, 3 nachten, overnachten in Cosmopolitan
2) Zion Ponderosa Ranch Resort, bij Zion NP, 3 nachten,
3) 1 nacht Airbnb in Beatty, bij Death Valley
4) The Kern Lodge, 3 nachten Kernville (Lake Isabella & Seqoia national forest)
5) Airbnb Oakland, 2 nachten voor bezoek SF
6) Bicentennial campground, 1 nacht, vervolg bezoek SF
7) Kirk Creek Campground Big Sur, 3 nachten
8 ) KOA ventura ranch, 3 nachten, relaxen met de kids. Evt richting LA/Malibu oid
9) San Diego Metro KOA, 4 nachten, tevens bezoek Legoland
Van daaruit vliegen we nog door naar vrienden in Minneapolis, maar daar worden we vast goed vermaakt. :)

Ik zoek nog tips voor wat te doen en wat ook vooral niet te doen. Thanks!!
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Tips gevraagd voor onze route (2 volw en 2 kids, 6 en 8)

Bericht door Marcopstal »

Ponderosa Ranch Resort ligt weliswaar kort bij Zion, maar toch niet 100% handig. Nu heb je met 3 nachten natuurlijk tijd genoeg om Zion te verkennen.
Beatty lijkt me wel een totaal foute keuze, er van uitgaand dat je de dag dat je er heen gaat ook Death Valley wil bezoeken. Dan kies je veel beter voor Lone Pine.
Kernville. Meestal een tussenstop. Vraag is wat de bedoeling is. Sequoia National Forest is immers niet Sequoia National Park, dat ligt best wel een flinke eind rijden uit elkaar. (uurtje of 3 enkele rit)
De KOA Ventura zou ik ook niet direct kiezen. Best ver van de kust af en dat is toch altijd leuker denk ik dan. Naar Malibu is het ook al een uur rijden, LA is uiteraard nog verder.
De KOA in San Diego ligt eigenlijk in Chula Vista en dat is toch ook weer een 13 km van het centrum van San Diego.

Toch een beetje een bijzondere keuze. Je slaat best wel heel wat over in Utah en Arizona en laat zelfs Yosemite links liggen. Misschien moet je een aantal keuzes toch even verduidelijken en aangeven wat de planning is.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
wettely
Amerika-ontdekker

Re: Tips gevraagd voor onze route (2 volw en 2 kids, 6 en 8)

Bericht door wettely »

Hoi,
Ik snap je punt wel. Het is niet bepaald een standaard route (en de standaard routes zijn niet voor niets zo druk bereisd). We zijn al eens zonder de kids in deze regio geweest en hebben flink wat highlights gezien, inclusief yosemite.
Deze reis willen we het wat rustiger aan doen en ook oog voor wat de jongens leuk vinden. De afstanden zijn op deze manier behapbaar en we zien bijv in Kernville het dorpse Amerika wat we ook gewoon leuk vinden om te ervaren. In seqoia nf liggen ook een aantal leuke wandelingen die voor de kids ook behapbaar zijn.
We hebben een auto bij de hand, dus af en toe wat rijden (bijvoorbeeld in San Diego) is geen enkel bezwaar. Mocht je nog leuke tips voor die omgeving hebben, zijn ze zeer welkom :)
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Reis wettely: tips gevraagd voor onze route (2 volw en 2 kids, 6 en 8).

Bericht door Marcopstal »

Er is niets mis mee om niet de "standaard route" te doen.
Het blijft wel moeilijk zonder te weten wat er reeds op het programma staat natuurlijk.

In de omgeving van Kernville kan je op de Kern river raften, met dien verstande als jullie nog niet te laat zijn op het seizoen.
Als je de overnachting in Beatty erin houdt kan je eventueel via het spookdorpje Rhyolite naar Death Valley rijden. Niet enorm groot maar toch wel enkele fotogenieke zaken (tenminste als alles er nog staat zoals ik het me herinner)
In San Diego is meer dan genoeg te doen. Ik denk dat op die leeftijd de USS Midway toch ook al interessant kan zijn. (en zeker indrukwekkend)
Misschien is een dagje Knotts Berry Farm ook wel iets voor jullie ?
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind het leuk om eens iets heel anders te zien.
De Ponderosa Ranch lijkt me leuk, maar als je naar Zion gaat zou ik wel heel vroeg vertrekken zodat je zeker weet dat je een parkeerplaats kunt vinden en de wachttijden voor de parkshuttle nog niet te lang zijn. Je hebt niet het voordeel van overnachten in Springdale waarbij je van de gratis shuttlebus gebruik kunt maken.
Behalve een bezoek aan Zion Canyon (met bijvoorbeeld de wandeling door de Narrows) kun je ook aan de oostkant het nodige doen. Vlak voor de tunnel heb je de Canyon Overlook Trail; ik denk dat dat goed te doen is met jullie kinderen. Je kunt ook de wandeling naar de Pine Creek Fall maken.
Voor bezienswaardigheden rond Kernville (behalve raften) zou je eens in het 2015-verslag van Elly kunnen kijken op http://www.michelly.nl.
Kamperen in Sequoia of Kings Canyon NP was ook wel leuk geweest, maar dat doen jullie bewust niet?

Marianne
wettely
Amerika-ontdekker

Bericht door wettely »

Dank voor de tips! De Canyon Overlook trail lijkt mij erg mooi! Inderdaad zitten we niet in Springdale, maar de Ponderosa Ranch is ook echt een keuze voor de kids. Een fijn zwembad en 's avonds een kampvuur onder de sterren. Ook bieden ze veel begeleide activiteiten aan. Ik zie heel veel rondreizen met natuurlijk de Grand Canyon etc. Los van dat het er natuurlijk prachtig uitziet, denk ik dat de kinderen het minder (of maar heel kort) kunnen waarderen. Daar speelt de waarschijnlijk hoge temperatuur ook een grote rol bij. Ikzelf gedij daar niet zo goed in. Op de weg van SF naar San Diego verwachten we bij fijnere temperaturen ook mooi te kunnen wandelen.
Mijn vriend is een fervente visser en wil dat graag in de Kern River en Lake Isabella gaan proberen :) Daarom niet kamperen in Sequoia NP. Verder vind ik het kneuterige plaatsje Kernville ook gewoon leuk... De afwisseling van kamperen en andere accommodaties vind ik ook erg fijn. Ik ga het verslag in de link zeker even lezen!
En inderdaad houden we er ook erg van om wat anders te zien en het Amerikaanse leven zoveel mogelijk te ervaren en ook tijd te nemen om te relaxen en met mensen te praten en rustig om ons heen te kijken :)
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

De Canyon Overlook trail lijkt mij erg mooi!
In verband met jouw kinderen: denk er om, er zijn afgronden vlak langs het pad, zonder afrastering.
Mijn vriend is een fervente visser en wil dat graag in de Kern River en Lake Isabella gaan proberen.
Zo ver ik weet, heb je als je wilt vissen in de VS een vergunning nodig. Of er een algemene/landelijke visvergunning bestaat weet ik niet, vermoedelijk gaat dat per regio. Het lijkt mij verstandig om dat van te voren uit te zoeken.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
wettely
Amerika-ontdekker

Bericht door wettely »

Dank! We gaan zeker goed uitkijken. Ben zelf ook niet een enorme held wat dat betreft...
We gaan ook uitzoeken hoe het zit met dat vissen. Thanks!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer