Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Mario1973: eind april begin mei zuidwesten.
Reis Mario1973: eind april begin mei zuidwesten.
Beste alle,
Om te beginnen superleuk forum, waar ik heel veel informatie vandaan heb gehaald.
Heb ca 10 jaar geleden met de vrachtauto door de USA gereden vanuit Canada en nu willen we graag met ons gezin, dochter van 16, een leuke trip maken in zuidwest.
Heb een schema gemaakt en zie graag reacties/tips tegemoet.
Realiseer me wel, dat het hier en daar misschien wat te strak zou zijn, maar ja ... willen ook zo weinig mogelijk missen, en meer tijd hebben we helaas ook niet ...
Schema is als volgt:
Dag 1 vrijdag, aankomst LA en overnachten in El Segundo.
Dag 2 zaterdag, vertrek richting noorden, Camarillo outlet vervolgen en highway 1 volgen richting SF. Overnachting ergens stukje onder SF, ongepland.
Dag 3 zondag, aankomst SF, avondtoer Alcatraz (reeds gereserveerd), overnachten The Coventry Inn.
Dag 4 maandag, SF, fietsen gehuurd en tocht SF.
Dag 5 dinsdag, vertrek SF op tijd, bezoek Yosemite hele middag, overnachten in het park (overnachting?)
Dag 6, bezoek Sequoia park, overnachten Bakersfield.
Dag 7 via Death Valley naar LV.
Dag 8 LV.
Dag 9 vertrek LV, Bryce, Zion, daar weer overnachten.
Dag 10 zonsopgang Horseshoe Bend, Lower Antelope Canyon. Rijden we verder naar Monument Valley, overnachten.
Dag 11. GC
Dag 12 GC in de loop ochtend vertrek. Ash Fork, de bekende Route 66 op met de bekende plekken. Overnachten omgeving Needles/Laughlin.
Dag 13 afhankelijk van de tijd rijden of via Calico Ghost Town, of via Yoshua Tree richting LA, waar ieder geval in de avond willen zijn.
Dag 14 LA Universal.
Dag 15 Hollywood, Beverly Hills, etc.
Dag 16 rond middaguur auto inleveren en vlucht terug.
Om te beginnen superleuk forum, waar ik heel veel informatie vandaan heb gehaald.
Heb ca 10 jaar geleden met de vrachtauto door de USA gereden vanuit Canada en nu willen we graag met ons gezin, dochter van 16, een leuke trip maken in zuidwest.
Heb een schema gemaakt en zie graag reacties/tips tegemoet.
Realiseer me wel, dat het hier en daar misschien wat te strak zou zijn, maar ja ... willen ook zo weinig mogelijk missen, en meer tijd hebben we helaas ook niet ...
Schema is als volgt:
Dag 1 vrijdag, aankomst LA en overnachten in El Segundo.
Dag 2 zaterdag, vertrek richting noorden, Camarillo outlet vervolgen en highway 1 volgen richting SF. Overnachting ergens stukje onder SF, ongepland.
Dag 3 zondag, aankomst SF, avondtoer Alcatraz (reeds gereserveerd), overnachten The Coventry Inn.
Dag 4 maandag, SF, fietsen gehuurd en tocht SF.
Dag 5 dinsdag, vertrek SF op tijd, bezoek Yosemite hele middag, overnachten in het park (overnachting?)
Dag 6, bezoek Sequoia park, overnachten Bakersfield.
Dag 7 via Death Valley naar LV.
Dag 8 LV.
Dag 9 vertrek LV, Bryce, Zion, daar weer overnachten.
Dag 10 zonsopgang Horseshoe Bend, Lower Antelope Canyon. Rijden we verder naar Monument Valley, overnachten.
Dag 11. GC
Dag 12 GC in de loop ochtend vertrek. Ash Fork, de bekende Route 66 op met de bekende plekken. Overnachten omgeving Needles/Laughlin.
Dag 13 afhankelijk van de tijd rijden of via Calico Ghost Town, of via Yoshua Tree richting LA, waar ieder geval in de avond willen zijn.
Dag 14 LA Universal.
Dag 15 Hollywood, Beverly Hills, etc.
Dag 16 rond middaguur auto inleveren en vlucht terug.
Laatst gewijzigd door Mario1973 op 26 mar 2018, 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Reis eind april begin mei zuid westen
Edit: ik zie dat je twee keer dag 11 hebt in jouw planning? Heb je in totaal 15 of 16 dagen?
_______
Gaaf dat je naar het zuidwesten gaat met je gezin! Wij zijn afgelopen jaar met onze dochter van 13 geweest. Wij hebben grotendeels dezelfde route als jullie gereden, alleen wij hadden 24 dagen uit en thuis. En zelfs onze route was op bepaalde stukken toch net iets te snel naar onze wens.
Met maar 1 tussenstop tussen LA en San Francisco zie je weinig van de kustweg. Het kan op zich wel, dat is een keuze die je maakt.
Voor Yosemite en Sequioa heb je nu beide te weinig tijd. Ik zou één van beide parken kiezen en daar 2 nachten verblijven.
Hoewel, van Yosemite via Death Valley naar Las Vegas is bijna niet te doen op 1 dag. Gezien de tijd van het jaar is de kans groot dan de Tioga Pass niet open is, dus op zich is het wel logisch dat je via de zuidkant richting DV en LV gaat.
Dag 9 en 10 snap ik niets van? Je gaat van Las Vegas, naar Bryce en naar Zion? Waar overnacht je dan? Bij Page, omdat je de zonsopgang bij Horshoe Bend gaat zien? Voor Zion is het mooi om daar 2 nachten te verblijven, of tenminste 1 nacht. Geen nacht, en dan ook nog Bryce aandoen, is ondoenlijk.
Ik zou Monument Valley er gezien jullie beperkte tijd ook uithalen.
Een hele dag aan de Grand Canyon heb je dan niet weer nodig, daar kun je in mijn mening prima met een middag en een ochtend toe. Ik zou daar dus een nacht afhalen en die eerder in de route bijvoegen.
Een voorbeeld zou kunnen zijn:
Dag 1: AMS - LA
Dag 2: LA - Cambria
Dag 3: Cambria - San Francisco
Dag 4: San Francisco
Dag 5: San Francisco - Yosemite
Dag 6: Yosemite
Dag 7: Yosemite - Sequoia (zuidkant)
Dag 8: Sequioa - DV - Las Vegas
Dag 9: Las Vegas
Dag 10: Las Vegas - Zion of Bryce
Dag 11: Zion of Bryce - Page - Grand Canyon
Dag 12: Grand Canyon - Needles
Dag 13: Needles - LA
Dag 14: LA
Dag 15: LA - AMS
Je gaat echt een gave reis maken, hoe dan ook, maar ik denk dat je er veel meer van geniet als je hem wat compacter maakt.
_______
Gaaf dat je naar het zuidwesten gaat met je gezin! Wij zijn afgelopen jaar met onze dochter van 13 geweest. Wij hebben grotendeels dezelfde route als jullie gereden, alleen wij hadden 24 dagen uit en thuis. En zelfs onze route was op bepaalde stukken toch net iets te snel naar onze wens.
Met maar 1 tussenstop tussen LA en San Francisco zie je weinig van de kustweg. Het kan op zich wel, dat is een keuze die je maakt.
Voor Yosemite en Sequioa heb je nu beide te weinig tijd. Ik zou één van beide parken kiezen en daar 2 nachten verblijven.
Hoewel, van Yosemite via Death Valley naar Las Vegas is bijna niet te doen op 1 dag. Gezien de tijd van het jaar is de kans groot dan de Tioga Pass niet open is, dus op zich is het wel logisch dat je via de zuidkant richting DV en LV gaat.
Dag 9 en 10 snap ik niets van? Je gaat van Las Vegas, naar Bryce en naar Zion? Waar overnacht je dan? Bij Page, omdat je de zonsopgang bij Horshoe Bend gaat zien? Voor Zion is het mooi om daar 2 nachten te verblijven, of tenminste 1 nacht. Geen nacht, en dan ook nog Bryce aandoen, is ondoenlijk.
Ik zou Monument Valley er gezien jullie beperkte tijd ook uithalen.
Een hele dag aan de Grand Canyon heb je dan niet weer nodig, daar kun je in mijn mening prima met een middag en een ochtend toe. Ik zou daar dus een nacht afhalen en die eerder in de route bijvoegen.
Een voorbeeld zou kunnen zijn:
Dag 1: AMS - LA
Dag 2: LA - Cambria
Dag 3: Cambria - San Francisco
Dag 4: San Francisco
Dag 5: San Francisco - Yosemite
Dag 6: Yosemite
Dag 7: Yosemite - Sequoia (zuidkant)
Dag 8: Sequioa - DV - Las Vegas
Dag 9: Las Vegas
Dag 10: Las Vegas - Zion of Bryce
Dag 11: Zion of Bryce - Page - Grand Canyon
Dag 12: Grand Canyon - Needles
Dag 13: Needles - LA
Dag 14: LA
Dag 15: LA - AMS
Je gaat echt een gave reis maken, hoe dan ook, maar ik denk dat je er veel meer van geniet als je hem wat compacter maakt.
Laatst gewijzigd door ReisM op 26 mar 2018, 13:35, 1 keer totaal gewijzigd.
https://sequoiaboom.blogspot.nl/ - Reisverslag 2017
Mooie plannen hoor!
Als je het uit schrijft van dag tot dag is het wat leesbaarder,
Dag1: Thuis - LA
Dag 2: LA - ..
enz
Hieronder een paar opmerkingen over het schema. Jullie willen een reis van 3 weken in 2 weken doen, dat is allemaal wel erg krap
- Vanuit LA naar een "stukje onder SF" is wel een behoorlijke afstand. Het is wel te doen met 1 overnachting ergens op het midden maar logischer zou zijn om te kiezen voor een overnachting in Pismo Beach en Moterey.
- Op dag 5 Yosemite bezoeken en de dag erna Sequoia plus vervolgens overnachten in Bakersfield is niet haalbaar/logisch, zeker niet als je erna naar Death Valley gaat. Laat Sequoia weg uit deze route en pak de Tioga Pass vanuit Yosemite om vanuit daar richting Death Valley te gaan.
- Las Vegas - Bryce - Zion is ook wat vreemd aangezien Bryce boven Zion ligt, totaal niet haalbaar in deze planning. Normaal voldoet 2 nachten Zion en 1 Bryce voor deze reis het beste.
- Vanuit Zion willen jullie dus naar Page om daar de bezienswaardigheden te bekijken en dan nog door naar Monument Valley? Dit is een behoorlijke afstand en wederom niet haalbaar.
- Jullie trekken 2 overnachtingen uit voor de GC? hier zou je aan 1 ook genoeg kunnen hebben en deze nacht elders in kunnen delen.
Het laatste stuk van de reis is wel haalbaar verder.
Liggen de tickets vast? Anders zou ik wel het 1 en ander laten liggen van deze planning. Je moet ook kunnen genieten van zo'n reis als dit.
Als je het uit schrijft van dag tot dag is het wat leesbaarder,
Dag1: Thuis - LA
Dag 2: LA - ..
enz
Hieronder een paar opmerkingen over het schema. Jullie willen een reis van 3 weken in 2 weken doen, dat is allemaal wel erg krap
- Vanuit LA naar een "stukje onder SF" is wel een behoorlijke afstand. Het is wel te doen met 1 overnachting ergens op het midden maar logischer zou zijn om te kiezen voor een overnachting in Pismo Beach en Moterey.
- Op dag 5 Yosemite bezoeken en de dag erna Sequoia plus vervolgens overnachten in Bakersfield is niet haalbaar/logisch, zeker niet als je erna naar Death Valley gaat. Laat Sequoia weg uit deze route en pak de Tioga Pass vanuit Yosemite om vanuit daar richting Death Valley te gaan.
- Las Vegas - Bryce - Zion is ook wat vreemd aangezien Bryce boven Zion ligt, totaal niet haalbaar in deze planning. Normaal voldoet 2 nachten Zion en 1 Bryce voor deze reis het beste.
- Vanuit Zion willen jullie dus naar Page om daar de bezienswaardigheden te bekijken en dan nog door naar Monument Valley? Dit is een behoorlijke afstand en wederom niet haalbaar.
- Jullie trekken 2 overnachtingen uit voor de GC? hier zou je aan 1 ook genoeg kunnen hebben en deze nacht elders in kunnen delen.
Het laatste stuk van de reis is wel haalbaar verder.
Liggen de tickets vast? Anders zou ik wel het 1 en ander laten liggen van deze planning. Je moet ook kunnen genieten van zo'n reis als dit.
Wat zijn de details van de reis? Wil je met de auto of camper gaan en moet het dit jaar of volgend jaar plaats vinden?
Als het voor dit jaar is, wat is er al vast gelegd, want sommige hotels/plaatsen zullen nog lastig te boeken zijn (voornamelijk de parken)
Wellicht dat een one-way een optie is. Beginnen in Los Angeles en eindigen in Las Vegas bijvoorbeeld?
Want zoals ik je route nu lees is het (bijna?) onhaalbaar. Er is weinig tijd om echt iets te bezoeken en te bekijken.
Dag 2/3 Voor Highway one wordt geadviseerd om 2 overnachtingen te doen. Rond Pismo beach en Monterey.
Dag 5: In Yosemite is 2 overnachtingen (1 volle dag) te adviseren.
Je hebt nu een klein gedeelte van de middag wat mij onvoldoende lijkt om het park echt te bezichtigen.
Dag 6: Wat voor een route had je precies in gedachten om te nemen?
Via Oakhurst het park verlaten en over de ca-198 door Sequoia rijden kost volgens Google Maps al 6 uur.
Daarnaast worden 2 a 3 overnachtingen voor King/sequoia geadviseerd.
Dag 9: Wil je eerst naar Zion en dan door naar Bryce en daar overnachten?
Want dan heb ik voor beide parken weinig tijd.
Dag 10: Deze heb je tweemaal erin staan
Bryce Canyon -> Monument valley
&
Grand canyon
Al met al lijkt mij dit iets teveel "hooi op de vork".
Kijk wat je echt wilt zien want zoals de route er nu uit ziet lijkt het mij vooral in de auto zitten en alles vanachter het raam te bekijken.
Als het voor dit jaar is, wat is er al vast gelegd, want sommige hotels/plaatsen zullen nog lastig te boeken zijn (voornamelijk de parken)
Wellicht dat een one-way een optie is. Beginnen in Los Angeles en eindigen in Las Vegas bijvoorbeeld?
Want zoals ik je route nu lees is het (bijna?) onhaalbaar. Er is weinig tijd om echt iets te bezoeken en te bekijken.
Dag 2/3 Voor Highway one wordt geadviseerd om 2 overnachtingen te doen. Rond Pismo beach en Monterey.
Dag 5: In Yosemite is 2 overnachtingen (1 volle dag) te adviseren.
Je hebt nu een klein gedeelte van de middag wat mij onvoldoende lijkt om het park echt te bezichtigen.
Dag 6: Wat voor een route had je precies in gedachten om te nemen?
Via Oakhurst het park verlaten en over de ca-198 door Sequoia rijden kost volgens Google Maps al 6 uur.
Daarnaast worden 2 a 3 overnachtingen voor King/sequoia geadviseerd.
Dag 9: Wil je eerst naar Zion en dan door naar Bryce en daar overnachten?
Want dan heb ik voor beide parken weinig tijd.
Dag 10: Deze heb je tweemaal erin staan
Bryce Canyon -> Monument valley
&
Grand canyon
Al met al lijkt mij dit iets teveel "hooi op de vork".
Kijk wat je echt wilt zien want zoals de route er nu uit ziet lijkt het mij vooral in de auto zitten en alles vanachter het raam te bekijken.
-
IngridZw
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: Reis Mario1973: eind april begin mei zuidwesten.
Je schrijft dat je al heel veel informatie hebt opgedaan op dit forum. Ik snap ook wel dat je zo weinig mogelijk wilt missen, maar dan had je wellicht ook kunnen begrijpen dat je door de beperkte tijd, vooral in het middengedeelte van de route, juist heel veel zult missen.
Een halve dag in een groot park als Yosemity, waar zoveel te zien is, is erg weinig. Je wilt daarna van Yosemity , via Sequoia naar Bakersfield. Alleen de rit kost je sowieso al meer dan 5 uur (waarschijnlijk eerder 6 uur) en dan heb je nog niets gezien van het park. En van Bryce via Page naar Monument Valley maakt het ook erg gehaast. Ik zou toch ergens eens kijken of je iets kunt laten vallen om de route rustiger te laten verlopen.
Sowieso kiezen tussen Yosemity of Sequoia.
Een halve dag in een groot park als Yosemity, waar zoveel te zien is, is erg weinig. Je wilt daarna van Yosemity , via Sequoia naar Bakersfield. Alleen de rit kost je sowieso al meer dan 5 uur (waarschijnlijk eerder 6 uur) en dan heb je nog niets gezien van het park. En van Bryce via Page naar Monument Valley maakt het ook erg gehaast. Ik zou toch ergens eens kijken of je iets kunt laten vallen om de route rustiger te laten verlopen.
Sowieso kiezen tussen Yosemity of Sequoia.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Bedankt zover voor de reacties.
Dag telling inmiddels aangepast
Vakantie begint dit jaar eind april, we hebben een auto gehuurd en geen camper.
Overnachting dag 2 zal inderdaad omgeving montery worden.
yosemite verwacht ik dat de tioga-pas dicht zal zitten, (zou onze eerste keuze geweest zijn) daarom rijden we dan inderdaad via oakhurst richting het zuiden.
Hotels SF en LV zijn gereserveerd maar wel te annuleren.
Tickets van Alcatraz zijn wel vast.
Heb bewust verder nog niks geboekt om in de praktijk te gaan ervaren hoe het uit gaat pakken met de tijd.
En waar nodig aan te passen.
Monument valley is/was inderdaad een twijfel maar ook weer een wens, tja leven is keuzes maken.
Denk dat wie die dan maar moeten vergeten.
Overnachting in LA zitten we te kijken in San Gabriel, is dat een leuke en veilige plek?
Nadeel lijkt me weer de reistijd richting universal en Hollywood.
Heb gelezen dat veel mensen ook wel Pasadena overnachten, lijkt me dan niet zo heel veel uit te maken.
Dag telling inmiddels aangepast
Vakantie begint dit jaar eind april, we hebben een auto gehuurd en geen camper.
Overnachting dag 2 zal inderdaad omgeving montery worden.
yosemite verwacht ik dat de tioga-pas dicht zal zitten, (zou onze eerste keuze geweest zijn) daarom rijden we dan inderdaad via oakhurst richting het zuiden.
Hotels SF en LV zijn gereserveerd maar wel te annuleren.
Tickets van Alcatraz zijn wel vast.
Heb bewust verder nog niks geboekt om in de praktijk te gaan ervaren hoe het uit gaat pakken met de tijd.
En waar nodig aan te passen.
Monument valley is/was inderdaad een twijfel maar ook weer een wens, tja leven is keuzes maken.
Denk dat wie die dan maar moeten vergeten.
Overnachting in LA zitten we te kijken in San Gabriel, is dat een leuke en veilige plek?
Nadeel lijkt me weer de reistijd richting universal en Hollywood.
Heb gelezen dat veel mensen ook wel Pasadena overnachten, lijkt me dan niet zo heel veel uit te maken.
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Er wordt gevraagd geen inhoudelijke wijzigingen te doen in eerdere posts. De commentaren eronder slaan dan immers nergens meer op.
Als ik even mijn idee mag geven over de plannen:
Dag 2 is niet realistisch. De highway 1, waar je overigens nog steeds een stukje op moet omrijden op één dag doen (en dan nog de outlet in Camarillo) is niet haalbaar als je ook onderweg iets wil zien en even wil stoppen. En geloof me er zijn tal van plaatsjes die een stop waard zijn. In twee dagen is het al hollen de meeste doen er drie dagen over tot SF.
Dag 5: gezien de periode van het jaar kan je niet alles daar zien, maar Glacier point zal vermoedelijk al open zijn en dan heb je toch bitter weinig tijd.
Dag 6: als je effectief in Yosemite overnacht hebt is dit een dag waar je amper tijd hebt om iets van SEKI te zien.
Dag 7: ook dit is weer hollen. Van Bakersfield naar Vegas via Death Valley geeft je ook hier weer bitter weinig tijd.
Dag 9: dit is te gek voor woorden. Bryce bezoeken en dan ook nog eens terugrijden naar Zion en daar overnachten om de volgende dag in Page te moeten staan. Hier heb je eigenlijk 3 tot 4 dagen voor nodig. Vergeet niet dat je ook een uur verliest.
Dag 10: ook dit is flink doorjakkeren als je die ochtend nog van Zion komt.
Dag 13: stel je niet te veel voor van Calico, dit is zeer toeristisch.
Denk eraan: Less is more ! Als je tijd beperkt is dan moet je keuzes maken. Je wil ook een leuke vakantie, als je constant van punt A naar B wil hollen dan is er soms nog weinig leuks aan. Een one way vlucht had hier stukken beter geweest zodat je geen rondje "moet" maken.
Als ik even mijn idee mag geven over de plannen:
Dag 2 is niet realistisch. De highway 1, waar je overigens nog steeds een stukje op moet omrijden op één dag doen (en dan nog de outlet in Camarillo) is niet haalbaar als je ook onderweg iets wil zien en even wil stoppen. En geloof me er zijn tal van plaatsjes die een stop waard zijn. In twee dagen is het al hollen de meeste doen er drie dagen over tot SF.
Dag 5: gezien de periode van het jaar kan je niet alles daar zien, maar Glacier point zal vermoedelijk al open zijn en dan heb je toch bitter weinig tijd.
Dag 6: als je effectief in Yosemite overnacht hebt is dit een dag waar je amper tijd hebt om iets van SEKI te zien.
Dag 7: ook dit is weer hollen. Van Bakersfield naar Vegas via Death Valley geeft je ook hier weer bitter weinig tijd.
Dag 9: dit is te gek voor woorden. Bryce bezoeken en dan ook nog eens terugrijden naar Zion en daar overnachten om de volgende dag in Page te moeten staan. Hier heb je eigenlijk 3 tot 4 dagen voor nodig. Vergeet niet dat je ook een uur verliest.
Dag 10: ook dit is flink doorjakkeren als je die ochtend nog van Zion komt.
Dag 13: stel je niet te veel voor van Calico, dit is zeer toeristisch.
Denk eraan: Less is more ! Als je tijd beperkt is dan moet je keuzes maken. Je wil ook een leuke vakantie, als je constant van punt A naar B wil hollen dan is er soms nog weinig leuks aan. Een one way vlucht had hier stukken beter geweest zodat je geen rondje "moet" maken.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Re: Reis Mario1973: eind april begin mei zuidwesten.en
Nogmaals bedankt voor de reacties,
Marc heb wat aan je reactie, thx!
Zal inderdaad met een gummetje aan de slag gaan en het een en ander schrappen.
Handigste lijkt me om dan seqoia over te slaan en Zion?? Of is Brice meer de moeite waard??
Verderop in de route laten we monument valley schieten.
Of zijn er mensen met een andere leuke opties?
Iemand nog ervaring ten opzichte van San Gabriel?
Lijkt ons een goede uitval basis voor LA, met iets vriendelijk geprijsde overnachtingen.
Marc heb wat aan je reactie, thx!
Zal inderdaad met een gummetje aan de slag gaan en het een en ander schrappen.
Handigste lijkt me om dan seqoia over te slaan en Zion?? Of is Brice meer de moeite waard??
Verderop in de route laten we monument valley schieten.
Of zijn er mensen met een andere leuke opties?
Iemand nog ervaring ten opzichte van San Gabriel?
Lijkt ons een goede uitval basis voor LA, met iets vriendelijk geprijsde overnachtingen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou gezien de tijd van het jaar SF en Yosemite en Sequoia allemaal schrappen en de tijd gebruiken voor het oostelijke deel. Daar zou je dan misschien nog Capitol Reef aan toe kunnen voegen.
Zion overslaan lijkt me erg jammer, maar met weinig tijd is Bryce misschien een betere optie. Je zou dan door Zion kunnen rijden, en daar misschien nog de Canyon Overlook Trail mee kunnen nemen.
Kijk wat jullie zelf aanspreekt. Bryce is prachtig om te zien, in Zion is het erg leuk wandelen. Bekijk op http://www.ontdek-amerika.nl de informatie over de parken eens; dan kun je zelf zien wat jullie het meest aanspreekt.
Je zou voor een oostelijk rondje eens naar mijn 2011-verslag kunnen kijken.
Marianne
Zion overslaan lijkt me erg jammer, maar met weinig tijd is Bryce misschien een betere optie. Je zou dan door Zion kunnen rijden, en daar misschien nog de Canyon Overlook Trail mee kunnen nemen.
Kijk wat jullie zelf aanspreekt. Bryce is prachtig om te zien, in Zion is het erg leuk wandelen. Bekijk op http://www.ontdek-amerika.nl de informatie over de parken eens; dan kun je zelf zien wat jullie het meest aanspreekt.
Je zou voor een oostelijk rondje eens naar mijn 2011-verslag kunnen kijken.
Marianne
-
IngridZw
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: Reis Mario1973: eind april begin mei zuidwesten.en
Bijzondere keuze. Persoonlijk vind ik dit geen goede uitvalsbasis voor LA. Er zijn genoeg aantrekkelijke alternatieven die dichter bij de bezienswaardigheden liggen. Je moet ook een eind rijden als je vandaaruit helemaal naar de kust wilt en aangezien het verkeer in LA behoorlijk druk is met veel kans op files kost je dit heel veel tijd. Dat is toch zonde ?Mario1973 schreef:Iemand nog ervaring ten opzichte van San Gabriel?
Als je een willekeurig hotel zoekt bijv. in de buurt van Hollywood op de site van Booking.com en je klikt op "toon kaart" dan zie je allemaal prijzen van hotels. Je zou dit kunnen gebruiken als richtlijn.
2011: Zuidwesten
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht