Reis KUCO: 2e maal USA, rondje San Francisco.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Trails
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Reis KUCO: 2e maal USA, rondje San Francisco.

Berichtdoor Trails » 01 mar 2018, 19:37

wij hebben afgelopen september op Lower Lee Vining Campground gestaan. Heerlijk rustig en we hadden daar een geweldige mooie en grote plek (plek 16). Er is in de buurt van Lee Vining genoeg te doen: Mono Lake, Panum Crater, Parker Lake trail en de oostkant van Yosemite.
We hadden hier bewust voor gekozen omdat we allergisch zijn voor die enorme druktes.
We vonden de Eastern Sierras geweldig en hadden in dit gebied beslist langer willen blijven.
Daarna zijn we naar Oh Ridge campground gegaan (plek Coyote 83). Ook dit weer een geweldig mooie plek.
De meren van Mammoth Lakes zijn zó mooi. Als je kans krijgt om daar te wandelen: zeker doen.
Aan de andere kant van de weg (maar een paar mijl van de grote weg) ligt Hot Creek Geological Site. Klein maar ook hier weer erg mooi.
De Nunatak Nature Trail had ons ook verrast. Deze ligt net buiten Yosemite NP (oostkant). Iedereen raast hier voorbij en we waren de enigen die er liepen. Het is maar een korte wandeling maar de moeite waard.

Bekijk ons verslag eens: http://www.schoutenjanssen.nl/

Zoals ik al zei: we zijn "allergisch" voor die giga drukke plekken en zoeken liever de wat onbekendere parken van NPS of de state parks. Er is daar zó veel moois te zien. De plaatsen waar we spijt van hadden en als we het hadden geweten dat het er zó druk was: Moab en Grand Canyon NP, dan hadden we die zelfs niet eens gedaan en hadden we die dagen gebruikt voor het zuidwesten van Colorado.
Zelfs de 3 anderen, die er niet eerder waren geweest, hadden dezelfde mening.
West USA: 1979, 1993, 2017, 2019
NYC: 1999, 2002, 2012, 2017
FL: 1986, 1992, 1997, 1998, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
Georgia: 2014, 2016
Arizona: 2017

http://www.schoutenjanssen.nl

KUCO
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Berichtdoor KUCO » 01 mar 2018, 23:45

Dank u wel voor de reacties.
Ze zijn alvast weer heel waardevol.
Ik heb jullie reisverslag gelezen en het ziet er inderdaad allemaal geweldig mooi en overweldigend uit.
We gaan ons zeker niet vervelen daar.
Wat de camping betreft denk ik toch dat we het gaan houden bij Mono Vista RV Park. Ik denk dat de kids dit zullen appreciëren na 5 nachten zonder hook-up.
Wij vinden het niet zo erg als het af en toe eens wat drukker is, toen wij in Moab waren voor 3 nachten in juli moet ik zeggen dat het eigenlijk helemaal niet druk was. In Arches overal heel vlot kunnen parkeren, rustig wandelen en Canyonlands en Dead Horse Point waren nog veel minder druk, we zijn daar maar enkele auto's tegen gekomen.
Grand Canyon vonden we ook nog wel te doen, was wel druk maar eigenlijk steeds vlot de bus kunnen nemen.
Wat bij ons wel heel druk was was Zion, daar hebben we dikwijls 45min tot een uur moeten wachten voor we op de bus konden komen. Al vonden we het wel de moeite en een prachtig park.

Ik ga zeker nog verder lezen in de reisverslagen, daar is zoveel waardevolle info en tips in te vinden.

Kurt

KUCO
Amerika-ontdekker

Berichtdoor KUCO » 14 mar 2018, 19:31

Ik was eens aan het kijken voor een bus tour ticket voor 2 dagen in San Francisco.
Ik kan hier op het forum weinig over vinden, ofwel geef ik de foute zoektermen in in de zoekmachine.
Eerst was ik van plan om de sightseeing pas te nemen. Omdat deze meevalt qua prijs en er toch nog leuke attracties mee in de pass inbegrepen zijn. Als ik dan echter de ervaring lees op Trip Advisor, dan waren deze niet zo geweldig eigenlijk.
Lange wachttijden en overvolle bussen, dikwijls niet kunnen opstappen.
Volgens Tip Advisor zou Big Bus een betere optie zijn, veel regelmatiger een bus, om 10-15 minuten en minder druk.
Heeft iemand hier ervaring mee of betere opties om de stad te verkennen?

Grtz
Kurt

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Berichtdoor Martin & Marianne » 14 mar 2018, 20:20

Je kunt heel veel lopend doen, of met het openbaar vervoer.
Ik heb zelf geen ervaring met tourbussen, wel met een filmtour *(zie ons 2017-verslag).
In 2015 hebben we alles lopend gedaan, dat ging ook prima.
Waar overnachten jullie en wat wil je allemaal bezoeken? Misschien is fietsen ook een optie?

Marianne

KUCO
Amerika-ontdekker

Berichtdoor KUCO » 14 mar 2018, 20:37

We verblijven in Hotel Parc 55 Hilton op Union Square.
Ik denk dat het vlakbij het Powell BART station is.
Een fiets huren zat al in de planning.
Voor de rest zouden we de standaard dingen willen bekijken.
Het was het plan om op dag 1 een tour te doen met de bus en al af te stappen bij enkele trekpleisters en dan 's avonds naar Alcatraz.
Na Alcatraz dan de Cable Car terug naar het Hotel nemen.
Op dag 2 zouden we dan de plaatsen die er leuk uit zagen te voet verder willen verkennen en met de fiets de Golden Gate bridge doen.
'S avonds kunnen we dan eventueel de night tour met de bus nog doen.
Ik denk dat de 2 dagen dan wel vol zullen zitten.

avsboz
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Berichtdoor avsboz » 14 mar 2018, 21:19

Volgens mij hebben wij in in 2014 deze gedaan: https://www.groupon.com/deals/city-sigh ... ncisco-2-5
In korte tijd alle basic landmarks in/rond het centrum. Op zich wel prijzig en als je eenmaal weet wat je wilt zien, is het met de Muni (bus/tram) ook goed te doen.
Grt,
Andries

2012-2014-2015-2016-2018 USA Blogs: http://avsboz.wordpress.com/

KUCO
Amerika-ontdekker

Berichtdoor KUCO » 15 mar 2018, 18:40

De link is inderdaad het busbedrijf dat ik eerst wilde reserveren maar slechte reviews krijgt.
Echter las ik in jullie reisverslag hier niets speciaals over en zal het bij jullie waarschijnlijk allemaal meegevallen zijn.(gelukkig maar)
Daarmee ben ik ook zinnens om bij BIG BUS een 2 daags ticket te nemen, (scheelt niet veel met ticket 1 dag), ze rijden veel frequenter blijkbaar en hebben meer bussen rondrijden.

Kurt

KUCO
Amerika-ontdekker

Berichtdoor KUCO » 21 apr 2018, 15:23

Nog een vraagje over het verblijf in San Francisco.
Omdat het voor ons de eerste keer is in SF, is het moeilijk in te schatten
Momenteel hebben we hotel Parc 55 by Hilton aan Union Square geboekt. Nog wel opzegbaar.
Nu vroeg ik me af of het soms leuker is om aan de Fishermans Wharf te verblijven.
Zou dan kiezen voor het Marriot Fisherman's Wharf, zowat dezelfde prijsklasse.

Misschien hebben jullie hier een beter zicht op?
Alvast bedankt voor de moeite.

Kurt

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht