Reis jaartje: 2 routes...weet t niet meer...

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
jaartje
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 03 feb 2018, 16:59
Aantal x V.S. bezocht: 10

Reis jaartje: 2 routes...weet t niet meer...

Bericht door jaartje »

Ondertussen heel wat gelezen en gepuzzeld hier. Echter komen we er niet meer helemaal aan uit. We hebben graag een laatste zetje van jullie!

Optie 1.

1. Ventura-Kingman
2. Kingman-Grand Canyon-Page
3. Page-Monument Valley-Torrey (Capitol Reef)
4. Torrey-Bryce Canyon-mnt. Carmel Junction (Zion)
5. Carmel Junction-LV (2 nachten)
6. LV-calico-Ventura

Nadeel is dat we hier naar de zuidkant van de GC gaan, die hebben we al meerdere malen gezien. Noord leek mijn man mooi om eens te doen. Nog een nadeel is dat de eerste dag niks dan rijden is...en weinig interessants. We gaan met 2 kids van 8 en 10 jaar.

Optie 2.

1. Ventura-LV (2 nachten)
2. LV-Zion-north rim GC
3. North Rim-Page
4. Page-Monument Valley-Torrey
5. Torrey-Bryce Canyon- St. George
6.
en dan weet ik het niet meer...

Overigens kunnen de routes altijd omgedraaid worden!

We willen later dan Sequoia pakken en naar het noorden rijden. We denken dat dat voor de kids meer interessant is, langs de kust terug en in Paso Robles de mid state Fair meepikken.

Er zijn weinig MOETEN in onze reis. Enige is LV, Grand Canyon, Monument Valley. We zijn geen lopers maar echte Vista Point mensen. :wink:

Wie komt er met het perfecte idee voor ons?? We willen nl. niet TE lang van huis zijn. We gaan ook voor de kids naar Ventura, heerlijk de toerist uithangen in en om de stad.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: 2 routes...weet t niet meer...

Bericht door Martin & Marianne »

Ligt er al iets vast? Vluchten? Het aantal dagen?
Ik vind de eerste route helemaal niets; als het je om vista points gaat zoek dan de mooiste uren uit daarvoor; dus pak een zonsondergang mee bij de GC, Bryce en in MV. En zion ligt niet bij Mt Carmel Jct; je rijdt dan heen en weer als je daarvandaan naar Zion wilt. Voor Zion is er geen tijd op die manier.
Ook in optie 2 is er geen tijd voor Zion; kijk eens in ons 2015-verlag voor ons bezoek aan de North Rim; we kwamen toen van zion. Ik kan me niet voorstellen hoe je daar iets kunt doen als je in een keer van LV naar de North Rim gaat.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 21 feb 2018, 19:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: 2 routes...weet t niet meer...

Bericht door Marcopstal »

Zo zaken moet je toch in het geheel kunnen bekijken. Beide ideeën lijken mij een beetje bizar, maar vooral heel veel op korte tijd.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: 2 routes...weet t niet meer...

Bericht door Hans B »

Wellicht is het handig om dd hele route te plannen.
Dat geeft ons meer inzicht in de mogelijkheden.

Zoals je het nu plant zit je alleen maar alles te bekijken vanachter het autoraam.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
jaartje
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 03 feb 2018, 16:59
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis jaartje: 2 routes...weet t niet meer...

Bericht door jaartje »

Dankje allen. Wij hebben nog niets vast liggen, alleen onze vluchten, idd. En hebben een plek om te overnachten in Ventura dus hoeven niets.
Zitten dus ook niet aan dagen vast. We hebben bijna 4 weken de tijd.

Zoals al gezegd hebben wij alles al gezien, alleen onze kinderen niet. En die willen echt niet gaan wandelen... Dus hoeven we niet overal 1 of 2 hele dagen te zijn. Maar ik zal er maar weer eens voor gaan zitten, komt goed! nogmaals bedankt!
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis jaartje: 2 routes...weet t niet meer...

Bericht door Hans B »

jaartje schreef: Zoals al gezegd hebben wij alles al gezien, alleen onze kinderen niet. En die willen echt niet gaan wandelen
Wat triest .....

Dat vonden die van ons het allermooist.
Veel beter dan in de auto/camper zitten en mijlen maken
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis jaartje: 2 routes...weet t niet meer...

Bericht door Martin & Marianne »

Als je onze dochters vroeger voorstelde om te wandelen dan waren ze niet direct enthousiast, maar eenmaal bezig bleek dat toch wel mee te vallen. Zoek wat kortere of de wat avontuurlijke wandelingen uit; bijvooobeeld door de Narrows in Zion, door de Sulphur creek in Capitol Reef, etc.
Hebben jullie zelf al wel wandelingen gemaakt in de parken? Ik kan me niet voorstellen dat je alles al gezien hebt zoals je zegt. Wij komen na 10 keer zuidwesten nog steeds dingen tegen die we niet eerder hebben gezien - ook in dezelfde parken die we al eerder hebben bezocht.
Trek bijvoorbeeld een aantal dagen uit voor de oostkant van Yosemite; breng een bezoek aan Bodie en aan Mono Lake en ga in een hot spring liggen, loop de Little Lakes Valley Trail, etc etc. Verdiep je in de cultuur en natuur en breng de kinderen ook iets bij; het is een lange en dure vakantie en daar mogen ze zelf ook wel iets (zin en tijd) in investeren.

Wat jij nu voorstel in 6 dagen zou ook in het dubbele aantal dagen kunnen als ik zie hoeveel tijd je in totaal hebt? Trek die tijd daar dan ook voor uit. En maak een totaalschema en leg zo hier en daar iets vast - of beter nog: leg alles vast. Leuke en betaalbare mogelijkheden zijn schaars.
Kijk eens naar een tip in Monument valley, een cabin in Torrey, een cabin aan de North Rim (die moet je zeker boeken), een covered wagon in de virginia Creek Settlement in Bridgeport, etc.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer