Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis susanmulders: rondreis West-Amerika 30 dagen, route?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Reis susanmulders: rondreis West-Amerika 30 dagen, route?
Hallo,
In de zomervakantie van 2019 gaan mijn vriend en ik voor 30 dagen naar de Westkust van Amerika.
Wij hebben deze route in gedachten:
Dag 1: aankomst
Dag 2: Los Angeles
Dag 3: Palm Springs en Joshua Tree
Dag 4: Los Angeles --> Pismo Beach
Dag 5: Pismo Beach -->Monterey
Dag 6: Monterey --> San Francisco
Dag 7: San Francisco
Dag 8: San Francisco
Dag 9: San Francisco --> Yosemite Park
Dag 10: Yosemite Park
Dag 11: Yosemite Park -->Lee Vinning
Dag 12 Lee Vinning -->Death Valley
Dag 13: Death Valley --> Las Vegas
Dag 14: Las Vegas
Dag 15: Las Vegas
Dag 16: Las Vegas -->Sedona
Dag 17: Sedona
Dag 18: Sedona --> Grand Canyon
Dag 19: Grand Canyon
Dag 20: Grand Canyon -->Monument Valley
Dag 21: Monument Valley -->Page
Dag 22: Page
Dag 23: Page --> Bryce Canyon
Dag 24: Bryce
Dag 25: Bryce -->Zion
Dag 26: Zion
Dag 27: Zion --> Las Vegas
Dag 28: Las Vegas
Dag 29: Terugreis
We hebben gekozen voor deze route met wat meer dagen op dezelfde plek. We willen niet van de ene naar de andere plek vliegen en alleen even kort een hoogtepunt bekeken hebben. We houden wel van leuke dingen doen of een stuk wandelen, dit zijn geen enorme tochten maar goede wandeling vinden we leuk.
Nu heb ik verschillende vragen over de route. Is het een haalbare / geschikte route of zouden jullie op andere plekken overnachten?
Ik heb gekozen om niet naar Sequoia te gaan omdat deze bomen ook in Yosemite te zien zijn. Zo hebben we wel de tijd om de Tioga pass te rijden en iets meer tijd in Yosemite in plaats van dat we beide parken doen. Is dat een goede afweging geweest?
We rijden op 1 dag naar Yoshua Tree Park en Palm Springs (aerial tramway) , in de avond komen we weer aan in Los Angeles. Is het de moeite waard of kan ik die dag beter besteden in Los Angeles en omgeving?
Wanneer moeten we beginnen met het boeken van de verblijven in de nationale parken?
Verder zijn alle tips voor deze route welkom. Is er iets wat ik juist vergeet in de omgeving of kunnen we beter iets anders doen? Of ergens een dag minder of juist meer? Ik hoor het graag.
Alvast bedankt!!
In de zomervakantie van 2019 gaan mijn vriend en ik voor 30 dagen naar de Westkust van Amerika.
Wij hebben deze route in gedachten:
Dag 1: aankomst
Dag 3: Palm Springs en Joshua Tree
Dag 5: Pismo Beach -->Monterey
Dag 9: San Francisco --> Yosemite Park
Dag 10: Yosemite Park
Dag 11: Yosemite Park -->Lee Vinning
Dag 12 Lee Vinning -->Death Valley
Dag 13: Death Valley --> Las Vegas
Dag 14: Las Vegas
Dag 15: Las Vegas
Dag 16: Las Vegas -->Sedona
Dag 17: Sedona
Dag 18: Sedona --> Grand Canyon
Dag 19: Grand Canyon
Dag 20: Grand Canyon -->Monument Valley
Dag 21: Monument Valley -->Page
Dag 22: Page
Dag 23: Page --> Bryce Canyon
Dag 24: Bryce
Dag 25: Bryce -->Zion
Dag 26: Zion
Dag 27: Zion --> Las Vegas
We hebben gekozen voor deze route met wat meer dagen op dezelfde plek. We willen niet van de ene naar de andere plek vliegen en alleen even kort een hoogtepunt bekeken hebben. We houden wel van leuke dingen doen of een stuk wandelen, dit zijn geen enorme tochten maar goede wandeling vinden we leuk.
Nu heb ik verschillende vragen over de route. Is het een haalbare / geschikte route of zouden jullie op andere plekken overnachten?
Ik heb gekozen om niet naar Sequoia te gaan omdat deze bomen ook in Yosemite te zien zijn. Zo hebben we wel de tijd om de Tioga pass te rijden en iets meer tijd in Yosemite in plaats van dat we beide parken doen. Is dat een goede afweging geweest?
We rijden op 1 dag naar Yoshua Tree Park en Palm Springs (aerial tramway) , in de avond komen we weer aan in Los Angeles. Is het de moeite waard of kan ik die dag beter besteden in Los Angeles en omgeving?
Wanneer moeten we beginnen met het boeken van de verblijven in de nationale parken?
Verder zijn alle tips voor deze route welkom. Is er iets wat ik juist vergeet in de omgeving of kunnen we beter iets anders doen? Of ergens een dag minder of juist meer? Ik hoor het graag.
Alvast bedankt!!
Laatst gewijzigd door susanmulders op 20 jan 2018, 22:12, 1 keer totaal gewijzigd.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Rondreis West Amerika 30 dagen Route?
Sedona is wel een beetje de verkeerde kant op. Maar kan prima zo. Ik zou persoonlijk zeker een dag van bryce, page of de grand canyon bij LA zetten. Veruit de grootste stad doe je op 1 dag waar je bij de rest veel langer bent.
Hou er ook rekening mee dat LA - Palm Springs/Joshua Tree NP 2,5u, maar ook zomaar 4u rijden kan zijn. Ook terug in de avondspits overigens.
Verder lekkere trip hoor.
Het is overigens Pismo Beach, zonder R.
Hou er ook rekening mee dat LA - Palm Springs/Joshua Tree NP 2,5u, maar ook zomaar 4u rijden kan zijn. Ook terug in de avondspits overigens.
Verder lekkere trip hoor.
Het is overigens Pismo Beach, zonder R.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Dag 3: even op en af naar Palm Springs en Joshua Tree ? Zonder verkeer is het 2 uur rijden naar Palm Springs en dan nog een dik half uur tot de ingang van Joshua Tree. Met verkeer kan je er net zo goed 4 uur over doen. Dat is heel veel voor een dagtripje. Daarnaast is het in de zomer in die streek doorgaans bloedheet en je zal er zowieso in de warmste uren zijn. Lijkt me dus niet het allerbeste idee. Wil je dit toch bezoeken, dan zou ik eerder na aankomst al die richting uitrijden (als het enigszins kan zelfs tot in Palm Springs) en dit op dag 2 doen.
Dag 4: Naar Prismo beach gaan jullie lang moeten zoeken, het is immers PISMO
Verder zou ik na Death Valley doorrijden en het rondje met de klok mee maken. Je wint hierdoor ook 1 dag. Misschien ideaal om nog bij LA te zetten of een dagje meer Vegas.
Dag 13: Death Valley --> Zion
Dag 14: Zion
Dag 15: Zion - Bryce
Dag 16: Bryce
Dag 17: Bryce - Page
Dag 18: Page
Dag 19: Page - Monument Valley
Dag 20: Monument Valley - Sedona
Dag 21: Sedona
Dag 22: Sedona - Grand Canyon
Dag 23: Grand Canyon
Dag 24: Grand Canyon - Las Vegas
Dag 25: Las Vegas
Dag 26: Las Vegas
Dag 27: Las Vegas
Dag 4: Naar Prismo beach gaan jullie lang moeten zoeken, het is immers PISMO
Verder zou ik na Death Valley doorrijden en het rondje met de klok mee maken. Je wint hierdoor ook 1 dag. Misschien ideaal om nog bij LA te zetten of een dagje meer Vegas.
Dag 13: Death Valley --> Zion
Dag 14: Zion
Dag 15: Zion - Bryce
Dag 16: Bryce
Dag 17: Bryce - Page
Dag 18: Page
Dag 19: Page - Monument Valley
Dag 20: Monument Valley - Sedona
Dag 21: Sedona
Dag 22: Sedona - Grand Canyon
Dag 23: Grand Canyon
Dag 24: Grand Canyon - Las Vegas
Dag 25: Las Vegas
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Je ziet al zoveel rode rotsen dat Sedona eigenlijk geen meerwaarde heeft en ook een beetje de verkerrde kant op is.
In 29x
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
Mooie route. Ik zou Sedona er zeker in houden.
In de zomervakantie zou ik echter die dag naar Palm Springs (wat wil je daar doen?) en Joshua Tree eruit gooien.
Die dag zou ik gebruiken voor Zion.
In de zomervakantie zou ik echter die dag naar Palm Springs (wat wil je daar doen?) en Joshua Tree eruit gooien.
Die dag zou ik gebruiken voor Zion.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Sedona en omgeving vonden wij ook zeer de moeite waard. De plaats zelf, een beetje Mexicaans, sprak ons ook aan. Inderdaad rode rotsen maar ook veel groen. Toch weer anders.
Wij waren vorig jaar in mei in Palm Springs. Toen al temperaturen boven de 40 graden. Zou het in het hoogseizoen zeker afraden.
Wij waren vorig jaar in mei in Palm Springs. Toen al temperaturen boven de 40 graden. Zou het in het hoogseizoen zeker afraden.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
- Galapogos
- Amerika-expert
- Contacteer:
Een mooie route. Wel zou ik zoals gezegd niet op één dag heen en weer naar Joshua Tree NP gaan vanuit LA.
Jullie hebben eigenlijk overal een rustig reisschema, behalve wellicht in Los Angeles en in Yosemite. In Yosemite zou één dagje extra mooi zijn als je zowel de hoogtepunten in de vallei wilt bekijken, als naar Glacier Point en omgeving wilt en/of een wat langere wandeling wilt maken. In Los Angeles kun je het zo lang of kort maken als je zelf wilt.
Verder: heb je ook al gekeken naar Moab (Arches NP / Canyonlands NP / Dead Horse Point SP)? Dit was voor ons toch wel een van de hoogtepunten van onze reis door het zuidwesten. Mocht je er voor kiezen Sedona te laten vallen, dan kun je de route wellicht langs Moab laten gaan. Route wordt dan Las Vegas - Grand Canyon - Page - Monument Valley - Moab - Bryce Canyon of vice versa. Voor Moab zou ik dan wel drie nachten inplannen.
Jullie hebben eigenlijk overal een rustig reisschema, behalve wellicht in Los Angeles en in Yosemite. In Yosemite zou één dagje extra mooi zijn als je zowel de hoogtepunten in de vallei wilt bekijken, als naar Glacier Point en omgeving wilt en/of een wat langere wandeling wilt maken. In Los Angeles kun je het zo lang of kort maken als je zelf wilt.
Verder: heb je ook al gekeken naar Moab (Arches NP / Canyonlands NP / Dead Horse Point SP)? Dit was voor ons toch wel een van de hoogtepunten van onze reis door het zuidwesten. Mocht je er voor kiezen Sedona te laten vallen, dan kun je de route wellicht langs Moab laten gaan. Route wordt dan Las Vegas - Grand Canyon - Page - Monument Valley - Moab - Bryce Canyon of vice versa. Voor Moab zou ik dan wel drie nachten inplannen.
-
- Amerika-ontdekker
We willen ook graag Red Rock Canyon en Valley of Fire bezoeken. Dan zouden we in de ochtend nog in Death Valley zijn en dan tijdens de rit beide bezoeken. Is dit teveel van het goede voor 1 dag? zag dat het ook al ongeveer 4.5 uur rijden is. Denk er ook over na om een overnachting te nemen bij Fremont Street zodat we ook dat gedeelte van Las Vegas bekijken en dan de volgende dag Valley of Fire en dan door naar Zion. En dan het rondje zoals je voorstelde.Marcopstal schreef:
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor je reactie. We hebben inderdaad ook naar Moab, capitol reef etc. gekeken. Het leek ons ook erg mooi, maar om dit in 4 weken te stoppen was nogal een gepuzzel. Ik vond het dan erg vol worden en we besteden graag wat meer tijd terplekke. Dit bewaren we dus voor een volgende reis, want we willen daar zeker ook nog heen!Galapogos schreef: Verder: heb je ook al gekeken naar Moab (Arches NP / Canyonlands NP / Dead Horse Point SP)? Dit was voor ons toch wel een van de hoogtepunten van onze reis door het zuidwesten. Mocht je er voor kiezen Sedona te laten vallen, dan kun je de route wellicht langs Moab laten gaan. Route wordt dan Las Vegas - Grand Canyon - Page - Monument Valley - Moab - Bryce Canyon of vice versa. Voor Moab zou ik dan wel drie nachten inplannen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis susanmulders: rondreis West-Amerika 30 dagen, route?
Als je het rustig aan wilt doen zou ik zeker een extra dag uittrekken voor Yosemite. Je kunt daar ook sequoia's bekijken, en met Glacier Point en de vallei en een aantal wandelingen kun je je daar heel goed meerdere dagen vermaken. Als je vroeg in de zomer bent kun je ook nog raften op de Merced River.
Tussen DV en Zion is een stop in Las Vegas niet gek. In 2015 zaten wij ook twee keer in Las Vegas, eerst een nacht in de omgeving van Fremont Street en de laatste nachten aan de Strip. Wij bezochten toen ook VoF op weg naar Zion. Misschien heb je iets aan ons reisverslag.
Marianne
Tussen DV en Zion is een stop in Las Vegas niet gek. In 2015 zaten wij ook twee keer in Las Vegas, eerst een nacht in de omgeving van Fremont Street en de laatste nachten aan de Strip. Wij bezochten toen ook VoF op weg naar Zion. Misschien heb je iets aan ons reisverslag.
Marianne
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Niet vergeten dat je tussen Nevada en Utah ene uur wint als je die richting uitrijdt. Wat 4,5 uur rijden is is er dan daardoor maar 3,5
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
-
- Amerika-ontdekker
Ik heb wat reisverslagen van jullie door gelezen! Mooie reizen hebben jullie gemaakt! Ik heb er zeker iets aan gehad. We zullen nu eerst even nadenken over een iets andere route op basis van jullie tips. Meer tips zijn in de tussentijd altijd welkom!Martin & Marianne schreef: Misschien heb je iets aan ons reisverslag.
-
- Amerika-ontdekker
Na jullie tips en reacties zijn we nu tot de volgende route gekomen:
Dag 1: aankomst Los Angeles
Dag 3: Los Angeles
Dag 5: Pismo Beach --> Monterey
Dag 9: San Francisco --> Yosemite
Dag 10: Yosemite
Dag 11: Yosemite
Dag 12: Yosemite --> Lea Vining
Dag 13: Lee Vining --> Deaht Valley
Dag 14: Death Valley --> Las Vegas (Fremont Street)
Dag 15: Las Vegas (Fremont Street) --> Zion
Dag 16: Zion
Dag 17: Zion
Dag 18: Zion --> Bryce
Dag 19: Bryce --> Page
Dag 20: Page
Dag 21: Page --> Monument Valley
Dag 22: Monument Valley --> Grand Canyon
Dag 23: Grand Canyon --> Sedona
Dag 24: Sedona --> Kingman
Dag 25: Kingman --> Las Vegas
Op het laastst hebben we nog 3 dagen Las Vegas. Is het de moeite waard om 1 dag minder Las Vegas te doen en die elders op de route nog toe te voegen? Of zouden jullie ergens anders een dag laten vallen zodat je deze op een andere plek toe kunt voegen? Ik hoor graag nog al jullie tips en ideeën.
Alvast bedankt,
Susan
Dag 1: aankomst Los Angeles
Dag 3: Los Angeles
Dag 5: Pismo Beach --> Monterey
Dag 9: San Francisco --> Yosemite
Dag 10: Yosemite
Dag 11: Yosemite
Dag 12: Yosemite --> Lea Vining
Dag 13: Lee Vining --> Deaht Valley
Dag 14: Death Valley --> Las Vegas (Fremont Street)
Dag 15: Las Vegas (Fremont Street) --> Zion
Dag 16: Zion
Dag 17: Zion
Dag 18: Zion --> Bryce
Dag 19: Bryce --> Page
Dag 20: Page
Dag 21: Page --> Monument Valley
Dag 22: Monument Valley --> Grand Canyon
Dag 23: Grand Canyon --> Sedona
Dag 24: Sedona --> Kingman
Dag 25: Kingman --> Las Vegas
Op het laastst hebben we nog 3 dagen Las Vegas. Is het de moeite waard om 1 dag minder Las Vegas te doen en die elders op de route nog toe te voegen? Of zouden jullie ergens anders een dag laten vallen zodat je deze op een andere plek toe kunt voegen? Ik hoor graag nog al jullie tips en ideeën.
Alvast bedankt,
Susan
2017: Florida + Bahama's
2019: zuidwest Amerika
2022: Omgeving New York - Washington
2023: Hawaii
2024: zuidwest Amerika + Yellowstone
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je Red Rock Canyon wilt doen zou ik dat tussen Death Valley en Vegas zetten.
Persoonlijk zou ik een dag van Vegas halen en daarmee dag 22, 23 en 24 wat meer rust geven door een extra nacht Sedona of tussen de GC en Sedona in te plannen. Of gewoon 3 of 4 nachten Vegas op het einde zetten en dan ipv tussen al naar Vegas te gaan te overnachten in Mesquite of Overton.
Persoonlijk zou ik een dag van Vegas halen en daarmee dag 22, 23 en 24 wat meer rust geven door een extra nacht Sedona of tussen de GC en Sedona in te plannen. Of gewoon 3 of 4 nachten Vegas op het einde zetten en dan ipv tussen al naar Vegas te gaan te overnachten in Mesquite of Overton.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
De overnachting in Kingman is niet echt nodig; ik zou twee nachten GC of twee nachten Sedona doen; dan heb je wat meer rust.
Marianne
Marianne
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Bespreek je al je overnachtingen vooraf, zo niet dan zou ik de laatste week kijken hoe het er voor staat en of je nog iets met de 3 dagen LV moet gaan spelen.
Het eerste stuk zit prima in elkaar.
Misschien een relaxdag bij Lake Powell.
Het eerste stuk zit prima in elkaar.
Misschien een relaxdag bij Lake Powell.
In 29x
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik zou wel de extra dag Sedona behouden. Kijk bijv. eens op www.ontdek.amerika.nl, dan zie je wat er allemaal te zien en te doen is. Misschien inderdaad daarna rechtstreeks naar Las Vegas.
Of overnacht wel in Kingman, zodat je tussen de Grand Canyon en Las Vegas wat meer tijd hebt voor route 66 met plaatsjes als Seligman en Oatman en doe daarvoor 1 nacht minder Las Vegas.
Of overnacht wel in Kingman, zodat je tussen de Grand Canyon en Las Vegas wat meer tijd hebt voor route 66 met plaatsjes als Seligman en Oatman en doe daarvoor 1 nacht minder Las Vegas.
2011: Zuidwesten
-
- Amerika-ontdekker
Begin dit jaar heb ik jullie om hulp gevraagd voor de route die we toen in gedachten hadden. We zijn nu heel wat maanden verder en heel wat lezen en nadenken en hebben onze vliegtickets geboekt. We vliegen heen en terug op SFO. Dit was voor de periode waar wij aan vast zitten ( 13-07 tot 09-08) het gunstige ten opzichten van de vliegprijzen en autohuur prijzen. Nu zijn we weer een stuk verder met de route. Zo ziet de route er momenteel uit:
Za 13-07: Aankomst SFO 17:20 --> Modesto ( we rijden alvast richting Yosemite)
Zo 14-07: Modesto --> Yosemite ( Vroeg weg, volle dag Yosemite)
ma 15-07: Yosemite
Di 16-07: Yosemite --> Mammoth Lakes ( volle dag voor Tioga pass)
Wo 17-07: Mammoth lakes --> Deaht Valley
do 18-07: Death Valley --> Fremont Street
Vr 19-07: Fremont street --> Zion (deze dag gebruiken we voor Valley of Fire)
Za 20-07: Zion
Zo 21-07: Zion --> Bryce (hele dag nog Zion, daarna alvast richting Bryce)
Ma 22-07: Bryce --> Page (Hele dag Bryce, daarna doorrijden naar Page)
di 23-07: Page
Wo 24-07: Page --> Monument Valley
Do 25-07: Monument Valley --> Grand Canyon
Vr 26-07: Grand Canyon --> Sedona ( einde van dag naar Sedona)
Za 27-07: Sedona
Zo 28-07: Sedona --> Kingman
Ma 29-07: Kingman --> Las Vegas
Di 30-07: Las Vegas
Wo 31-07: Las Vegas
Do 01-08: Las Vegas --> Los Angeles
Vr 02-08: Los Angeles
Za 03-08: Los Angeles
Zo 04-08: Los Angeles --> Pismo Beach
Ma 05-08: Pismo Beach --> Monterey
Di 06-08: Monterey --> San Francisco
Woe 07-08: San Francisco
Do 08-08: San Francisco
Vr 09-08: San Francisco terugreis om 19:35
Za 10-08: Aankomst NL
We hebben er expres voor gekozen om Moab buiten ons rondje te houden. Dit willen we voor een volgend bezoek bewaren. We hebben anders het idee dat we wel erg gaan haasten met de route. We vinden het nu al een aardig volle route. In Yosemite en Grand Canyon willen we in ieder geval in het park overnachten. Andere locaties zoeken we zo dicht mogelijk bij de bezienswaardigheden of op handige locaties.
Zouden jullie de tussenstop Kingman gebruiken of in een keer doorrijden naar Las Vegas? We zouden ook na Death Valley onze dagen in Las Vegas kunnen plaatsen, dan zijn we daar wel in een weekend maar winnen we 1 dag. Waar zouden jullie die dag dan plaatsen?
Ben benieuwd naar jullie ideeën over deze reis. Zouden jullie bepaalde dingen anders indelen? We zijn opnieuw benieuwd naar jullie tips en ervaringen. Voor ons is de voorpret nu echt begonnen!
Alvast bedankt!
Za 13-07: Aankomst SFO 17:20 --> Modesto ( we rijden alvast richting Yosemite)
Zo 14-07: Modesto --> Yosemite ( Vroeg weg, volle dag Yosemite)
ma 15-07: Yosemite
Di 16-07: Yosemite --> Mammoth Lakes ( volle dag voor Tioga pass)
Wo 17-07: Mammoth lakes --> Deaht Valley
do 18-07: Death Valley --> Fremont Street
Vr 19-07: Fremont street --> Zion (deze dag gebruiken we voor Valley of Fire)
Za 20-07: Zion
Zo 21-07: Zion --> Bryce (hele dag nog Zion, daarna alvast richting Bryce)
Ma 22-07: Bryce --> Page (Hele dag Bryce, daarna doorrijden naar Page)
di 23-07: Page
Wo 24-07: Page --> Monument Valley
Do 25-07: Monument Valley --> Grand Canyon
Vr 26-07: Grand Canyon --> Sedona ( einde van dag naar Sedona)
Za 27-07: Sedona
Zo 28-07: Sedona --> Kingman
Ma 29-07: Kingman --> Las Vegas
Di 30-07: Las Vegas
Wo 31-07: Las Vegas
Do 01-08: Las Vegas --> Los Angeles
Vr 02-08: Los Angeles
Za 03-08: Los Angeles
Zo 04-08: Los Angeles --> Pismo Beach
Ma 05-08: Pismo Beach --> Monterey
Di 06-08: Monterey --> San Francisco
Woe 07-08: San Francisco
Do 08-08: San Francisco
Vr 09-08: San Francisco terugreis om 19:35
Za 10-08: Aankomst NL
We hebben er expres voor gekozen om Moab buiten ons rondje te houden. Dit willen we voor een volgend bezoek bewaren. We hebben anders het idee dat we wel erg gaan haasten met de route. We vinden het nu al een aardig volle route. In Yosemite en Grand Canyon willen we in ieder geval in het park overnachten. Andere locaties zoeken we zo dicht mogelijk bij de bezienswaardigheden of op handige locaties.
Zouden jullie de tussenstop Kingman gebruiken of in een keer doorrijden naar Las Vegas? We zouden ook na Death Valley onze dagen in Las Vegas kunnen plaatsen, dan zijn we daar wel in een weekend maar winnen we 1 dag. Waar zouden jullie die dag dan plaatsen?
Ben benieuwd naar jullie ideeën over deze reis. Zouden jullie bepaalde dingen anders indelen? We zijn opnieuw benieuwd naar jullie tips en ervaringen. Voor ons is de voorpret nu echt begonnen!

Alvast bedankt!
2017: Florida + Bahama's
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou de stop in Kingman er zeker uithalen en bijvoorbeeld een extra nacht Yosemite doen.
Ik weet niet hoe laat je aankomt op SFO maar Modesto is nog een flinke rit. Als je eerder stopt heb je de volgende dag geen volle dag voor het park.
Marianne
Ik weet niet hoe laat je aankomt op SFO maar Modesto is nog een flinke rit. Als je eerder stopt heb je de volgende dag geen volle dag voor het park.
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Heb je een tussenstop in de USA voor je op SFO aankomt? Anders kan je, zeker in de spits minimaal een anderhalf a 2u rekenen voor je met de auto wegrijd bij het verhuurbedrijf en dan zal je nog wat file hebben voor je aan de overkant vd baai bent. Afhankelijk van de gaarheid na de reis is Modesto misschien wel wat ver voor die dag...
In principe heb je met je dagen Vegas voldoende tijd om ook een avond Fremond street mee te pakken. Je zou ervoor kunnen kiezen om vanuit Death Valley naar Mesquite te rijden. Of om mammoth lakes, bodie, mono lake, mount whitney portal, alabama hills, lone pine te doen en de dag erna Lone Pine - death valley - fremond street. Er is tussen de tioga pass en death valley onderweg best wel wat te bekijken.
Wat is de bedoeling van 28-7? Wat zijn je plannen voor die dag? Pak je bv de route via Jerome en Prescott dan zeg ik ja, lekker doen. Ga je voor route66 Flagstaff, Williams dan zeg ik, lekker via Kingman doorrijden naar Oatman en dan overnachten in Laughlin of al doorrijden naar Vegas
In principe heb je met je dagen Vegas voldoende tijd om ook een avond Fremond street mee te pakken. Je zou ervoor kunnen kiezen om vanuit Death Valley naar Mesquite te rijden. Of om mammoth lakes, bodie, mono lake, mount whitney portal, alabama hills, lone pine te doen en de dag erna Lone Pine - death valley - fremond street. Er is tussen de tioga pass en death valley onderweg best wel wat te bekijken.
Wat is de bedoeling van 28-7? Wat zijn je plannen voor die dag? Pak je bv de route via Jerome en Prescott dan zeg ik ja, lekker doen. Ga je voor route66 Flagstaff, Williams dan zeg ik, lekker via Kingman doorrijden naar Oatman en dan overnachten in Laughlin of al doorrijden naar Vegas
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 13 Reacties
- 1500 Weergaves
-
Laatste bericht door susanmulders
-
- 7 Reacties