Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis vgeers: Hulp gevraagd! LA-LA 12 juli tot 5 aug 2018

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
vgeers
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis vgeers: Hulp gevraagd! LA-LA 12 juli tot 5 aug 2018

Bericht door vgeers »

Hallo allemaal! Eindelijk komt het ervan we gaan de reis maken die we al zolang willen maken. Samen met onze drie kinderen van 4, 7 en 9. Route is voor een stuk redelijk duidelijk maar ik zit nog met een stuk waar ik zelf neit helemaal uit kom. Omdat we met een camper gaan is death valley geen optie in deze tijd, ik begreep dat dat afgesloten is voor campers inde maanden juli en augustus. Eerste deel route is:
LA- Pismo beach
Pismo beach-Monterey
Monterey-SF
SF
SF -Yosemite NP

en dan komt de uitdaging, hier slaan we death Valley over maar wil ik wel graag in Las Vegas komen. Heb me rot gezocht maar er is weinig te vinden voer dit deel. Na Las Vegas moeten we terug naar LA. Dus dat is ook nog een ding het stuk tussen Las vegas en LA, vast ook genoeg leuke dingen te bezoeken en te zien.

Graag jullie input!
Groetjes! Vera

(Ik had al eerder een stukje gepost, maar kon op mijn oude account niet meer inloggen)
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis vgeers: Hulp gevraagd! LA-LA 12 juli tot 5 aug 2018

Bericht door Galapogos »

Vanuit Yosemite kun je via de Tioga Pass aan de oostkant het park verlaten. Je komt dan uit op de 395, ter hoogte van Lee Vining. Je kunt dan boven Death Valley langs naar Las Vegas rijden.

Van Las Vegas zou ik gewoon in één ruk naar Los Angeles rijden. Zo ver is dat niet. Je zou een stukje om kunnen rijden via Joshua Tree NP, maar dan zou ik daar ook blijven slapen zodat je effectief tijd hebt om een en ander te bekijken. Maar of je daar tijd voor hebt ligt natuurlijk aan de invulling van de rest van je reis.

Kijk eens naar de voorbeeldreis op http://www.allesamerika.com/rondreis-zu ... erika.html. Jullie hebben 25 dagen, dus als je de voorbeeldreis als basis zou kunnen nemen kun je nog wat extra dagen inplannen, bijvoorbeeld in San Francisco of Yosemite. Of voeg Monument Valley toe aan de reis. Eventueel Moab, maar misschien wordt dat te krap.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Van Yosemite kun je inderdaad het beste via de Tioga Pass boven DV langs naar Las Vegas rijden. Je kunt aan de oostkant van Yosemite overnachten in Lee Vining (Mono Lake RV park) of je kunt bij bijvoorbeeld June Lake kamperen.
Ik neem aan dat je niet direct van LV naar LA wilt maar dat je daartussen nog wat parken wilt bezoeken; is dat wat je bedoelt?
Probeer je route zo snel mogelijk vorm te geven want campings kun je 6 maanden van te voren boeken en in sommige parken moet je ook echt precies 6 maanden van te voeren boeken (zoals Zion). Voor Yosemite geldt een aparte regeling; zorg dat je je inleest, en oefen alvast op 15 februari om 16.00 uur. Voor de tweede helft van jullie moet je op 15 maart 15:00 uur klaarzitten.
vgeers schreef:Omdat we met een camper gaan is death valley geen optie in deze tijd, ik begreep dat dat afgesloten is voor campers in de maanden juli en augustus.
Dat hangt van de verhuurder af, de periodes verschillen, en bij Cruise America is het niet verboden (maar wel op eigen risico).

Marianne
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Yosemite - Las Vegas 360 mile : hoeveel tijd heb je ? Ik ben zelf al 2x via :
Lee Vining (overnachten) - Mono Lake - Tonopah. Is best een leuke route.
Tonopah (overnachten) - Las Vegas. In één lijn afdalen naar Sin City, niet de meest geweldige route, maar ik heb wel saaiere stukken gereden.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
vgeers
Amerika-ontdekker

Bericht door vgeers »

Wat super fijn dat jullie mee willen denken!
Ben er eens goed voor gaan zitten heb deels de voorbeeldroute aan gehouden en de rest ziet er nu zo uit:

Dag 1 - 12 juli
Vlucht Amsterdam - LA

Dag 2 – 13 juli
LA- Hotel Marriott Airport

Dag 3 – 14 juli
LA - Hotel Marriott Airport

Dag 4 – 15 juli

Dag 5 – 16 juli - camper dag 1
VERTREK - LA- Pismo Beach

Dag 6 – 17 juli - camper dag 2
Pismo Beach – Monterey

Dag 7 – 18 juli - camper dag 3
Monterey – San Francisco

Dag 8 – 19 juli - camper dag 4
San Francisco

Dag 9 – 20 juli - camper dag 5
San Francisco - Yosmite

Dag 10 – 21 juli - camper dag 6
Yosmite

Dag 11 – 22 juli - camper dag 7
Yosmite – Lee Vining/Monolake (dat lijkt heel dicht bij elkaar te liggen klopt dat ook?)

Dag 12 – 23 juli - camper dag 8
Lee Vining/Monolake – Tonopah

Dag 13 – 24 juli - camper dag 9
Tonopah – Las Vegas

Dag 14 – 24 juli - camper dag 9
Lee Vining/Monolake – Tonopah – Las Vegas

Dag 15 – 24 juli - camper dag 10
Las Vegas

Die vier dagen LA is niet omdat we dat zo leuk vinden maar omdat ik met de kinderen van uit Amsterdam vlieg en mijn man vanuit Brazilie komt. Kan zijn dat hij verlaat is daarom die dagen. We moeten ze nog wel een beetje zinnig gaan vullen dus als daarvoor suggesties zijn, graag! Ik heb een hotel bij het vliegveld geboekt vooral uit gemak. Kinderen willen graag zwemmen en dat kon hier. En er gaan busjes vanuit daar naar verschillende plaatsen. Maar als er iemand een beter verblijfplaats weet dan sta ik daar open voor. Moet wel veilig zijn omdat ikd aar misschien wel alleen zit met de kids de eerste dagen.

Ik heb het nu rond tot Las Vegas, heb de voorbeeld route aangehouden in het begin en daarna de adviezen opgevolgd die hier gegeven werden, waarvoor mijn dank! Daarna hebben we nog 9 dagen met de camper. ( en nog 2 in LA...nog 2 hahahaha) Dan de vraag wat te doen met deze 9 dagen. Ik had het advies gekregen om niet naar de Grand Canyon te gaan met de kinderen, wat is jullie ervaring. Wat is leuk hier Zion, Bryce Canyon, Joshua Tree?

Route krijgt steeds meer vorm gelukkig nu het laatste stukje nog!
vgeers
Amerika-ontdekker

Bericht door vgeers »

En waar zouden we nog een nacht extra kunnen doen? Aan de kust? Vind het jammer dat die campings al vast gezet moeten worden daardoor ben je niet zo flexibel meer. Met kinderen gaat alles trager. Dus nu ik alles zo door zit te nemen vraag ik me dat af waar is een extra nachtje nog leuk?
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Wat moeten we begrijpen onder "busjes vandaar naar verschillende plaatsen" ? De regio rond de luchthaven is op zich niet de meest interessante en veilige. LA en omgeving verkennen doe je ook best met een wagen. Persoonlijk zou ik eerder een hotel zoeken in bvb Santa Monica waar toch wat te beleven is.

De "e" in Yosemite niet vergeten :D

Lee Vining en Monolake is eigenlijk hetzelfde. Met een camper is June Lake een optie.

Van daaruit naar Vegas zijn er niet zoveel opties, en een echt boeiende streek is dit niet. Eigenlijk is Death Valley het hoogtepunt tussen beide in. Ik zou dan ook eerder in één keer de rit naar Vegas doen, na Vegas is er nog genoeg te zien.

En wat een "onzinnig advies" om met kinderen niet naar de Grand Canyon te gaan. Hoe komt men er op. Algemeen is het uiteraard zo dat je in elk nationaal park in de natuur zit met al zijn gevaren en dat je de kinderen niet zomaar onbezonnen kan laten rondlopen. Maar er is niet direct meer risico in de Grand Canyon dan in andere parken.

Met 9 dagen na Vegas kan je gerust zoiets doen:

1 Vegas - Zion
2 Zion
3 Zion - Bryce
4 Bryce - Page
5 Page
6 Page - Monument Valley
7 Monument Valley - Grand Canyon
8 Grand Canyon - Kingman
9 Kingman - LA
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
vgeers
Amerika-ontdekker

Bericht door vgeers »

Busjes vanuit het hotel naar plaatsen in LA. Hotel is wel geboekt maar kan makkelijk afgezegd worden. Ik twijfel zelf ook aan deze keuze maar er is nog genoeg tijd om te veranderen.

Dat we niet door Death Valley gaan is omdat dat afgeraden werd op verschillende sites, ik begreep zelfs dat de weg volledig afgesloten werd. Maar uit meerdere reacties hier blijkt dat niet zo te zijn. Daarom heb ik een beetje schrik voor Death Valley wat waarschijnlijk niet nodig is. Rij is daar in 1 dag doorheen? (We huren particulier dus het is niet dat we het niet mogen van de verhuurder)

Route na Vegas ziet er ook goed uit, ga dat verder bekijken. Bedankt voor je advies!
Marcopstal
Amerika-expert

Dat het een busje vanuit het hotel is had ik wel door, maar waar brengt men je dan heen en met welke timing (+ gratis of niet ?)

Zeker als je van Yosemite komt is er geen enkel probleem om door Death Valley te rijden. Dit is immers de meest stijle kant, dus beter bergaf dan bergop. Hedendaagse voertuigen stellen hier geen problemen. Cruise america laat het ook toe om door Death Valley te rijden, en wat de temperatuur betreft, enkele jaren terug hadden we 118 °F in Death Valley en 115°F in Las Vegas. Die drie graden Fahernheit gaan het verschil niet echt maken. Death Valley is nu eenmaal een speciale plek op aarde.

In twee etappes zou ik in dit geval van June Lake tot Lone Pine reizen en de volgende dag door Death Valley naar Vegas.
vgeers
Amerika-ontdekker

Bericht door vgeers »

Aaaah dat bedoel je! Tja heel eerlijk gezegd, geen idee. Zo ver was ik nog niet. :oops: Het was wel gratis heen maar terug zal je waarschijnlijk eerder een taxi pakken dan staan wachten op een busje. Ben nu aan het kijken voor een ander Hotel. Het is wel zo dat het hotel bij de airport niet heel duur was in vergelijking met hotels op andere locaties.

Wat Death Valley betreft ik zat de voorbeeld route van deze site te lezen, die ik een beetje aanhoud, daar stond in dat camper in de periode van 15 juni tot 15 september niet worden toegelaten in Death Valley. Maar dat is dan waarschijnlijk meer dat je er niet mag kamperen met een camper? Daar omt de twijfel vandaan. Lijkt me juist heel bijzonder om hier doorheen te reizen!

June Lake ligt dat bij Lee Vining/ Monolake? Dus door de Tioga Pass. Ik heb er een kaart bij gepakt want ik heb echt geen idee waar alles ligt! Klopt het dat als je via Lone Pine reist je dan door de Death Valley gaat over de 190 gaat? Die wegen lijken op de kaart allemaal zo smal en van die slinger wegen maar dat zal in het echt mee vallen, hoop ik dan!
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Verhuurders van campers verbieden vaak om in de periode van 15 juni tot 15 september in Death Valley te komen. Dat geldt niet alleen voor kamperen, maar ook voor het rijden zelf. Dit is afhankelijk van de verhuurder, sommige verhuurders staan het op eigen risico wél toe. Met een huurauto is Death Valley sowieso geen enkel probleem in de zomer. De beperkingen gelden alleen voor campers.

De 190 door Death Valley is inderdaad de 'hoofdweg' waarmee je van Lone Pine via Death Valley richting Las Vegas rijdt. Dit lijkt op de kaart misschien een smalle weg, maar is in werkelijkheid een prima, brede, geasfalteerde weg. Qua weg verder niets spannends aan. Prachtige omgeving, dat wel.

June Lake ligt inderdaad niet ver van Lee Vining en Mono Lake.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

vgeers schreef:Wat Death Valley betreft ik zat de voorbeeld route van deze site te lezen, die ik een beetje aanhoud, daar stond in dat camper in de periode van 15 juni tot 15 september niet worden toegelaten in Death Valley. Maar dat is dan waarschijnlijk meer dat je er niet mag kamperen met een camper?
Je mag er wel kamperen maar dat lijkt me niet plezierig. Hoewel het wel kan (hoe is de verzekering geregeld als je particulier huurt?) zou ik mischein toch niet door DV rijden; je kunt een dag winenn door bovenlangs te gaan.
Ik zou dan na Yosemite zoals al gezegd stoppen bij Lee Vining of June Lake. Bij June Lake sta je mooier, maar het ligt iets uit de route. Een zonsondergang bij Mono Lake lijkt me ook wel mooi om mee te maken. Kijk voor de ligging eens op googlemaps. En het is ook leuk en handig om alvast een kaart te kopen. Wij vinden de Hallwag kaarten erg prettig (nr 5 en 6) voor jullie route.
Ik zou dan het stuk van Lee Vining/June Lake naar Las Vega in 1 dag doen; er is niet veel te doen onderweg. Je hebt dan een dag over die je bijvoorbeeld voor Yosemite kutn gebruiken; zeker met kinderen is daar veel te doen.
En ja, ik zou zeker naar de GC gaan, maar ik kan me wel voorstellen dat dat voor kinderen wat minder leuk is. Het is meer een kijk-park dan een doe-park - hoewel je natuurlijk wel een aantal wandelingen kunt doen daar. In parken als Yosemite en Zion heb je veel water wat vaak leuk is, in Yosemite kun je ook de sequoiabomen bekijken, raften, fietsen, zwemmen, etc. Kijk eens in onze reisverslagen daarvoor. In 2002 waren onze kinderen 7 en 9, toen zijn we meerdere dagen in Yosemite, net als in 2004 en 2006.

De omgeving van het vliegveld is prima voor 1 nacht, maar het is niet echt leuk om daar meerdere dagen te zitten. Als je dat wel wilt doen zou ik toch zeker ene auto huren zodat je vrij bent om je eigen tijd in te delen.
Als je een hotel op een andere locatie neemt zul je ook een auto nodig hebben. Als er echter vanuit het hotel sightseeing tours zijn kun je dat natuurlijk doen. Dat zal echter met 5 personen wel een stuk duurder zijn dan zelf een auto huren.

Op welke dag halen jullie de camper op? Is dat dag 5? Dan zal Pismo Beach te ver zijn.

Marianne
vgeers
Amerika-ontdekker

Bericht door vgeers »

Dan blijft het toch de vraag er doorheen of langs boven naar Las Vegas. Ik ga er een nachtje over slapen. Waarom zou je er niet doorheen gaan Marianne, om die dag te winnen of door de omstandigheden (camper- hitte)? Verzekering is geregeld via bedrijf dat tussen de huurder en de verhuurder staat. Mijn man heeft dit helemaal uitgezocht want dat was ook onze grootste angst, is dat wel goed geregeld. Kaart is al in het bezit precies die die je aangeeft ik mis alleen deel 6 nog! merk nu dat het heel handig en nodig is een kaart vooral als je er zo weinig verstand van hebt zoals ik! JIj raad dus aan nog een extra dagje te doen in Yosemite? Dus twee volle dagen daar.

Camper wordt op dag 5 gebracht, gaan we Pismo Beach dan niet halen? Dacht dat dat maar 3,5- 4 uur rijden was? Wat raad je ons dan aan? Ik ga je reisverslagen lezen, leuk! Super bedankt voor jullie input!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als je vroeg kunt vertrekken zal Pismo Beach wel haalbaar zijn. Meestal kost het ophalen van een camper veel tijd, en vaak kan men ook pas in de middag terecht. Verder zul je toch snel ene uur of twee moeten rekenen voor het inslaan van boodschappen.
Ik vind DV erg indrukwekkend, maar vooral met een overnachting daar, en dat lijkt me met een camper niet aantrekkelijk. Je kunt er wel doorrijden, maar ik zou dan de voorkeur geven aan een extra dag Yosemite.
Qua route is door DV wel mooier; wat je ook kunt doen is na Yosemite doorrijden tot Bishop of Lone Pine, en de volgende dag door DV naar Las Vegas.

Marianne
vgeers
Amerika-ontdekker

Bericht door vgeers »

Helemaal waar, voor je op weg bent! Daar zal ik dan eerst na moeten vragen hoe laat we de camper in ons bezit hebben, dan moet de bagage er nog in boodschappen.... Dat eerste deel zal ik dus ook anders in moeten delen. Fijn dat je me hier op wijst![
Martin & Marianne schreef: Qua route is door DV wel mooier; wat je ook kunt doen is na Yosemite doorrijden tot Bishop of Lone Pine, en de volgende dag door DV naar Las Vegas.
Dat lijkt me wel wat! Daar ben ik nu uit. Nu de rest nog :)
Hans B
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Als je na vliegen aanko.t en 3 a 4 dagen in LA verblijft, is een huurauto dan niet veel makkelijker?
In 29x
1685
dagen en
151.800

1988 campervan
1998 en 2000 auto

Home is were we park it.
Tucson AZ
vgeers
Amerika-ontdekker

Bericht door vgeers »

Denk ook dat we dat eerst doen, een huurauto
Marcopstal
Amerika-expert

Het is eigenlijk nog min of meer een historisch gegeven dat je met een camper niet door Death Valley mag. Vroegere jaren was dit wel meer een probleem (auto's e.d. minder geschikt). Wat ook wel een rol zal spelen is dat als je dit toelaat bijna iedereen er zal doorrijden en er dan toch af en toe wel eens eentje in panne valt. Je zit dan toch zeer ver afgelegen van alles dus als men iemand moet komen depaneren kost dat veel geld.

Telkens ik in Death Valley was zag ik wel campers in het park hoor.
vgeers
Amerika-ontdekker

Bericht door vgeers »

Oke ik heb flink zitten puzzelen nog een kaart bij gekocht en dit is het resultaat:

Dag 1 - 12 juli
Vlucht Amsterdam - LA

Dag 2 – 13 juli
LA
Hotel Marriott Airport

Dag 3 – 14 juli
LA
Hotel Marriott Airport

Dag 4 – 15 juli
LA
Hotel Marriott Airport

Dag 5 – 16 juli - camper dag 1
LA
Hotel Marriott Airport

LA- dag van vertrek wat gaan we halen?

Dag 6 – 17 juli - camper dag 2
????? – Monterey

Dag 7 – 18 juli - camper dag 3
Monterey – San Francisco

Dag 8 – 19 juli - camper dag 4
San Francisco

Dag 9 – 20 juli - camper dag 5
San Francisco - Yosmite

Dag 10 – 21 juli - camper dag 6
Yosemite

Dag 10 – 21 juli - camper dag 7
Yosemite

Dag 11 – 22 juli - camper dag 8
Yosemite – Lone Pine of Bishop

Dag 12 – 23 juli - camper dag 9
Lone Pine of Bishop ( door Death valley) – Las Vegas

Dag 13 – 24 juli - camper dag 10
Las Vegas

Dag 14 – 24 juli - camper dag 11
Las Vegas - Zion

Dag 15 – 24 juli - camper dag 12
Zion

Dag 16 – 24 juli - camper dag 13
Zion – Bryce

Dag 17 – 24 juli - camper dag 14
Bryce - Grand Canyon

Dag 18 – 24 juli - camper dag 15
Grand Canyon

Dag 19 – 24 juli - camper dag 16
Grand Canyon - Kingman

Dag 20 – 24 juli - camper dag 17
Kingman - LA

(nog 2,5 dag LA) (tips voor een leuk hotel?)

Ik heb nu nog twee camper dagen over! Ik kies bewust om ergens wat langer te blijven omdat we met de kinderen (4,8, 10) reizen en zij waarschijnlijk niet blij worden van elke dag in de camper een stuk rijden. Wat denken jullie er zo van en hoe kunnen we de twee dagen nog goed besteden, Misschien aan de kust, tips zijn welkom.
Hans B
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Hans B »

1e dag camper, wat is te halen? Santa Barbera misschie . Ligt aan tijdstip van wegrijden + reken op 2u voor boodschappen doen.

Dag extra : Page, aardig dorpje en veel te zien in de buurt. Waarvoor wel korte ritjes noodzakelijk zijn.
Glen canyon dam, Lake Powell, Horseshoe bend, dagje kayakken en de niet te mogen missen Antelope canyon.
Maak er maar 2 dagen van :wink:
In 29x
1685
dagen en
151.800

1988 campervan
1998 en 2000 auto

Home is were we park it.