Reis Paulw: rondreis mei start + eind in Denver/Boulder.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Paulw
Amerika-ontdekker

Reis Paulw: rondreis mei start + eind in Denver/Boulder.

Berichtdoor Paulw » 08 jan 2018, 06:57

In mei is het zover! Onze rondreis in Amerika en bezoek aan familie. We hebben een conceptroute en planning, maar ben erg benieuwd naar jullie tips en tops!

We zijn met z'n 2en en vinden het niet erg om soms wat langer te moeten rijden. Vooral de Million Dollar Highway lijkt ons erg mooi. Dat is ook de enige dag dat we meer dan 6 uur in de auto zitten, maar ja het is ook een roadtrip. :D

Dag 1 Vlucht + aankomst Amerika - Overnachten bij familie
Dag 2 Acclimatiseren + Familiebezoek
Dag 3 Great Sand Dunes - reizen - Overnachten in Alamosa
Dag 4 Million Dollar Highway, Silverton & Durango - reizen - Overnachten in Durango
Dag 5 Mesa Verde National Park / Monument Valley - reizen - Overnachten in Page (of in Mexican Hat?)
Dag 6 Page (bezoek aan Antelope Canyon, Lake Powel, Horseshoe Bend)
Dag 7 Page
Dag 8 Zion National Park - reizen
Dag 9 Zion National park
Dag 10 Las Vegas - reizen (via Valley of Fire)
Dag 11 Las Vegas
Dag 12 Bryce Canyon National Park - reizen
Dag 13 Bryce Canyon National Park
Dag 14 Capitol Reef / Goblin Valley State Park - reizen - Overnachten nabij Goblin SP
Dag 15 Arches National Park - reizen - Overnachten nabij Arches NP
Dag 16 Hanging Lake - reizen - Overnachten nabij Hanging Lake
Dag 17 We zijn vanaf deze dag nog aantal dagen op familiebezoek.
Laatst gewijzigd door Paulw op 08 jan 2018, 19:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Paulw: rondreis mei start + eind in Denver/Boulder.

Berichtdoor Martin & Marianne » 08 jan 2018, 13:08

Hallo, welkom op het forum!
Hebben jullie al accommodatie vastgelegd of staat alles nog open? Als je nog niets hebt geboekt is het niet gek om alvast te kijken naar de duurdere plaatsen als Page en vooral Moab: daar zijn de aantrekkelijkste opties snel weg. Voor Great sand Dunes vonden wij de lodge erg mooi gelegen, zie daarvoor ons 2013-verslag. Ook voor de rest van de route.
Voor Moab heb je nu weinig tijd, ik zou een dag toevoegen om ook naar Canyonlands en Dead Horse Pont SP te gaan.
Van Mesa Verde via MV naar Page is wel veel voor 1 dag als je die dag ook een tour wilt doen in Mesa verde. Het is wel mooi om in Monument Valley te overnachten.
De lege regels staan nog open of heb je daar 2 nachten? Schrijf het eens uit in een van/naar schema per dag zodat je ook ziet waar de reisdagen zitten.

Marianne

Paulw
Amerika-ontdekker

Berichtdoor Paulw » 08 jan 2018, 19:56

Dank je wel! Al veel gelezen en veel leuke tips opgedaan!
We gaan deze week beginnen met boeken, vooral wat we nog kunnen annuleren om flexibel te blijven. Goede tip van Page en Moab, zal ik mee beginnen dan. Ik heb het overzicht bijgewerkt, de lege regels zijn we twee nachten.

Je verslagen heb ik gelezen, erg leuk om beeld te krijgen. Liefst zou ik nog een week langer blijven, maar die tijd hebben we helaas niet. Zijn Canyonlands e/o Dead Horse Point mooier dan Arches? Helaas moeten we keuzes maken.

Paulw
Amerika-ontdekker

Berichtdoor Paulw » 09 jan 2018, 17:15

De route even meer uitgeschreven. Gaan nu in ieder geval nacht doen bij Monument Valley om zonsondergang + opkomst te zien. We twijfelen nog over dag 14, of we niet beter alleen Capitol Reef kunnen doen of alleen Goblin. Iemand daar ideeën over?

Dag 1 Vlucht + aankomst Amerika - Overnachten bij familie
Dag 2 Acclimatiseren + Familiebezoek
Dag 3 Boulder > Great Sand Dunes - Overnachten in Alamosa
Dag 4 Great Sand Dunes > Million Dollar Highway, Silverton & Durango - Overnachten in Durango
Dag 5 Durango > Mesa Verde National Park > Monument Valley - Overnachten in Monument Valley
Dag 6 Monument Valley > Page (bezoek aan Antelope Canyon, Lake Powel, Horseshoe Bend)
Dag 7 Page
Dag 8 Page > Zion National Park – Overnachting rondom Zion
Dag 9 Zion National park
Dag 10 Zion NP > Valley of Fire > Las Vegas – Overnachten in Las Vegas
Dag 11 Las Vegas
Dag 12 Las Vegas > Bryce Canyon National Park – Overnachten rondom Bryce
Dag 13 Bryce Canyon National Park
Dag 14 Bryce > Capitol Reef > Goblin Valley State Park - Overnachten nabij Goblin SP
Dag 15 Goblin NP > Arches National Park - Overnachten nabij Arches NP
Dag 16 Arches NP > Hanging Lake - Overnachten nabij Hanging Lake
Dag 17 Hanging Lake > Boulder

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Berichtdoor Martin & Marianne » 09 jan 2018, 18:26

Capitol Reef en Goblin Valley zijn niet met elkaar te vergelijken. Kijk ook hiervoor eens in ons 2013-verslag. Ik zou in Torrey overnachten en dan onderweg kijken wat je wilt doen. Je kunt ook een nacht minder Bryce doen, dan een nacht Torrey en een extra nacht Moab.
Voor Zion is Springdale de beste uitvalsbasis. Voor een betaalbare optie kun je eens naar het Zion Park Motel kijken.

Lijkt de Great Sand Dunes Lodge jullie niets?

Marianne

Paulw
Amerika-ontdekker

Berichtdoor Paulw » 12 jan 2018, 17:38

Heb voor de eerste nacht Great Sand Dunes Lodge geboekt. Thanks voor de tip. Alleen nog op zoek naar overnachting ergens bij Goblin Valley. Denk dat doorrijden naar Moab net te ver is (en Moab is duur). Iemand tips?

Iemand ook ervaring met last minutes rondom Page? Hebben wel hotel geboekt, 2 nachten voor 300$, maar vroeg me af of dit nog goedkoper kan/wordt.

Josje99
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Berichtdoor Josje99 » 12 jan 2018, 18:13

Maar arches NP ligt bij Moab......

Paulw
Amerika-ontdekker

Berichtdoor Paulw » 12 jan 2018, 18:36

Dat weet ik :lol: maar van Bryce naar Moab in een dag lijkt me net te ver

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Berichtdoor Martin & Marianne » 12 jan 2018, 19:03

Je kunt ook in Torrey overnachten. Of kijk naar de camping bij Goblin Valley of Hanksville.
In Page vonden wij het Red Rock Motel prima. Zie ons 2017-verslag daarvoor en voor Torrey.

Marianne

Paulw
Amerika-ontdekker

Berichtdoor Paulw » 12 jan 2018, 21:18

Lijkt erop dat we tent kunnen lenen van familie dus kamperen wordt wel interessant! Even verder induiken, zou het wel leuk vinden als we het kunnen afwisselen.

Prijs bij Red Rock is vergelijkbaar. Denk dat ik wacht en week van te voren via Hotwire ga kijken of er wat te vinden is voor leuke prijs.

Thanks voor de tips weer.

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht