Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Mareij: Las Vegas met camper en kids (12 en 15 jr)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Mareij
Amerika-ontdekker

Reis Mareij: Las Vegas met camper en kids (12 en 15 jr)

Bericht door Mareij »

Ticket en camper is geboekt en ideeen genoeg. Wensen van de kids: liever iets goed zien dan heel veel zien (dus reizen beperken). Ik ben al een heel eind met dank aan dit forum. Maar zoek vooral nog tips voor de route tussen yosemite en Grand canyon.

Trip nu:
1 Ma aankomst LA
2 Di camper ophalen naar Anaheim
3 Wo anaheim strand hangen
4 Do disneyland ofzo
5 Vr anaheim pismo beach
6 Za pismo beach monterey
7 Zo monterey (walvissen) SF
8 Ma SF
9 Di SF
10 Wo SF - yosemite
11 Do yosemite.
12 Vr yosemite
13 Za yosemite - ???
14 Zo ???
15 Ma ?? (Ergens bij zwemmeer, cayak ofzoiets??)
16 Di ??
17 Do ?? - grand canyon (north rim)
18 Vr grand canyon - bryce
19 Za bryce - zion
20 Zo zion
21 Ma zion
22 Di zion - las vegas
23 Wo naar huis

Ik kan nu nog een paar dagen vullen zoals jullie zien. Hebben tips? Door Death Valley kan niet omdat we een camper hebben.

Ben benieuwd!
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Trip in jul/aug Los Angelos - Las Vegas met camper en kids (12 en 15 jr)

Bericht door PSVwally »

Anaheim is nou niet bepaald een badplaats. Ik zou dan of bij Huntington of Mesa Verde gaan zitten. Is ook te doen van en naar Anaheim.

Ik zou sowieso een dag extra bij Vegas zetten. Dat vinden de kinderen ook wel leuk. Ik zou van Yosemite via de tioga pass en tonopah naar Zion rijden. Evt ook Page meepakken.

13 Yosemite - Mammoth Lakes
14 Mammoth Lakes - Zion (lange rit)
15 Zion
16 Zion
17 Zion - Bryce
18 Bryce - Page
19 Page (antelope canyon en rest vd dag aan het meer)
20 Page - Noordrim grand canyon
21 Noordrim Las Vegas
22 las vegas
ViRe
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Trip in jul/aug Los Angelos - Las Vegas met camper en kids (12 en 15 jr)

Bericht door ViRe »

Hoi,

Leuk dat je naar Amerika gaat met je kids.
Anaheim ligt niet in de buurt van een strand dus "strandhangen" zal lastig worden daar. Vorig jaar waren we een week in Los Angeles met onze kids en hebben we op meerdere plekken gelogeerd waaronder Anaheim en Manhattan Beach. Tijdens onze dagen in Anaheim hebben we Disneyland bezocht en strand hebben we bezocht toen we bij Manhattan Beach logeerden. Los Angeles is een enorm grote, uitgestrekte stad. Vergis je niet in de afstanden en de rijtijden in Los Angeles ivm drukte en files. Misschien heb je nog wat aan onze ervaringen (zie hieronder mijn weblog).
Bezocht: LA, Oahu (Hawaii), San Francisco, New York, Florida (3x), Las Vegas
Zomer 2018: van Las Vegas naar Denver met camper
Weblog: http://www.wij4tjesopvakantie.blogspot.nl
Vaste gastblogger van https://www.gezinopreis.nl
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Re: Reis Mareij: Las Vegas met camper en kids (12 en 15 jr)

Bericht door Hans B »

Dag 3 Disney
Dag 4 Anaheim - Santa Barbera
Dag 5 SB - Pismo Beach (bij SB is ook een prima strand)

Dag 13 Yosemite - Lee Vining (tioga pass veel wandelen)
Dag 14 Lee Vining - Lone Pine (Bodie / Mono Lake / Alabama Hills)
Dag 15 Lone Pine - Las Vegas (door de Death Valley)
Dag 16 Las Vegas - Grand Canyon (wandelen, zonsondergang)
Dag 17 Grand Canyon - Page (Horseshoe Bend)
Dag 18 Page - Bryce (Antelope Canyon)
Dag 19 Bryce - Zion
Dag 20 Zion (wandelen)
Dag 21 Zion - Las Vegas
Dag 22 Las Vegas
Dag 23 LV - vliegen naar huis

In mei is het best mogelijk om met een camper door de Death Valley te rijden.
Lees daarvoor de voorwaarden van je verhuurder.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik neem aan dat je in de zomer gaat?
En jullie willen naar de North Rim en niet naar de South Rim?

Het schema van PSVwally is mooi. Je zou nog een tussenstop tussen Mammoth Lakes en Zion kunnen doen want dat is wel een lange rit. Misschien naar Valley of Fire? Of doe een stop in Pahrump op een camping met zwembad.

Weet je hoe het reserveren van een camping in Yosemite gaat?

Marianne
UsaMarlous
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door UsaMarlous »

Ook al vonden we alle canyons mooi, ze waren allemaal anders, vonden wij Bryce toch echt een hele dag waard. Ik zie dat jullie daar ergens in de middag weer aankomen en wellicht dan de volgende dag in de loop van de ochtend middag weer vertrekken.

Aangezien je kids liever wat willen zien dan veel reizen zou ik bij Bryce toch een volle dag bijplakken.

In Las Vegas vonden we de strip niet veel aan, maar we hebben daar vanuit wel een helicoptervlucht over de Grand Canyon gedaan (veel geld, maar het echt, echt waard) en zijn we naar een indoor amusementpark en zwembad geweest.

Ik zou zeker Las Vegas minstens ook een volle dag doen, dus 2 nachten slapen.

Yosemite reserveren is stressvol, maar het is gelukt, hier op het forum kan je lezen hoe je het het beste kan aanpakken.

Wij hebben tussen Yosemite en Grand Canyon (bij ons was het Las Vegas) een nacht in Lee Vining geslapen. Voor ons was dat meer een tussenstop omdat de rit de langste was voor ons. Yosemite - Grand Canyon is misschien een beetje gek, ik zou alle grote parken in dat rondje pakken en dus ook Page meepakken.

Bij Page hebben we bij Lake Powell geslapen, heerlijk water. Tip: koop van te voren bij Wallmart van die opblaasbare banden. In het winkeltje zijn ze stervensduur. We hebben het gedaan, we weten het.

De route van PSVwally is een goede.
2002 Orlando
2012 New York City
2017 Rondje Zuid Westen
2018 New York City
2019 Rondje Zuid Westen
2021 New York City - Washington
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door MichelH »

UsaMarlous schreef: In Las Vegas vonden we de strip niet veel aan, maar we hebben daar vanuit wel een helicoptervlucht over de Grand Canyon gedaan (veel geld, maar het echt, echt waard) en zijn we naar een indoor amusementpark en zwembad geweest.
De helicoptervlucht vanuit Las Vegas gaat niet over de Grand Canyon, maar over de Grand Canyon West.
Als je kiest om een helicoptervlucht te doen over de Grand Canyon kun je dit het beste doen vanuit Tusayan via Papillon.
Ik zie trouwens dat de prijzen flink gestegen zijn sinds 2009.
UsaMarlous
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door UsaMarlous »

UsaMarlous schreef:
In Las Vegas vonden we de strip niet veel aan, maar we hebben daar vanuit wel een helicoptervlucht over de Grand Canyon gedaan (veel geld, maar het echt, echt waard) en zijn we naar een indoor amusementpark en zwembad geweest.

De helicoptervlucht vanuit Las Vegas gaat niet over de Grand Canyon, maar over de Grand Canyon West.
Als je kiest om een helicoptervlucht te doen over de Grand Canyon kun je dit het beste doen vanuit Tusayan via Papillon.
Ik zie trouwens dat de prijzen flink gestegen zijn sinds 2009.
Al met al was het een geweldige ervaring... :wink:
2002 Orlando
2012 New York City
2017 Rondje Zuid Westen
2018 New York City
2019 Rondje Zuid Westen
2021 New York City - Washington
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door MichelH »

Dat geloof ik graag, Marlous.
Ik wilde slechts aangeven dat er ook in de buurt van de Grand Canyon zelf de mogelijkheid is om een helicoptervlucht te boeken, dus als je er toch al in de buurt bent is dat de meest logische optie.
Mareij
Amerika-ontdekker

Bericht door Mareij »

Helicopteevlucht is iets te duur voor ons. Klinkt wel goed :)

Reis van PSV Wally klinkt goed. We gaan inderdaad in de zomer, dus death valley mag niet.

Voor yosemite gaan we 15 feb oefenen. Waar vind de website voor boeken van Zion? En hoe kom ik aan RV campings? Ik heb gezocht op forum maar kan niet vinden. Misschien moet ik een nieuw onderwerp hiervoor aanmaken?

We hebben deze kerstvakantie vrijgemaakt om alles uit te zetten. Zin in
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Voor het bezoek aan de parken en voor de campings in de parken zie de NPS-sites. Voor Zion zie http://www.nps.gov/zion.
Voor de andere parken: gebruik voor het laatste deel de eerste 4 letters van het park, of de eerste 2 letters als de naam uit twee delen bestaat: /yose, /grca etc.
Het reserveren voor de parken gaat via http://www.recreation.gov net zoals bij Yosemite, maar voor informatie over de campings is de NPS-site handig. Er staan ook vaak alternatieven buiten het park genoemd, maar dit verschilt wel per park.

Forumlid Marenko heeft veel campings beschreven op haar site, misschien heb je daar iets aan.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Je zou inderdaad ook ipv 3 nachten Zion, een tussenstop kunnen maken rond Valley of Fire SP. Hou er wel rekening mee dat er tijdverschil zit tussen Californië/Nevada en Utah. Als je de dag erna vroeg aankomt in Zion zal je campingplekje misschien nog niet vrij zijn en het zal er al heel druk zijn
Misschien moet ik een nieuw onderwerp hiervoor aanmaken?
Dat mag, maar je mag de vraag ook gewoon in je eigen topic stellen... Marianne geeft dan vaak het antwoord al wel :wink:
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Google zoek op
RV campground + plaatsnaam
En de meeste campings komen dan op de map tevoorschijn
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Ik zie dat onze site al genoemd is :wink:
Zelf zoek ik campings met de app van Allstays. Daar is ook een website van www.allstays.com hier kun je per staat op een kaart iedere camping vinden die er is. Handig is dat je, als je je route af hebt, precies langs je route kunt zien welke campings er zijn. Via Googlemaps en de website bekijk ik dan de ligging van de camping en of het ons een leuke/mooie/fijne camping lijkt.
Mareij
Amerika-ontdekker

Bericht door Mareij »

Zo. Hier zijn bijna alle campings nu gereserveerd. Ons schema is inderdaad weer veeder aangepast. We gaan naar Page, en plakken een extra dagje aan Las Vegas omdat we daar ook de RV moeten inleveren. Omdat slapen in die omgeving warm is, gaan we een hotel in. Wel nog even kijken waar we dan de RV parkeren.

Ve rder kan ik de informatie over reserveren in yosemite niet meer vindenhet forum. Heb hem wel gelezen. Waar staat deze?

Tot slot zag ik net een youtube filmpje van 2 amerikanen die het over overnachten bij harvest hosts hadden. Ziet er leuk uit. Iemand mee bekend?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Via de AA-site en dan kijken bij Yosemite (of googelen op reserveren Yosemite, dan kom je er ook snel :wink: ): http://www.allesamerika.com/yosemite-ca ... veren.html

Ook op het forum staat het nodige, gebruik daarvoor de zoekfunctie (ik heb gezocht op onderwerptitel). Dan vind je dit topic.

Ik begrijp niet zo goed hoe het kan dat je alle campings al hebt gereserveerd; ik dacht dat het in de meeste parken pas 6 maanden van te voren kon. Of wil je niet in de parken staan?

Marianne
Mareij
Amerika-ontdekker

Bericht door Mareij »

Dank je. Super tips voor het reserveren bij Yosemite.
De campings die we gereserveerd hebben zijn bij Los Angeles en San fransico. Dus de national parken moeten inderdaad nog.
Whawheap in Page kun je ook al reserveren. Hoe dat kan weet ik ook niet helemaal, want zit wel in Park Lake Powell. Maar wel handig :)
Mareij
Amerika-ontdekker

Bericht door Mareij »

Dit is onze trip nu:
1 Ma aankomst LA
2 Di camper ophalen LA/ Barboa
3 LA/ Barboa
4 LA/Malibu
5 Vr naar morro Bay
6 Za naar monterey (middag walvissen)
7 Zo naar SF/ Marin RVpark
8 Ma SF
9 Di SF
10 Wo naar Yosemite
11 Do yosemite.
12 Vr yosemite
13 za Yosemite - Barstow/KOA camping
14 zo naar Barstow - Zion (lange rit)
15 ma Zion
16 di Zion
17 wo Zion
18 do naar Page (via Bryce?)/ Whawheap
19 Page
20 Page
21 za (via Noordrim grand canyon?) naar las vegas/slapen in hotel
22 ma  Las Vegas (camper inleveren)
23 di in de avond naar huis
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Barstow begrijp ik niet, daar zou ik niet langs rijden. Je kunt het beste via de Tioga Pass naar Lee Vining rijden, of iet verder, naar Tonopah bijvoorbeeld. Zie ook de eerdere berichten hier.
De North Rim doen op weg van Page naar Las Vegas lijkt me niets, dat is een uur of 7 rijden. Als je naar de North Rim wilt ga er dan ook overnachten. Je hebt voldoende tijd voor een nacht daar. En je ziet het park dan ook tijdens de mooiste uren.
Idem voor Bryce: als je daarheen wilt dan zou ik er ook overnachten.

Wil je bewust naar de North Rim en niet naar de South rim?

Marianne
Mareij
Amerika-ontdekker

Bericht door Mareij »

Lee vining of mammoth lake ziet er inderdaad beter uit. Maar omdat we de dag erna naar zion moeten (buiten death valley om) vonden we dat niet ver genoeg. Daarom op Barstow uitgekomen. Puur als tussenstop dus.

Bryce en Grand Canyon moeten we waarschijnlijk laten schieten. Wel jammer maar we willen graag zoveel mogelijk meerdere dagen op 1 plek staan. En Page lijkt ons er mooi en lekker plekje om valantie te eindigen met wst chillen bij het meer. Moeten we later nog maar een keer terug naar Amerika ;)

Ben nu druk met overnachtingen zoeken in Monterey. Datczit nu al veel vol (zitten daar in het weekend). Had een uitwijk naar Gilroy, maar daar is een garlic festival. Klinkt super grappig maar daardoor ook daar moeilijk plek te vinden. Monterey schijnt ook heel druk te zijn in het weekend. Iemand ervaring mee? Willen daar geaag gaan whalewatchen
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer