Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis FamilieBonde: advies rondreis vanuit Las Vegas juli 2018.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
FamilieBonde
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis FamilieBonde: advies rondreis vanuit Las Vegas juli 2018.

Bericht door FamilieBonde »

Hallo allemaal,

We gaan deze zomer voor het eerst naar West Amerika. We zijn van plan een rondreis te maken langs campings en motels met onze kinderen van 17, 15 en 12 jaar. We vliegen naar en van Las Vegas. De kinderen willen graag een aantal steden en parken zien, wij willen ook graag nog tijd hebben om een paar mooie, rustige wandelingen maken in de parken.
We zouden graag allereerst advies willen over de route. We vinden het geen probleem om flinke stukken te rijden, maar willen daarna liefst niet nog lang zoeken naar kampeerplaatsen.
Tips welke kampeerplaatsen mooi en gunstig gelegen zijn op deze route zijn ook meer dan welkom.
Als ik dit forum lees begrijp ik dat het zeker aan te bevelen is alle overnachtingsplekken te reserveren, klopt dat?
We hebben helaas maar 18 dagen en inmiddels de volgende route samengesteld:

Dag 1 Aankomst Las Vegas in de middag
Dag 2 las Vegas - Zion
Dag 3 Zion
Dag 4 Zion - Page
Dag 5 Page-Grand Canyon
Dag 6 Grand Canyon - Lake Havasu
Dag 7 Lake Havasu - Palm Springs
Dag 8 Palm Springs - LA
Dag 9 LA - Pismo Beach
Dag 10 Pismo Beach - Monterey
Dag 11 Monterey - San Francisco
Dag 12 San Francisco
Dag 13 San Francisco - Yosemite
Dag 14 Yosemite
Dag 15 Yosemite - Bishop
Dag 16 Bishop- Death Valley - Las Vegas
Dag 17 Las Vegas
Dag 18 In de avond terugvlucht vanaf Las Vegas

Is een bezoek aan Bryce nog in te passen in dit schema?

Alternatieven voor Lake Havasu, dus alternatieve tussenstop Grand Canyon en Palm Springs/Joshua Tree NP?

We hebben getwijfeld over het skippen van LA, kinderen willen overigens wel graag naar LA, maar omdat we toch een stuk kustweg willen en SF willen bezoeken dachten we dat wellicht een nacht voldoende is. Tips over overnachten in en rond LA?

Route langs de kust (hoeveel stops, mooie campings, iemand ervaring met duiken bijv in Monterey?)

Het wordt ons eerste bezoek aan dit deel van de VS. Alle adviezen zijn meer dan welkom!
Alvast bedankt!
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis FamilieBonde: advies rondreis vanuit Las Vegas juli 2018.

Bericht door PSVwally »

Het is een flink volle trip dus ik zou zeker niet meer gaan toevoegen.

Je zou bryce imo kunnen toevoegen, maar dan zou ik Lake Havasu of Palm Springs skippen. Dan vd grand canyon naar kingman of needles rijden en de volgende dag direct naar LA.
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Bryce is absoluut in te passen. Ik zou dan wel idd LA skippen, is toch niets aan.
Reserveren is absoluut nodig.

Ik zou 't zo doen:

01. reis naar Las Vegas
02. Las Vegas - Zion
03. Zion
04. Zion - Bryce
05. Bryce - Page
06. Page - Grand Canyon
07. Grand Canyon - Needles
08. Needles - Pismo Beach (dagje kachelen)
09. Pismo Beach - Monterey
10. Monterey - SF
11. SF
12. SF - Yosemite
13. Yosemite
14. Yosemite - Mammoth Lakes
15. Mammoth Lakes - Death Valley
16. Death Valley - Las Vegas
17. Las Vegas
18. Las Vegas - Thuis
19. Thuis
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Voor LA hebben jullie geen tijd op deze manier, dus het lijkt mij ook niet gek om dat te skippen.
wil je toch die nacht LA er in houden doe dan een stop minder tussen de GC en LA. Je kunt ook van Bryce in een keer naar de GC rijden, en Antelope Canyon en Horseshoe Bend onderweg meenemen. Je zult dan laat aankomen bij de GC dus plan de volgende top in bijvoorbeeld Williams of Kingman zodat je voldoende tijd hebt voor de GC.

Reserveren is inderdaad aan te raden. Campings zijn snel vol, zeker in Yosemite (heel snel, lees je daarover goed in en oefen een maand van te voren) maar ook in andere parken en langs de kust. Voor de kust is een camping bij Big Sur mooi, daar zijn verschillende mogelijkheden (wij vonden Pfeiffer Big Sur mooi), maar die zullen ook allemaal snel volgeboekt zijn.
Voor Zion is Wathman een aanrader, die kun je 6 maanden van te voren reserveren. Voor de GC Mather campground.
FamilieBonde schreef:Tips over overnachten in en rond LA?
Dat is helemaal afhankelijk van wat je er in die korte tijd zou willen doen.

Ik denk dat de tickets al vastliggen? Zo nee, dan zou ik een one way overwegen, bijvoorbeeld LA-LV; dat geeft je net iets meer tijd overal want je doet nu een rondje van 3 weken in 18 dagen.

Marianne
FamilieBonde
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door FamilieBonde »

Bedankt voor de bruikbare reacties tot nu toe!
We gaan hiermee weer sleutelen aan het reisschema en zijn in onderhandeling met onze kinderen over het skippen van LA. We hebben inderdaad al vliegtickets geboekt dus dat ligt vast.

We moeten ons nu gaan verdiepen in het reserveren van campings en ik heb al begrepen dat dat niet zo gemakkelijk is.
We gaan er vanuit dat het vanwege ons strakke reisschema het niet wenselijk is te gokken op de campings met niet reserveerbare plekken. We hebben al gekeken naar KOA-campings die nu al te reserveren zijn met aanbetaling. Iemand ervaring hiermee?
De campings in de parken die 6 maanden tevoren via een ingewikkeld systeem te reserveren zijn hebben echter onze voorkeur, maar we vragen ons af of als het niet lukt deze te reserveren er wel nog andere gunstig gelegen campings te reserveren zijn rond die tijd.
Tips hoe andere reizigers dit hebben aangepakt zijn van harte welkom.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wij hebben dit jaar gekampeerd in Sequoia, Yosemite en Yellowstone, en het is gelukt om daar iets te vinden.
Alleen Yosemite is erg lastig; je moet daar de 15e van de maand om precies 7:00 uur plaatselijke tijd klaarzitten (3 of 4 uur hier). Voor de juiste datum zie hier, en voor een toelichting zie hier. Kijk ook eens naar dit topic.
Ik denk dat het allerbelangrijkste is dat je een maand van te voren oefent; dan pas zie je hoe snel alles gaat en wat je nog niet goed hebt voorbereid.
Zion zit ook snel vol. Een alternatief is Zion RV Park in Springdale. Die kun je vanaf 2 januari reserveren.
Het systeem is - behalve bij Yosemite - niet ingewikkeld.
Bij Bryce zijn er niet veel plaatsen van te voren te reserveren geloof ik, check dat eens op http://www.nps.gov/brca. Ook hier heb je een prima alternatief vlak buiten het park (Ruby's campground).

In Yosemite zijn de campings in de vallei het beste (Lower, Upper en North Pines). Mocht dat niet lukken dan is Crane Flat een mooi alternatief. Zet die als laatste mogelijkheid/tabblad open. Als het niet direct lukt heb je ook nog kans dat er iets vrijvalt doordat er mensen zijn die 2 plaatsen in hun winkelwagentje hebben en er weer 1 laten vrijvallen.
Om je kansen in Yosemite te vergroten kun je ook nog kijken hoe de dagen vallen als je de route andersom doet. Voor Yosemite moet je dan wellicht net in een andere maand reserveren. Als dat niet lukt kun je het de volgende maand nog eens proberen.

Wij hebben enige ervaring met KOA-campings omdat we daar wel eens in een cabin hebben overnachten. In het zuidwesten vind ik de ligging van de campings echter niet gunstig; je zit veel te ver van de parken vandaan. Bovendien zijn ze veel duurder dan de campings in de parken. In jullie route zou hooguit de KOA in Needles een optie zijn denk ik. Maar daar is het wellicht veel te warm om te kamperen.

Marianne
Trails
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Trails »

Als je ook rustig wilt wandelen dan moet je dat niet in de national parks doen. Wij hebben Yosemite Valley overgeslagen en zijn o.a. naar Lyell Fork gelopen. We kwamen daar alleen wat lange afstand wandelaars tegen. In Zion hebben we ook de valley overgeslagen maar hebben Kolob Canyons gedaan (oost Zion). Even mooi en o zo rustig.
Vlakbij de oostkant van Yosemite hebben de de Parker Lake Trail gelopen. Ook hier kwamen we geen enkele Europeaan tegen maar slechts een paar locals en een paar jongens die gingen vissen. Ook hier weer: zó mooi en zó rustig.
Hetzelfde voor Snow Canyon State Park.

Bij Horseshoe Bend zagen we de touringcars staan en de mensen in polonaise lopen en hier zijn we dus snel langs gereden. Wij waren al in Goosenecks SP geweest (2 horseshoe bends en ook hier weer lekker rustig).
Dit was ook het geval bij Fire Wave trail in Valley of Fire SP, daar liepen ze ook weer in polonaise. Niet ons idee van een mooie wandeling...

Je hoeft echt niet alleen de grote parken te doen om de schoonheid van het land te zien/ervaren.
We hebben afgelopen september/oktober 7 weken rond gereisd en we vonden de grote (en zeer drukke) parken het minst indrukwekkend.
Maar, dat is slechts onze mening...
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Als je ook rustig wilt wandelen dan moet je dat niet in de national parks doen
Als je vaker die kant op gaat zou ik misschien hiermee instemmen. Maar op een eerste trip ga je toch voor de ‘bekende’ highlights?
Trails
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Trails »

Maar dan moet je niet rustig willen wandelen.

Ik vind het zo jammer dat iedereen altijd maar hetzelfde moet doen van iedereen, terwijl er vaak vlak langs de weg, waar iedereen overheen raast, zo veel moois te zien is.
Maar nogmaals, dat is slechts onze mening...
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Trails schreef:Als je ook rustig wilt wandelen dan moet je dat niet in de national parks doen.
Ik ben het deels met je eens. Dat het in de nationale parken drukker is dan andere gebieden die niet onder de NPS vallen, en dat het daar soms net zo mooi, of zelfs mooier kan zijn, ben ik met je eens.

Maar ook in de NP's (zelfs in het veel te drukke Yosemite) kun je de menigte prima ontlopen. Begin de dag gewoon lekker vroeg (je hebt dan vrijwel overal de trails voor jezelf) en doe wandelingen die niet bovenaan ieders lijstje staan. De meeste toeristen komen in Yosemite niet verder dan de vallei en Glacier Point. Dus genoeg trails waar je rustig kunt wandelen.

Een aantal reizen verder vind ik het ook heerlijk om mijn focus te leggen op minder bekende gebieden, maar ik ben het wel met Paul eens: als je maar één keer die kant op gaat is het wel leuk om toch de Grand Canyon écht gezien te hebben en de prachtige watervallen van Yosemite. Je gaat ook niet voor het eerst naar Parijs en de Eiffeltoren overslaan (althans, de meeste mensen niet) omdat het daar drukker is.

Wel ben ik het met je eens dat je je wel moet instellen dat het druk kan zijn, dus wat dat aangaat ben ik het wel met je disclaimer eens; verwacht inderdaad niet zomaar dat je overal rust zult vinden; het zuidwesten van de VS is nu eenmaal een populaire bestemming.
Groetjes,
Daniel
chell
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door chell »

@Trails het is wel niet mijn topic, maar bedankt voor je post! Ik word dus wél heel blij van informatie over de minder bekende plekken en ben zo iemand die rustig ook op een eerste reis de highlights die iedereen doet overslaat voor rustigere plekken. Zo reden wij in Ierland de Cliffs of Moher lekker voorbij en ben ik in 10x Berlijn nog nooit bij Checkpoint Charlie geweest. En wij gaan Antelope Canyon ook skippen en in plaats daarvan naar een rustigere canyon.

Ik ben eigenlijk best wel geïnteresseerd in meer van dit soort tips. Is een idee voor een "off the beaten path"-topic niet iets? Ik heb al wel eens gezocht, maar kon niet echt iets vinden.
Reisverslagen/foto's
2015: New York
2018: Roadtrip Las Vegas - Seattle
2022: New York
2023: Anaheim (muziekfestival in the House of Blues)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

:offtopic: @chell: Misschien heb je iets aan dit topic. En er is natuurlijk erg veel informatie te halen op www.ontdek-amerika.nl.

Marianne
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

:offtopic: Die laatste is voor dit soort tips super handig, echt een schat aan informatie. Tripadvisor gebruik ik ook vaak voor dat soort tips.
Groetjes,
Daniel
chell
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door chell »

:offtopic: Ontdek-Amerika heb ik idd ook al doorgespit. Bedankt voor dat topic, interessant! (wat kijkt dat off topic poppetje boos, ik ga snel weg nu hoor!)
Reisverslagen/foto's
2015: New York
2018: Roadtrip Las Vegas - Seattle
2022: New York
2023: Anaheim (muziekfestival in the House of Blues)
Trails
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Trails »

chell schreef:@Trails het is wel niet mijn topic, maar bedankt voor je post! Ik word dus wél heel blij van informatie over de minder bekende plekken en ben zo iemand die rustig ook op een eerste reis de highlights die iedereen doet overslaat voor rustigere plekken. Zo reden wij in Ierland de Cliffs of Moher lekker voorbij en ben ik in 10x Berlijn nog nooit bij Checkpoint Charlie geweest. En wij gaan Antelope Canyon ook skippen en in plaats daarvan naar een rustigere canyon.

Ik ben eigenlijk best wel geïnteresseerd in meer van dit soort tips. Is een idee voor een "off the beaten path"-topic niet iets? Ik heb al wel eens gezocht, maar kon niet echt iets vinden.
Wij zijn ook meer geïnteresseerd in de minder gebruikelijke dingen maar ik krijg vaak de indruk dat dat niet mag.
Constant de opmerkingen: ik mis dit en dat en je moet zus of zo.
Wij moeten dus helemaal niks en zijn een ietwat tegendraads.
We hebben ook de hele site van Ontdek Amerika doorgespit en verder maken wij een basisroute en beginnen op Google maps te klikken waar maar op te klikken valt en dan kom je via via weer op mooie dingen.
Zo zijn wij in september langs de US395 (waar iedereen alleen maar van/naar overheen rijdt) naar de Hot Creek Geological Site geweest. Zó mooi en zó rustig daar en het ligt maar 3 mijl van de weg.
Iedereen is lyrisch over Convict Lake. Nou wij hadden eerst gewandeld naar Parker Lake en de meren van Mammoth Lakes. Ook hier weer: zó mooi en zó rustig. En dan... stelt Convict Lake niet veel voor. Wel mooi hoor maar niet zoals die andere meren.
Maar natuurlijk iedereen het zijne...
Trails
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Trails »

Mrvanilla schreef:Je gaat ook niet voor het eerst naar Parijs en de Eiffeltoren overslaan (althans, de meeste mensen niet) omdat het daar drukker is
:offtopic: We wonen tenslotte in Frankrijk... :wink:
Ga de Tour Montparnasse op. Je hoeft daar niet te wachten en het uitzicht is veel mooier, want je ziet dan ook de Eiffeltoren (en de rest van de stad).
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Het was ook maar een voorbeeld ;). Ik ben het met je eens hoor en ik reis zelf ook liever op die manier. Ik wilde alleen maar even aangeven dat ik het advies wel begrijp om de NP's te bezoeken, ook al is het daar druk. :thumbup:
Groetjes,
Daniel
ReisM
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door ReisM »

Inderdaad kun je ook in de NP's zelf wel rustige plekken en rustige momenten hebben. In de Grand Canyon zijn we s ochtends vroeg met de shuttlebus een stukje richting Hermits Rest gegaan. Een paar haltes later uitgestapt en via de Rim teruggelopen naar ons hotel (Maswik Logde). Een heerlijk rustige wandeling (zeker vergeleken met de zonsondergang de avond ervoor bij Bright Angel Lodge :) ).

In Yosemite liepen we de Cook's Meadow Loop. Langs de weg was het druk, maar in de meadow zelf was praktisch geen mens te bekennen. Net als bij Happy Isles, daar hebben we heerlijk bij het water gezeten en kwamen we letterlijk maar een handjevol mensen tegen.

SeKI sprak ons uiteindelijk meer aan dan Yosemite. Kings Canyon was heerlijk rustig, Zumwalt Meadow een prachtige wandeling. Sequoia was bij de General Shermantree heel druk, maar bijv. de Congress-trail was heel mooi en superrustig.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Trails schreef: Wij zijn ook meer geïnteresseerd in de minder gebruikelijke dingen maar ik krijg vaak de indruk dat dat niet mag.
Constant de opmerkingen: ik mis dit en dat en je moet zus of zo.
Toch een beetje jammer, deze opmerkingen. Alles mag en niets moet. De meeste mensen komen met een wensenlijstje met daarin meestal de bekende parken. En als er voldoende tijd is worden er zeker tips gegeven voor de minder bekende zaken. Veel drukke parken en bezienswaardigheden zijn natuurlijk niet voor niets druk. Zo is Horseshoe Bend inderdaad heel erg druk, veel drukker dan Gooseneck SP; maar het is wel mooier, en het ligt voor de meeste mensen op de route. Moet je er dan niet naar toe gaan omdat het druk is?
Trails schreef: Zo zijn wij in september langs de US395 (waar iedereen alleen maar van/naar overheen rijdt) naar de Hot Creek Geological Site geweest. Zó mooi en zó rustig daar en het ligt maar 3 mijl van de weg.
Er is op zich niet mis met alleen maar over de 395 rijden natuurlijk; niet iedereen heeft weken de tijd. Er worden hier echter ook regelmatig tips gegeven over bezienswaardigheden langs de 395 zoals de Alabama Hills en het Ancient Bristlecone Pines Forest. Leuk als je daar nog tips aan toe kunt voegen, dat zal zeker gewaardeerd worden.
Trails schreef: Iedereen is lyrisch over Convict Lake. Nou wij hadden eerst gewandeld naar Parker Lake en de meren van Mammoth Lakes. Ook hier weer: zó mooi en zó rustig. En dan... stelt Convict Lake niet veel voor. Wel mooi hoor maar niet zoals die andere meren.
Maar natuurlijk iedereen het zijne...
Ik weet niet zo goed wat je hiermee wilt zeggen. Convict Lake wordt hier alleen voor de camping genoemd voor zover ik weet. Als jullie goede (wandel)tips hebben dan horen we dat natuurlijk graag. Beschrijvingen van wandelingen in dit topic worden ook zeer gewaardeerd.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer